Jonot hormonihoitoon?

Transtyttö

Hei sain Transdiagnoosin tällä viikolla ja kyselisin, että jos joku tietää niin kauanko kestää, että lähete Naisten klinikalle tulee postissa ja kauanko jonot ovat tällä hetkellä(jotta saan hormonit)?

4

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klkkj

Lähete ei tule postissa, vaan se menee suoraan sähköisesti tutkimusyksiköstä Naistenklinikalle.

En tiedä tämänhetkistä jonotilannetta, mutta hoitotakuun perusteella kutsu ensikäynnille pitäisi tulla kolmessa kuukaudessa (tai törkeästi tulkittuna 6 kuukaudessa).

Hormoonireseptin voi saada ensikäynnillä, jos laboratoriokokeiden tulokset on jo käytettävissä eikä terveydentila ole esteenä.

• Transtyttö

Kiitos vastauksesta :), mutta mitä tarkoitat laboratoriokokeilla? pitääkö siellä ottaa jokin verikoe tms?

• klkkj
        Transtyttö kirjoitti:

Kiitos vastauksesta :), mutta mitä tarkoitat laboratoriokokeilla? pitääkö siellä ottaa jokin verikoe tms?

Ainakin aiemmin lähete tai ohjeet mennä laboratoriokokeisiin (nykyisin labralähetekin menee sähköisesti suoraan labraan) tuli hyvissä ajoin ennen ensimmäistä hormoonipolin käyntiä. Pääkaupunkiseudulla asuva voi käydä missä tahansa HUSLAB:in toimipaikassa. Tuolloin taisi minulla olla ennätysmäärä otettuja verikoeputkia (11 kpl) jota ei ole sen jälkeen rikottu. Lisäksi vielä virtsakokeet ja sydänkäyrä. Perusterveelle jolla ei ole todettu mitään sairauksia voidaan ilmeisesti vähentää otettavia testejä, eikä kromosomeja tutkita enää rutiininomaisesti kaikilta.

Testit tehdään ennen hormoonilääkityksen aloitusta jotta selvitetään ettei hormoonien käytölle ole esteitä. Myös aiemmat sairaudet määrää hoitotavan ja hormoonityypin.

• mmmm667

Itsellä tais olla sen 2-3kk jos oikein muistan. Ja tosiaan alkuvuodesta oli oma aika. Jos hormonien aloittamiselle ei näy mitään estettä, voidaan ne aloittaa heti. Tällöin saa reseptin heti ja kun on käynyt ottamassa verikokeet voi hormonien käytön aloittaa. Labratulokset näkyvät myöhemmin omakannassa ja itselle ne vielä lähetettiin postissa. (jos tuloksissa ei mitään erikoista, seuranta aika vasta 6kk päähän) Myös aika hormonipolille tuli postissa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6684
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3442
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2770
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2438
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1963
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      358
      1842
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1680
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1548
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1502
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1482
    Aihe