Ekaksi linnuksi valkokakadu??

julia90

Olen yli-ihastunut valkokakaduun ollut jo jonkin aikaa..Mutta onko mulla mitään mahiksia ottaa lemmikiksi sellasta kun ei oo ennen ollu linuja...?

20

6707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanere

      Valkokakadu on erittäin tilaavievä, aikaavievä, sotkeva , äänekäs ja kallis sekä hoidoltaan vaativa llintu. Ei missään nimessä ensi linnuksi

      Suosittelen perus undulaattia, neitsikkaa tai kanariaa tms.

    • Minä vain

      Minä otin ensimmäiseksi linnuksi harmaapapukaijan. Se on nyt ollut minulla n.8 vuotta. Kyllä kannattaa ainakin ottaa selvää mihin ryhtyy, ja lukea alan kirjallisuutta ensin.(Netistä taitaa löytyä enemmän tietoa kuin kirjastosta)
      Papukaija vaatii paljon seuraa ja sille voi olla vaikeaa saada hoitajaa. Mutta kyllähän siitä iloa paljon on :)Hyvin ollaan pärjätty..

      • -N-

        Harmaapapukaija on sen verran vaativa, ettei sitä ensimmäiseksi linnuksi kannata ottaa. Mutta tietty jos tietää mitä tekee ja on keskustellut kasvattajien kanssa, eipä se mikään mahdoton ajatus ole, aikuiselle varsinkaan, lapselle ei suurta lintua suositellakkaan, ja kasvattajat kyllä tietää minkälaiseen kotiin lintunsa myy.


      • branigan

        hei! sä siis olit ottanut harmaanpapukaijan ensi linnuks. oon itsekin harkinnut jonkun hankkivan. voisitko kertoo mitä ongelmia teillä on olllut? ostitko sen poikasena? mitenkä kesy? naaras vai uros? onko se lintu laji siis vaativa hoitaa? mistä ostit? paljonko hoito maksaa kuukaudessa? onko kovin äänekäs? tarvitseeko paljon huomiota? puhuuko tuleeko kädelle? voiko pitää huoneessa vapaana? tuleeko lääkäri käyntejä? kun olin pieni meillä oli undulaatteja yhteen aikaan jopa kuusi, mutta niistä sitten luovuttiin koska meissä lapsissa oli ihan tarpeeksi huolehtimista. nyt olen 17 kohta 18 ja muutan talvella pois kotoa. tuottaako vaikeuksia? kiitos tuhannesti jos jaksat vastata :)


      • Minä vain
        branigan kirjoitti:

        hei! sä siis olit ottanut harmaanpapukaijan ensi linnuks. oon itsekin harkinnut jonkun hankkivan. voisitko kertoo mitä ongelmia teillä on olllut? ostitko sen poikasena? mitenkä kesy? naaras vai uros? onko se lintu laji siis vaativa hoitaa? mistä ostit? paljonko hoito maksaa kuukaudessa? onko kovin äänekäs? tarvitseeko paljon huomiota? puhuuko tuleeko kädelle? voiko pitää huoneessa vapaana? tuleeko lääkäri käyntejä? kun olin pieni meillä oli undulaatteja yhteen aikaan jopa kuusi, mutta niistä sitten luovuttiin koska meissä lapsissa oli ihan tarpeeksi huolehtimista. nyt olen 17 kohta 18 ja muutan talvella pois kotoa. tuottaako vaikeuksia? kiitos tuhannesti jos jaksat vastata :)

        En ole käynyt palstalla hetkeen, joten vastaus tulee siks näin myöhään.. Suosittelen ehdottomasti käsinkasvatettua lintua, silloin se on jo valmiiksi kesy. Ja tietenkin mahdollisimman nuori lintu kannattaa hankkia. Kannattaisi ottaa yhteyttä kasvattajaan. Suomestakin niitä jokunen löytyy. Tosin lintua saattaa joutua odottelemaan tovin.Hintaahan Jakolla on sen verran, ettei sitä monikaan ihan hetken mielijohteesta hanki.
        Meillä ei oikeastaan ollut mitään suurempia vaikeuksia. Linnun totuttaminen kissoihin ja koiriin oli tietysti oma operaationsa :) Rahaa en ole laskenut miten paljon lintuun menee, mutta kyllä esim. kissan pitäminen on kalliimpaa jos purkkiruuilla ruokkii.. Eläinlääkäriä ei olla tarvittu, jakot kai yleisesti on aika terveitä lintuja, jos huolehtii hyvästä hoidosta.
        Ääntä linnusta kyllä lähtee. Matkii lähes kaikkea! Minun lintu puhuu todella paljon, vaikken ole sille mitään erikseen opettanut. Mutta on kyllä "ujo" lintu, vieraille ei kyllä puhele kun todella harvoin. Vapaana saa olla pari kolme tuntia päivässä. Siitä syntyy tietty omat ongelmansa. Lintu pääsee sellaisiinkin paikkoihin mihin muut ei pääse, esim sähköjohdot oven päälliset ym. Ja niillä on sellainen vimma pureskella kaikkea mahdollista, siinä ei mene kun hetki kun puinen ovenkarmilista on mennyttä kalua... Kädelle tulee aina pyynnöstä/käskystä, muuten vapaana pitäminen olisi aika vaikeaa. Tykkää aina olla siellä missä ihmisetkin. Yleensä kerjää rapsutuksia aina kun olen koneella ja se on vapaana, jollei silitä niin johan alkaa vimmattu tietokoneen nappuloiden repiminen :)Kesällä kannan lämpiminä päivinä sen häkkeineen ulos, tietenkin siten että olen myös sitä vahtimassa.. Välillä meilläkin on aikoja kun ei ole tarpeeksi aikaa pitää vapaana, ja kyllä sen huomaa että lintu siitä kärsii ja myös kunto laskee. Siksi kannattaa miettiä onko tarpeeksi aikaa olla sen kanssa. Elämäntilanteet kuitenkin muuttuu, ja lintu on pitkäikäinen. Mä ajattelin silloin kun mä harkitsin papukaijan ottamista, että otan sitten kerralla sellaisen linnun ettei tarvitse katua.. Siksi siis halusin jakon kun se on niin viisas lintu ja on hyvät mahdollisuudet saada se puhelemaan. Tietenkin pitää kaikki perusasiat ottaa selville ennen linnun hankintaa, mutta kai se nyt on sanomattakin selvää.. Ei minua ainakaan ole kaduttanut kyllä siitä sen verran iloa on ollut! Ei tietenkään pienelle lapselle isoa papukaijaa voi hankkia. Mutta jos lapset ja papukaija tottuu toisiinsa niin kyllä niistä ystäviä voi tulla. Minä en kuitenkaan omaan lintuun luota niin paljon että antaisin sen olla vapaana kun tulee vieraita lapsia kylään.


    • minä

      Näistä osoitteista saa paremmin tietoa valkokakaduista ja muistakin lemmikkinä pidettävistä linnuista.www.papukaijat.net ja www.papukaijayhdistys.fi

    • Myyn valkokakaduan sen pienemmän mallin jos olet kiinnostunut.

      • lintunen

        vieläkö olet lintua myymässä? vai joko sai kodin? hinta? missä päin?


      • lintunen kirjoitti:

        vieläkö olet lintua myymässä? vai joko sai kodin? hinta? missä päin?

        Vielä on myynnissä! En ole erityisesti kaupannut enään.Hinnasta voimme alkaa keskustella 1.300€:ta.Lintu asustelee tällä hetkellä ruotsin puolella,mutta jos kaupat syntyy niin ;rampo; tuodaan silloim suomen puolelle.Tässä aluksi. Hyvää kevään jatkoa.


      • tikki
        Manse1 kirjoitti:

        Vielä on myynnissä! En ole erityisesti kaupannut enään.Hinnasta voimme alkaa keskustella 1.300€:ta.Lintu asustelee tällä hetkellä ruotsin puolella,mutta jos kaupat syntyy niin ;rampo; tuodaan silloim suomen puolelle.Tässä aluksi. Hyvää kevään jatkoa.

        Ihan mielenkiinnosta kysyisin mikä ihme on valkokakadun "se pienempi malli"? Sillä on kai ihan oikea lajinimikin?


      • tikki kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta kysyisin mikä ihme on valkokakadun "se pienempi malli"? Sillä on kai ihan oikea lajinimikin?

        NO:Sveskt nam:liten gultofskakadua. Ja latinalainen nimi Cacatua sulphuarea sulphurea: Tässä tiedot.


      • Alba
        Manse1 kirjoitti:

        NO:Sveskt nam:liten gultofskakadua. Ja latinalainen nimi Cacatua sulphuarea sulphurea: Tässä tiedot.

        >Cacatua sulphuarea

        Siis myynnissä EI ole valkokakadu (Cacatua alba)


      • Alba kirjoitti:

        >Cacatua sulphuarea

        Siis myynnissä EI ole valkokakadu (Cacatua alba)

        Joo annoin parissa ensimmäisessä kirjoituksessani virheellistä informatiota mutta viimmeisestä näkee kyllä todelliset tiedot että ei olisi välttämättä tarvinnut kirjoittaa tätä viimmeistä viestiä.Vielä siitä linnusta ei tällä linnulla ole kovin suurta eroa valkokakaduaan sillä ainoastaan töyhtö on keltainen ja luultavasti koko on vähän eri.


      • Ostaja
        Manse1 kirjoitti:

        Joo annoin parissa ensimmäisessä kirjoituksessani virheellistä informatiota mutta viimmeisestä näkee kyllä todelliset tiedot että ei olisi välttämättä tarvinnut kirjoittaa tätä viimmeistä viestiä.Vielä siitä linnusta ei tällä linnulla ole kovin suurta eroa valkokakaduaan sillä ainoastaan töyhtö on keltainen ja luultavasti koko on vähän eri.

        Kauppaat lintua joka on "luultavasti" vähän eri kuin valkokakadu. Kenen se lintu on ja kuka hoitaa paperit jos se tuodaan Suomeen ?

        Minkä ikäinen tai kumpaa sukupuolta ?

        Ja kannattaa tutustua kakaduin vähän paremmin jos alkaa väittämään että erot on vain töyhtön värissä ja koossa.


      • Ostaja kirjoitti:

        Kauppaat lintua joka on "luultavasti" vähän eri kuin valkokakadu. Kenen se lintu on ja kuka hoitaa paperit jos se tuodaan Suomeen ?

        Minkä ikäinen tai kumpaa sukupuolta ?

        Ja kannattaa tutustua kakaduin vähän paremmin jos alkaa väittämään että erot on vain töyhtön värissä ja koossa.

        Koko papukaija. Osta valkokakadua.


      • ärsyttää
        Manse1 kirjoitti:

        Koko papukaija. Osta valkokakadua.

        ei tuo ole mikään pikku kakadu vaan Celebesinkakadu, ent. keltatöyhtökakadu.
        suosittelisin hankkimaan edes vähän tietoa linnusta jota myyt.


    • nymfin+undun omistaja

      voithan sinä kokeilla.kannattaa hankkia kasvattajalta koska ne kesyyntyvät silloin paremmin.lue niin saat paljon tietoa linnuista.!=)

      • rollox

        itse hoidin 4 jää valkokakadua ja 3.ea amazonia.tuloksena oli se,jotten ko.lintuihin ala. ja perutaan vannominen. nyt meillä asustaa valkokakaduuros ROLLO. poika saa olla vapaana mahdollisimmanpaljon :) vapaus vähenee päiväpäivältä. talo alkaa olla syöty :(
        rollosta en luovu,siksi meillä olisi koti tyttökakadulle.
        vapautta rajoitetusti,mutta koti täytyy säästää,ainakin osittain :D


    • -S-

      En missään nimessä suosittele käsinruokittua litnua. Olen omistanut ny ensimmäisen ja viimeisen käsinruokitun linnun nyt 4 vuotta ja ero emojen hoitamiin on järkyttävä. Siis negatiivisessa mielessä.

      Pitkä keskustelu todella mielenkiintoinen asiasta, jota on käyty monta vuotta (hum. päivämäärät) löytyy osoitteesta:

      http://forum.papukaijat.net/index.php?topic=24309.0

    • Olet saattanut kuulla kokeneiden harrastajien varoituksia siitä, ettei isoja papukaijoja pitäisi ottaa lemmikiksi ilman kokemusta. Huonompi vaihtoehto on kuitenkin hankkia pieni papukaija ”harjoituslinnuksi”, josta myöhemmin luovutaan. Isoista papukaijoista ei kuitenkaan ole lasten lemmikeiksi, vaan ensisijaisesti ne ovat koko perheen lemmikkejä, joista vanhemmat kantavat vastuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9084
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2668
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      134
      2433
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1285
    Aihe