Autourheilussa voidaan suosia kevyitä ja heikkoja kuskeja koska auton hallinta on teknisesti helpompaa. Kevyempi ja heikompi kuski pärjää paremmin kuin voimakas painavampi kuski.
Endurossa tämä ei päde. Siksi Enduron säännöt pitäisi muuttaa. Endurossa ja muissa mopolajeissa luokat menevät autourheilun tapaan moottorin ominaisuuksien perusteella. Tämä on väärin. Endurossa varsinkin kuskin ominaisuudet määräävät enemmän kuin työkalun tekniikka.
Endurossa ja muissakin mopokisoissa pitäisi erotella sarjat kuskin painon perusteella. Miksi? Kysytte. Siksi koska mopourheilun tekniikka on valovuosia jäljessä autourheilua, eikä tälle ole muuta loogista syytä.
Jos mopourheilussa varsinkin Endurossa, kuskin paino määräisi sarjan, tehtaat voisivat keskittyä olennaiseen eli teknologian kehittämiseen. Tehdas voisi keskittyä tutkimaan, mikä on optimaalinen paino pyörälle, painopisteelle, moottorin väännölle, teholle, muuttujana olisi vain kuskin paino.
Tähän asti on kilpapuolella tehty vain kompromisseja koska moottorin koko määrää, ei kuskin paino. KTM ja Hus* ovat vieläpä saman katon alla nykyisin.
Kuskin paino muuttujana, tehtaiden insinöörit saisivat vapaat kädet siihen luovaan suunnitteluun johon heidät on luotu.
Ajatelkaa maailma, jossa pyörät luodaan kuskien ominaisuuksille.
Vakavaa keskustelua moottoriurheilusta vol. 1
1
132
Vastaukset
- imhettelijä
Ehdotushan se on tuokin tietenkin. Itse ajattelisin pelkän kuutiorajan olevan varsin toimiva luokkajako. Vaikka säännöt olisi mitkä niin silti he pärjäävät jotka viitsivät treenata, muutakin kuin ajamista. Halvimmat ja helpoimmat sijoitukset on aina löytynyt lenkkareista. Tiedän porukkaa jotka treenaa kaksikertaa päivässä, perjantai vapaa tai mahdollisesti jos ei ole kisaviikonloppu niin perjantaina pari erää crossia palauttavana treeninä. Nytkun ruiskut alkaa yleistymään niin mielenkiinnolla odotan minkälaisia luistonesto ratkaisuja alkaa kotinikkarit virittelemään. Hienohan se olisi nähdä sellaisetkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi3103248Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun182151Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151850Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141595Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko4111489Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t361374Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist2221263- 171224
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.631056Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin201000