Jos kissan omistaja joutuu sairaalaan tai kuolee?

kissankanssa

Olen yksinäinen ihminen ja minulla on kissa. Joskus käy mielessä että mitä sitten, jos joskus joudun sairaalaan tai kuolen - kuka huolehtii kissastani? En yleensä matkustele, enkä ole tarvinnut ketään tuttuja pyytää auttamaan kissan hoidossa. Minulla ei edes ole sellaisia tuttuja joilta tällaista apua voisi pyytää.

Olen nähnyt sellaisia papereita, joita voi laittaa vaikka lompakkoon, joissa on ohjeita, miten menetellä kotona olevan lemmikin kanssa jos omistajalle tapahtuu jotain. Mutta en tiedä mitä yhteystietoja sellaiseen paperiin laittaisin, kun ei ole ketään.

Auttavatko eläinsuojeluyhdistykset ja löytöeläintalot tällaisissa tapauksissa, jos lemmikki on vaarassa jäädä yksin kotiin unohdetuksi? Voisiko näihin lompakkoon laitettaviin ohjeisiin laittaa esim. eläinsuojeluyhdistyksen yhteystiedot? Onko tietoa, kokemuksia tai jotain aiheeseen liittyvää?

8

2128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kisumimmi

Minuakin on huolettanut sama asia. En tiedä, mistä sellasen paperin saa, mutta voi kait sen kirjottaa itekkin: mulla on kissa, I have a cat.

• kirjoitalappuitse

Kannattaa varmaan jutella paikallisen eläinsuojeluyhdistyksen kanssa asiasta. Kyllä siellä yksinäisen ihmisen kissalle sydäntä löytyy. Ehkäpä jopa löydät uuden harrastuksen, osallistut voimiesi sallimissa rajoissa kissojenystävien toimintaan. Sitten lompsaan tietoa yhteystiedoista.

• kissimii
    • Anonyymi

Lompakkoon voi laittaa lapun että eläinsuojeluyhdistys huolehtisi lemmikistä jos kuolen tai joudun sairaalaan.

• Anonyymi

Laittakaa eteisen seinälle lappu johon kirjoitatte että asunnossa on lemmikki. Jos on hoitaja tiedossa kirjoittakaa hoitajan nimi ja puh.numero. Kirjoittakaa myös jollei ole hoitajaa ja että eläinsuojeluyhdistys tulisi hakemaan lemmikin ja myös että missä on vara-avain. Opin tämän silloin kun oli korona ja olin kotona kahden kissan kanssa.

• Anonyymi

Perheenjäsenemme joutui vankilaan ja hänen kissansa hylätyksi, mihin ei viranomaiset puuttuneet. Eivät hoitaneet asiaa asiallisesti. Viranomaiset eivät myöskään kerro perheenjäsenille, että toinen on vankilassa, että reilu on tämä yhteiskunta. Tässä siis realistinen tilanne, kun ihminen asuu yksin ja hänellä on lemmikki.

• Anonyymi

Vankilaan vietävällä ihmisellä ei ole myöskään aikaa hoitaa tilannetta, jos hänet viedään sinne yhtäkkiä hänen tietämättä asiasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      16483
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      38
      4417
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      297
      2587
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      135
      1888
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      131
      1533
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      389
      1486
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      14
      1309
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1263
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      972
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      955
    Aihe