Jos kissan omistaja joutuu sairaalaan tai kuolee?

kissankanssa

Olen yksinäinen ihminen ja minulla on kissa. Joskus käy mielessä että mitä sitten, jos joskus joudun sairaalaan tai kuolen - kuka huolehtii kissastani? En yleensä matkustele, enkä ole tarvinnut ketään tuttuja pyytää auttamaan kissan hoidossa. Minulla ei edes ole sellaisia tuttuja joilta tällaista apua voisi pyytää.

Olen nähnyt sellaisia papereita, joita voi laittaa vaikka lompakkoon, joissa on ohjeita, miten menetellä kotona olevan lemmikin kanssa jos omistajalle tapahtuu jotain. Mutta en tiedä mitä yhteystietoja sellaiseen paperiin laittaisin, kun ei ole ketään.

Auttavatko eläinsuojeluyhdistykset ja löytöeläintalot tällaisissa tapauksissa, jos lemmikki on vaarassa jäädä yksin kotiin unohdetuksi? Voisiko näihin lompakkoon laitettaviin ohjeisiin laittaa esim. eläinsuojeluyhdistyksen yhteystiedot? Onko tietoa, kokemuksia tai jotain aiheeseen liittyvää?

8

2295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kisumimmi

Minuakin on huolettanut sama asia. En tiedä, mistä sellasen paperin saa, mutta voi kait sen kirjottaa itekkin: mulla on kissa, I have a cat.

• kirjoitalappuitse

Kannattaa varmaan jutella paikallisen eläinsuojeluyhdistyksen kanssa asiasta. Kyllä siellä yksinäisen ihmisen kissalle sydäntä löytyy. Ehkäpä jopa löydät uuden harrastuksen, osallistut voimiesi sallimissa rajoissa kissojenystävien toimintaan. Sitten lompsaan tietoa yhteystiedoista.

• kissimii
    • Anonyymi

Lompakkoon voi laittaa lapun että eläinsuojeluyhdistys huolehtisi lemmikistä jos kuolen tai joudun sairaalaan.

• Anonyymi

Laittakaa eteisen seinälle lappu johon kirjoitatte että asunnossa on lemmikki. Jos on hoitaja tiedossa kirjoittakaa hoitajan nimi ja puh.numero. Kirjoittakaa myös jollei ole hoitajaa ja että eläinsuojeluyhdistys tulisi hakemaan lemmikin ja myös että missä on vara-avain. Opin tämän silloin kun oli korona ja olin kotona kahden kissan kanssa.

• Anonyymi

Perheenjäsenemme joutui vankilaan ja hänen kissansa hylätyksi, mihin ei viranomaiset puuttuneet. Eivät hoitaneet asiaa asiallisesti. Viranomaiset eivät myöskään kerro perheenjäsenille, että toinen on vankilassa, että reilu on tämä yhteiskunta. Tässä siis realistinen tilanne, kun ihminen asuu yksin ja hänellä on lemmikki.

• Anonyymi

Vankilaan vietävällä ihmisellä ei ole myöskään aikaa hoitaa tilannetta, jos hänet viedään sinne yhtäkkiä hänen tietämättä asiasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      630
      2649
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      418
      2076
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      23
      2060
    4. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      74
      1645
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      20
      1629
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      65
      1512
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      127
      1284
    8. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      23
      1100
    9. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      19
      1084
    10. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      998
    Aihe