Olen yksinäinen ihminen ja minulla on kissa. Joskus käy mielessä että mitä sitten, jos joskus joudun sairaalaan tai kuolen - kuka huolehtii kissastani? En yleensä matkustele, enkä ole tarvinnut ketään tuttuja pyytää auttamaan kissan hoidossa. Minulla ei edes ole sellaisia tuttuja joilta tällaista apua voisi pyytää.
Olen nähnyt sellaisia papereita, joita voi laittaa vaikka lompakkoon, joissa on ohjeita, miten menetellä kotona olevan lemmikin kanssa jos omistajalle tapahtuu jotain. Mutta en tiedä mitä yhteystietoja sellaiseen paperiin laittaisin, kun ei ole ketään.
Auttavatko eläinsuojeluyhdistykset ja löytöeläintalot tällaisissa tapauksissa, jos lemmikki on vaarassa jäädä yksin kotiin unohdetuksi? Voisiko näihin lompakkoon laitettaviin ohjeisiin laittaa esim. eläinsuojeluyhdistyksen yhteystiedot? Onko tietoa, kokemuksia tai jotain aiheeseen liittyvää?
Jos kissan omistaja joutuu sairaalaan tai kuolee?
8
1843
Vastaukset
- kisumimmi
Minuakin on huolettanut sama asia. En tiedä, mistä sellasen paperin saa, mutta voi kait sen kirjottaa itekkin: mulla on kissa, I have a cat.
- kirjoitalappuitse
Kannattaa varmaan jutella paikallisen eläinsuojeluyhdistyksen kanssa asiasta. Kyllä siellä yksinäisen ihmisen kissalle sydäntä löytyy. Ehkäpä jopa löydät uuden harrastuksen, osallistut voimiesi sallimissa rajoissa kissojenystävien toimintaan. Sitten lompsaan tietoa yhteystiedoista.
- kissimii
Tuolta löytyy juttua siitä lemmikinomistajan hätätietokortista:
http://yle.fi/uutiset/3-8630406
http://lappeenranta.sey.fi/images/materiaalipankki/lsey_lemmikinomistajan_hatatietokortti.pdf
http://lappeenranta.sey.fi/images/materiaalipankki/lsey_lemmikinomistajan_hatatietotaulu_2015.pdf - kissimii
Näitä tulostettavia kortteja löytyy useammanlaisia, tuolla on tuommoisia:
http://joensuu.sey.fi/tue-toimintaa/myyntituotteet - Anonyymi
Lompakkoon voi laittaa lapun että eläinsuojeluyhdistys huolehtisi lemmikistä jos kuolen tai joudun sairaalaan.
- Anonyymi
Laittakaa eteisen seinälle lappu johon kirjoitatte että asunnossa on lemmikki. Jos on hoitaja tiedossa kirjoittakaa hoitajan nimi ja puh.numero. Kirjoittakaa myös jollei ole hoitajaa ja että eläinsuojeluyhdistys tulisi hakemaan lemmikin ja myös että missä on vara-avain. Opin tämän silloin kun oli korona ja olin kotona kahden kissan kanssa.
- Anonyymi
Perheenjäsenemme joutui vankilaan ja hänen kissansa hylätyksi, mihin ei viranomaiset puuttuneet. Eivät hoitaneet asiaa asiallisesti. Viranomaiset eivät myöskään kerro perheenjäsenille, että toinen on vankilassa, että reilu on tämä yhteiskunta. Tässä siis realistinen tilanne, kun ihminen asuu yksin ja hänellä on lemmikki.
- Anonyymi
Vankilaan vietävällä ihmisellä ei ole myöskään aikaa hoitaa tilannetta, jos hänet viedään sinne yhtäkkiä hänen tietämättä asiasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä802809Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2951626Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461527- 871371
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4011349Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3961273Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381027Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik2999Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329854Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden254832