Jos kissan omistaja joutuu sairaalaan tai kuolee?

kissankanssa

Olen yksinäinen ihminen ja minulla on kissa. Joskus käy mielessä että mitä sitten, jos joskus joudun sairaalaan tai kuolen - kuka huolehtii kissastani? En yleensä matkustele, enkä ole tarvinnut ketään tuttuja pyytää auttamaan kissan hoidossa. Minulla ei edes ole sellaisia tuttuja joilta tällaista apua voisi pyytää.

Olen nähnyt sellaisia papereita, joita voi laittaa vaikka lompakkoon, joissa on ohjeita, miten menetellä kotona olevan lemmikin kanssa jos omistajalle tapahtuu jotain. Mutta en tiedä mitä yhteystietoja sellaiseen paperiin laittaisin, kun ei ole ketään.

Auttavatko eläinsuojeluyhdistykset ja löytöeläintalot tällaisissa tapauksissa, jos lemmikki on vaarassa jäädä yksin kotiin unohdetuksi? Voisiko näihin lompakkoon laitettaviin ohjeisiin laittaa esim. eläinsuojeluyhdistyksen yhteystiedot? Onko tietoa, kokemuksia tai jotain aiheeseen liittyvää?

8

2455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kisumimmi

Minuakin on huolettanut sama asia. En tiedä, mistä sellasen paperin saa, mutta voi kait sen kirjottaa itekkin: mulla on kissa, I have a cat.

• kirjoitalappuitse

Kannattaa varmaan jutella paikallisen eläinsuojeluyhdistyksen kanssa asiasta. Kyllä siellä yksinäisen ihmisen kissalle sydäntä löytyy. Ehkäpä jopa löydät uuden harrastuksen, osallistut voimiesi sallimissa rajoissa kissojenystävien toimintaan. Sitten lompsaan tietoa yhteystiedoista.

• kissimii
    • Anonyymi

Lompakkoon voi laittaa lapun että eläinsuojeluyhdistys huolehtisi lemmikistä jos kuolen tai joudun sairaalaan.

• Anonyymi

Laittakaa eteisen seinälle lappu johon kirjoitatte että asunnossa on lemmikki. Jos on hoitaja tiedossa kirjoittakaa hoitajan nimi ja puh.numero. Kirjoittakaa myös jollei ole hoitajaa ja että eläinsuojeluyhdistys tulisi hakemaan lemmikin ja myös että missä on vara-avain. Opin tämän silloin kun oli korona ja olin kotona kahden kissan kanssa.

• Anonyymi

Perheenjäsenemme joutui vankilaan ja hänen kissansa hylätyksi, mihin ei viranomaiset puuttuneet. Eivät hoitaneet asiaa asiallisesti. Viranomaiset eivät myöskään kerro perheenjäsenille, että toinen on vankilassa, että reilu on tämä yhteiskunta. Tässä siis realistinen tilanne, kun ihminen asuu yksin ja hänellä on lemmikki.

• Anonyymi

Vankilaan vietävällä ihmisellä ei ole myöskään aikaa hoitaa tilannetta, jos hänet viedään sinne yhtäkkiä hänen tietämättä asiasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      262
      9849
    2. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      184
      5584
    3. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      161
      5181
    4. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      71
      4848
    5. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      212
      2419
    6. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      12
      2259
    7. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      305
      1903
    8. Minkälainen auto

Kaivatullasi on? Väri/Merkki? :)
      Ikävä
      90
      1587
    9. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      21