Pitäisi saada kertailtua jotain valintakoetta varten, mutta ei ole mitään hajua mitä kannattaisi lukea. Alkupisteiden pitäisi olla ihan kohtalaiset (lyhyt matikka E, bilsa C ja kevään kokeista äikkä ja enkku lähti molemmat E:nä). Fysiikkaa ja kemiaa olen käynyt lukiossa vaan pakolliset kurssit.
Mietityttää muutenkin koko koe, joka on muuttunut laskimettomaan eli aikasempia kokeita on vähän turha katsoa. 2016 koekin vaikuttaa lähinnä siltä, että koetta on yritetty tehdä haastavaksi vaan huonosti muotoilluilla kysymyksillä.
Haluaisin siis saada tänne vähän muiden mielipiteitä. Mitä kaikkea olette lukeneet? Mitä mieltä tosta uudesta koesysteemistä ja mikä on teidän lähtötilanne? Vinkkejä saa kans jaella ;)
AMK Tekniikan valintakoe!
2
307
Vastaukset
- mai7
tein kokeen ennen muutosta, mutta tutut ovat tehneet uuden. mulla päässälasku ei vahvin joten tiedän että ne veis multaaikaa. ite kertasin matikan ja kemian koska päätin et kemian teen enkä fyssaa (niistä siis toinen valitaan). en päässyt toisellakaan kerralla sisään : D mutta nyt sitä ollaan jo toista vuotta koulussa. suosittelen tekemään harjoituksia niillä kokeilla missä laskinta ei käytetä. onko niitä nyt yksi vai kaksi? keksit vaikka itse laskuja jotka ovat samantyyppisiä kun ne. niin mä tein kun meinas laskut loppua kesken. ihan samalla tavalla mä siihenkin kokeeseen treenaisin kun vanhaankin. eka saattaisin alottaa laskee laskuja missä käytetään laskinta ja sit siirtyä niihin uusiin. mulla kaikki oli muutenkin niin hukassa et ei auta jos et osaa laskea muutenkaan:D kävin myös muutaman kymmenentunnin valmennuksessa.
toki se ennakkomatsku on tosi tärkee käydä läpi vaikka joka ilta. eikös sellainenkin siinä nykyään ole.- wannabeteekkari
Taitaa vissiin vaan 2016 koe olla laskimeton. Ja sitäki ku oon kattonu ni tuntuu et tosi vähän semmosta "perus"laskemista, eli et pitäis esimerkiksi muodostaa yhtälö ja ratkasta se. Enemmän vaan semmosta "katso tehtävää, yritä ymmärtää millainen vastaus halutaan -> veikkaa&pray for jesus" :( Toivon et noist kevään ylppäreist tulis kans paljon pisteitä ni vois tähdätä siihe 10 pisteen minimiin kokeessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun511945Some räjähti! Joel Harkimo jakoi haikean viestin meriltä tärkeänä merkkipäivänä: "Välillä..."
Joel Harkimo on lähtenyt yksin purjehdukselle Atlantin yli. Tsemppiä ja voimia, Joel Harkimo! Lue lisää: https://www.s341588Sedun opettaja?
Kukas Sedussa on ahdistellut alaikäisiä opiskelijoita? Tämä kansankynttilä oli saanut monta varoitusta, mutta sama homma431175- 821173
Bess jakoi hämmentävän kuvan - Anna Puu heittää roisin kommentin: "Onneks ei oo eka synnytys"
Ohhoh! No nyt on aika provosoiva kuva Bessistä. Kivoja kommentteja julkkisystävät laukoo... Tiesitkö, että Bessin (s.151060- 561049
- 481015
Mitä mun pitää tehdä?
Mitä me mies tehdään? Mitä sä haluat mun tekevän? Mä en tiedä. Mä luulen tietäväni, että molemmat kärvistelee tunteid40968Keskusta on kovassa nousussa
Persut ovat jäämässä kauas taakse. Maaseudun ihmiset ovat palaamassa järkiinsä epäonnistuneen persuseikkailun jälkeen.129945Näytät paremmalta kuin koskaan ennen
Aivan jokaisena päivänä. Minä pidän sinusta parhaimman huolen. Lupaan sen, sen voin luvata.38916