kokemuksia?

malikkapalikka

Hei, meille on tulossa malinois pentu. Kyselisin teidän malinoiseista. Minkä ikäiseksi yleensä elää? Onko teillä ollut sairauksia? Onko ollut agrassiivisuutta?
Itse hain kestävää ja hyvä hermoista harrastuskoiraa. Olen myös tietoinen malinoisin aktiivisuudesta ja koirakokemusta on dobermannista basenjiin. Halusin vain kysyä teidän kokeuksia malinoisseista. miksei vaikka muistakin muunnoksista. :)

7

1196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meidän tervunartut elivät keskimäärin 12-vuotiaiksi. Toinen vähän alle ja toinen vähän yli. Toisella oli lievä epilepsia tai sitä muistuttava sairaus ja siltä oli poistettu kohtu tulehduksen takia. Toisella roikkui korva viimeiset vuodet, koska sille tuli verikorva. Kumpikaan ei altistunut raskaalle fyysiselle rasitukselle eikä siihen aikaan vielä kuvattu selkiä niin yleisesti niin siitä ei ole muuta tietoa kuin että olivat kotikoirina täysin terveitä. Lonkat ja silmät niillä oli puhtaat.

Toinen oli tasaisen äksy kaikille vieraille koirille ja toinen valikoivasti sosiaalinen. Ts. oli sosiaalinen, jos toinen ei ollut arka. Oli vähän samanlainen myös ihmisiä kohtaan. Vahtivat ja olivat reviiritietoisia, mutta eivät ongelmaksi asti.

Noiden kahden tervun ja yhden tuttavapiirin puolibelgin tuntemuksella sanoisin, että ekat kolme vuotta voivat olla hirveät, jos ei ole yhtään valmentautunut aktiiviseen toimintaa ja koulutusta vaativaan koiraan. Sitten se voi vähän rauhoittua, jos rauhoittuu.

• rakkauttajarajoja

Koirat on kyllä ihania, näin tänäänkin aivan ihanan pienen koiranpennun. Kouluttaminen on tietenkin tärkeää ja lajista riippuen se voi olla hyvinkin haastavaa.

• erityyppi

Miksi sepustat tervuista kun kysytään malinoisista. Oikealla malillta ei ole mitään tekemistä näyttelytervujen kanssa. Kyse on aivan eri rodusta ja koiratyypistä.

• nuorijavallaton

Veikkaisin että sen takia kun aloituksessa sattuu lukemaan "miksei vaikka muistakin muunnoksista"

Luetunymmärtäminen 1/5

• Aloittaja ei kyllä täsmentänyt myöskään, mistä linjasta on kyse. Maleistakin on olemassa näyttelylinja ja tervuista käyttölinja (joskin pitkätukkamalitaustainen) ja sitten vielä sekalinjaiset varmaan kaikista muunnoksista, kun nykyään saa Suomessa astutella muunnoksia keskenään tietyin ehdoin.

Muunnos kuin muunnos, ei belgiä pidä ottaa sohvaperunaksi tai tekemättä taustatutkimusta luonteen osalta.

• TasoLaskenutRajusti

Poliisille ei kelpaa enää malinois virkakoiraksi....liikaa vikoja ja liian jalostettu....

• Anonyymi

Malikoitahan poliiseilla nykyään on eniten käytössä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      3994
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2679
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      41
      2667
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2425
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2393
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      312
      2230
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1969
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1643
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      48
      1592
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1497
    Aihe