Onko kokemuksia?Taitaa kultsu olla kakkosrotu,ei näy näyttelyissä näitä,menee kai kotikoiriksi?
kennel Rocbee
10
7352
Vastaukset
- arphippa
No on kokemuksia taitaa nykyään mennä niin että sairaan lemmikin tulee itselleen saamaan toisin oli ennen .Alkaa olla eettisesti kohta arveluttavaa toimintaa.
- ripulirapuli
On kokemusta,6 vuotias uroskoira,aivan ihanan luonteinen koira,Mutta vatsan ongelmat lisääntyneet koko ajan,esim tänä kesänä ripulointia harvinaisen paljon eläinlääkärille kulunut turhan paljon rahaa. valitettavasti ei tiedetty muita samasta pentueesta koiran ottaneita!
- ripulirapuli
ripulirapuli kirjoitti:
On kokemusta,6 vuotias uroskoira,aivan ihanan luonteinen koira,Mutta vatsan ongelmat lisääntyneet koko ajan,esim tänä kesänä ripulointia harvinaisen paljon eläinlääkärille kulunut turhan paljon rahaa. valitettavasti ei tiedetty muita samasta pentueesta koiran ottaneita!
6.09.-18 jouduimme luopumaan raskain mielin 6.v. kultainen noutaja uroksesta,suolistosairauden vuoksi.
- Anonyymi
ripulirapuli kirjoitti:
6.09.-18 jouduimme luopumaan raskain mielin 6.v. kultainen noutaja uroksesta,suolistosairauden vuoksi.
Voi, surullista että noin nuorena jo.
- Anonyymi
ripulirapuli kirjoitti:
6.09.-18 jouduimme luopumaan raskain mielin 6.v. kultainen noutaja uroksesta,suolistosairauden vuoksi.
Hei, voisitko kertoa tarkemmin mikä suolistosairaus?
- Anonyymi
Meillä täältä otettu welshi eli yli 12 vuotiaaksi. Ei mitään muita sairauksia kuin vatsa tarvitsi erikois ruuan. Tosi kiltti ja toimelias koira loppuun asti. Tietenkin eläinlääkärissä käyty normi rokotukset ym.
- Anonyymi
Minulla welshi eli 15v ja 1 kuukauden ikäiseksi sitten tuli ikä vastaan, Sarilta ostettu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla welshi eli 15v ja 1 kuukauden ikäiseksi sitten tuli ikä vastaan, Sarilta ostettu
Tuuriahan se on mitä koira yhdistelmässä perii, ja mitä sairauksia sairastaa.
Joillakin se huonompi tuuri, ja silloin ikä jää lyhyeksi. Mutta, eihän se missään rodussa tarkoita, etteikö muut pentueesta silti eläisi pitkään.
Voi käydä niin, että toinen elää nippanappa 2 v, ja toinen 16 v.
Ja huonolla tuurilla se joka muutoin eläisi 14 v, voi 5 vuotiaana juosta autonalle.
Ei yksi sairastapaus pentueessa tarkoita, ettäkö kaikille ongelmia tulisi.
Kaikissa roduissa pitäisi Kasvattajien,keskittyä mahdollisimman laajaan linjaan, eikä käyttää vain omien tuttujen,ja samojen sukujen koiria. Silloin se geenipohja pienenee, ja sukujen sairaudet lisääntyy rodussa.
Se on suurin ongelma roduissa.
Ja Kasvattajilla on siihen mahdollisuus vaikuttaa, Omilla jalostus Valinnoillaa.
- Anonyymi00010
Ostajan kannattaa katsoa jalostustietokantaa pentu ja yhdistelmävalintaa tehdessään.
Sieltä näkyy vanhempien ja suvun:
- terveystutkimustulokset, näyttelytulokset, koetulokset yms.
-sukusiitosprosentti, mitä suurempi, sen sukusiittoisemia, jolloin riski suvun sairauksiin lisääntyy...
Sieltä näät myös kennelien/ kasvattajien koirien kaikki viralliset tulokset, ja myös pentumäärät yms - Anonyymi00011
Pentuja tulee ainakin melkoinen määrä vuodessa.
Itselle tuo määrä olisi liikaa ja katsoisin pennun muualta, mutta se onkin vain minun mielipiteeni.
Ihan yleisesti kannattaa vähän katsoa jos neli vuotiaalla nartulla on jo kolmet pennut, onko se enää ok? Näitä valitettavasti löytyy useista roduista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 85741
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 91675
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276675- 107614
- 29555
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497