kennel Rocbee

mulleko

Onko kokemuksia?Taitaa kultsu olla kakkosrotu,ei näy näyttelyissä näitä,menee kai kotikoiriksi?

10

7352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arphippa

      No on kokemuksia taitaa nykyään mennä niin että sairaan lemmikin tulee itselleen saamaan toisin oli ennen .Alkaa olla eettisesti kohta arveluttavaa toimintaa.

      • ripulirapuli

        On kokemusta,6 vuotias uroskoira,aivan ihanan luonteinen koira,Mutta vatsan ongelmat lisääntyneet koko ajan,esim tänä kesänä ripulointia harvinaisen paljon eläinlääkärille kulunut turhan paljon rahaa. valitettavasti ei tiedetty muita samasta pentueesta koiran ottaneita!


      • ripulirapuli
        ripulirapuli kirjoitti:

        On kokemusta,6 vuotias uroskoira,aivan ihanan luonteinen koira,Mutta vatsan ongelmat lisääntyneet koko ajan,esim tänä kesänä ripulointia harvinaisen paljon eläinlääkärille kulunut turhan paljon rahaa. valitettavasti ei tiedetty muita samasta pentueesta koiran ottaneita!

        6.09.-18 jouduimme luopumaan raskain mielin 6.v. kultainen noutaja uroksesta,suolistosairauden vuoksi.


      • Anonyymi
        ripulirapuli kirjoitti:

        6.09.-18 jouduimme luopumaan raskain mielin 6.v. kultainen noutaja uroksesta,suolistosairauden vuoksi.

        Voi, surullista että noin nuorena jo.


      • Anonyymi
        ripulirapuli kirjoitti:

        6.09.-18 jouduimme luopumaan raskain mielin 6.v. kultainen noutaja uroksesta,suolistosairauden vuoksi.

        Hei, voisitko kertoa tarkemmin mikä suolistosairaus?


    • Anonyymi

      Meillä täältä otettu welshi eli yli 12 vuotiaaksi. Ei mitään muita sairauksia kuin vatsa tarvitsi erikois ruuan. Tosi kiltti ja toimelias koira loppuun asti. Tietenkin eläinlääkärissä käyty normi rokotukset ym.

      • Anonyymi

        Minulla welshi eli 15v ja 1 kuukauden ikäiseksi sitten tuli ikä vastaan, Sarilta ostettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla welshi eli 15v ja 1 kuukauden ikäiseksi sitten tuli ikä vastaan, Sarilta ostettu

        Tuuriahan se on mitä koira yhdistelmässä perii, ja mitä sairauksia sairastaa.
        Joillakin se huonompi tuuri, ja silloin ikä jää lyhyeksi. Mutta, eihän se missään rodussa tarkoita, etteikö muut pentueesta silti eläisi pitkään.
        Voi käydä niin, että toinen elää nippanappa 2 v, ja toinen 16 v.
        Ja huonolla tuurilla se joka muutoin eläisi 14 v, voi 5 vuotiaana juosta autonalle.
        Ei yksi sairastapaus pentueessa tarkoita, ettäkö kaikille ongelmia tulisi.

        Kaikissa roduissa pitäisi Kasvattajien,keskittyä mahdollisimman laajaan linjaan, eikä käyttää vain omien tuttujen,ja samojen sukujen koiria. Silloin se geenipohja pienenee, ja sukujen sairaudet lisääntyy rodussa.
        Se on suurin ongelma roduissa.
        Ja Kasvattajilla on siihen mahdollisuus vaikuttaa, Omilla jalostus Valinnoillaa.


    • Anonyymi00010

      Ostajan kannattaa katsoa jalostustietokantaa pentu ja yhdistelmävalintaa tehdessään.

      Sieltä näkyy vanhempien ja suvun:
      - terveystutkimustulokset, näyttelytulokset, koetulokset yms.
      -sukusiitosprosentti, mitä suurempi, sen sukusiittoisemia, jolloin riski suvun sairauksiin lisääntyy...

      Sieltä näät myös kennelien/ kasvattajien koirien kaikki viralliset tulokset, ja myös pentumäärät yms

    • Anonyymi00011

      Pentuja tulee ainakin melkoinen määrä vuodessa.

      Itselle tuo määrä olisi liikaa ja katsoisin pennun muualta, mutta se onkin vain minun mielipiteeni.

      Ihan yleisesti kannattaa vähän katsoa jos neli vuotiaalla nartulla on jo kolmet pennut, onko se enää ok? Näitä valitettavasti löytyy useista roduista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe