Mikä merkki paras/kestävin?

Tomppppa

Uusi tietokone pitäis saada ja tahtoisin viimein sellaisen, mikä kestää enemmän kuin pari vuotta. Justiinsa kosahti alle 2 -v hp ja kyllä vituttaa suoraan sanottuna. Juuri muuta ole koko laitteella tehnyt, kuin netissä surffaillut. Tietenkään enää ole takuut voimassa yms... :(

Jotenka suositelkaa mikä olis kestävä ja hyvä kone, siis ihan merkeistä kokemuksia että mitkä kestää oikeasti ja myös mistä halvimmalla sais ostettua kunnon koneen. Nyt haluaisin sellaisen jossa olis vähän enemmänkin tehoja, koska pitäisi pystyä myös työskentelemään jossain määrin ja mielellään kannettava koska pitäisi pystyä kuljettamaan matkassa töissä eikä ole varaa ostaa sekä pöytä- että kannettavaa konetta erikseen. Eli näytön pitäisi olla hyvä ja muutenkin mylly, joka jaksaa pyörittää esim. photaria ja jotain 3D ohjelmaa .

60

8203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokoa_itse

      Minkään pakettikoneiden koteloissa ei taida olla edes pölynsuodattimia. Dell, Lenovo, Asus, HP, MSI ainakaan eivät sellaisia käytä, joten koneiden tuulettimet tukkeutuvat pölystä, ja koneet ylikuumenevat ja hajoavat.

      Kannattaa siis ostaa laadukas erilliskotelo, niissä on aina pölynsuodattimet yleensä halvemmissakin malleissa, lisäksi joku virtalähde, ja emolevy/prossu/muistit ja ssd-levy. Itse kasatut koneet kestävät aina paljon kauemmin (minimissään 20 vuotta) kuin valmispaketit, joiden on tarkoituskin hajota parissa vuodessa jotta ostaisi uuden konepaketin tilalle.

      • 102030405060

        Minun kokemuksen mukaan, harvemmin pöly on ongelma, paitsi ehkä läppäreissä.

        Kosteat konkat kuivuu, kun lämpö on korkea, eli sinäänsä lämpö on ongelma. Siihen ei oikein ole muuta hyvää ratkaisua kuin laadukkaat osat ja hyvä suunnittelu (jota tietysti on hyvin vaikea arvioida päällepäin).

        "Itse kasatut koneet kestävät aina paljon kauemmin"

        Tämä ei kyllä ihan pidä paikkaansa. Kone on osiensa summa. Nyrkkisääntönä voinee pitää, että mitä kuumempana kone käy, sitä nopeammin se hajoaa. Tehokas näytönohjain näkyy olevan yksi komponentti joka hajoaa herkästi, riippumatta siitä laittoiko sen sinne itse vai ei. Toinen hyvä nyrkkisääntö lienee, että halvalla harvoin saa hyvää.

        Joka tapauksessa, jos pöytäkonetta laittaisin, kyllä itsekkin kasaisin sen itse.

        Lähinnä siksi, että saa valita haluamansa osat, eikä tarvitse maksaa turhasta. Lisäksi yleensä itse kasatut / teetetyt kokoonpanot ovat joustavampia mahdollisten päivitystarpeiden osalta. Hyviä valmiitakin koneita saa, jos katsoo vähän muita, kuin niin sanottuja markettikoneita. Valmiita koneitahan ovat pienten yrittäjien kasaamatkin koneet, joita vain tehdään isommissa erissä. Että sinäänsä valmis kokoonpano ei välttämättä ole huonompi, yleensähän se on testattu ja toimivaksi todettu kokoonpano.


      • kuivuus-ja-kosteus
        102030405060 kirjoitti:

        Minun kokemuksen mukaan, harvemmin pöly on ongelma, paitsi ehkä läppäreissä.

        Kosteat konkat kuivuu, kun lämpö on korkea, eli sinäänsä lämpö on ongelma. Siihen ei oikein ole muuta hyvää ratkaisua kuin laadukkaat osat ja hyvä suunnittelu (jota tietysti on hyvin vaikea arvioida päällepäin).

        "Itse kasatut koneet kestävät aina paljon kauemmin"

        Tämä ei kyllä ihan pidä paikkaansa. Kone on osiensa summa. Nyrkkisääntönä voinee pitää, että mitä kuumempana kone käy, sitä nopeammin se hajoaa. Tehokas näytönohjain näkyy olevan yksi komponentti joka hajoaa herkästi, riippumatta siitä laittoiko sen sinne itse vai ei. Toinen hyvä nyrkkisääntö lienee, että halvalla harvoin saa hyvää.

        Joka tapauksessa, jos pöytäkonetta laittaisin, kyllä itsekkin kasaisin sen itse.

        Lähinnä siksi, että saa valita haluamansa osat, eikä tarvitse maksaa turhasta. Lisäksi yleensä itse kasatut / teetetyt kokoonpanot ovat joustavampia mahdollisten päivitystarpeiden osalta. Hyviä valmiitakin koneita saa, jos katsoo vähän muita, kuin niin sanottuja markettikoneita. Valmiita koneitahan ovat pienten yrittäjien kasaamatkin koneet, joita vain tehdään isommissa erissä. Että sinäänsä valmis kokoonpano ei välttämättä ole huonompi, yleensähän se on testattu ja toimivaksi todettu kokoonpano.

        Kondensaattoreissa tuskin on vettä joten eipä ne voi kuivuakaan.


      • knjksfahjasd
        kuivuus-ja-kosteus kirjoitti:

        Kondensaattoreissa tuskin on vettä joten eipä ne voi kuivuakaan.

        EI, niissä on elektrolyyttiä ja ne voi jopa räjähtää.
        Tulee kaunis sienenmuotoinen savupilvi, joka valitettavasti ei näy kotelelon ulkopuolelle.
        Näkyy vain huoltovirheen sattuessa, kun kone on auki.


      • Anonyymi

        Lenovo ThinPad on kestävin!


      • Anonyymi
        kuivuus-ja-kosteus kirjoitti:

        Kondensaattoreissa tuskin on vettä joten eipä ne voi kuivuakaan.

        Ei ole vettä, mutta elektrolyyttiä kuitenkin ja ne voi jopa räjähtää.
        On myös kuivia konkkia, mutta nekin voi hajota.

        Vai ei pöly ole ongelma. Naapurin koneessa oli kotelossa 2 cm paksu pöly kerros, kun se avattiin.
        Jos purkki on lattialla se on pian täynnä pölyä. Pöydällä ei pölyynny niin pia.


      • Anonyymi
        kuivuus-ja-kosteus kirjoitti:

        Kondensaattoreissa tuskin on vettä joten eipä ne voi kuivuakaan.

        Asus ainakin ihan pa s ka! Vai onko ongelma windowsissa!


      • Anonyymi
        knjksfahjasd kirjoitti:

        EI, niissä on elektrolyyttiä ja ne voi jopa räjähtää.
        Tulee kaunis sienenmuotoinen savupilvi, joka valitettavasti ei näy kotelelon ulkopuolelle.
        Näkyy vain huoltovirheen sattuessa, kun kone on auki.

        Onko tapahtunut hoitovirhe?


    • PS2-portti

      Lenovo eli entinen IBM on koneiden aatelia. Asusta kannattaa vältellä. Kaksi edellistä Asuksen emolevyä hajonnut huonouttaan.

      • kiinalainen_kloonikone

        Lenovo on kiinalainen halpisvalmistaja, ennen vuotta 2003 tunnettu nimella Legend Group. On kehittänyt ensimmäisen kiinankielisen pc-yhteensopivan koneen, ja alkanut valmistaa kiinankielisiä kloonikoneita vuodesta 1990 lähtien.


      • PS2-laatupeli
        kiinalainen_kloonikone kirjoitti:

        Lenovo on kiinalainen halpisvalmistaja, ennen vuotta 2003 tunnettu nimella Legend Group. On kehittänyt ensimmäisen kiinankielisen pc-yhteensopivan koneen, ja alkanut valmistaa kiinankielisiä kloonikoneita vuodesta 1990 lähtien.

        Lenovohan on Kiinassa kuten IBM oli Amerikassa, eli paikallinen pioneeri tietokonealalla. IBM:n pc-osaston hankinnan jälkeen Lenovo on ollut IBM:ää vastaava laatumerkki.


      • erilainen.kokemus

        Minulla on tuossa 7 vuotta vanha Asuksen läppäri. Kone toimii oikein hyvin muuten, paitsi akku on mennyt huonoksi. Silläkään ei ole väliä, koska 17-tuumainen läppäri toimii käytännössä pöytäkoneena ja aina verkkovirrassa. Kerran itse avattu ja puhdistettu pölyt.

        Ainoa joka ei siinä enää oikein toimi on Windows, mutta se ei ole koneen vika.

        Myös monilla tuttavilla Asuksia, eikä yhdessäkään ole ollut rautavikaa.


      • öömappiin
        erilainen.kokemus kirjoitti:

        Minulla on tuossa 7 vuotta vanha Asuksen läppäri. Kone toimii oikein hyvin muuten, paitsi akku on mennyt huonoksi. Silläkään ei ole väliä, koska 17-tuumainen läppäri toimii käytännössä pöytäkoneena ja aina verkkovirrassa. Kerran itse avattu ja puhdistettu pölyt.

        Ainoa joka ei siinä enää oikein toimi on Windows, mutta se ei ole koneen vika.

        Myös monilla tuttavilla Asuksia, eikä yhdessäkään ole ollut rautavikaa.

        Minä vannon myös asusksen nimiin,ollut hyvä ,mutta hidastui nyt vanhana,loistavat värit ja aina toimi. poika osti joululahjaksi lenovon ja ongelmia heti alle vuodessa,jumittaa kuvia ladatessa ,ikävän sävyiset luonnottoman väriset valokuvat,huonolaatuinen textitys ym,ym,
        Raivostuttaa kun kokoajan jotain >:O En taatusti hanki ikinä toista lenovoa kun tästä eroon pääsen!


    • hinta-ja-laatu

      Tuskin on merkistä kiinni. Vaan hinnasta.

      • merkeissäeroja

        Kyllähän laitevalmistajissakin on eroja. Esimerkiksi Samsungin tuotteet ovat kautta linjan täyttä kuraa. Niissä on säästetty jokaisessa yksityiskohdassa. Firman päätavoitteena on ilmeisesti myydä mahdollisimman usein uusi. Esimerkiksi päivitykset yleensä unohdetaan, jos laite sattuisi muuten kestämään vahingossa yli takuuajan.

        Samsung joutunee melkoisiin ongelmiin, kun EU pakottaa valmistajat tekemään tulevaisuudessa kestävämpiä kodinkoneita ja muuta viihde-elektroniikkaa. Laatutason nostaminen ei välttämättä tapahdukaan sormia napsauttamalla, jos on totuttu tekemään heikompaa tavaraa.


      • 5_vuoden_takuu

        Samsungin kannettavissa on pientä lisämaksua vastaan 5 vuoden on-site takuu (vakiotakuu 3 vuotta). Jos siihen läppäriin tulee mitään häikkää, niin se tullaan korjaamaan asiakkaan luona, ei tarvitse lähteä viemään läppäriä edes mihinkään huoltoon.
        Esim. lenovolla ja hp:lla takuu on parhaimmillaan 3 vuotta, ja ne eivät ole niinkään laadukkaita kuin samsung. Vielä höttöisempää kiinan muoviroinaa halpaan hintaan.


      • fhgfhgfhgf
        merkeissäeroja kirjoitti:

        Kyllähän laitevalmistajissakin on eroja. Esimerkiksi Samsungin tuotteet ovat kautta linjan täyttä kuraa. Niissä on säästetty jokaisessa yksityiskohdassa. Firman päätavoitteena on ilmeisesti myydä mahdollisimman usein uusi. Esimerkiksi päivitykset yleensä unohdetaan, jos laite sattuisi muuten kestämään vahingossa yli takuuajan.

        Samsung joutunee melkoisiin ongelmiin, kun EU pakottaa valmistajat tekemään tulevaisuudessa kestävämpiä kodinkoneita ja muuta viihde-elektroniikkaa. Laatutason nostaminen ei välttämättä tapahdukaan sormia napsauttamalla, jos on totuttu tekemään heikompaa tavaraa.

        Samsungin näytöt pöytäkoneisiin on kyllä olleet aivan käyttökelpoisia.
        Kannettavat sitten kyllä oikeasti huonoja.


      • laatutietoinen-ostaja
        5_vuoden_takuu kirjoitti:

        Samsungin kannettavissa on pientä lisämaksua vastaan 5 vuoden on-site takuu (vakiotakuu 3 vuotta). Jos siihen läppäriin tulee mitään häikkää, niin se tullaan korjaamaan asiakkaan luona, ei tarvitse lähteä viemään läppäriä edes mihinkään huoltoon.
        Esim. lenovolla ja hp:lla takuu on parhaimmillaan 3 vuotta, ja ne eivät ole niinkään laadukkaita kuin samsung. Vielä höttöisempää kiinan muoviroinaa halpaan hintaan.

        Mm. Lenovolla ja HP:lla on eri kuluttajasegmenteille suunnatut sarjansa.

        Paskakoneita haluaville on HP:lla Pavilionit ja sen sellaiset. Laatutietoiset taas tietävät hyvin mitä HP:n koneita kannattaa ostaa.


    • Surface_Laptop

      Osta Surface Laptop, on jo ennakkotilattavissa.
      Vanhimmatkin surface pro:t (i5/i7 prossuilla) ovat vielä ehjiä ja pysyvät pitkään käyttökelpoisina joten käytettynä ne ovat edullisia ja hyviä valintoja.

      • EerikkiPuppu

        Ei tulis mieleenikään.


      • Anonyymi

        Ne on täyttä paskaa,, akut hajoo ja näytöt vikkuu ja w päivitys pimentää..


      • Anonyymi

        Surface ei kestä mitään!


    • Työkoneissa 3v takuut että osta semmoinen.

      • LLLenovooo

        Ostettu Lenovo Thinkpad T-580 läppäri. Jos se on pölyherkkä pitäisi alkaa säilyttämään sitä jonkinlaisen muovipeiton alla kun ei käytä. Tämä on yksityiskäytössä, ei töissä, ne on jo loppuneet (iäksi).


    • Hyvää_kuraa

      "Esimerkiksi Samsungin tuotteet ovat kautta linjan täyttä kuraa."

      Kirjoitan tätä seitsemän vuotta vanhalla Samsung-läppärillä, jossa ei koskaan ole ollut pienintäkään ongelmaa.

      • sunkisamppis

        Taitaa olla jonkin sortin ennätys :-D


      • ami46

        Windows 10 on paras .ja siihen tulee ilmainen viiruspäivitys,eli windows defender joka pitää koneen aina ajantasalla


      • Anonyymi

        Läppäreissä Samsungit on melko kurjia ja lisäksi kummallisesti rakennettuja ettei vaan pääsisi loppukäyttäjä edes korjaamaan.

        Muutamaa Samsung-kannettavaa olen yrittänyt korjata, eikä tämä ole edes onnistunut. Kaikissa ilmeisesti ollut emo hajalla.


    • LightFly

      Pöytäkoneissa erillisosista kasattu, jossa seasonicin virtalähde ja MSI tai Asus emolevy ja SSD-levy.

      Läppäreistä joku jossa ei ole lainkaan puhallinta. Ainakin Asusilta löytyy pari tuollaista Zenbook sarjan läppäriä.

      • Gigabyte-rules

        Minulla on ollut kaksi itse kasaamaani pc:tä, pojilleni. Uudempi on 8 vuotta vanha, ja on vieläkin käytössä. Siinä on Windows 7.
        Molemmille yhteistä on, että niissä on Gigabyten emolevyt. Niihin ei ole tullut vikoja koskaan. Niissä on ollut teksti Ultra durable myyntipaketissa. Kestävyyasia on myös perusteltu.
        Tietysti asiaan on voinut vaikuttaa sekin, että olen käyttänyt väljiä koteloita, joka varmaan on auttanut komponenttien jäähdytyksessä.


    • Uskokaa jo, että myyjän ja maahantuojan vastuu ei lopu takuun loppumiseen.

    • fgdgdfgrdgd

      -Asuksen emolevyt
      -EVGA, Corsair, ja Seasonic Gold -virtalähteet
      -Corsairin ja Kingstonin muistit
      -MSI:n tuotteet keskimäärin laadukkaita

    • päkinänkuoressa

      Asus tai MSI. Mitä halvempi, niin sitä heikompi tasoista rautaa sisällä.

      • JosKaikTekeeLegoEiMerkil

        Ihan teknologiasta riippuu ja valmistajasta.

        Oled amoled on heikkoa ja huononee nopeasti.

        Msi tekee säästöjä laittamalla halpoja osia tuotteisiin. Kaupat myy kalliilla varastoon jääneitä tuotteita koska muuten häviäisi rahaa ja saa myytyä huonoja tuotteita. Gigantti.

        Seagate samsung wd intel tekee melko samalla lailla asiat niin ei eroa paljon.

        Prossut on kestäviä ei väliä.

        Omena vs legopalikka.


    • yrityskannettavaa

      Yrityskannettava esim. Thinkpad, muutaman v. ikäisiä suhteellisen tehokkaita saa käytettyinä kohtuuhintaan.

    • Lapppptoppp

      Työkäyttöön tarkoitettu T-sarjan Lenovo Thinkpad T480 tai T580 on kuulemma kestävä, mutta kalliimpia kuin jotkut muut Lenovon Läppärit.

      Ostinkin vasta vanhana ukkona ekan läppärini, koska se sopii mökkikäyttöön paremmin kuin pöytäkone. Täällä ei ole verkkosähköjä. Täytyy hommata tuohon Lenovooni tehoakku. Latailen sitä joko aggregaatilla tai sitten muijan maaseutukämpällä.

      • kokemusta-on

        Vanhempia Lenovon T-sarjan Thinkpadeja saa reilusti alle satasen. Riittävät vielä pankkiasiointiin ym. ja ovat erinomaisia Linux-koneita.


      • AnnaEsimerkki

        Mistä?
        Olis tietokoneille käyttöä kun puhelimet ei riitä ominaisuuksillaan.


      • kaikkisuomessa

      • huutonetistä
        AnnaEsimerkki kirjoitti:

        Mistä?
        Olis tietokoneille käyttöä kun puhelimet ei riitä ominaisuuksillaan.

        Huutonetistä voi saada aika kivojakin ja kohtuunopeita käytettyjä koneita reilusti alle noiden mainittujen yritysten myyntihintojen. Niissä voi kyllä sitten olla vähän laittamista.

        Katsoo vaan palautteista myyjän laadukkuuden ja tarjoaa tai huutaa.


    • 717

      Mikä HP:sta kosahti? Mulla ollut 8 vuotta HP:n 300 euroa maksanut "markettipöytäkone" jossa esim. Hitachin kiintolevy ja hyvin toimii. Muistia tosin lisäsin kahdesta neljään Gt:n.

    • itselle10

      Halvalla ei saa hyvää. Esim Dell kone on ok ja Lenovo, mutta hinnat alkavatkin 1500€ jos on paljon tietoa, niin kannattaa satsata ja ostaa F-secure total, sekä ulkoinen kiintolevy varmuuskopiointia varten.

    • unholaan_jääkää

      Merkeistä kannattaa suosiolla unohtaa Packard Bell ja emachines nyt ainakin jos kannettavaa on hankkimassa.

    • ghgfgfgfdf

      Kannettavat on aina pöytäkonetta lyhytikäisempiä. Siitä on joskus yleisesti valitettukin, että koneet kestää vain takuuajan.
      Tyttärellä oli erityisen huono tuuri kannettavan kassa. ssd-levy hajosi ensimmäisenä päivä j a oli kuukauden työ saada se takuuseen. Huolto vielä huijasi. Asensi 120 GB:n levyn tilalle 32 GB.
      Edellinenkään kannettava ei toiminut kunnolla kuin pari vuotta.

    • fdsfsffsdfffd

      Taitaa olla arpapeliä kestävyys. Kaikkien osat kun tulevat kiinasta. Uuden läppärini kovalevy ja dvd-asema olivat valmiiksi rikki. Sain uudet ja nyt mennyt 6v ilman ongelmia. Lisää vauhtia sain hyytyvään koneeseen ssd-diskillä. Tällä mennään niin pitkälle kun pääsee.

    • Anonyymi

      Ei ole mitään hyvää merkkiä.
      Kaikilat löytyy susimalleja ja yksilöitä. On ihan tuurissaan, jos saa kestävän.
      Mikähän sinun koneesi ongelma lienee. Sen voisi ehkä helposti korjata.

      Wanhaan hyvään aikaa pöytäkoneet korjattiin itse.

      • Anonyymi

        Kun katsoo ketjun aloituspäivämäärää, voisi jopa olettaa että aloittaja on jo koneensa hankkinut. Miksi siis piti tämäkin vielä nostaa?


    • Anonyymi

      Lenovo Thinkpad sarja.

    • Anonyymi

      Daego wankpad on uusin markkinoille tullut huippu kestävä kone.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Osta joku vanha yritysläppäri! Itellä on Fujitsu johon vaihtanut SSD:n ja lisää muistia! Muuten kestänyt mutta toisesta SHIFT-näppäimestä irronnut näppäimen kuori? Oisko 2014 malli?? Jos tulee vielä aika että tarvitsee uuden koneen niin kokoan uuden pöytäkoneen? Tässä ei pyöri "Tubutin 11" eikä sillä väliä...

    • Anonyymi

      itse suosin okeidoa, liukuu parhaiten keskus ja välimuistin välillä

    • Anonyymi

      Kokemuksesta Lenovo ThinkPad sarja on parasta kestävyyttä!

    • Anonyymi

      Omasta kokemuksesta Razer Blade Pro toimii tosi hyvin.

    • Anonyymi

      Eihän tuota voi tietää.
      Parhaan koneen saa, kun itse tekee ja sen voi myös helposti korjata.

    • Anonyymi

      Aika yhteensopivia mutta erikoisominaisuuksia saattaa saada jos emolevy on saman valmistajan kuin prosessori.

      Itse olen leikkinyt kun AMD;n pcie 16x kaistalla niin hauska leikkiä sen kanssa jotain toimintoja catalyst controllin kanssa.... mutta on niin aivan tehokasta tuo AMD:n Radeon 2x minun käyttöön ja pieneen pelaamiseenkin sitten.

    • Anonyymi

      Halvalla et tehokasta ja kestävää merkkikonetta saa mistään. Jos enimmäkseen surffailet netissä, niin Mac mini on paras ja halvin tietokone jota voin suositella (ja siitäkin löytyy vitusti enemmän tehoa, kuin mitä tavis käyttäjät tarvitsee).

      Apple ikävä kyllä tekee hinta laatusuhteeseen nähden parhaat koneet.

      Tämänkin kirjoitan 2009 vuosimallin iMacilla eikä mitään ongelmia ollut

      • Anonyymi

        Kyllä saa halvalla tehokasta ja kestävää. Jopa parempia kuin mitä uutena saisi samaan hintaan..


      • Anonyymi

        Minäkin surffailin netissä, editoin elokuvia Pinnacle 17 ohjelmalla 9 v vanhalla ASUS tietokoneella. Homma loppui kun kaappi kaatui päälle. Näyttö kaatui 30 astetta vaakatasosta taaksepäin ja näyttö täysin rikki. Taitava osasi näpytellä niin että toimi lisänäytöllä. Toimisi edelleenkin, mutta käynnistys oli niin hankalaa että hankin uuden.

        Teen siis elokuvia , perhetapahtumista, usein lopullinen noin 1-2 tunnin mittaisia ja 25-50 GB.
        Kun teen sen 20 min pätkissä, on siihen useita koneita.
        Hyväksi havaittuja ASUS, LENEVO, MSi, nykykoneet siis 4-6 vuotta vanhat ja noin 900-1100 maksaneet eivät ole käytännössä koskaan kaatuneet. Vanhin Msi on ostettu 6/2017 silloin vielä sai alta tonnilla hyviä, tehokkaita, tosin näyttö ei ole laaduka, mutta teho korvaa näytön.

        Huonoksi olen havainnut HP, sain lapsilta jotka käyttivät yrityksessä vuoden verran 3 kpl noin 2000-3000 e koneita. Puhisivat vaikka ei tekisi mitään, editoinnissa lämpenivät liikaa ja kaatuivat. Ym. usein ajettiin uusi vin ja kovalevyin vaihdettiin, ei auttanut.
        Milloinkaan en osta HP, halpa hinta ei korvaa harmeja.


    • Anonyymi

      T-sarjan lenovot ovat tasaisen hyviä mallisarjasta toiseen. Oikeastaan ainoa miinus niissä on se, että näytöt eivät pääsääntöisesti ole kovinkaan hyviä, ainakaan pääosin käytettyjen tarjonnassa. Esimerkiksi suurimmassa osassa käytettynä myytävistä T470 koneista on näytön tarkkuus 1280x720, joka ei kyllä sovi tänä päivänä juuri mihinkään käyttöön. Laitteet on tarkoitettu telakassa käytettäviksi, josta syystä läppärin oma näyttö on kuin auton turvatyyny = ei tarkoitettu käytettäväksi säännöllisesti.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe