Otsikon mukainen yhdistelmä on juuri se ratkaisu, mikä on osoittautunut toimivaksi, taloudellisesti ja erityisen kestäväksi uuden ajan auton voimanlähde/voimansiirtotekniikaksi. Tämä on ratkaisevasti parempi kuin pian kiellettävät ja saastuttavat dieselit ja epävarmat sekä heikosti kestävät bensaturbot sekä herkästi rikkoontuvat kaksoiskytkinvaihteistot.
On tietenkin selvää, että otsikon mukaisen ratkaisun kehittäjä on Toyota, maailman ehdoton laatuykkönen, jonka valtava panostus tuotekehitykseen kantaa hedelmää myynnin kasvaessa ja hybriditekniikan jatkaessa voittokulkuaan.
Hybridi, vapari ja portaaton laatikko
70
860
Vastaukset
- Kelivius
Miten huolto? Onko sähköinen huoltokirja?
Jääkä huoltoväli- ilmoitus ärsyttämään kunnes merkkihuolto sen nollaa?
Ellei vie nollattavaksi, alkaako toiminnot heiketä kuten kukeliuksen sähköpostissa? - Örjan
Aivan, uusi hybridi Avensis tulee olemaan yksi myydyimpiä isoja autoja tulevaisuudessa. Tulee loppuvuodesta markkinoille.
- taru_päättyy
Mitään uutta hybridi-Avensista ei tule, kun ei tule uutta Avensista muutenkaan. Nykyisen moneen kertaan face liftatun korimallin taru on lopussa eikä siitä pysty hybridiä tekemään. Hybridin tekeminen alkaa jo piirustuspöydällä. Silloin kun nykyinen Avensis oli piirustuspöydällä, ei suunnitelmissa ollut hybridiä.
Autoluokka jota Avensis edustaa, on vaikeuksissa muutenkin Euroopassa. - Örjan
taru_päättyy kirjoitti:
Mitään uutta hybridi-Avensista ei tule, kun ei tule uutta Avensista muutenkaan. Nykyisen moneen kertaan face liftatun korimallin taru on lopussa eikä siitä pysty hybridiä tekemään. Hybridin tekeminen alkaa jo piirustuspöydällä. Silloin kun nykyinen Avensis oli piirustuspöydällä, ei suunnitelmissa ollut hybridiä.
Autoluokka jota Avensis edustaa, on vaikeuksissa muutenkin Euroopassa.Tässäpä sinulle faktaa:
https://www.autoevolution.com/news/2018-toyota-avensis-touring-sports-spied-in-europe-115766.html
Hybridi tulee sitten aikanaan tähänkin - Ai_faktaa_vai
Örjan kirjoitti:
Tässäpä sinulle faktaa:
https://www.autoevolution.com/news/2018-toyota-avensis-touring-sports-spied-in-europe-115766.html
Hybridi tulee sitten aikanaan tähänkin"A sure bet would be a newly-developed 1.6 turbo with 120 to 150 horsepower. On the diesel-fueled front, BMW powerplants displacing 1.5 and 2.0 liters could replace the 1.6 D4D."
Kuulostaako tuo faktalle?: "A sure bet would be a newly-developed 1.6 turbo with 120 to 150 horsepower. On the diesel-fueled front, BMW powerplants displacing 1.5 and 2.0 liters could replace the 1.6 D4D."
Pelkkää veikkausta ja arvailua! Faktaa tuossa linkissä on ainoastaan valokuva joka voi esittää vaikka nykyisestä face-liftattua.
Toyota on ilmoittanut, että Avensiksesta ei tule enää uutta sukupolvea ja sen voi korvata joku muu malli.
- Tero.vahvistaa
Eihän hybridi tarvitse turbomoottoria kun se käy suurimman osan pienillä kierroksilla ja sammuu heti kun lataus- tai lisävoimatarvetta ei ole. Turbolle tuollainen on aika tuhoisaa. Ja lisäksi Toyotan moottoritekniikka on kaikkein puhtainta päästöiltään eikä kalliita korjauksia ole odotettavissa vuosikausiin. Siinä on se juju.
- Teo_Reetikko
Ave Hybridi tulee ja se on takuulla iso hitti. Miettikääs vähän kun nykyinen malli myy pahuksen hyvin, niin uusi hybridi räjäyttää myynnin. Taatusti kiilaa viiden kärkeen ja tulee eka iso auto, mikä on hybridimenestys. Ja taksiin kelpaa loistavasti.
- Ave.maria
Teo_Reetikko kirjoitti:
Ave Hybridi tulee ja se on takuulla iso hitti. Miettikääs vähän kun nykyinen malli myy pahuksen hyvin, niin uusi hybridi räjäyttää myynnin. Taatusti kiilaa viiden kärkeen ja tulee eka iso auto, mikä on hybridimenestys. Ja taksiin kelpaa loistavasti.
Suomi on jännä maa Euroopassa. Suomessa myytiin 1-3/2017 yhteensä 920 Avea, kun Euroopassa myytiin samana ajanjaksona yhteensä vain 7439 Avea eli Suomen myynti oli peräti 12,4%.
- tänne.kelpaa
Ave.maria kirjoitti:
Suomi on jännä maa Euroopassa. Suomessa myytiin 1-3/2017 yhteensä 920 Avea, kun Euroopassa myytiin samana ajanjaksona yhteensä vain 7439 Avea eli Suomen myynti oli peräti 12,4%.
Suomeen työnnetään alennuksin turvin mallia, joka ei eurooppalaisille enää kelpaa. Janoisat isot bensavaparit ja heikot dieselit ilman kunnon automaattia..
- iso.ongelma
Miksei paskatti myy Suomessa paremmin vaikka on kotikenttäetu? On diesel ja automaattikin, tai oikeastaan vika-herkkä DSG ja surullisen kuuluisa TSI. Ei Suomeen mitään työnnetä jos ei asiakkaat haluaisi ja ostaisi, kyllä ne tilataan tänne kun kauppa käy. On siinä volkkarimyyjällä päänsärkyä kerrakseen!
- muotovalioTojo
Niinpä...kansa on fiksua ja ostaa parasta laatua, se taas tulee Toyotalta. Ei Passatti ole enää kallis, mutta kauppa hiipuu huonon laadun ja varmaan myös tosi tylsän muotoilun vuoksi. Passatti muuten näyttää ihan 60-luvun Taunukselta, Ave on muodoiltaan tätä päivää, vaikka on vain päivitetty kolmannnen sukupolven malli. Kun muotoiluun ei pystytä enää panostamaan, niin kyllä Volkkarilla pitää mennä tosi heikosti.
- usko.mitä.haluat
Et ole sitten vikaherkkyydessäsi huomannut, että Tiguan on vienyt Paasatilta ostajia.
- väärinmeni
Ei ole oikeaoppinen, oikeaoppinen systeemi on sellainen, missä polttomoottoria ei käytetä kuin sähkön tekemiseen. Siihen riittää vaikka 0.5L bensamoottori. Porsche kehitti tuollaisen systeemin jo yli sata vuotta sitten, nyt viimevuosina Toyota on "keksinyt" sen uudelleen, mutta huonompana versiona.
Porsche kehitti joo.... Kehitti myös hitlerille panssarivaunuja joissa hybridi voimansiirto mutta ne paskat ei toiminu ja hyytyivät rintamalle ja Saksa hävis Neukuille! Toyota oli kuitenkin ensimmäinen valmistaja joka uskalsi tuoda hybridin kauppaan ihmisten ostettavaksi ja se vieläpä toimii luotettavasti. Siinä on jotain mikä saksalaisilta puuttuu eli kyky tehdä toimivia laitteita.
- Hohhhoijaaaaa
Toyota_hybrid kirjoitti:
Porsche kehitti joo.... Kehitti myös hitlerille panssarivaunuja joissa hybridi voimansiirto mutta ne paskat ei toiminu ja hyytyivät rintamalle ja Saksa hävis Neukuille! Toyota oli kuitenkin ensimmäinen valmistaja joka uskalsi tuoda hybridin kauppaan ihmisten ostettavaksi ja se vieläpä toimii luotettavasti. Siinä on jotain mikä saksalaisilta puuttuu eli kyky tehdä toimivia laitteita.
Ja tällä ainoalla toimivien autojen valmistajalla on noin neljän prosentin markkinaosuus Euroopassa.
Jepjep. Mitä sitten ? Erooppa on täynnä omia merkkejä joita Keskieuroopassa luonnollisesti suositaan. Suomessa Toyota on eniten rekisteröity merkki enkä ihmettele yhtään sitä . Suomen kovissa olosuhteissa toimivin auto. Pääosa saksalaisista ja eurooppalaisista autoista autoista käy kaupaksi vain Euroopan sisällä. Toyotaa myydään paljon jokapuolella mailmaa esim. Camry on ollut jenkeissä myydyin henkiloauto jo vuosia.
- jotain.kummajaisiako
Toyota_hybrid kirjoitti:
Mitä sitten ? Erooppa on täynnä omia merkkejä joita Keskieuroopassa luonnollisesti suositaan. Suomessa Toyota on eniten rekisteröity merkki enkä ihmettele yhtään sitä . Suomen kovissa olosuhteissa toimivin auto. Pääosa saksalaisista ja eurooppalaisista autoista autoista käy kaupaksi vain Euroopan sisällä. Toyotaa myydään paljon jokapuolella mailmaa esim. Camry on ollut jenkeissä myydyin henkiloauto jo vuosia.
Mitäs nämä sitten ovat:
Auris ja Avensis tulevat Englannista
Yaris ja ProAce Ranskasta
Corolla, Verso ja C-HR Turkista
Aygo Tsekeistä - Riittääkö_
puolen litran bensamoottori oikeaoppisen hybridin voimanlähteeksi? Miten se on mahdollista kun mopoautoissakin on senkokoisia moottoreita eivätkä ne ole mitenkään tehokkaita. Nyt taisi trollipojulta taas lipsahtaa nolo ja lapsellinen kommentti.
Se että Toyotan myynti keskieuroopassa ei ole kovin suurta todistaa vain keskieurooppalaisten sisäsiittoisuutta autoissa. Sakemanneilla on kova usko VW paskoihin vaikka lunta tulee tupaan vähän väliä milloin huijauksen muodossa milloin taas tekniikka ongelmina! Usko on luja jos VW kaatuu kaatuu siinä samalla puoli Saksaa ja ehkä puolet EU:sta!
- AvensisHybrid
Hyvä, näin se vaan sitten menee, eurooppalaiset suosivat omiaan jopa hybrideissä. Vaikka ovat teknisesti Toyotaa jäljessä niin silti ostetaan omia merkkejä. Mutta Toyotan myynti on muilla vaativilla markkina-alueilla kovaa tasoa ja siellä todella luotetaan Toyotan laatuun ihan niinkuin meillä Suomessa. Suomessa autolta yleensä vaaditaan paljon, koska olosuhteet ovat haastavat ja siksi heppoisesti tehdyt eurooppalaiset eivät nauti sellaista suosiota.
- VW-jyräää
Ja siksi täällä Suomen kovissa olosuhteissa ihmiset luottavat tuplasti VW:n autoihin Toyotaan verrattuna. Jokaista myytyä tojoa kohden suomalaiset ostavat kaksi VW:n autoa. Kaksinkertainen luottamus.
- trollin.hätä
VW-jyräää kirjoitti:
Ja siksi täällä Suomen kovissa olosuhteissa ihmiset luottavat tuplasti VW:n autoihin Toyotaan verrattuna. Jokaista myytyä tojoa kohden suomalaiset ostavat kaksi VW:n autoa. Kaksinkertainen luottamus.
VW:n auto, heh! Montakos eri merkkiä siinä yrittää huijaten pyristellä irti kedjahelvetestä?
- vertailun.vuoksi
trollin.hätä kirjoitti:
VW:n auto, heh! Montakos eri merkkiä siinä yrittää huijaten pyristellä irti kedjahelvetestä?
VW omistaa useamman automerkin kuin mitä Priuksia rekisteröitiin huhtikuussa Suomessa. Priuksia rekisteriin 10 kpl.
VW AG;n automerkkejä 12.
Mieti siitä kumpi pärjää. - tojo_ei_kelpaa
Nissan ja Hyundai-Kia myy kuitenkin Euroopassa paremmin kuin Toyota. Se siitä sisäsiittoisuudesta.
- EhkäSeuraava
vertailun.vuoksi kirjoitti:
VW omistaa useamman automerkin kuin mitä Priuksia rekisteröitiin huhtikuussa Suomessa. Priuksia rekisteriin 10 kpl.
VW AG;n automerkkejä 12.
Mieti siitä kumpi pärjää.Mistä tuo tieto? Itse kyllä kuulin, että Priusta on myyty hyvin, mutta ei vielä ole autoja saatu maahan.
- Maailmanykkönen
vertailun.vuoksi kirjoitti:
VW omistaa useamman automerkin kuin mitä Priuksia rekisteröitiin huhtikuussa Suomessa. Priuksia rekisteriin 10 kpl.
VW AG;n automerkkejä 12.
Mieti siitä kumpi pärjää.Tarkoitatko että seitsemän huijarikonsernin eri merkkiä yhtä Toyotan mallia vastaan? Just joo!
Onhan se konserni silloin vauhdissa! - ei.tarvitse.arvailla
EhkäSeuraava kirjoitti:
Mistä tuo tieto? Itse kyllä kuulin, että Priusta on myyty hyvin, mutta ei vielä ole autoja saatu maahan.
Tuolla ne ovat rekisteröidyt malleittain eri kuukausina.
https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit/ensirekisterointien_merkki-_ja_mallitilastot - SUVit.jyrää
EhkäSeuraava kirjoitti:
Mistä tuo tieto? Itse kyllä kuulin, että Priusta on myyty hyvin, mutta ei vielä ole autoja saatu maahan.
Priuksi kyllä riittää toimitettavaksi jos olisi menekkiä. Uuden mallin myynti sen päämarkkina-alueella USAssa on olllut valtava floppi.
- kaasuttaja
Volkkarin syöksykierre Suomessa ja maailmalla raastaa mieltä!
- Suurin.ja.kaunein
Mikä syksykierre? Tällä hetkellä selkeästi suurin ja kannattavin autoyhtiö maailmassa. Pörssiyhtiöiden tiedottamisessa on tiukat säännöt joten tämä ei ole markkinointimateriaalia.
https://www.volkswagenag.com/en/news/2017/02/VW_Group_2016_results.html - Das.vilppi
Suurin.ja.kaunein kirjoitti:
Mikä syksykierre? Tällä hetkellä selkeästi suurin ja kannattavin autoyhtiö maailmassa. Pörssiyhtiöiden tiedottamisessa on tiukat säännöt joten tämä ei ole markkinointimateriaalia.
https://www.volkswagenag.com/en/news/2017/02/VW_Group_2016_results.htmlEi kukaan ole mistään "syksykierteestä maininnut". Tuleekohan ensi syksynä vai seuraavana?
Volkkarin myynti vaan on syöksykierteessa, niinkuin tilastoista voimme todeta. Huijausko vie uskottavuuden? Muilla merkeillä huijaavan konsernin tulosta pitänee paikata. Ameriikan valloitus tuli hintoihinsa, vai oliko sekin menestystarina? Selkeästi suurin ?? Volksvaagenia myydään maailmanlaajuisesti huomattavasti vähemmän kuin Toyotaa. Pitää osata verrata automerkkejä toisiinsa, eikä jotain valmistuskonsernia yhteen merkkiin! - Takakammarin.poikii
Das.vilppi kirjoitti:
Ei kukaan ole mistään "syksykierteestä maininnut". Tuleekohan ensi syksynä vai seuraavana?
Volkkarin myynti vaan on syöksykierteessa, niinkuin tilastoista voimme todeta. Huijausko vie uskottavuuden? Muilla merkeillä huijaavan konsernin tulosta pitänee paikata. Ameriikan valloitus tuli hintoihinsa, vai oliko sekin menestystarina? Selkeästi suurin ?? Volksvaagenia myydään maailmanlaajuisesti huomattavasti vähemmän kuin Toyotaa. Pitää osata verrata automerkkejä toisiinsa, eikä jotain valmistuskonsernia yhteen merkkiin!"Pitää osata verrata automerkkejä toisiinsa, eikä jotain valmistuskonsernia yhteen merkkiin!"
Lapsellisuudessaan ylittämätön kommentti. Voit toki itse vertailla just niinkuin haluat, Markkinat jaetaan kuitenkin yhtiöiden kesken. Ei automerkkien.
- 2.4STW__
Jos Ave hybridi kuitenkin tulee se perustuu RAV4 kanssa samaan hybriditekniikkaan. Siihen voisi sitne tulla vaikka neliveto. RAV4 on mitattu germaanilehdissä alle 8.5s sataseen joten Avena se varmaan olisi jossain 8s tuntumasa mikä onkin jo ihan sopuisa kulkulukema. Nykyiset Tojomallit onkin vähän laiskoja.
Mutta eihän noista tehtaista aina tiedä mitä tekevät. Tojolla ei ole tapana vuotaa lehdistölle huomiota kerjäten tulevia malleja joten varma ei voi olla mistään. - h.anuri
Miksi taas kehutaan sillä että Tojon hybridiä myydään eniten? So What? Niin kauan kuin hybridi on autoon verrattuna pelkkä kulkuneuvo, ei kannattaisi kehua. Hybribi syrjäyttää dieselin? Milloin? Milloin hybridistä, oli merkki mikä tahansa, löytyy sama ajettavuus, suorituskyky, huoltoväli, tilat kuin nyky bensa tai diesel turbosta? Sitten voi sanoa että syrjäyttää, ennen ei yhtäkään autoilijaa joka joutuu ajamaan satoja kilometrejä päivässä kiinnosta. Ai niin, miljoona kärpästä ei voi olla väärässä. Hybridi on viherpiipertäjän auto, mitään muuta järkisyytä hybridille ei ole, ei myöskään tule. Täyssähkö auto voi tulevaisuudessa syrjäyttää muut, mutta hybridi -ei koskaan.
- Mihin_autoon_verrattuna
minun Lexus GS450h on pelkkä kulkuneuvo. Suorituskyvyn ja luxuksen puolesta mieleen tulevat Lexun kanssa samalla tasolla Mersun, Bmw:n ja Audin V8 mallit joihin on lisätty 50 tuhannella lisävarusteita. Silloin ollaan teknisesti samalla tasolla. Jäljelle jää taloudellisuus, luotettavuus ja kestävyys joissa hybridi-Lexus on aivan ylivoimainen.
- kerro.se.heille
Kyllä se eurooppalaisittain on pudotettu premium large luokkaan.
http://carsalesbase.com/european-sales-2017-q1-premium-large-segment/ - mieluumminhybridi
Täyssähköautoja suosii pääasiassa ihmiset jotka eivät tiedä juuri mitään autoista. Hybridin valitsee ne ihmiset jotka tietävät autoista hieman enemmän. Pitäisi tulla laki tai verollinen ohjaus, reilusti lisää latauspaikkoja jos täyssähköauton haluttaisiin syrjäyttävän muut autot.
Itsekin ostan mieluummin hybridin kuin täyssähköauton, syynä on se että hybridillä on moninkertaisesti pienempi riski jäädä tielle koska hybridissä on polttomoottori pitämässä huolen että akut ei koskaan pääse vahingossakaan tyhjäksi. Täyssähköautolla jää paljon suuremmalla todennäköisyydellä tielle koska useimmissa täyssähköautoissa ei ole mitään laturia joka lataisi akkuja ajon aikana. Jos hybridistä vahingossa loppuu bensa niin sitten voi vielä päästä lähimmälle bensa-asemalle pelkällä sähkömoottorin voimalla körötellen riippuen siitä että miten paljon akuissa on varausta. Hybridillä saa myös itse päättää että ajetaanko autoa hybridinä vai pelkkänä sähköautona[niin kauan kun akuissa on riittävästi varausta ja ajonopeudet sopivia. Akkujen varauksen laskiessa liian vähäiseksi polttomoottori käynnistyy automaattisesti lataamaan akkuja].
Hybridi auto on Suomessa paljon älykkäämpi valinta kuin täyssähköauto. - perusasiat.haltuun
mieluumminhybridi kirjoitti:
Täyssähköautoja suosii pääasiassa ihmiset jotka eivät tiedä juuri mitään autoista. Hybridin valitsee ne ihmiset jotka tietävät autoista hieman enemmän. Pitäisi tulla laki tai verollinen ohjaus, reilusti lisää latauspaikkoja jos täyssähköauton haluttaisiin syrjäyttävän muut autot.
Itsekin ostan mieluummin hybridin kuin täyssähköauton, syynä on se että hybridillä on moninkertaisesti pienempi riski jäädä tielle koska hybridissä on polttomoottori pitämässä huolen että akut ei koskaan pääse vahingossakaan tyhjäksi. Täyssähköautolla jää paljon suuremmalla todennäköisyydellä tielle koska useimmissa täyssähköautoissa ei ole mitään laturia joka lataisi akkuja ajon aikana. Jos hybridistä vahingossa loppuu bensa niin sitten voi vielä päästä lähimmälle bensa-asemalle pelkällä sähkömoottorin voimalla körötellen riippuen siitä että miten paljon akuissa on varausta. Hybridillä saa myös itse päättää että ajetaanko autoa hybridinä vai pelkkänä sähköautona[niin kauan kun akuissa on riittävästi varausta ja ajonopeudet sopivia. Akkujen varauksen laskiessa liian vähäiseksi polttomoottori käynnistyy automaattisesti lataamaan akkuja].
Hybridi auto on Suomessa paljon älykkäämpi valinta kuin täyssähköauto.Sähkön ja bensan suhde pitää olla mallia Bemarin i3.
Tojon sähkö tehdään 100% kalliisti verotetulla bensasta eikä sitä ladasta sähköverkosta. Tojon muka-hybridien suhteen on täysin turha puhua sähköllä ajamisesta. Jos muka-hybridi kulkisi sähköllä, sitä pitäisi pystyä lataamaan autoon. Mutta kun ei pysty, siihen tankataan ainoastaan bensaa.
Helvetin yksinkertainen asia kun vähänkin funtsii. - FysiikanKertauskurssi
perusasiat.haltuun kirjoitti:
Sähkön ja bensan suhde pitää olla mallia Bemarin i3.
Tojon sähkö tehdään 100% kalliisti verotetulla bensasta eikä sitä ladasta sähköverkosta. Tojon muka-hybridien suhteen on täysin turha puhua sähköllä ajamisesta. Jos muka-hybridi kulkisi sähköllä, sitä pitäisi pystyä lataamaan autoon. Mutta kun ei pysty, siihen tankataan ainoastaan bensaa.
Helvetin yksinkertainen asia kun vähänkin funtsii.Tojon sähkö tehdään liike-energiasta... ei ole polttomoottorin pyörittämää generaattoria.
i3 on sähköauto liike-energian talteenotolla, kuten on esim. nykyaikaiset sähköjunat eli minusta se ei ole hybridi, koska eri tekniikoita ei ole yhdistetty (polttomoottori ja sähkömoottori/generaattori)
Kun akku tyhjenee, niin i3 kuski soittaa hinurin tai menee muutamaksi tunniksi tauolle lataamaan ja tojo kuski on jo satojen kilometrien päässä. - h.anuri
Mihin_autoon_verrattuna kirjoitti:
minun Lexus GS450h on pelkkä kulkuneuvo. Suorituskyvyn ja luxuksen puolesta mieleen tulevat Lexun kanssa samalla tasolla Mersun, Bmw:n ja Audin V8 mallit joihin on lisätty 50 tuhannella lisävarusteita. Silloin ollaan teknisesti samalla tasolla. Jäljelle jää taloudellisuus, luotettavuus ja kestävyys joissa hybridi-Lexus on aivan ylivoimainen.
Kyse on korvaako hybridi bensan tai dieselin, ei korvaa. Perus autoilija laittaa autoon kinni 25-50t€, tässä hinta luokassa mikään hybridi ei pärjää bensa- tai dieselturbolle, ei missään ominaisuudessa. Joten hybridi ja vapari ei koskaan tule olemaan kenenkään autoa ajavan valinta. Toi sun Lexus maksaa liki100t€, tuskin sulla on edes kyseistä autoa?
- h.anuri
Mitäs jos ajettas kisa helsinki- rovaniemi? Sä voit lähteä tolla sun hybridi lexuksella, mä otan 30t maksavan dieselin? Lexus tankkaa reissulla kahdesti ja käy vielä lataamossa. Minä ajelen kerralla perille ja pienenmällä kulutuksella, joten missä hybridin hyöty?
- E220_CDI
h.anuri kirjoitti:
Mitäs jos ajettas kisa helsinki- rovaniemi? Sä voit lähteä tolla sun hybridi lexuksella, mä otan 30t maksavan dieselin? Lexus tankkaa reissulla kahdesti ja käy vielä lataamossa. Minä ajelen kerralla perille ja pienenmällä kulutuksella, joten missä hybridin hyöty?
Voisin lähteä mukaan kokeilemaan kävisikö tuo oma diesel Tsadista Roissa edestakaisin tankkaamatta. Ei periaatteessa pitäisi olla ongelma, mutta sittenhän sen näkee kun käy koittamassa.
- Paitsi_jos
perusasiat.haltuun kirjoitti:
Sähkön ja bensan suhde pitää olla mallia Bemarin i3.
Tojon sähkö tehdään 100% kalliisti verotetulla bensasta eikä sitä ladasta sähköverkosta. Tojon muka-hybridien suhteen on täysin turha puhua sähköllä ajamisesta. Jos muka-hybridi kulkisi sähköllä, sitä pitäisi pystyä lataamaan autoon. Mutta kun ei pysty, siihen tankataan ainoastaan bensaa.
Helvetin yksinkertainen asia kun vähänkin funtsii.ladattavalla hybridillä lähdetään yli 30 km päähän. Silloin alkaa bensaa kulumaan toiseen malliin kuin Toyotan kehittämässä järjestelmässä. Kuka sitäpaitsi jaksaa sählätä jäykkien ja likaisten latausjohtojen kanssa aina kun pysähtyy paikkaan missä lataus sähköverkosta on ylipäätään mahdollista. Vaivalloista touhua, liian vaivalloista.
- 40vuottarahalla
Paitsi_jos kirjoitti:
ladattavalla hybridillä lähdetään yli 30 km päähän. Silloin alkaa bensaa kulumaan toiseen malliin kuin Toyotan kehittämässä järjestelmässä. Kuka sitäpaitsi jaksaa sählätä jäykkien ja likaisten latausjohtojen kanssa aina kun pysähtyy paikkaan missä lataus sähköverkosta on ylipäätään mahdollista. Vaivalloista touhua, liian vaivalloista.
Kyllä ovat autoilijat köyhtyneet, kun pitää koko ajan stressata polttoaineen kulutuksesta. Myykää auto pois, jos tekee noin tiukkaa ja kulkevaa julkisilla.
- eituleauto
Kyllä tätä ketjua kun katsoo, niin on kyllä huvittavaa, miten paljon tojotakuskin pitää itselleen uskotella, että on hyvä auto kysymyksessä. :D Yleensä tätä tapahtuu silloin, kun pitää koittaa kiillottaa paskapökäle kiiltäväksi, eli yleensä siinä takaisinkutsujen välissä.
Ei tojotasta tule laatutuotetta koskaan. Eikä se tapahdu ainakaan suomi24:ssä kirjoittamalla.- Nopsatapsa
No ja kun lukee niin muut ei osaa tehdä autoja ku saksalaiset..mutta kuitenki maailmalla myydään japseja,ranskalaisia,italialaisia,amerikkalaisia,kiinalaisia,ruotsalaisia yms..
Onkose sinulta pois et millasella autolla minä ajan..ja ei minua kiinnosta missä myydään mitäki merkkiä eniten.ostan auton johon minulla on varaa ja joka miellyttää..vaikkei myytäis ku yks maailmassa.. - vapaus.vittuilla
Nopsatapsa kirjoitti:
No ja kun lukee niin muut ei osaa tehdä autoja ku saksalaiset..mutta kuitenki maailmalla myydään japseja,ranskalaisia,italialaisia,amerikkalaisia,kiinalaisia,ruotsalaisia yms..
Onkose sinulta pois et millasella autolla minä ajan..ja ei minua kiinnosta missä myydään mitäki merkkiä eniten.ostan auton johon minulla on varaa ja joka miellyttää..vaikkei myytäis ku yks maailmassa..Ei se ole keneltäkään pois.
Naurettiin vaan kun juurikin tojohönö on taas avannut uuden ketjun uskonvahvistuksekseen. Ei muut tällaisia ketjuja tarvii kun tojohönöt.
Tulen nauramaan ja vittuilemaan jatkossakin kun töjöhönöt näitä uskonvahvistusketjuja avaavat. Muilta merkeiltä näitä ei ole. - ostakaatoki
Nopsatapsa kirjoitti:
No ja kun lukee niin muut ei osaa tehdä autoja ku saksalaiset..mutta kuitenki maailmalla myydään japseja,ranskalaisia,italialaisia,amerikkalaisia,kiinalaisia,ruotsalaisia yms..
Onkose sinulta pois et millasella autolla minä ajan..ja ei minua kiinnosta missä myydään mitäki merkkiä eniten.ostan auton johon minulla on varaa ja joka miellyttää..vaikkei myytäis ku yks maailmassa..No niin, sepä se, saksalainen osaa tehdä auton, mutta pitää myös sen mukaisen hinnan. Aina on tarvetta halvemmille ja yksinkertaisemmille autoille, joihin Toyota myös kuuluu. Jos taas pitää olla Mersu mutta ei saa maksaa niin paljon, halvemmalla pitää saada, niin sitten Lexus.
Se mikä tässä Toyota palstassa on huvittavaa, on tämä oman valinnan pönkittäminen. Pitää perustella ja uskotella itselleenja muille, että on valinnut oikean auton. Yleensä, jos omaa valintaa pitää alkaa perustella ja kehua, etsiä syitä sen hyvyydelle, niin se valinta on mennyt tavalla tai toisella pieleen. - Saksan_AutoBild
kirjoitti pari viikkoa sitten Vw:n takaisinkutsuista otsikolla "Das grosse Schweigen" jonka voisi kääntää suomeksi "Suuri vaikeneminen". Asiakkaille lähetetään kirjeitä jotka alkavat tyyliin " Olemme päättäneet suorittaa autoonne ilmaisen optimoinnin" kertomatta kuitenkaan että toimenpide on selkeä takaisinkutsu jonkin havaitun mahdollisesti vaarallisen ongelman korjaamiseksi. Vain vaivoin AutoBild pystyi selvittämään, mistä toimenpiteestä oli kysymys erään lukijan ihmetellessä Vw:n toiminnan salamyhkäisyyttä. Totuus on siis se että Vw pyrkii kaikin keinoin salailemaan takaisinkutsuja ja naamioimaan niitä optimointitoimenpiteiksi. Asiakkaalle ei missään tapauksessa kerrota mistä on kysymys ja toimenpiteet peitetään koodeilla. Toyota ja monet muut autonvalmistajat jotka kertovat rehellisesti tekemisistään, Toyota-palstan trollipoju tietenkin teilaa ja solvaa erityisesti Toyotaa rehellisestä toiminnasta. Volkswagen huijaa asiakkaitaan siis näissäkin takaisinkutsutilanteissa mikä sopii hyvin konsernin muutenkin epämääräiseen politiikkaan.
- Miettikääs.tätä
"Yleensä, jos omaa valintaa pitää alkaa perustella ja kehua, etsiä syitä sen hyvyydelle, niin se valinta on mennyt tavalla tai toisella pieleen."
No tämä tulee mieleen väistämättä. Sama juttu jos joku alkaa puhumaan että alkoholi ei ole hänelle ongelma. Tietää takuuvarmasti että kukaan absolutisti tai kohtuukäyttäjä ei ottaisi edes koko asiaa puheeksi. Asia on hänelle itsestään selvä eikä siitä tarvitse keskustella.
Nämä tojokuskit ottavat hyvin usein puheeksi kuinka tyytyväisiä he ovat. Kukaan muu ei koskaan. Mistäköhän se kertoo?- rehellisyysmaanperi
Jos eivät ota puheeksi kun ei ole syytä.....
- Insinöörisetä
"Tojon sähkö tehdään liike-energiasta... ei ole polttomoottorin pyörittämää generaattoria."
Nyt sinulta on fysiikan perusteet ja Newtonin lait täysin hukassa.
Mietipä aivan ensimmäiseksi millä tojon hybridin liike-energia on tuotettu. Vastaus: bensaa polttamalla.
Toiseksi voin kertoa sinulle että Toyotan hybridit lataavat akkujaan myös bensavaparista silloin kun se on hyötysuhteen kannalta kannattavaa.
Molemmat lataustavat ovat oikeasti hyviä ideoita. Ei kahta sanaa. Tojon insinöörit ovat selkeästi fikumpia kuin tojo-fanit.- Toyotan_systeemi
on loppuun saakka mietitty kokonaisuus jota Toyotalla on hiottu ja optimoitu vuosikymmenten ajan. Jopa uusi ladattava Prius säilyttää ylivoimaisen taloudellisuutensa silloinkin kun akku on tyhjentynyt, toisin kuin kilpailijansa joissa bensa rupeaa tuossa vaiheessa maistumaan oikein kunnolla. Prius muuttuu tuossa vaiheessa ladattavasta perinteiseksi täyshybridiksi ilman mitään ylimääräisiä toimenpiteitä tai ajomoodin muutoksia. Tähän eivät muut ladattavien hybridien valmistajat ainakaan vielä pysty.
- en.ostaisi
Lunta tupaan C-HR hybridin faneille. Kuluttaa ja meluaa ja muutenkin huonoja ominaisuuksia.
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT5570_Toyota_C-HR_1.8_Hybrid_Lounge/Toyota_C-HR_1.8_Hybrid_Lounge.pdf- Toyota-palstan_oma
trollipoju ei saksaa osaamattomana ymmärtänyt linkittämästään ADAC-testistä tyypilliseen tapaansa hevon paskaa. Maksimikulutus 7,4 l/100km on muiden autojen tasolla vain kovassa moottoritieajossa. Kaikissa muissa ajotilanteissa se on selkeästi muiden vastaavien autojen alapuolella. Kaupungissa 4 l ja maantiellä 5 l/100km. Melusta puhuttiin että koneen ääni kuuluu täyskiihdytyksessä ja saksalaisilla moottoritienopeuksilla. Auto suorastaan opettaa ajamaan eri tyylillä joten käytännössä moottorin melu ei häiritse, varsinkaan Suomen ajo-olosuhteissa jossa rengasäänet nastarenkaiden jyrsimillä teillä ovat suurin melunlähde. Tämä Toyota-trollipojun mielipide oli taas hyvä esimerkki pojun noloudesta, lapsellisuudesta ja suoranaisesta tyhmyydestä.
- nolo.auto
Toyota-palstan_oma kirjoitti:
trollipoju ei saksaa osaamattomana ymmärtänyt linkittämästään ADAC-testistä tyypilliseen tapaansa hevon paskaa. Maksimikulutus 7,4 l/100km on muiden autojen tasolla vain kovassa moottoritieajossa. Kaikissa muissa ajotilanteissa se on selkeästi muiden vastaavien autojen alapuolella. Kaupungissa 4 l ja maantiellä 5 l/100km. Melusta puhuttiin että koneen ääni kuuluu täyskiihdytyksessä ja saksalaisilla moottoritienopeuksilla. Auto suorastaan opettaa ajamaan eri tyylillä joten käytännössä moottorin melu ei häiritse, varsinkaan Suomen ajo-olosuhteissa jossa rengasäänet nastarenkaiden jyrsimillä teillä ovat suurin melunlähde. Tämä Toyota-trollipojun mielipide oli taas hyvä esimerkki pojun noloudesta, lapsellisuudesta ja suoranaisesta tyhmyydestä.
Niinpä niin. Ilmankos niillä ajellaan se 80 max, kun korvat ei kestä. Laatuauto?.
"Da zusätzlich die Wind- und Abrollgeräusche nicht gut gedämmt sind, belegen die Messfahrten bei 130 km/h zur Geräuschpegelmessung im Innenraum den subjektiven Eindruck eines lauten Autos: 70,5 dB(A) sind ein hoher Wert." - autoissa.on.eroja
Toyota-palstan_oma kirjoitti:
trollipoju ei saksaa osaamattomana ymmärtänyt linkittämästään ADAC-testistä tyypilliseen tapaansa hevon paskaa. Maksimikulutus 7,4 l/100km on muiden autojen tasolla vain kovassa moottoritieajossa. Kaikissa muissa ajotilanteissa se on selkeästi muiden vastaavien autojen alapuolella. Kaupungissa 4 l ja maantiellä 5 l/100km. Melusta puhuttiin että koneen ääni kuuluu täyskiihdytyksessä ja saksalaisilla moottoritienopeuksilla. Auto suorastaan opettaa ajamaan eri tyylillä joten käytännössä moottorin melu ei häiritse, varsinkaan Suomen ajo-olosuhteissa jossa rengasäänet nastarenkaiden jyrsimillä teillä ovat suurin melunlähde. Tämä Toyota-trollipojun mielipide oli taas hyvä esimerkki pojun noloudesta, lapsellisuudesta ja suoranaisesta tyhmyydestä.
Vertailun vuoksi rakastamasi Helkama Autonkin maahantuoma Skoda Octavia 1.6 TDI:
"Das Geräuschniveau im Innenraum ist insgesamt niedrig. Der gemessene Geräuschpegel beträgt bei 130 km/h 67,3 dB(A)." - Cadillacin_hankintaan
autoissa.on.eroja kirjoitti:
Vertailun vuoksi rakastamasi Helkama Autonkin maahantuoma Skoda Octavia 1.6 TDI:
"Das Geräuschniveau im Innenraum ist insgesamt niedrig. Der gemessene Geräuschpegel beträgt bei 130 km/h 67,3 dB(A)."Pitäisikö verrata kuitenkin likimain saman korimalliseen, pystympi C-HR ja Ocu eivät oikein ole vertailukelpoiset. Ellet sitten hae hiljaista autoa ja korimallilla ei ole väliä.
- tässä.likimain
Nissan Qashqai 68,4 dB
Peugeot 3008. 68,4 dB - kuuroksitojotassa
Tuollaisessa toyotan 70 db mekkalassa kun matkustaa sata kilometriä, niin voin luvata että korvat soi. Eli ei missään nimessä maantielle, ehkä sillä voi saludo paketin hakea lähimarketista. Ajettavuuden kannalta myös oikea ratkaisu.
- hoitoon.mars
Toyota-palstan_oma kirjoitti:
trollipoju ei saksaa osaamattomana ymmärtänyt linkittämästään ADAC-testistä tyypilliseen tapaansa hevon paskaa. Maksimikulutus 7,4 l/100km on muiden autojen tasolla vain kovassa moottoritieajossa. Kaikissa muissa ajotilanteissa se on selkeästi muiden vastaavien autojen alapuolella. Kaupungissa 4 l ja maantiellä 5 l/100km. Melusta puhuttiin että koneen ääni kuuluu täyskiihdytyksessä ja saksalaisilla moottoritienopeuksilla. Auto suorastaan opettaa ajamaan eri tyylillä joten käytännössä moottorin melu ei häiritse, varsinkaan Suomen ajo-olosuhteissa jossa rengasäänet nastarenkaiden jyrsimillä teillä ovat suurin melunlähde. Tämä Toyota-trollipojun mielipide oli taas hyvä esimerkki pojun noloudesta, lapsellisuudesta ja suoranaisesta tyhmyydestä.
No niin, taas alkaa olla aika viedä skitsofreenikko hoitoon. Verenpaine katossa ja trollipoikia joka kulma täynnä. On se vaan trollipoika nopea kun ehtii yksi ja sama kaveri joka paikkaan..
- Ehdithän_sinä
hoitoon.mars kirjoitti:
No niin, taas alkaa olla aika viedä skitsofreenikko hoitoon. Verenpaine katossa ja trollipoikia joka kulma täynnä. On se vaan trollipoika nopea kun ehtii yksi ja sama kaveri joka paikkaan..
Toyota-palstan oma trollipoju skitsofreenikkona päivittäisen 18 tunnin trollaussessiosi aikana sekoilemaan monessa mukana. Erityisen noloa ja lapsellista on varastaa sinulle osoitettuja viestejä ja käyttää niitä kopioimalla ne takaisin keskusteluun omiksi viesteiksisi. Tämä liittynee skitsofrenian taudinkuvaan koska vastaavaa on havaittavissa muillakin palstoilla tunnetuiden skitsofreenikoiden kirjoittamissa viesteissä.
- leivätön.pöytä.tojolle
"Toyota-palstan trollipoju tietenkin teilaa ja solvaa erityisesti Toyotaa rehellisestä toiminnasta."
En tiedä uinka rehellistä tuo Toyotan toiminta on kun asiakkaat joutuvat peräämään läpiruostuneiden autojensa korjaamista oikeudessa. Toyota suostui tarkastamaan ja vaihtamaan ruostuneet rungot 1,5 miljoonaan tojoon vasta un asiakkaat nostivat joukkokanteen. Ei kovin rehellistä toimintaa.- menetetty.maine
Oi kuule, eikä tuo ruostejuttu ole kuin pisara meressä. On ollut 12 miljoonaa jumittuvaa kaasupoljinta (ei myönnetty ennen oikeudenkäyntiä), arvaamattomasti räjähtelevät turvatyynyt Takatalta (oltiin hiljaa kunnes joku muistutti että on myös Toyotalla ja Lexuksessa), D4D diesel ongelmat (ei koskaan myönnetty, mutta toyota ei tee enää itse dieseleitä, koska eivät osaa), VVT-i bensavehkeissä soikeita sylintereitä ja jumittuvia öljyrenkaita (ei myönnetä mitään). Eikä tässäkään ole kun pieni osa kaikista suuren mittakaavan virheistä.
Kysyn, onko tällainen toiminta suoraselkäistä ja rehellistä? Onko ongelmien kieltäminen ja piilottelu niitten korjaamista? - Toyota-palstan
menetetty.maine kirjoitti:
Oi kuule, eikä tuo ruostejuttu ole kuin pisara meressä. On ollut 12 miljoonaa jumittuvaa kaasupoljinta (ei myönnetty ennen oikeudenkäyntiä), arvaamattomasti räjähtelevät turvatyynyt Takatalta (oltiin hiljaa kunnes joku muistutti että on myös Toyotalla ja Lexuksessa), D4D diesel ongelmat (ei koskaan myönnetty, mutta toyota ei tee enää itse dieseleitä, koska eivät osaa), VVT-i bensavehkeissä soikeita sylintereitä ja jumittuvia öljyrenkaita (ei myönnetä mitään). Eikä tässäkään ole kun pieni osa kaikista suuren mittakaavan virheistä.
Kysyn, onko tällainen toiminta suoraselkäistä ja rehellistä? Onko ongelmien kieltäminen ja piilottelu niitten korjaamista?trollipoju kirjoittaa nyt palkanmaksajansa Vw-konsernin päällekaatuvista ongelmista.
- sekaisin.rukka
Olat näköjään aivan sekaisin taas viikonlopun jäljiltä. Kyllä tämä ruostepesä Tojolta näyttää. Tuskin tuo VW:n probleema on...
https://www.youtube.com/watch?v=MkbaVm6XI3Q - Etkö_lähempää
sekaisin.rukka kirjoitti:
Olat näköjään aivan sekaisin taas viikonlopun jäljiltä. Kyllä tämä ruostepesä Tojolta näyttää. Tuskin tuo VW:n probleema on...
https://www.youtube.com/watch?v=MkbaVm6XI3Qlöytänyt esimerkkiä idiooteista autonomistajista. Joopa joo, samalla tasolla on autonhoito kuin kissan kuivaaminen mikroaaltouunissa. Pelkkä alustanpesu pari kertaa vuodessa olisi riittänyt estämään runkopalkkien ruostumisen kuukausien suolasohjossa rypemisen jälkeen.Tapaukset kertovat myös mikä on amerikkalaisen autonvalmistuksen ja erityisesti alihankkijafirmojen taso. Sehän on suunnilleen sama kuin Mexikon Volkswagentehtaan taso eli täyttä paskaahan sieltä pukkaa. Protektionismi saa vain pahaa aikaan jenkkilässä kun hyvämaineistenkin firmojen tuotannon laatutaso laskee omien mokailujen seurauksena.
- tojo.pakoilee.vastuuta
"amerikkalaisen autonvalmistuksen ja erityisesti alihankkijafirmojen taso. "
Moni muukin autonvalmistaja tekee autoja jenkaissä, mutta ei niistä ruostu rungot poikki. Tämä on esimerkki nimenomaan Toyotan laadusta. Tojon pitää vastata kaikista autoista jotka Tojo tekee. Akkamaista alkaa syyttämään alihankkijaa jonka tojo on itse valinnut ja jonka tuotteen Tojo on itse hyväksynyt autoon asennettavaksi.
Ja eihän tässä oikeastaan ollut puhe itse paskasta laadusta vaan siitä että Tojo yritti maksattaa korjaukset asiakkaaillaan. Vasta joukkokanne ja oikeuden päätös pakotti Tojon ottamaan vastuun asiasta.
Melkoisen härskiä pelia taas kerran tojolta. - vastuullisuus
tojo.pakoilee.vastuuta kirjoitti:
"amerikkalaisen autonvalmistuksen ja erityisesti alihankkijafirmojen taso. "
Moni muukin autonvalmistaja tekee autoja jenkaissä, mutta ei niistä ruostu rungot poikki. Tämä on esimerkki nimenomaan Toyotan laadusta. Tojon pitää vastata kaikista autoista jotka Tojo tekee. Akkamaista alkaa syyttämään alihankkijaa jonka tojo on itse valinnut ja jonka tuotteen Tojo on itse hyväksynyt autoon asennettavaksi.
Ja eihän tässä oikeastaan ollut puhe itse paskasta laadusta vaan siitä että Tojo yritti maksattaa korjaukset asiakkaaillaan. Vasta joukkokanne ja oikeuden päätös pakotti Tojon ottamaan vastuun asiasta.
Melkoisen härskiä pelia taas kerran tojolta.Todellinen autoteollisuuden vastuunpakoilija taitaa löytyä Saksasta.
Seuraavassa ote automerkkien luotettavuutta koskevan jutun uutisesta IL:sta, jossa Toyota oli 13. kerran peräkkäin ykköspaikalla.
"Volkswagenin tipahtaminen neljännelle sijalle johtui ainakin osittain viime vuonna velloneesta päästötestiskandaalista. Automerkkien ominaisuuksiin liittyvissä kysymyksissä Volkswagen sai 13 luotetuimmasta automerkistä alhaisimman arvosanan eettisestä vastuullisuudesta."
- Sellaista.peliä
Kyllä tojo korjaa ilmaiseksi. Kun sen haastaa oikeuteen ja tulee viranomaiselta käsky.
Tojohan on edelleen viranomaisten erityitarkkailussa turvallisuusasioiden suhteen oikeuden päätöksellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075718Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453743Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503255Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4572629Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2661662- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321333Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151326- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1521220