Paljon on ollut puhetta, miten homeisen lautavajan voisi huoletta myydä "purkukuntoisena".
Näinhän asia ei ole. Jos lautavaja myydään purkukuntoisena, se tulee purkaa. Tässä esimerkki siitä, miten myyjä on varmistanut asian:
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201705102200129561_u0.shtml
Purkuntoisuudella kikkailu
3
138
Vastaukset 3
- badfeuhateru
"Näinhän asia ei ole. Jos lautavaja myydään purkukuntoisena, se tulee purkaa. "
Itse asiassa ei tarvi purkaa, mutta hinnan on oltava purkukuntoisen rakennuksen hinta.
Eli tontti liittymät-purkukustannukset. Eli turha kuvitella saavansa uuden talon hintaa.- ArtistiVastaaJaMaksaa
"Itse asiassa ei tarvi purkaa, mutta hinnan on oltava purkukuntoisen rakennuksen hinta."
Näinhän näitä on tulkittu. Siksi oikea tapa onkin varmistaa ja sitouttaa ostaja kauppakirjan ehtoihin esim:
Ostaja Pekka Öljä ymmärtää ostavansa vanhan OK-talon, josta suurella todennäköisyydellä löytyy sekä vikoja että rakennusvirheitä ja saneerattavaa vain mielikuvitus rajana. P.Öljä on tehnyt kiinteistöstä tarjouksen ja ymmärtää ottavansa tietoisen riskin sillä ehdolla, että kauppa tehdään hänen esittämällä hinnalla 123456€ ja luopuu kaikista lain suomista oikeuksista vaatia myyjältä hyvitystä tai kaupan purkua löytämiensä vikojen johdosta, kauppasumman maksun ja kauppakirjan allekirjoittamisen jälkeen.
Lisenssi: Vapaasti vaan käyttöön toki omalla vastuulla. ArtistiVastaaJaMaksaa kirjoitti:
"Itse asiassa ei tarvi purkaa, mutta hinnan on oltava purkukuntoisen rakennuksen hinta."
Näinhän näitä on tulkittu. Siksi oikea tapa onkin varmistaa ja sitouttaa ostaja kauppakirjan ehtoihin esim:
Ostaja Pekka Öljä ymmärtää ostavansa vanhan OK-talon, josta suurella todennäköisyydellä löytyy sekä vikoja että rakennusvirheitä ja saneerattavaa vain mielikuvitus rajana. P.Öljä on tehnyt kiinteistöstä tarjouksen ja ymmärtää ottavansa tietoisen riskin sillä ehdolla, että kauppa tehdään hänen esittämällä hinnalla 123456€ ja luopuu kaikista lain suomista oikeuksista vaatia myyjältä hyvitystä tai kaupan purkua löytämiensä vikojen johdosta, kauppasumman maksun ja kauppakirjan allekirjoittamisen jälkeen.
Lisenssi: Vapaasti vaan käyttöön toki omalla vastuulla.Paitsi nyt sellainen pieni asia, että ostaja voi tuossakin tapauksessa vaatia korjauskuluja myyjältä!
Myyjän vastuuta voidan vain rajata yksilöidysti, ei yleiseisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu561304- 21935
- 68772
- 64758
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa69718- 47714
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131655Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.10612Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31595Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i12587Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45538Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �125527- 4522
- 75516
Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä24493- 36455
Pitäisikö seksille asettaa huvivero?
(ja jos hankkisi todistuksen sen harrastamisesta velvollisuudesta tai lisääntymistarkoituksessa, saisi siitä vapautuksen113454- 16451
- 83442
- 36437