SOVITTELU ENNEN HOVIA

sopuainaparas

Onko kokemuksia miten tapahtuu sovittelu riita-asiassa ennen hovia? Tai siis onko mahdollista, että joku kuitenkin sopisi riita-asian jos toinen uhkaa viedä muuten asian vielä hoviin? Ja siellä hänen voittosa oletettava.....(tietty toinen osapuoli vakaasti varmaan toista mieltä). Mutta toinenkin osapuoli varmaan ymmärtää että kun asiaa odotetaan taas ainakin vuosi jos se hoviin menee, niin ainakin kustannukset kasvaa hirveiksi.

3

375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sovitteleasia

Voi sopia ,ja se olisikin suotavaa,tällöin tietenkin pitää varautua itse maksumiheksi tai myöntymään paljon muuten ei sovittelusta ole hyötyä.

Eli ehdottomasti sovittelu.

• asai

on jouduin erään naisen ja poliisien pahoinpitelmäksi ja minua ei edes kuunneltu enkä
      saanut oulussa edes oikeusapua joka olisi pitänyt jo kuulustelussa ja muusa saada
      no ajan mittaan sovin ja maksoin tarpeettomasti kun ite rikoksenuhrina siis soviettelussa
      ma ksoin enkä jaksanut kuunnella ja tuttuni sanoi ei ihmisiä saa noin vain sulkea eikä jättää avun antoa...no nyt 10v päästä luin lehdestä kauheista maksuista eikä edes
      minun koskaan kärijillekään kutsuttu enkä saanut puolustautua poliisien pahoinpitelystä
      enkä ihmisistä jotka itse tekevät ilkeyttä. ja rikkovat viranomaisinakin lakia...
      eli älä tee mitään pahaa ja jos sinua syyllistetään niin maksa..ja muuta muualle.

• Eieijaei

Helsingin HO:ssa esitettiin sovittelua, jossa vain toisen osapuolen olisi pitänyt joustaa.
      Niinpä myös käsittelyssä tuomarit asettuivat täysin toisen puolelle, ja päätös oli tehty ennakkoon.
      Laeista ja ihmisoikeuksista ei piitattu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      138
      13192
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      84
      3648
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      95
      2914
    4. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      36
      1389
    5. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      1374
    6. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      151
      1319
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      115
      1274
    8. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1194
    9. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      81
      1071
    10. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      205
      979
    Aihe