SOVITTELU ENNEN HOVIA

sopuainaparas

Onko kokemuksia miten tapahtuu sovittelu riita-asiassa ennen hovia? Tai siis onko mahdollista, että joku kuitenkin sopisi riita-asian jos toinen uhkaa viedä muuten asian vielä hoviin? Ja siellä hänen voittosa oletettava.....(tietty toinen osapuoli vakaasti varmaan toista mieltä). Mutta toinenkin osapuoli varmaan ymmärtää että kun asiaa odotetaan taas ainakin vuosi jos se hoviin menee, niin ainakin kustannukset kasvaa hirveiksi.

3

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sovitteleasia

      Voi sopia ,ja se olisikin suotavaa,tällöin tietenkin pitää varautua itse maksumiheksi tai myöntymään paljon muuten ei sovittelusta ole hyötyä.

      Eli ehdottomasti sovittelu.

    • asai

      on jouduin erään naisen ja poliisien pahoinpitelmäksi ja minua ei edes kuunneltu enkä
      saanut oulussa edes oikeusapua joka olisi pitänyt jo kuulustelussa ja muusa saada
      no ajan mittaan sovin ja maksoin tarpeettomasti kun ite rikoksenuhrina siis soviettelussa
      ma ksoin enkä jaksanut kuunnella ja tuttuni sanoi ei ihmisiä saa noin vain sulkea eikä jättää avun antoa...no nyt 10v päästä luin lehdestä kauheista maksuista eikä edes
      minun koskaan kärijillekään kutsuttu enkä saanut puolustautua poliisien pahoinpitelystä
      enkä ihmisistä jotka itse tekevät ilkeyttä. ja rikkovat viranomaisinakin lakia...
      eli älä tee mitään pahaa ja jos sinua syyllistetään niin maksa..ja muuta muualle.

    • Eieijaei

      Helsingin HO:ssa esitettiin sovittelua, jossa vain toisen osapuolen olisi pitänyt joustaa.
      Niinpä myös käsittelyssä tuomarit asettuivat täysin toisen puolelle, ja päätös oli tehty ennakkoon.
      Laeista ja ihmisoikeuksista ei piitattu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe