imagemagick ja serena

taaspallohukassa

Miten saan tekstitiedostosta tehtyä kuvan. Monirivisestä tiedostosta olisi tarkoitus värkätä. Cat teksti.txt | convert -background lightgrey -fill black -font chandas -pointsize 72 label:@- label.tif antaa kuvan sisällöksi vain @- ja convert -background lightgrey -fill black -font chandas -pointsize 72 caption:@teksti.txt label.tif antaa herjan convert: not authorized `@teksti.txt' @ error/property.c/InterpretImageProperties/3405.

Ei viitsisi jokaisesta rivistä tehdä omaa kuvaansa ja sitten yhdistää niitä.

8

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi_ihmeessä

      Ja mihin ihmeessä haluat tekstitiedostosta kuvan?
      Tekstitiedoston voit avata mihin tahansa tekstinkäsittelyohjelmaan ja tallentaa sen haluamassasi muodossa. Myös tekstitiedoston skannaaminen olisi yksi helppo vaihtoehto.
      ImageMagick on lähinnä ohjelma kuvien editointiin, kuten jo nimikin kertoo.

      • etpä

        näemmä ole edes tutustunut Imagemagickiin. Tietysti voi käyttää jotain tekstinkäsittelyohjelmaa siihen mutta 5000 tiedoston kohdalla se on hieman enemmän kuin työlästä.


      • Miksi_ihmeessä
        etpä kirjoitti:

        näemmä ole edes tutustunut Imagemagickiin. Tietysti voi käyttää jotain tekstinkäsittelyohjelmaa siihen mutta 5000 tiedoston kohdalla se on hieman enemmän kuin työlästä.

        Kyllä käytän sekä ImageMagick:iä kuin GraphicsMagickiä. Mutta ihmettelin vain, mihin tuota kuvaa tarvitset.


      • etpä
        Miksi_ihmeessä kirjoitti:

        Kyllä käytän sekä ImageMagick:iä kuin GraphicsMagickiä. Mutta ihmettelin vain, mihin tuota kuvaa tarvitset.

        miksi kaivaa komponentin tiedot erikseen kun ne voi olla valmiina komponentin kuvassa. Joskus kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa,


    • Tälläkin-saa-tehtyä

      Tätäkin voit kokeilla, huomaa että otin fontin määrittelyn pois kun minulla ei ollut "chandas" fonttia, enkä viitsinyt lähteä etsimään.

      for x in $(cat b.txt); do convert -background lightgrey -fill black -pointsize 72 label:$x $x.tif; done

      Linux Mint 18 Sarah
      Xfce 64-bit

      • Tälläkin-saa-tehtyä

        Muuten tuossa tuo "b.txt" sisältää ne kuviks muutettavat rivit. Tuli tuollatavalla lyhempi, mutta eipä sopinut yhdelle riville vieläkään.

        Linux Mint 18 Sarah
        Xfce 64-bit


      • taaspallohukassa

        äkkilukemalla tuo tekee jokaisesta tiedoston rivistä oman kuvansa mitä en halunnut. Uusi päivä ja uudet kujeet. Kommentoimalla /etc/ImageMagick-6/policy.xml tiedostosta rivin

        <policy domain="path" rights="none" pattern="@*" />

        homma alkoi toimia. Kiitos kuitenkin ehdotuksesta.


    • kuvakaappaus

      Avaa tekstitiedosto normaalisti jollain ohjelmalla jolla se on tapanakin avata ikkunaansa, ja sitten otat ikkunasta kuvakaappauksen/ikkunakaappauksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe