Algherosta Korsikalle

Marjaiskarhu

Kerrotko jotain laivareissusta Algherosta Korsikalle, jos olet käynyt. Mistä lautat lähtevät, kauanko kestää mennä sinne? Mitä on nähtävissä kävelymatkan päässä Korsikan satamassa?

4

1328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sassarinkävijä

      Tuota reittiä ei ilmeisesti liikennöidä. Porto Torresista ja erityisesti Santa Teresa Gallurasta on lyhyt merimatka Korsikaan, ja Algherosta puolestaan hyvät tieyhteydet noille paikoille. Muutama vuosi sitten olin Algherossa, en muista nähneeni siellä viikon aikana ylipäätään yhtään vähänkään yhteysaluksen oloista alusta, varsinaisista laivoista puhumattakaan.

    • Marjaiskarhu

      Miten sitten tippukiviluolille? Pääseekö Algherosta? Mitä muita päiväretkiä suosittelet?

      • Sassarinkävijä

        Noista luolista en tiedä, missä ne sijaitsevat? Olin mm. lähes koko päivän kestäneellä maasturiajelulla, käytiin monissa paikoissa saaren pohjoisosissa, mutta luolien luona ei käyty. Järjestäjä oli joku paikallinen matkailuyrittäjä, kyytiin sopi kai neljä, viisi aikuista, hieno päivä. Upea päiväretkikohde ainakin itselleni oli myös käynti junalla Sassarissa. Junat olivat tuolla ainakin vielä silloin "eksoottisia", vanhanaikaisia, kuin meillä ns. lättähatut kauan sitten ja maisemat Sassarin radan varrella kuin jostain lännenfilmistä. Jos uudelleen menisin, varmaan yrittäisin järjestää jopa yhden yöpymisen Sassarissa! Itse matka on muistaakseni alle tunnin kolkuttelu suuntaansa.
        Sardinian erikoisuuksia ovat Nuraghit, ikivanhat kivistä taitavasti latomalla tehdyt asumukset. Niiden tarkkaa ikää saati tekijöitä ei kai edelleenkään kovin hyvin tiedetä. Noita on eri puolilla saarta ja ne ovat säilyneet hieman vaihtelevasti.
        Otetaan mukaan vielä pala historiaa, ihan tuolta ulkomuistista: Sardinia oli yhtenä aikanaan julistamassa sotaa Venäjää vastaan, saattoi liittyä ns. Krimin sotaan. Meillä koettu Öölannin sotahan oli osa ko. kahakkaa!


      • Sassarinkävijä
        Sassarinkävijä kirjoitti:

        Noista luolista en tiedä, missä ne sijaitsevat? Olin mm. lähes koko päivän kestäneellä maasturiajelulla, käytiin monissa paikoissa saaren pohjoisosissa, mutta luolien luona ei käyty. Järjestäjä oli joku paikallinen matkailuyrittäjä, kyytiin sopi kai neljä, viisi aikuista, hieno päivä. Upea päiväretkikohde ainakin itselleni oli myös käynti junalla Sassarissa. Junat olivat tuolla ainakin vielä silloin "eksoottisia", vanhanaikaisia, kuin meillä ns. lättähatut kauan sitten ja maisemat Sassarin radan varrella kuin jostain lännenfilmistä. Jos uudelleen menisin, varmaan yrittäisin järjestää jopa yhden yöpymisen Sassarissa! Itse matka on muistaakseni alle tunnin kolkuttelu suuntaansa.
        Sardinian erikoisuuksia ovat Nuraghit, ikivanhat kivistä taitavasti latomalla tehdyt asumukset. Niiden tarkkaa ikää saati tekijöitä ei kai edelleenkään kovin hyvin tiedetä. Noita on eri puolilla saarta ja ne ovat säilyneet hieman vaihtelevasti.
        Otetaan mukaan vielä pala historiaa, ihan tuolta ulkomuistista: Sardinia oli yhtenä aikanaan julistamassa sotaa Venäjää vastaan, saattoi liittyä ns. Krimin sotaan. Meillä koettu Öölannin sotahan oli osa ko. kahakkaa!

        Oho, tuli pilkut mukaan, piti olla tietysti Oolannin sota!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      135
      1208
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      781
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      23
      512
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      18
      435
    Aihe