Otsikossa kysymykseni.
Eli ei siis tule perinteisellä tavalla
Kyseinen käyttis täysin outo minulle, perehtyminen menossa omatoimisesti
Nyt tarvisi tehdä hakemistopolku, mutta ei pääse alkuun
Kauttaviiva / ei siis tule perinteisellä Shift 7 merkillä. Onkohan Unbuntussa oletuksena jonkun toisen kielen näppäimistö? Jos näin niin mistä vaihdetaa. HJÄLP!
Ubuntu, kauttaviiva, mistä??
15
399
Vastaukset
- keskinappi_
Maalaa kauttaviiva tästä: /
Se tulee ubuntussa painamalla hiiren keskinappia.- OnSuomimm
suomi remix on oletuskielenä suomi!
löytyy Ubuntu Suomi sivulta.
- EeriPuppu
Saattaa olla numlock päällä.
Vasemmasta yläkulmasta -->Asetuksista, ohjauskeskuksesta tai mikä se nyt onkaan "näppäimistö"
Taitaa siellä olla hakukin - wefwefwef2qqwfwq
Kyllä sen pitäisi tulla shift 7. Ei taida olla oikea ubuntu unityllä? tai on valittu asennuksessa väärä näppäimistö. Itse jouduin ubuntu gnomessa vaihtamaan käsin näppäimistö asettelun, kun ei millään tunnistanut suomalaiseksi.
Unityssä näppäimistön kieli vaihtuu oikealta yläpaneelin kuvakkeesta. Tarkasta samasta merkkikartta että on Latinalainen. Tai tosiaan on numlock päällä, sen voi näppäimistöstä kytkeä pois. - saikkkulii
Ubuntua käytän WMplayerillä. Vaikuttaako asiaan?
- omgomg
No vaikuttaa tietenkin. Siinä on varmasti enklanti oletuksena, joten paina väliviiva -näppäintä. --//--
- Jenkkinäppis_kait
Jos et asennuksen yhteydessä vaihtanut suomalaiseen silloin kun sitä kysyttiin. Oikean vaihtonäppäimen vas puolelta taisi tulla kauttaviiva.
- einevaantoimi
Näinhän se on että näppäimistöt ei linuxeissa toimi normaalilla tavalla. Kiva kirjoitella niitä sudoja kun ei mistään tule välimerkkejä.
- winsotku
Sellainen se vindows on...
- Wintoy-urpolle
Näppäimistöt toimivat linuxeissa täysin normaalisti. Tietysti tumpelo voi asennuksen yhteydessä valita väärän näppäinasettelun jolloin osa merkeistä tulee "oudoista" näppäimistä (jos tumpelo sählää käyttöön esim. US-näppäinasettelun). Ja urpoilustasi huolimatta niitä sudoja ei tarvitse kun asiat hoituvat näppärästi graafisilla ohjelmilla.
- siinähänseseisoo
WMplayer käytössä.
EI LIITY UBUNTUUN. ASIA RATKAISTU.- hiiteen_kiusankappale
Poistoon moinen vindowus.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865