Häihin on tulossa 2-3 bestmania. Mitä nämä kaikki oikein tekevät ja kuuluuko kaikkien pitää puhe? Istuuko osa bestmaneista tyhjänpanttina? Kokemuksia?
Monta bestmania
4
7504
Vastaukset
- eipakollinen
Ensin kannattaa miettiä, millaiset häät haluaa. Monelleko bestmanille, kaasolle ja kenties vielä seremoniamestarille on tarvetta? Montako puhetta jaksatte kuunnella?
Bestman on sulhasen tukija ja luottohenkilö, kaaso morsiamen. Häitä suunnitellaan ensin yhdessä morsiamen kanssa ja sitten sovitaan muiden kanssa, voivatko nämä hoitaa asiat x ja y. Jos haluatte, että muut tekevät paljon teidän juhlanne hyväksi, niin muita on oltava riittävästi. Minkä verran odotatte apua myös lähisuvulta ja onko bestmanin ja kaason (nämäkään eivät ole välttämättömiä) lisäksi muista ystäviä, jotka haluavat auttaa teitä hääpäivänne järjestelyissä.
Puheen pitäminen kannattaa antaa taitavalle puhujalle. Lisäksi voi olla muita lyhyempiä puheita tai vapaan sanan aikaan pidettäviä puheita. Jos olette oikein innostuneita puheista, niin niitä voivat pitää vanhemmat, sisarukset, ystävät (yleensä kaasona tai bestamanina joku), kummit, naapurit, isovanhemmat...
Toimiiko autonkuljettajana kaaso, bestman vai joku muu?. Ketkä koristelevat auton, keitä tarvitaan juhlatilojen koristelussa, kuka lähtee mukaan pukuostoksille (morsiamen ja sulhasen kanssa), järjestetäänkö erityistä ohjelmaa? Kuka tekee ohjelmalehtisen? Laulaako joku kirkossa yksinlaulua?, Kuka pitää sormuksia, Onko plaseeraus (kuka ohjaa pöytiin), kuka huolehtii lahjapöydästä, Onko pitopalvelu ja juomatarjoilu ostettu?
Haluatteko rasittaa ystäviänne vai onko hääpäivänne juhlaa myös heille?
Sulhanen ja morsian päättävät. - Kokenut74
Bestman on sulhasen paras ystävä ja kaaso on morsiamen pukija.
Vakiintuneen käytännön mukaan vain bestman on pitänyt puheen. - seremoniamestariaina
Olkoot vanha ketju mutta kerrotaan silti. Häissä on YKSI bestman ja YKSI kaaso. Jenkkihäitä jos kopioitte ja hääseuruetta (pellejä) pitää olla enemmän heitä sanotaan bridesmaid:eiksi (morsiusneidoiksi) sekä groomsmen:iksi (sulhasmikäliesuomennos), tyypillisesti näiden kuuluuisi olla naimattomia, mutta se on sivuseikka. Hohhoijaa
- 4g343tyy
Jos nyt yhtään amerikkalaisia kunnioitetaan, niin 2 kaasoa, kumpikin naimattomia kauniita nuoria naisia, ja bestman, erittäin hyvä kaveri, veli vaikka.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792392Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421538- 1331462
- 1581234
- 1091033
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten386965Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683