Ammattiliitot

Helppoheikki69

Miksi haluatte kuulua ammattiliittoon?

19

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-akavalainen

      Vain kerran olen yhdessä työpaikassa ammattiliittoon kuulunut, syynä oli se että kyseisessa työpaikassa oli usein lakijuttuja vireillä työntekijöiden ja firman välillä ja kun ammattiliitto tarjosi apua ja ilmaisen lakimiehen niihin niin kuuluin koko tuolla työskentelyajan liittoon.

      Muissa firmoissa töissäollessa en ole havainnut samaa riskiä, joten olen tyytynyt pelkkään jattk-kassan jäsenyyteen kun ei se maksa kuin 6e/kk

    • Qotsilla

      En haluan kuulua liittoon, koska se on kallista ja toisekseen teen mielummin töitä kun kollegat lakkoilee, monesti vielä tuplapalkalla silloin.

    • Huuuuhkaja

      Lakiavun takia minäkin olen liittoon kuulunut ja sitä pari kertaa myös tarvinnutkin. Ilman liiton apua ja neuvontaa olisi varmasti jäänyt asia hoitamatta tai minun tappioksi mennyt.

      Mutta joo, eipä tuota itsekään mitään muuta konkreettista ole liitolta saanut. Kassastahan se ansiosidonnainen tulee ja kassaan voi kuulua ilman liittoakin.

    • näiseo

      saanpahan alennusta vakuutusmaksuista 16 prossaa, on jo jonkin verran sekin 1600e vuosimaksusta......
      Matkavakuutus on ilmainen, siis erikseen ei tarvi mitään toimia vaan kuuluu sinällään ....
      Siinä pari esimerkkiä, jotka toimii vielä eläkkeellä ollessakin, eikä tarvi maksaa mitään maksuja, vapaajäsen.

    • heilsos-ek

      kannataa kuulua myös ammattiliittoon, sillä ilman sen panosta työehtoihin työntekijät kulkisivat keppikerjäläisinä pitkin tietä, tästä osoituksena nykyhallituksen natsilinja kikyineen ja EK:sta johdettuna hyökkäyksenä ammattiliittoja vastaan. Ammattiliittojen pitäisikin Ryhdistäytyä, ajaessaan omien jäsentensä etuja sopimusneuvotteluissa, sillä nämä vuosia EK:n häkämiehen julkisuudessa itkemät itkut eivät pidä paikkaansa, siitä on osoituksena nämä joka keväiset osinkojuhlat pörssissä.

      • vastine

        Toisin nykyään ammattiliitot eivät tuota tee vaan toimivat samoin kuin Jari Linström , kun valittiin työtön harhaluulojen varassa eduskuntaan, niin tästä omilla ansioillaan paikkansa hankkineesta työttömästä tulikin historian pahin työttömien kyykyttäjä. Olisihan jokaisella ainoalla työttömällä ollut mahdollisuus tehdä samoin kuin Jari Liström teki ellei työttömät olisi liian laiskoja.

        Ammattiliiton jäsenyydestä ei kannata maksaa ellei liitto toimi työntekijän eduksi. Kannattaa maksaa jäsenmaksut vain siinä tapauksessa, että ammattiliitto myöskin toimii keräämiensä jäsenmaksujen vastineeksi.


    • liitto

      KUULUN AMMATTILIITTOON koska vain vajakit ei kuulu . toisekseen vajakit ei älyä että jäsenmaksu vähennys tulee verotuksessa. kolmanneksi joka 2 vuosi ilmaislomat matkat täyshoito viikk. joka vuosi ilmaiskurssit matkat täyshoidolla ilmainen lakimies .palkkasaatavia varten .ymym..jota vajakit ei tiedä.

      • näinhänseon

        Millaisia ovat sukusi vajakit? Ilmeisesti olet sukusi älykkö mutta sinullekin kirjoittaminen on vaikeaa.


      • kolmonenkaksi

        Se verohelpotus on täysin marginaalinen. Etkö tiedä, että lomatukea saavat kaikki. Itse en kuulu liittoon ja samoin lomilla kuin sinä.


    • Emmmaaa_

      Näin pienipalkkaisella alalla liiton maksut ovat kohtuu pieniä ja ainakin itse käytän melko pljon liiton tarjoamia etuja ja alennuksia joten minun kannattaa kuulua liittoon eikä vain kassaan .

    • vanha.ukko

      Kerran AKAVA:sta tarvitsin lakiapua, mutta sitten sanottiin, että "käänny vakuutusyhtiösi lakimiehen puoleen, tää on niin selvä tapaus" ja tuli luuri korvaan.

      Sen seurauksenä erosin AKAVA:sta ja liityin Loimaan kassaan, johon olen toistaiseksi tyytyväinen ja toivottavasti myös mahdollisen työttömyyden alkaessa. Toisaalta olen jo aika lähellä vanhuuseläkeikää oleva vanha ukko, joten ei työttömyys nyt maailmaa kaataisi. Pikku säästöillä tuilla sinnittelisi ansiosidonnaisella työttömyysturvalla ja sitte vyötä kireämmälle ja tyämarkkinatuella lopun matkaa.

      • kolmonenkaksi

        Mulla on sama kokemus. Lakiapua ei tullut SAK:sta ja siirryin Loimaan kassaan, johon olen ollut tyytyväinen.


      • En ole löytänyt liittoa jolla ei ole poliittisia pyrkimyksiä, siksi ns Loimaan kassa.


    • Y-tunnuksella töissä ja kirjoitetaan alvillinen lasku tehdystä työstä yritysten kesken sovittujen ehtojen mukaan. Töitä on toistaiseksi piisannu... mettäkylän asioita tämmöset tosin, jos ei halua elää yhteiskunnan almujen varassa, perusta yritys...

    • tekeville.sattuu

      Kaksi vakuutusta tulee liittoon kuulumisen mukana, lakiapua, yhteisiä tilaisuuksia, koulutusta ja matkoja. Ne riittää mulle syyksi. Ei minua haittaa sekään, että liitto pistää välillä hanttiin hallituksille kaikkein älyttömämpiä uudistuksia - siis useimmiten huononnuksia - vastaan. Menneisyydessä en elä, mutta paljon ovat saaneet hyvääkin aikaan.

      • Kyllä niillä on myös kunniakas historia, mutta nykytarpeisiin ihan turha. Minua myös häiritsee niiden mielettömän suuret varallisuudet joita ei käytetä isänmaalliset. Siksi omistusten tuotot pitää verottaa niinkuin muidenkin pääomatulot.


      • Söderstrand

        Jos liitot ja historia on nykytarpeisiin ihan turha, voit tehdä jatkossa vaikka vähän pitempää päivää kuutena päivänä viikossa. Saat siitä kilpailuetua.


      • litod
        Söderstrand kirjoitti:

        Jos liitot ja historia on nykytarpeisiin ihan turha, voit tehdä jatkossa vaikka vähän pitempää päivää kuutena päivänä viikossa. Saat siitä kilpailuetua.

        Minä erosin liitosta 2003 liitonpäivä rahat loppuivat kun 500 tuli täyteen. te- toimisto ei antanut työsuhteista työpaikkkaa te toimistolla oli tarkoitus savustaa työmarkkinatuelle pakolla työelämävalmennukssen 2004-2007 ja kuntouttavaa työtoimintaa jota oli 2008-2016 välisenä aikana ilmaista työtä kertyi noin 11 vuotta. vuonna 2003 olin kirpparilla noin kaksi kuukautta palkka oli nettona 632 ja 20 tuntia viikossa eipä työssäolo ehtoa saannut kerrytettyä. sen jälkeen erosin liitosta olen yli 60 vuotias eläkettä ei kertynyt nyt ehdotus eläketuelle enkä hae 760 euroa ihan vitun arvoinen eläketuki. liitot on turhanpäiväisiä eikä työttömillä ole mitään merkitystä olla liitossa


    • 123-321

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1345
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1086
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      76
      888
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      807
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      65
      737
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      691
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      688
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      665
    Aihe