Vu+ duo2 vai vu+ ultimo 4K?

puupuuvv

75

14096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannustaja
      • Anonyymi

        ja tämän firman taustalla vanha tuttu elektroni.fi ja fotoshop finland? ainakin samoja kavereita mukana toiminnassa,


      • Anonyymi

        Satshop.fi on huoltovalikon pääsponsori, joten keskustelut siellä ei ihan faktaa.
        Satshopin ”oma” ohjelmisto on ainakin buginen ja keskeneräinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satshop.fi on huoltovalikon pääsponsori, joten keskustelut siellä ei ihan faktaa.
        Satshopin ”oma” ohjelmisto on ainakin buginen ja keskeneräinen.

        Just näin


    • 4k4k4k4k

      Vu:n 4K vehkeissä uudemmat prosessorit, jotka ovat nopeampia kuin Duo2, mikä näkyy käyttäjälle siten, että boottaus kestää selvästi vähemmän aikaa. Duo2 ja Solo2 bokseissakin potku riittää tavallisessa käytössä, buuttaus kestää n 1,5 minuuttia, 4K boksit puoli minuuttia.

      Harava-antenniverkkoon ei ole FBC virittimiä (toimii vain 4K bokseissa). Niissä on 8 demodulaattoria eli tavallisessa boksissa olisi 8 viritintä, joista jokainen voi vastaanottaa kaikkia kanavanipussa olevia kanavia. FBC virittimiä on vain satelliitti- ja kaapelipuolelle. 4K bokseissa usb3 liittäntä, vanhemmissa malleissa vain usb2. Jos on kaapeli tai satelliittiverkossa niin uno4k fbc-kaapelivirittimellä mielenkiintoinen vaihtoehto, tosin siihen ei saa sisäistä kovalevyä, mutta usb3-levyn saa.

      Jos nyt lähtisin ostamaan telkkaria, niin ostaisin 4k enkä full hd telkkaria. Mulla on enigma2-boksi, jossa kaksi s ja kaksi c/t-viritintä, niin uutta boksia ostaessani ostaisin uudempaa prosessoritekniikkaa kuin nykyinen. Pärjään nykyisellä boksilla hyvin, tallenteita tulee niin paljon, että vähemmän mielenkiintoisia täytyy parin viikon välein tuhota. Harava-antenniverkkoon voi olla tulossa FBC-viritin Gigabluelta heinäkuussa, mutta asia on webbi-sivuilla epäselvästi ilmaistu ja boksi julkaistaan silloin (jos pysyy aikataulussa), mutta virittimestä erikseen ei kerrota milloin julkaistaan.

      • valmiustilasta_nopea

        Boottausajalla ei merkitystä, koska laitehan sammutetaan valmiustilaan kun sammutetaan ja siitä se käynnistyy aina sekunnissa parissa. Jos kovalevy oli pysähdyksissä eli virransäästötilassa, niin se vie pari sekuntia.

        Kolme vuotta sitten ostin Vu Duo2:n siitä toisesta liikkeestä ja hyvä on ollut ja olen saanut uusia ohjelmistopäivityksiä sähköpostitse.


    • synnynnäinen.kitaristi

      Palstallahan on kova compusatin vehkeiden mainostus menossa...

      • toteaja-

        jotenkin on parempi fiilis siitä toisesta liikkeestä. mutta tämä on vain mun mielipide ja olen joskus väärässäkin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        ja huoltovalikossa ymmärrettävästi satshopin, mutta ostakaa vaan, jos siltä tuntuu. Itselle suuri pettymys.


    • Pettynyt123

      Meidän kirjahyllyyn tuli tuollainen duo2 vuosi tai kaksi sitten. Siihen loppui ohjelmien nauhoittelu. Jostain jos löytäisi edes suosikkien valintamenun niin ei tarttis aina kelata satojen kanavien välistä mistä se joku nelonen löytyy... Jos löytyy.

      Olis tietysti kiva jos tuon laatikon saisi hyötykäyttöön, maksoi kuitenkin 600€.. . Oliskohan tuohon parempia ohjelmia kuin tuo Open ATV5.1?

      • helppokäyttöinen

        Olisikohan muutern yleisesti kiinnostusta ohjeelle, jossa käydään läpi kaikki tarvittavat asetukset ja erityisesti suosikkilistan teko? Alkusäädön jälkeen käyttö on helppoa eikä peruskäyttö eroa perusboksista liikaa, toki on enemmän toimintoja tarjolla ja kaikki toimii nopeammin. Kaukosäädinkin on selkeä. Olen itseäni ja muutamaa kaveria varten sellaisen muistilistan tehnyt.

        Vaimokin osaa käyttää. Ollaan myös suunniteltu, että ostetaan Vu duo2 tai vastaava vaimon vanhemmillekin, jotka ovat yli 70-vuotiaita. Minä viritän kanavat ja teen suosikkilistan valmiiksi. He sitten käyttävät, sisältää ohjelmaoppaasta ajastamista ja tallenteiden katselua.

        Mukaan ohje, jos boksi menee heidän mielestä outoon tilaan esim. jos on painettu kaukosäätimestä vahingossa jotain väärää nappia. Yleensä riittää, että painaa Exit- tai TV-nappia. Heitä varten jätän boksiin myös vain yhden suosikkilistan (jossa reilut 10 kanavaa) ja poistan sen listan, jossa on kaikki kanavat (joita ehkä yli 200), niin eivät voi valita väärää suosikkilistaakaan.


      • helppokäyttöinen
        helppokäyttöinen kirjoitti:

        Olisikohan muutern yleisesti kiinnostusta ohjeelle, jossa käydään läpi kaikki tarvittavat asetukset ja erityisesti suosikkilistan teko? Alkusäädön jälkeen käyttö on helppoa eikä peruskäyttö eroa perusboksista liikaa, toki on enemmän toimintoja tarjolla ja kaikki toimii nopeammin. Kaukosäädinkin on selkeä. Olen itseäni ja muutamaa kaveria varten sellaisen muistilistan tehnyt.

        Vaimokin osaa käyttää. Ollaan myös suunniteltu, että ostetaan Vu duo2 tai vastaava vaimon vanhemmillekin, jotka ovat yli 70-vuotiaita. Minä viritän kanavat ja teen suosikkilistan valmiiksi. He sitten käyttävät, sisältää ohjelmaoppaasta ajastamista ja tallenteiden katselua.

        Mukaan ohje, jos boksi menee heidän mielestä outoon tilaan esim. jos on painettu kaukosäätimestä vahingossa jotain väärää nappia. Yleensä riittää, että painaa Exit- tai TV-nappia. Heitä varten jätän boksiin myös vain yhden suosikkilistan (jossa reilut 10 kanavaa) ja poistan sen listan, jossa on kaikki kanavat (joita ehkä yli 200), niin eivät voi valita väärää suosikkilistaakaan.

        Vielä kommenttina, että olen ostanut boksin valmiilla suomalaiseen käyttöön viritetyllä firmwarella. Siitä kannatti maksaa muistaakseni se 20 euroa. Mukana tuli useamman sivun käyttöönotto-ohjeet. Päivityksiäkin on siihen tullut myyjältä silloin tällöin, aluksi useampikin vuodessa ja nykyään ehkä kerran vuodessa, viime keväänä viimeksi.

        Hm... Vu Duo2:sta ei olekaan enää ainakaan Satshopissa myynnissä. Ehkä annan oman boksini vanhuksille ja ostan itselleni 4K-boksin. :-)


      • anonyymi_sbC
        helppokäyttöinen kirjoitti:

        Olisikohan muutern yleisesti kiinnostusta ohjeelle, jossa käydään läpi kaikki tarvittavat asetukset ja erityisesti suosikkilistan teko? Alkusäädön jälkeen käyttö on helppoa eikä peruskäyttö eroa perusboksista liikaa, toki on enemmän toimintoja tarjolla ja kaikki toimii nopeammin. Kaukosäädinkin on selkeä. Olen itseäni ja muutamaa kaveria varten sellaisen muistilistan tehnyt.

        Vaimokin osaa käyttää. Ollaan myös suunniteltu, että ostetaan Vu duo2 tai vastaava vaimon vanhemmillekin, jotka ovat yli 70-vuotiaita. Minä viritän kanavat ja teen suosikkilistan valmiiksi. He sitten käyttävät, sisältää ohjelmaoppaasta ajastamista ja tallenteiden katselua.

        Mukaan ohje, jos boksi menee heidän mielestä outoon tilaan esim. jos on painettu kaukosäätimestä vahingossa jotain väärää nappia. Yleensä riittää, että painaa Exit- tai TV-nappia. Heitä varten jätän boksiin myös vain yhden suosikkilistan (jossa reilut 10 kanavaa) ja poistan sen listan, jossa on kaikki kanavat (joita ehkä yli 200), niin eivät voi valita väärää suosikkilistaakaan.

        Suosittelen rekisteröitymistä Huoltovalikkoon, siellä saa hyviä ohjeita Vu boksien ja muiden vastaavien käyttöön. Itsekin rekkasin sinne koska se on anonyymirekkaaminen ja siellä tosiaan keskusteluntaso on asiallista ja saa hyviä neuvoja. Laitan linkin

        http://www.huoltovalikko.com


      • dfsgfdgsdfg
        anonyymi_sbC kirjoitti:

        Suosittelen rekisteröitymistä Huoltovalikkoon, siellä saa hyviä ohjeita Vu boksien ja muiden vastaavien käyttöön. Itsekin rekkasin sinne koska se on anonyymirekkaaminen ja siellä tosiaan keskusteluntaso on asiallista ja saa hyviä neuvoja. Laitan linkin

        http://www.huoltovalikko.com

        huoltovalikon lisäksi hyvä forum on https://www.comhit.net (ruotsiksi).
        näiltä kahdelta forumilta saa kyllä kaiken oleellisen tiedon selvitettyä.


      • Anonyymi
        helppokäyttöinen kirjoitti:

        Vielä kommenttina, että olen ostanut boksin valmiilla suomalaiseen käyttöön viritetyllä firmwarella. Siitä kannatti maksaa muistaakseni se 20 euroa. Mukana tuli useamman sivun käyttöönotto-ohjeet. Päivityksiäkin on siihen tullut myyjältä silloin tällöin, aluksi useampikin vuodessa ja nykyään ehkä kerran vuodessa, viime keväänä viimeksi.

        Hm... Vu Duo2:sta ei olekaan enää ainakaan Satshopissa myynnissä. Ehkä annan oman boksini vanhuksille ja ostan itselleni 4K-boksin. :-)

        Ostin satshop.fi halvan satelliitti boxin ja kirjoitin huonon arvostelun laitteesta ja kerroin vioista, kuinka ollakaan arvostelu tuotteesta oli poistettu parin päivän päästä. Kuinka asiakas saa oikeeta tietoa laitteesta jos satshop.fi toimii näin. Poistavatko kaikki arvostelut??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin satshop.fi halvan satelliitti boxin ja kirjoitin huonon arvostelun laitteesta ja kerroin vioista, kuinka ollakaan arvostelu tuotteesta oli poistettu parin päivän päästä. Kuinka asiakas saa oikeeta tietoa laitteesta jos satshop.fi toimii näin. Poistavatko kaikki arvostelut??

        Vain parhaat pääsee läpi :). Kuka nyt huonoja arvosteluja hyväksyisi, silloin myynti tökkii.


    • looginene2

      Sitä täytyy vain opetella käyttämään. Suomenkielisiä ohjeita voi olla vaikeampi löytää. Ei kenelläkään kaverilla ole enigma-boksia, joka voisi näyttää miten sitä käytetään? Enigma-bokseissa on markettibokseja enemmän opeteltavaa, mutta kun käutön logiikkaan pääsee sisälle, niin toimintatapa ihan looginen. Enigma asioihin löytyy suomenkielinen keskustelupalsta huoltovalikko.com, johon täytyy ensin rekisteröityä.

      Tässä toisen imageteamin ohjeita englanniksi. Siinä jonkinverran erilainen valikkorakenne kuin openATV:ssä.
      http://www.openvix.co.uk/index.php/guides-and-tutorials/
      Jos ei jaksa lukea manuaalia niin on siellä videoitakin. Lisää löytyy googlettamalla youtubesta, mutta täytyy tuntea terminologiaa.

      • Pettynyt123

        Olen kyllä ymmärtänyt että hardispuoli tuossa laitteessa olisi aivan eri luokkaa kuin näissä nk. markettibokseissa. Tämän takia tuollaisen VU:n ostinkin. Edellinen boksi oli pääasiallinen olohuoneessa käytetty viritin ennen hajoamistaan. Se aina välillä tahmi ikävästi ja kun samaan aikaan luin, että nämä nykyajan markettiboksit on umpisurkeita, niin ajattelin investoida vähän enemmän kunnon rautaan.

        Mutta tuohon pitäisi saada kunnon softa jonka käyttöliittymä olisi kunnossa. Sellainen jota vaimo ja lapsetkin osaisi käyttää, oikein kiva jos siihen olisi vielä manuaalikin edes jollain kielellä. Olisiko tuo Openvix sitte parempi? Jotkut yritykset kauppaavat omia softiaan jotka olisi tuunattu valmiiksi kuntoon, tekeekö niillä mitään?

        Itsellä ei vaan harrastuneisuus riitä ihmettelemään kovin pitkään yhtä dikiboksia. Päivät kun räplää tietokoneita niin illalla voisi vaan lösähtää sohvalle ja katsoa telkkaria...


      • nauhottelija
        Pettynyt123 kirjoitti:

        Olen kyllä ymmärtänyt että hardispuoli tuossa laitteessa olisi aivan eri luokkaa kuin näissä nk. markettibokseissa. Tämän takia tuollaisen VU:n ostinkin. Edellinen boksi oli pääasiallinen olohuoneessa käytetty viritin ennen hajoamistaan. Se aina välillä tahmi ikävästi ja kun samaan aikaan luin, että nämä nykyajan markettiboksit on umpisurkeita, niin ajattelin investoida vähän enemmän kunnon rautaan.

        Mutta tuohon pitäisi saada kunnon softa jonka käyttöliittymä olisi kunnossa. Sellainen jota vaimo ja lapsetkin osaisi käyttää, oikein kiva jos siihen olisi vielä manuaalikin edes jollain kielellä. Olisiko tuo Openvix sitte parempi? Jotkut yritykset kauppaavat omia softiaan jotka olisi tuunattu valmiiksi kuntoon, tekeekö niillä mitään?

        Itsellä ei vaan harrastuneisuus riitä ihmettelemään kovin pitkään yhtä dikiboksia. Päivät kun räplää tietokoneita niin illalla voisi vaan lösähtää sohvalle ja katsoa telkkaria...

        satshopista ostettuun Xtrend laitteeseen ainakin sain aikoinaan jonkinmoisen muutaman sivun suomenkielisen ohjeen. Laitteessa on Openvix, jonka päivittäiskäytön kyllä oppii, mutta en tiedä onko se parempi tai huonompi kuin joku muu, kun muusta en tiedä.
        VU on mulle varmaankin seuraava digiboksi jos/kun kyllästyn nykyiseen tai se hajoaa käsiin, jota kuulemma on liikkeellä.....


    • enigma2

      openATV ja openVixin käyttö ihan samanlaista, ainoastaan asiat löytyvät menuista eri paikoista ja valikkorakenne on erilainen. Ne kumpikin perustuvat samaan openenigma softaan ja erot tulevat menuista, valmiiksi asennetuista pugineistä ja oletus skinistä, jonka voi vaihtaa. Helpoiten asiaan pääsee sisälle kun joku toinen näyttää miten boksia käytetään.

      Kehotan edelleen menemään huoltovalikkoon, siellä riittää innokkaita neuvojia. Täältä on helpompi saada asiattomia kommentteja.

    • kovaboksi

      vu duo2 on parempi vaihtoehto koska se sopii sekä antenni- ja kaapeliverkkoon, niin ei tarvitse ruveta hankkimaan uutta digiboksia jos muuttaa kaapelitaloudesta antennitalouteen tai päinvastoin.

    • OOIUHYYHJJK

      Ultimo 4k tai uno 4k digiboksit saa toimimaan myös antenniverkossa ostamalla usb t2/c virittimen. Itse osrin uno 4k.n ja siihen vu turbo t2/c virittimen ja sillä sain toimimaan sekä antenniverkossa ja kaapeliverkossa. Ostin compusatilta ja kaikki oli laitettu valmiiksi.

      • kannustaja

        satshopista kannattaa ostaa


      • eikiitosvain
        kannustaja kirjoitti:

        satshopista kannattaa ostaa

        No tuolta en ostaisi yhtään mtään, sen verran on huonoja kokemuksia, ettei kiitos.


      • eräs_asiakas
        eikiitosvain kirjoitti:

        No tuolta en ostaisi yhtään mtään, sen verran on huonoja kokemuksia, ettei kiitos.

        Mulla taasen pelkästään hyviä kokemuksia Satshopista joten voin suositella lämpimästi.


      • kxkznzmzlzm
        eräs_asiakas kirjoitti:

        Mulla taasen pelkästään hyviä kokemuksia Satshopista joten voin suositella lämpimästi.

        kyllähän Satshopissa homma toimii. tavarat tulee nopeasti ja apua saa kunhan kysyy. plussana on hyvä varasto, melkein mitä vaan saa heti. hintataso halpa.


      • Anonyymi
        kxkznzmzlzm kirjoitti:

        kyllähän Satshopissa homma toimii. tavarat tulee nopeasti ja apua saa kunhan kysyy. plussana on hyvä varasto, melkein mitä vaan saa heti. hintataso halpa.

        Terv. Mikko


    • ohnouuu

      mä ostan kaikki mun tarvitsemani viihdeelektroniikkakamat kiinasta tai taiwanista paljon halvemmalla. Tuon puljun yhden digiboksin hinnalla saa vaikka kuinka monta digiboksia taiwanista. On suhteessa aika kallis pulju.

      • sdgsdafsdfsdafads

        paitsi ettei näitä saa ollenkaan vinkuintiasta. saksasta kyllä saa, mutta siellä ne on jostain syystä kalliimpia kuin satshopissa. muutenkaan ei ole nykypäivänä enää selvää että saksasta aina saisi halvemmalla.


    • palauttaja

      Tiedän osalla olleen ongelmia palautuksissa compusatiin. Itse en ole sieltä mitään tilannut. Satshoppiin olen kerran yhden boksin palauttanut.

    • omakehuhaisee

      Jaahas, Mulla taasen pelkästään hyviä kokemuksia Vaasalaisesta verkkokaupasta, ei mitään moitittavaa. aina on ollut nopeat toimitukset ja edulliset hinnat ja takuu palautuksetkin on toiminut hyvin. Eikös kauppa käy kun pitäisi tulla tänne kehumaan omaa ja mollata toisia. Tätäkin energia voisi käyttää parempiin asioihin1

    • Eiratsastusta200eurolla

      Vanhana Samsung& Dreambox-harrastajana en voi olla kysymättä, että ostetaanko/myydäänkö näitä mm VU - purkkeja vaan helpon käytettävyyden ja ehkä kohtuullisen laadun takia? Miksi sitten näihin on olemassa kaiken maailman imageja, ohjelmistoja ja emulaattoreita jotka vahvasti viittaa ns piraattikatseluun. Kyllähän kestävän ja helppokäyttöisen purkin pystyisi tekemään helpomminkin. Tästä pääsemmekin itse aiheeseen: ostaako porukka näitä usean sadan euron laitteita tosiaan vaan käytön helppouden vuoksi, vai kuinka iso osa käyttää näitä ns emulaattorikäytössä koodeineen? No, juuri siihen tarkoitukseen jota en nyt halua ääneen sanoa..

      T: Sattisopparin juuri irtisanonut 🤣

      • Nu.Trax

        Ymmärsin jostain että, joku ostaa niitä pääosin vain siksi kun on mahdollisuus tallentaa HD-kanavia ilman salausta. Eräs HD boksi oli muuten hyvä mutta se pätki lyhyenkin ohjelman useaan .ts päätteiseen muotoon, ne oli kuin videoklippejä kun tietokoneeseen ne siirsi. Paras olisi boksi joka tallentaisi ohjelman yhtenäiseen tiedoston olisi esim. yhdessä mp4 koko homma. Siitä olisi helppo leikata mahdolliset mainokset pois. Harmi kun nykyään monella maksuttomalla kanavalla ainakin on kaiken maailman NYT Seuraavaksi tyyppisiä turhia tiedotteita niitä ei välttämättä ole helppoa poistaa.


    • ÄläMaksaLiikaa

      ANtenniverkoissa ei ainakaan ole 4K lähetyksiä. Wanhat kotimaiset elokuvat on kuvattu jotain 1000x600 tarkkudella

    • ip-tv

      Boksitarjonta Suomessa surkea nykyisin. Itse hankin tallenteiden siirrettävyyden takia. Eikä muut boksit tallenna muxin kaikkia kanavia, ei mitään tallenna kahta ja katso kolmatta samasta nipusta. Emuilla ei enää näy montaa kanavaa, vaihtoivat salaukset sellaisiin, joita ei ole murrettu. Luulen, että luvaton katselu on siirtynyt ip-tv-puolelle, porukkaa ostaa niitä vitosen kuussa parin tuhannen kanavan paketteja.

      Moneen boksiin ei ole valmistajan omaa imagea vaan käyttävät harrastajien tekiä imageja, kuten open ATV. Eri imaget johtuu varmaan siitä, että yhteisesti pystytä sopimaan millainen sen pitäisi olla (vertaa linuxin distrot). Jos joku image-teami tekee jonkun järkevän uuden ominaisuuden, niin kyllä se on muissakin imageissa. Itsekin poistan openATV:stä mielestäni paskan enhanced media centerin ja muutan parin kaken näppäimen toimintaa.

      4K boksit on uudempia ja niissä on tehokkaammat prosessorit. Minua kiinnostava ominaisuus on myös usb3 kun vanhemmissa on usb2.

      Käyttöliittymästä olen tykännyt, minulla sat kaapeliboksi ja helppo vaihdella niiden välillä. Mielestäni esim. sampan telkkarin satelliittipuolen toiminta ainakin kääntömoottorin kanssa on kökkiöistä.

      • bxbxnxlflxlxl

        "Eri imaget johtuu varmaan siitä"

        ...että ihmisillä on erilaiset tarpeet. Eihän omakotitalon nurmikon leikkaamiseen ja 50 hehtaarin pellon puimiseenkaan yritetä keksiä yhtä ratkaisua.


    • Anonyymi

      Olkaapa varovaisia SatSopin kanssa ostaessanne sieltä tavaraa. Itsellä tavaran palautus tökkii tosi pahasti ja nyt "kinastellaan" palauttaako rahat. Mun ostokset on ostettu tuolta, ei enää koskaan.

      • Anonyymi

        Tuollaisena ihan turha heitto, kun et kerro, mikä on ongelmana...

        Digiboksit esim. tilataan tuolta tavallisimmin lisätöillä. On kovalevyn asennusta, ohjelmiston alennusta ja mm. lisävirittimiäkin voi asennuttaa. Palautusoikeus ei niitä paketteja koske. Ainakaan ei saa kaikkia rahojaan takaisin, mikä on ihan oikein. LUKEKAA NE TOIMITUSEHDOT ENNEN TILAUSTA!


      • Anonyymi

        Saitkin vastauksen palstalla riehuvalta Satin myyjältä tai omistajalta....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisena ihan turha heitto, kun et kerro, mikä on ongelmana...

        Digiboksit esim. tilataan tuolta tavallisimmin lisätöillä. On kovalevyn asennusta, ohjelmiston alennusta ja mm. lisävirittimiäkin voi asennuttaa. Palautusoikeus ei niitä paketteja koske. Ainakaan ei saa kaikkia rahojaan takaisin, mikä on ihan oikein. LUKEKAA NE TOIMITUSEHDOT ENNEN TILAUSTA!

        Kannattaa tutustua myös kuluttajasuojaan. Postimaksut on palautettava myös, sen kanssa kun yrittävät puljata. Kysytty on kuluttaja-asiamieheltä ja tämä on faktatietoa. Ei auta kaupan selittelyt.


    • Anonyymi

      Älkää hyvät ihmiset ostako täältä mitään. Kuukausi sitten ilmotin rikkinäisestä Combopoxista. Kyllä on värkänny ja keksiny myyjä kaikki maholliset verukkeet. 5 minuuttia heitti kello vuorokauessa. Kyllä näillä näkymin menee kuluttaja asiamiehen hommiksi.

      • Anonyymi

        Samanlasia kokemuksia minulla, ei kannata tonkia tätä liikettä.


    • Anonyymi

      Vanha aloitus, mutta voin sanoa, että petyin ultimo 4k:n nopeuteen. EPG:n osalta on ainakin paljon hitaampi kuin aikaisempi poksini. Ja muutakin toimimattomuutta löytyy. Imagen vikojahan nämä on, mutta mitä muutakaan voi olla tuloksena harrastelijoiden puuhastelusta.
      bootti saataa olla nopeampi, mutta siitä ei ole montaa kertaa iloa edes vuoden aikana.

      • Anonyymi

        Oikeasti, mitä hitautta ja toimimattomuutta? Ja mihin verrattuna? Nämähän ovat niitä kaikkein nopeimpia digibokseja. Itse hankin juuri tuon Ultimo 4K:n ja olen tyytyväinen nopeuteen, toiminnan varmuuteen ja konfigurointimahdollisuuksiin. Esim. boksi käynnistyy parissa sekunnissa valmiustilasta. Kun sain boksin, niin päivitin sen uusimpaan 5.2.045 -imageen. Tuosta 5.2:sta ei ole nyt tullut enää uusia versioita ja tarjolle on tullut 5.3.003, mutta en näe syytä päivittämiseen kun tuo 5.2. toimii oikein hyvin.

        Tätä ennen minulla oli viisi vuotta Vu Duo2 eikä sekään mikään hidas ollut (meni sukulaisille, ja tallenteet kopioin vanhan boksin kovalevyltä uuteen USB 3-portin kautta kovalevytelakkaa käyttäen). Erona vanhaan huomasin sen, että Ultimossa automaattiajastuksen lisääminen hakee ajastettavat ohjelmat ohjelmaoppaasta hieman nopeammin. Uuteen otin myös isomman kovalevyn sekä siinä on kahdeksan (8) kaapeli-tv-viritintä.

        Hm... Jos sinulla ei ole ajansiirto päällä ja kovalevyssä on päällä pysäytys jonkun ajan päästä (virransäästötilaan 5 minuuttia tms.) ja levy ehtii pysähtyä, niin tallennelistaan meno kyllä kestää useita sekunteja, koska kovalevy pitää käynnistää. Itse pidän päällä ajansiirtoa, koska kyllä sitä joskus voi tarvita. Yleensä kuitenkin laitan ohjelman vaan tallentumaan, jos tiedän että en ehdi katsomaan koko aikaa livenä, ja käytän hieman kömpelömpää ajansiirtoa harvemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti, mitä hitautta ja toimimattomuutta? Ja mihin verrattuna? Nämähän ovat niitä kaikkein nopeimpia digibokseja. Itse hankin juuri tuon Ultimo 4K:n ja olen tyytyväinen nopeuteen, toiminnan varmuuteen ja konfigurointimahdollisuuksiin. Esim. boksi käynnistyy parissa sekunnissa valmiustilasta. Kun sain boksin, niin päivitin sen uusimpaan 5.2.045 -imageen. Tuosta 5.2:sta ei ole nyt tullut enää uusia versioita ja tarjolle on tullut 5.3.003, mutta en näe syytä päivittämiseen kun tuo 5.2. toimii oikein hyvin.

        Tätä ennen minulla oli viisi vuotta Vu Duo2 eikä sekään mikään hidas ollut (meni sukulaisille, ja tallenteet kopioin vanhan boksin kovalevyltä uuteen USB 3-portin kautta kovalevytelakkaa käyttäen). Erona vanhaan huomasin sen, että Ultimossa automaattiajastuksen lisääminen hakee ajastettavat ohjelmat ohjelmaoppaasta hieman nopeammin. Uuteen otin myös isomman kovalevyn sekä siinä on kahdeksan (8) kaapeli-tv-viritintä.

        Hm... Jos sinulla ei ole ajansiirto päällä ja kovalevyssä on päällä pysäytys jonkun ajan päästä (virransäästötilaan 5 minuuttia tms.) ja levy ehtii pysähtyä, niin tallennelistaan meno kyllä kestää useita sekunteja, koska kovalevy pitää käynnistää. Itse pidän päällä ajansiirtoa, koska kyllä sitä joskus voi tarvita. Yleensä kuitenkin laitan ohjelman vaan tallentumaan, jos tiedän että en ehdi katsomaan koko aikaa livenä, ja käytän hieman kömpelömpää ajansiirtoa harvemmin.

        joo,mielestäni ko. boksi on hyvä js erinomainen jod vain katsoo elokuvia ja surfailer kanavilla sekä haluaa tallentaa datoja gigatavuja SD kanavilta muilta kanavilta kuin niiltä joista suomessa tulee meökein kaikki ohjeömat....
        eli tallentavana dogiboksina hyödytön.
        miksi?..
        no,kaikilta ci salatuilta voi tallentaa VAIN YHTÄ KANAVAA KERRALLAAN. siis toustan yhtä kanavaa!

        niin,kaikkihan tietää että kaikki duoman HD kanavat esim mtv3 ,free,hero yms. on ci salattuja,kuten myös kaikki muut hyvät kanavat,esim cmore,viasat yms.,yms.
        tarkoittaa että ko. bokdi on hybä niillä alueillajoita alussa sanoin mutta tallennuskäyttöön hyödytön.
        tallennushan on A&O boksissa.

        olin jo ostamassa tätä muttakävin maili keskystelua asiassa sati kanssa ..ja oli vaikeaa saada suoravastaus tästä..vaikka se luker kyllä infossa. kuitenkin tuli se sieltä.
        mitä pirua sillä tekee!?
        nykyinen toppy nsuhoittaa 4 kanavaa mistä vain ja voin katsoa viidettä.
        vu on roskaa siihen verrattuna.

        ikävää,
        tuo ci tallennuksen pitää korjautua.muuten hukka perii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo,mielestäni ko. boksi on hyvä js erinomainen jod vain katsoo elokuvia ja surfailer kanavilla sekä haluaa tallentaa datoja gigatavuja SD kanavilta muilta kanavilta kuin niiltä joista suomessa tulee meökein kaikki ohjeömat....
        eli tallentavana dogiboksina hyödytön.
        miksi?..
        no,kaikilta ci salatuilta voi tallentaa VAIN YHTÄ KANAVAA KERRALLAAN. siis toustan yhtä kanavaa!

        niin,kaikkihan tietää että kaikki duoman HD kanavat esim mtv3 ,free,hero yms. on ci salattuja,kuten myös kaikki muut hyvät kanavat,esim cmore,viasat yms.,yms.
        tarkoittaa että ko. bokdi on hybä niillä alueillajoita alussa sanoin mutta tallennuskäyttöön hyödytön.
        tallennushan on A&O boksissa.

        olin jo ostamassa tätä muttakävin maili keskystelua asiassa sati kanssa ..ja oli vaikeaa saada suoravastaus tästä..vaikka se luker kyllä infossa. kuitenkin tuli se sieltä.
        mitä pirua sillä tekee!?
        nykyinen toppy nsuhoittaa 4 kanavaa mistä vain ja voin katsoa viidettä.
        vu on roskaa siihen verrattuna.

        ikävää,
        tuo ci tallennuksen pitää korjautua.muuten hukka perii.

        Ainakaan DNA:n kaapeliverkossa ei tuota mitään ongelmia ilmaisten hd kanavien tallentaminen. hyvin tallentuu useampi kerrallaan. Maksukanavat on sitten asia erikseen.


      • Anonyymi

        Tähän omaan kommenttiini voin nyt jälkeenpäin lisätä, että tuo hitaus johtui, kuten arvelinkin, imagesta. Siitä olen edelleen samaa mieltä, että täysin toimivaa imagea ei taida olla olemassakaan. Kun jotain korjataan, niin jotain menee rikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan DNA:n kaapeliverkossa ei tuota mitään ongelmia ilmaisten hd kanavien tallentaminen. hyvin tallentuu useampi kerrallaan. Maksukanavat on sitten asia erikseen.

        Ei ongelmia täälläkään. Ultimon kaapeli-tv:n kahdeksan viritintä riittää minulla mainiosti ja saan tallennettua noita ilmaisia HD-kanavia ehkä vaikka kaikkia samaan aikaan sekä yhtä maksu-HD-kanavaa.

        Boksissa on myös mahdollisuus tallentaa maksu-HD-kanavia salaamatta, jolloin voisi tallentaa niitäkin useampaa yhtä aikaa. En nyt neuvo, kun en ole tarvinnut enkä kokeilut. Joku tallenukseen liittyvä asetus ainakin tarvittiin, eikä sitten pidä käydä aktivoimassa niiden kanavien salauksen purkua kurkkaamalla, mitä tallentuu. Salauksen purun saanee sitten päälle tallennetta katsottaessa tai voi tehdä erikseenkin taustalla. Ehkä jollain softalla tuon helpompi ja jollain hankalampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo,mielestäni ko. boksi on hyvä js erinomainen jod vain katsoo elokuvia ja surfailer kanavilla sekä haluaa tallentaa datoja gigatavuja SD kanavilta muilta kanavilta kuin niiltä joista suomessa tulee meökein kaikki ohjeömat....
        eli tallentavana dogiboksina hyödytön.
        miksi?..
        no,kaikilta ci salatuilta voi tallentaa VAIN YHTÄ KANAVAA KERRALLAAN. siis toustan yhtä kanavaa!

        niin,kaikkihan tietää että kaikki duoman HD kanavat esim mtv3 ,free,hero yms. on ci salattuja,kuten myös kaikki muut hyvät kanavat,esim cmore,viasat yms.,yms.
        tarkoittaa että ko. bokdi on hybä niillä alueillajoita alussa sanoin mutta tallennuskäyttöön hyödytön.
        tallennushan on A&O boksissa.

        olin jo ostamassa tätä muttakävin maili keskystelua asiassa sati kanssa ..ja oli vaikeaa saada suoravastaus tästä..vaikka se luker kyllä infossa. kuitenkin tuli se sieltä.
        mitä pirua sillä tekee!?
        nykyinen toppy nsuhoittaa 4 kanavaa mistä vain ja voin katsoa viidettä.
        vu on roskaa siihen verrattuna.

        ikävää,
        tuo ci tallennuksen pitää korjautua.muuten hukka perii.

        Ihan varmasti on ollut vaikea saada suora vastaus Satshopilta sun kysymykseen.
        Semmonen nopee oikoluku ennen viestien / sähköpostin lähetämistä olis ihan OK.
        Tosta sun tekstistä ei kukaan saa mitään selvää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo,mielestäni ko. boksi on hyvä js erinomainen jod vain katsoo elokuvia ja surfailer kanavilla sekä haluaa tallentaa datoja gigatavuja SD kanavilta muilta kanavilta kuin niiltä joista suomessa tulee meökein kaikki ohjeömat....
        eli tallentavana dogiboksina hyödytön.
        miksi?..
        no,kaikilta ci salatuilta voi tallentaa VAIN YHTÄ KANAVAA KERRALLAAN. siis toustan yhtä kanavaa!

        niin,kaikkihan tietää että kaikki duoman HD kanavat esim mtv3 ,free,hero yms. on ci salattuja,kuten myös kaikki muut hyvät kanavat,esim cmore,viasat yms.,yms.
        tarkoittaa että ko. bokdi on hybä niillä alueillajoita alussa sanoin mutta tallennuskäyttöön hyödytön.
        tallennushan on A&O boksissa.

        olin jo ostamassa tätä muttakävin maili keskystelua asiassa sati kanssa ..ja oli vaikeaa saada suoravastaus tästä..vaikka se luker kyllä infossa. kuitenkin tuli se sieltä.
        mitä pirua sillä tekee!?
        nykyinen toppy nsuhoittaa 4 kanavaa mistä vain ja voin katsoa viidettä.
        vu on roskaa siihen verrattuna.

        ikävää,
        tuo ci tallennuksen pitää korjautua.muuten hukka perii.

        Höpötihöpötihöö... Mulla on Vu Ultimo 4K VTI 15 -imagella ja elisan kaapelissa voi maksukanavia tallentaa vaikka kymmentä samaan aikaan ku kattelee yhdettätoista. Pointti on tuossa, että tallennukset tehdään salattuna, jolloin boksi ei varaa katselukorttia tallennukseen vaan vain ja ainoastaan katseluun.


    • Anonyymi

      Jaahas ja mitähän katsotte ja mistä kun on jo myynnissä 8k telkkareita
      ei tule bluray-soitin sille ei näy antenninverkossa eipä taida riittää minkään netin nopeus siihen?Ehkä omia jos varaa ostaa 8k-kamera.

      • Anonyymi

        Netistä nauhoittelen esim. TS medialta. Sitten kun on aikaa niin katselen,näppäimen painalluksella löytyy suomi textit jos esim. opesubtitles tms joku on ladannut.
        VU solo 4K, 4T kovalevy. 3 dvb-c viritintä (usb). Joku päivä täytyy lisätä lätty moottorilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netistä nauhoittelen esim. TS medialta. Sitten kun on aikaa niin katselen,näppäimen painalluksella löytyy suomi textit jos esim. opesubtitles tms joku on ladannut.
        VU solo 4K, 4T kovalevy. 3 dvb-c viritintä (usb). Joku päivä täytyy lisätä lätty moottorilla.

        Mikä ihmeen TS media?


    • Anonyymi

      KOTIVERKKOON LIITTÄMINEN, MITEN?
      Miten Vu digiboixin saa liitettyä kotiverkkoon?
      Kansioiden luominen minun ymmärtääkseni vaatii tietokoneen, ja siinä kotiverkkoon yhdistämisen.
      T. nimim. Hellevi

      • Anonyymi

        Kansioita voit luoda ihan kaukosäätimellä (tiedostolistassa paina MENU-näppäintä ja valitse listalta hakemiston luonti), mutta tietenkin kirjoittaminen näppäimistöllä on helpompaa.

        Digiboksin voit liittää kotiverkkoon joko langattomasti tai (helpoin tapa) verkkokaapelilla reitittimeen/modeemiin. Jos kytket langattomasti, pitää digiboksissa käydä asetuksissa valitsemassa haluamasi oma kotiverkko ja syöttämässä sen salausavain. Sen jälkeen katsot vaikka digiboksin verkkotiedoista, mikä on IP-osoite (voi olla esim. 196.168.1.6).

        Lopulta sitten tietokoneessa voit ottaa yhteyden tiedostonhallinnan kautta (File Explorer) siihen osoitteeseen esim. \\192.168.1.6 ja löydät hakemistot Harddisk ja Root. Jos digiboksi oli sammutettuna, niin aluksi kestää muutaman sekunnin kun kovalevy lähtee pyörimään.

        Avaa hakemisto Harddisk ja sieltä Movie, niin näet tallennushakemistosi. Jokaisella tallenteella on 5-6 tiedostoa. Jos haluat kopioida tallenteen tietokoneelle katsottavaksi, kopioi se suurin ".ts"-loppuinen tiedosto (esim. "20200302 1907 - Yle TV2 HD - Muumilaakso.ts").
        Jos aiot siirtää tallenteita eri hakemistoihin, niin siirrä kaikki ko. tallenteen tiedostot.

        Varo, ettet tuhoa tai siirrä mitään kansiota tai tiedostoa vahingossa mistään muualta kuin tallennushakemistosta!!

        Jos haluat käyttää digiboksin Linuxia, niin voit ottaa yhteyden em. IP-osoitteeseen esim. Putty-ohjelmalla (tai telnetillä), käyttäjätunnus on root ja salasana on voitu asettaa digiboksin kautta. Tallenteet löytyvät hakemistosta /media/hdd/movie.

        Tallenteita voi kopioida tuota kautta myös USB-tikulle tai -tikulta, mutta niitä voi kopioida myös ihan digiboksin oman käyttöliittymnän kautta. Tallennehakemistossa MENU ja löytyy sitten hakemiston vaihto, josta löydät boksiin kytkemäsi USB-tikun. Tiedoston tai hakemiston voi valita kopioitavaksi ja kopioida toiselle laitteelle. Tikun pitänee olla FAT16-järjestelmässä (riittää 4 gigan tiedostoille). Isompiakin tiedostoja saa kopioitua USB-tikulle, mutta siitä enemmän ehkä myöhemmin. Tallenteita (jos kaverisi on kopioinut sinulle jonkun tallentamansa ohjelman) voi katsoa kopioimattakin suoraan USB-tikulta (tallennuslistassa MENU jne.).


    • Anonyymi

      Kansioiden luominen onnistuu myös kaukosäätimellä. Kun olet aukaissut tallennelistan kaukosäätimen video-nappulasta niin paina kaukosäätimen menu-nappulaa ja vaihtoehdoista löytyy uuden kansion luominen. Kannattaa painella menu-nappulaa eri paikossa niin löytyy kaikenlaisia asetuksia.

    • Anonyymi

      En ostas tästä firmasta edes antenni liitintä, jos joutuu heidän tuotteita palauttamaan niin rahti jää asiakkaan maksettavaksi ! Ainut liike että niin maksattaa missä minä olen asionut. Mainostetaan miten hyväja kun ei toiminutkaan niin kokeilu jäi minun maksettavaksi.

      • Anonyymi

        Kannattaa tutustua kuluttajansuojaan. Kaikki rahat on palautettava, eivät voi pidättää rahtimaksuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa tutustua kuluttajansuojaan. Kaikki rahat on palautettava, eivät voi pidättää rahtimaksuja.

        Huom. nykyään on mahdollista, että asiakas voi joutua maksamaan palautuskulut, mutta tästä pitää olla maininta kaupan toimitusehdoissa eli kannattaa lukea nuo aina että välttyy ylläreiltä.
        Jos ei kyseistä mainintaa ole pitää myös palautuksen toimituskulut korvata asiakkaalle.
        Palautuksen korvaus tietty edellyttää, että tuote on myyntikelpoinen.
        Jos ei ole tulee palautukseen alenema tai pahimmassa tapauksessa ei korvata lainkaan, jos tuotteen arvon alenema on liian suuri.

        Siksi kannattaa aina säästää alkuperäiset pakkausmateriaalit kunnes on varma, että tuote on sellainen, jonka ajattelee tuotekuvauksen perusteella ostavansa.

        Toiminta viat jne on sitten oma lukunsa ja niitä koskee omat säännöt.


    • Anonyymi

      Paskat tuotteet, eivät halua paluttaa rahoja. Asia menossa kuluttaja asiamiehelle ja lehtiin.

      • Anonyymi

        Onko lehdissä jo?


    • Anonyymi

      Tuotekuvaus virheellinen. Kusetusta, surkea putiikki......

    • Anonyymi

      Surkea asiakaspalvelu. Pysykää kaukana tästä....

      • Anonyymi

        Mainostetaan miten hyvä ja kun ei toiminutkaan niin kokeilu jää asiakkaan maksettavaksi.


      • Anonyymi

        Ei ole kylläkään työntekijöiden tai asiakaspalvelun vika, jos toiminta on, mitä on. Onko historiasta opittu mitään ja saako samat osakkaat jatkaa rahastusta verkkokaupasta toiseen?


      • Anonyymi

        Satshopista oon ostanut jo monta digiboxia ja muuta tuotetta, ei mitään valittamista. Nytkin käytössä kaksi Vu+ digiboxia, lähiverkossa molemmat olleet. Tuolta tilaan jatkossakin.

        Anonyymi nyt.


    • Anonyymi

      Kuluttaja asiamiehen listoilla.....se on menoa.

    • Anonyymi

      Ostin Vu Unon ja 9 viritintä pelaa hyvin

      • Anonyymi

        hakekaapa elektroni.fi ja fotoshop finland oy samat nimet esiintyy kuin tässä puljussa, huh huh.


    • Anonyymi

      Katselen juuri VU nauhoittamia ohjelmia TS median kautta kuten Wrath of man.

      Eipä onnistuisi muuten. Lisäksi olen tietenkin katsonut sarjat kuten the queens gambit jne.

      Eipä ole edullisempaa tapaa katsella.

    • Anonyymi

      Pitkään pohdin Vu-boksin hankintaa, mutta päädyin kuitenkin ostamaan tuplaviritin-tv:n ja 1 TB tallennustilaa. Vielä ei ole tullut viritin- ja tallennuskapasiteetti vastaan, mutta jos niin tapahtuisi, Areena, Katsomo ja Ruutu auttavat.

      Rahaa meni enemmän kuin alun perin piti telkkariin laittaa, mutta taatusti vähemmän kuin yhdistelmään keskinkertainen tv Vu-boksi.

      • Anonyymi

        Fiksu valinta. Satshopin ohjelmisto on paska.


      • Anonyymi

        OK. tuplaviritin eli pystytkö niillä tallettamaan kahdesta kanavanipusta kaikkia kanavia yhtä aikaa ? Eli siis vaikka kaikki ylen kanavat ja 3, 4 ja AVA (A nippu) ja samaan aikaan myös esim. 5,6,TLC , fox ja Frii ja Nat-Geo (C-nippu) yhteensä 12 kanavaa.
        Jos pystyt niin hyvä. Niin pystyy myös yhdellä tuplaviritin kortilla VU Duo:lla
        Itsellä on kaksi tuplaviritin korttia Vu Duossa.
        T: J-pukki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiksu valinta. Satshopin ohjelmisto on paska.

        Netistä voi ladata varsin monta Enigma-imagea!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      195
      4564
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      255
      2582
    3. 133
      1687
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1381
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      202
      1273
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1126
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1104
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1047
    9. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1047
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    Aihe