Vantaa SM kisat

pikkukilpailuitasekäSM

Olipas luettavaa.
Luokkia 18 kpl. Päivässä, norm. ajokaavioilla voi ajattaa 7 luokkaa pikkuradoilla ja 5 luokkaa isommilla. Onko tässä suuri tyhmyys vai helvetillinen ahneus.
Mitä ajattelee kilp. johtaja, Tuom pj sekä Akk:n lajipäällikkö kun on käsiensä lävitse päästänyt tälläisen luvan.
Koittaako SM järjestäjät tappaa pikkuradat? Tällä periaatteella kyllä.
Voin sanoa, milloinkaan ei tuollaisella systeemillä kisapäivää voi viedä läpi.
Kyllä SM kisojen on riitettävä järjestäjille ja jätettävä pikkuluokat pikkuradoille.
Kuinkas Vaasan käy, kun kaikki luokat Vantaalla. Ertittäin tyhmää tai kokemattomuutta KeimolaFK-K :lta sekä muilta päättäjiltä..
Eikös näistä puhuttu kilp. järj palavereissä syksyllä ja keväällä.
Puhuttiin aivan muuta mitä keimolaFK-K tekee.

82

4466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 46657

      Täälä samaa mieltä. Yhden luokan kisoja ei sais olla monessa paikassa samana viikonloppuna. Tällä kyllä saadaan tehokkaasti tapettua kisajärjestäjiä. Varsinkin kun osallistujamäärät tänä päivänä on mitä on.

    • bloodheritage

      perinteinen kotiinpäin veto näissä piireissä.

    • Hölmöläistenhommaa

      Kysehän on vain röyhkeydestä seuran toimesta ja lajipäällikön osaamattomuudesta ja piittaamattomuudesta. Milloin saadaan lajiin sellainen lajipäällikkö, joka todella haluaa tehdä asioita lajin eteen.

      • ertyuijhgfdcvbn

        Lajipäällikön pesti on jälleen katkolla vuoden vaihteessa, ala sinä uudeksi lajipäälliköksi kun varmoja mielipiteitä löytyy?


      • xfgbzs

        Lajipäällikön pesti on palkkatyö missä ei ole määräaikaisuutta. Lajiryhmä on eri asia


    • Jdsdkee

      Vantaan rata on tällähetkellä pyhä lehmä liitolle. Vaikka rata on vaaraallinen ja sääntöjen vastainen niin saavat tehdä ihan mitä huvittaa. Paikka on liian hyvä

    • Hyvääyötäjaunia

      Kuka suostuu järjestämään tappiolla 3 SM-luokan kisan jossa on jotain 40 autoa.?
      Ottakoon järjestettäväkseen ja tappiot kantamiseen.

      • ertg

        Vantaalle oli jo alunperin SM luokkien lisäksi sovittu rotaxin pikkuluokat lisäluokiksi. Nyt sitten järjestäjä vetää ässän hihasta ja haluaa myös raketit ja minikuuskymppiset. Ahneutta mun mielestä


      • depytantti
        ertg kirjoitti:

        Vantaalle oli jo alunperin SM luokkien lisäksi sovittu rotaxin pikkuluokat lisäluokiksi. Nyt sitten järjestäjä vetää ässän hihasta ja haluaa myös raketit ja minikuuskymppiset. Ahneutta mun mielestä

        Saiko keimolacupista pisteitä?


    • ex-kartingiskä

      Tähän se menee, kun tyhmyys ja rahanahneus yhdistyy. Toisaalta on hienoa, että kisoissa on kilpailijoita ja tapahtumaa radalla, mutta tässäkään kohtaa ei pätkääkään mietitty, että se on joltain toiselta pois.
      Cadetteja on jostain kummunnut täksi kaudeksi ainakin ensimmäisiin kisoihin tosi hyvin. Se on tärkeää, että saadaan lisää harrastajia. Mutta nyt on Cadetista aikamoinen hyppy seuraavaan luokkaan, kun Micro95 kuskeja ei saada kasaan. Pari kautta Cadettia ajanut junnu noin 8-vuotias laitetaan Raket-junnuun, miniin tai kaupallisiin pikkuluokkiin jotka laukkaa jo aika reippaasti. Mielestäni liian kova vauhti, kokemattomuus ja siihen lisättynä mahdottomat lyijyvuoret autoon (kuski painaan. 30 kg ja auto 85 kiloa) lisää riskejä turhan paljon. toivottavasti säästytään pahimmalta.

      Tämä menee vähän off topic, mutta mielestäni liittyy ohkaisesti alkuperäiseen viestiin siinä mielessä, että ahnehditaan kuskeja isoihin kisoihin ja se perustyö unohtuu sieltä missä sitä tarvittaisiin eli asiallisten junnukisojen järjestämiseen nimenomaan 6-10 vuotiaille.

      Näyttää siltä, että Micro95 ei saa Kartingliiton sarjaa käyntiin tänä vuonna ollenkaan. Mestaruus sarjallakaan ei niin väliä kunhan olisi ikärajoilla homma hoidettu niin, että olisi saatu vaikka se 10 autoa viivalle/kisa.
      Toisaalta ei joka paikassa ole osallistujamäärät ongelma palkintojen ja mestaruuksien jakamiseen. Muuan kaveri jonka naama löytyy kartingliiton hallituksen sivuilta ja organisoi toista kaupallista sarjaa kirjoittaa isoja tarinoita itsestään ja menestyksestään. Kävi pokkaamassa Baltian mestaruuden ja maailman finaalipaikan kolmen vai neljän kuskin kovatasoisessa kisassa jossa
      joku Alex "Hemingway" tuli kylmiltään ajamaan finaaliin ja oli palkintopallilla.

      Mielestäni tämä kertoo aika paljon "päättäjien" tahtotilasta, asenteesta, kyvyistä ja lähinnä sen puutteesta. Ei se ihme ole, että Vantaalla on viikon päästä ruuhkaa, Vaasa todennäköisesti jää nuolemaan näppejään ja ne jotka haluaisivat edetä askel kerrallaan järki päässä vaihtavat todennäköisesti ennen niin hienon lajin vaikka potkupalloon.

      • katkeruus

        Positiivinen ajattelu, tekeminen ja vielä nuorille esimerkkinä toimiminen.


    • Suxvitt

      Kun katselin näitä juttuja niin kaikki te mussuttajat voitte vaihtaa lajia. Älkää kuitenkaan jalkapalloon että joku taso säilyy futiksessa. Mutta varikoilta pysykää kaukana. Hus hemmettiin!

      • ex-kartingiskä

        On taas niin urpoa tekstiä, että olet ihan selvää karting valiokunnan ainesta. Tai taidatkin siellä olla jo...


    • pelottaajoetukäteen

      Vantaalla käyneenä olisi kiva tietää kuka on hyväksynyt radantarkastuksen. Rengasvallit on sääntöjen vastaiset ja se kallion reuna on hengenvaarallinen. Ja näille on sitten annettu SM

      • Niskatuki

        Kaikki on omalla vastuulla.Se on hyvää harjoitusta, kun me pieni joukko itseemme uskovia, olemme laittaneet joka pennin tähän rakkaaseen lajiin ja sitten muutamien vuosien päästä moni meistä ajaa ammatikseen Monacon katuradalla, missä sielläkin on rengasvallit ja kalliota tosi lähellä.


      • sarake

        Autourheilu ON vaarallista. Turha siitä on rataa syyttää.


      • Turvallisuustärkeää
        sarake kirjoitti:

        Autourheilu ON vaarallista. Turha siitä on rataa syyttää.

        Kyllä turvallisuuspuutteista voi tässä tapauksessa syyttää nimenomaan rataa.


    • aweed

      Kisoihin pari päivää. Onko rata saatu turvalliseen kuntoon????

      • ID100TTI

        ei.
        ja tänään saatiin jo harjoituksissa esimakua tulevasta. pieni kolahdus rengasvalliin ja renkaat pomppii pitkin rataa. tänään selvittiin hyvällä tuurilla harjoituksissa. jatkuuko kisoissa? taitaa ok ja vaihteelliset mennä huipuissaan yli 120km/h.


    • TURVALLISUUTESIontärkein

      Taas muutama lisää..... AKK tuskin saa aikaiseksi mitään - munatonta meininkiä toisten kustannuksella.

      • Jokuvastuussa

        Kukahan on tarkastanut radan? Täällä on asia ollut jo muutaman kerran esillä aikaisemmin. Hyvää mainosta lajille, kun vielä tunnettu kaveri loukkaantui. Vtuttaa kun etukäteen on ollut tietoa, mutta kun ei niin ei.


    • kartFM

      Kilpailu keskeytetty. Mitä tapahtui?

      • onneksinäkyyCMORELLA

        Liian vaarallinen rata ajaa. JJ veti kallioleikkaukseen ja lähti sairaalaan, eilen lähti jo yksi kuski tyhjiöpatjalla samasta paikasta. Ihan kuin ei olisi ollut tiedossa ennakkoon että tulee sattumaan.


      • iltapaska

        Hienompi homma että saatiin kartingille näkyvyyttä, ei ihan edes joka viikko olla MTV3, iltalehden ja iltasanomien pääuutisena etusivulla.


      • jttttk

        Näkyvyyttä tulikin kertaheitolla oikein rutkasti.


      • Kfkfkll
        onneksinäkyyCMORELLA kirjoitti:

        Liian vaarallinen rata ajaa. JJ veti kallioleikkaukseen ja lähti sairaalaan, eilen lähti jo yksi kuski tyhjiöpatjalla samasta paikasta. Ihan kuin ei olisi ollut tiedossa ennakkoon että tulee sattumaan.

        Ei muuten ajanut kallionleikkaukseen.


      • Eiajanut
        Kfkfkll kirjoitti:

        Ei muuten ajanut kallionleikkaukseen.

        Hyvä että ei ajanut mutta paikkahan on sellainen että on vaan ajan kysymys milloin joku lentää kallioleikkaukseen jos rataprofiilia ei muuteta tossa kohtaa.


      • Hatunnosto
        jttttk kirjoitti:

        Näkyvyyttä tulikin kertaheitolla oikein rutkasti.

        Tälläinen julkisuus lisää uusien harrastajien tuloa lajiin.


    • Onkopokkaa

      Kiitos taas puupäät. Yhtäkään loukkaantumista ei pitäisi tulla sen vuoksi, että rata ei ole turvallinen. Ja kiitos, että myönsitte sen myös julkisesti keskeyttämällä kisat.

      • ID100TIT

        ei kisaa keskeytetty.
        ei kukaan ole myöntänyt mitään
        faktaa on se, että tuomaristo kysyi kuljettajilta mielipidettä ja kuljettajat vastas ja tuomaristo teki päätöksen.
        ja Keimolan seuralla tai ratayhtiöillä ei ole mitään tekemistä näiden asioiden kanssa.
        Kisa siirrettiin hamaan tulevaisuuteen jollekin radalle. voi toki olla samakin, mutta en usko sitä, koska radan ylläpitäjälle oli ongelmista kerrottu käyttöönoton yhteydessä ja mitään ei ole tehty. miksi siis tehtäisiin nytkään.
        onhan se kuitenkin hieno.


      • Hohohoooo

        Sä oot näköjään niin tyhmä, että joku on päässyt kusettamaan sua. Älä usko kaikkea.


    • Shhhhhhhh

      Ollaan vaan nyt ihan hiljaa ja vaietaan, ollaan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Näin se onkin aina mennyt.

    • Kaikkipuhuu

      Loistavaa tiedottamista seuralta "Kilpailunjohto päätti keskeyttää kartingin SM-avausosakilpailun muuttuneiden rataolosuhteiden vuoksi.

      – Päätös ei ollut helppo, mutta kuljettajien turvallisuus on aina ykkösprioriteetti, totesi kilpailunjohtaja Anssi Saarijärvi.

      Ajamatta jääneet sunnuntain kilpailulähdöt ajetaan myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana.

      Teksti: Keimola FK-kerho"

      Muuttuneet rataolosuhteet? Sekö että JJ makaa radalla on muuttunut rataolosuhde? Pitäisköhän ne viestintäohjeet lukea ennen tapahtumaa?

    • Jataasmennään

      Muuttuneet rataolosuhteet oli ilmoitettu auringon paisteeksi... Lauantaina tosin ei paistanut ja tulos oli sama... Sunnuntaina ei vaan notkeus riittäny kun poistuttiin autosta...

      No tiistaina on varmaan rata auki ja keskiviikkona taas ajetaan kilpaa...

      Tosin ei sais paistaa eikä olla pilvistä...

      Mut jokuhan ton on hyväksynyt ja antanut siellä luvan ajaa... Silloin ajetaan ja kassakone kilisee...

      • Raha_ratkaisee_tässäkin2

        Niinhän se on että muualla kyllä toiminta lakkautetaan siksi aikaa että muutos turvallisuuden kannalta olennaiseen paikkaan tehdään, mutta pahaa pelkään että tässä on taas liian monen ego edessä, vaikka kukaanhan ei vastuun kohdalla ole esillä.


      • Kdkd
        Raha_ratkaisee_tässäkin2 kirjoitti:

        Niinhän se on että muualla kyllä toiminta lakkautetaan siksi aikaa että muutos turvallisuuden kannalta olennaiseen paikkaan tehdään, mutta pahaa pelkään että tässä on taas liian monen ego edessä, vaikka kukaanhan ei vastuun kohdalla ole esillä.

        Rata on jo suljettu. Eikä kuulema aukea ennen kun muutokset on tehty.


    • huono_homma_lajille

      Voisiko joku kertoa kohdan mihin kohtaan JJ ajoi ja miksi se siihen ajoi, ajovirhe vai auto särkyi?

    • paikallaolija

      JJ ajoi aika ajossa kallioseinämän vieressä menevän suoran reunasta - otti vauhtia isojen autojen tyyliin ihan radan vasemmasta reunasta... Ikävä vaan että auton mitat eivät olleet vielä ihan hallussa ja takapyörä nappas tuohon idioottimaiseen kumiviritykseen ikävin seurauksin.

      Koko rata pitää sulkea siksi aikaa että rata on ennenkaikkea turvallinen kuljettajille. Nyt tilanne on se että turva-alueita ei ole riittävästi ja rengasvallit on lähinnä katastrofaalisessa kuosissa.

      Kumma juttu on että ylipäänsä kisa alotettiin -paine oli liian suuri ajaa kisa - vaikkei kukaan sitä oikeesti pitänytkään turvallisena. Tässä on tulos!

    • ironiaa

      http://www.keimolafk.com/vantaa_circuit.html
      läjä sääntöjä ja lopussa:

      Kiitos yhteistyöstä!

      TURVALLISUUTESI on meille tärkein asia radalla!

      Yeah right... Rahaa äkkiä kassaan - se on tärkeintä!

      • Eionnistuneei

        Jos rataa ei siirretä tosta kohtaa, ei ajeta koskaan Vantaalla. Piste. Meitä on jo kymmenkunta kuskia.


      • djfkjfkhhfifu

        mä en kyllä ihan allekirjoita tätä ratakritiikkiä...alustaasti ajettu ja muutamissa kisoissakin siellä ajaneena en oikein tiedä, mikä tuossa on ongelma...ajaa millä radalla tahansa melkein millä laitteella vain, kz;sta puhumattakaan, ulos radalta, aina osuu johonkin, kyllä radalla pitää pysyä jos siellä ajaa.
        ja jos vantaan rataa aletaan tuolla periaatteela muuttamaan, senhaän saa koko radan tehdä uusiksi, jokapaikassa on rengasvallit lähellä, harmi, että tuli osumia, mutta ei se pelkästään radasta johdu...


      • eijiitä

        Jos ei tänä päivänä osata tehdä ratoja missä on turva-alueet kunnossa niin aika ihmeellistä.. Kaikki boikotoimaan tuota rataa kunnes siellä on turvallista ajaa! Järjertöntä !!


      • sadfasf

        Turva-alue on sitä varten että ulosajon vauhti hiljenee ennen törmäystä johonkin ja ennen sitä äkkipysäystä. Tai voi yrittää ohjata sen auton takaisin radalle (nurmikko). Aina se radalla pysyminen ei ole omissa käsissä ja siksi niitä turva-alueita on.

        Jos sitä turva-aluetta ei ole, niin fiksua olisi kuitenkin tehdä sellainen ratareunus joka ei aiheuta isompia ongelmia kuin se ulosajo...


      • jfjkffjhfgt

        mitä isommat turva-alueet, sitä kovempi vauhti...ja vauhti tappaa, isoilla turva-alueilla aiheutetaan se, että keskinopeus nousee, jolloin autojen väliset kontaktit ja niiden vaikutukset, ilman osumia mihinkään muuhun, kasvavat...no, ehkä vantaa on rakennettu turhan ahtaalle alueelle, jolloin rengasvallit lähellä rataa...vihdin rata on hyvä esimerkki radasta, jolla on ulosajoalueet kunnossa, outoa, että uusi vantaan rata on rakennettu noin...tosin, eihän siellä ihan kaikki muukaan ole kunnossa...


      • Hkkjgkkkkoo

        Käyhän Monakossa katsomassa. Turva-alueet kunnossa, mutta keskinopeus on pieni. Kyllä keskinopeuden määrittää radan luonne,ei turva-alueet.


      • huoltajanakisoissa
        djfkjfkhhfifu kirjoitti:

        mä en kyllä ihan allekirjoita tätä ratakritiikkiä...alustaasti ajettu ja muutamissa kisoissakin siellä ajaneena en oikein tiedä, mikä tuossa on ongelma...ajaa millä radalla tahansa melkein millä laitteella vain, kz;sta puhumattakaan, ulos radalta, aina osuu johonkin, kyllä radalla pitää pysyä jos siellä ajaa.
        ja jos vantaan rataa aletaan tuolla periaatteela muuttamaan, senhaän saa koko radan tehdä uusiksi, jokapaikassa on rengasvallit lähellä, harmi, että tuli osumia, mutta ei se pelkästään radasta johdu...

        jos ajat r120 kisaa, niin vauhti ei päätä huimaa.
        gepsin mukaan heikompi tasoisella kaverillakin on tuossa kolari kohtaa vauhtia enemmän, kuin raksulla missään vaiheessa elinkaarensa aikana (yli 90km/h) mitä sitten on ollu vauhtia onnettomuudessa olleilla? ei ainakaan alle. Ok-kuskikin on maamme huippuja joten vauhtia riittää.
        Joten jätetään kilvan ajon osaamisesta keskustelu muihin yhteyksiin. EM, MM, ja muissakin kansainvälisissä kisoissa ajaneet osaavat pysyä radalla jos se on kunnossa.


      • 78697745
        huoltajanakisoissa kirjoitti:

        jos ajat r120 kisaa, niin vauhti ei päätä huimaa.
        gepsin mukaan heikompi tasoisella kaverillakin on tuossa kolari kohtaa vauhtia enemmän, kuin raksulla missään vaiheessa elinkaarensa aikana (yli 90km/h) mitä sitten on ollu vauhtia onnettomuudessa olleilla? ei ainakaan alle. Ok-kuskikin on maamme huippuja joten vauhtia riittää.
        Joten jätetään kilvan ajon osaamisesta keskustelu muihin yhteyksiin. EM, MM, ja muissakin kansainvälisissä kisoissa ajaneet osaavat pysyä radalla jos se on kunnossa.

        Jos katselet tuon edellisen R120 kuskin kirjoitusta , ymmärrät että se ei ymmärrä. Sen verran on virhettä , kertoo ajattelukyvystä.


      • Surmanloukku
        djfkjfkhhfifu kirjoitti:

        mä en kyllä ihan allekirjoita tätä ratakritiikkiä...alustaasti ajettu ja muutamissa kisoissakin siellä ajaneena en oikein tiedä, mikä tuossa on ongelma...ajaa millä radalla tahansa melkein millä laitteella vain, kz;sta puhumattakaan, ulos radalta, aina osuu johonkin, kyllä radalla pitää pysyä jos siellä ajaa.
        ja jos vantaan rataa aletaan tuolla periaatteela muuttamaan, senhaän saa koko radan tehdä uusiksi, jokapaikassa on rengasvallit lähellä, harmi, että tuli osumia, mutta ei se pelkästään radasta johdu...

        Nuo osumat johtuivat pelkästään radasta.


      • kckkkcjjh
        Surmanloukku kirjoitti:

        Nuo osumat johtuivat pelkästään radasta.

        jaaha...mites ne kaikki ehjänä selvinneet selvisivät? kiersivät eri kautta...?


    • Hkkikjhhjk

      Jos noin nopealla kohdalla rataa turva-alue on tuon levyinen ja vielä renkaita sekä kumimattoa täyteen tungettu, -niin onko kyseessä turva-alue? Ei ole. Näkemystä ja taitoa on puuttunut. Tämä vallitseva keskustelu ja tapahtuneet onnettomuudet kertovat vielä kyvyttömyydestä tunnustaa virheitä ja mikä pahinta: Välinpitämättömyys ja kunnioituksen puute niitä kohtaan, jotka ovat maininneet asiasta.

      • bkotti

        Boikottiin koko paikka, kannatetaan!!!!!!


    • 7865788

      Siinä voi jokainen aikuinen miettiä laittaako jälkikasvunsa ajamaan tuonne. Pahimmassa tapauksessa huoltokärry muuttuu pyörätuoliksi . Aina löytyy joku taho joka allekirjoittaa näitä radantarkastuspapereita . Sitten kun on paperissa nimi , niin asia on olevinaan kunnossa . Toinen hyväksyy , kun katsoo sen riittäväksi. Toinen taas ei laita nimeään kun näkee asian toisin. Seuraava käärmeenpesä löytyy Ouluzonesta . Uutta paikkaa tehdään kovalla touhulla , ja perusasioita ei osata kopioida. Jotenkin järki on ollut puutteellista kun ovat kuitenkin rahoituksen saaneet aikaan.

      • Jaghartalat

        Vantaan radalla vois nyt samalla siirtää sen 5. lippupisteen johonkin muualle. Ne renkaat ei paljoa pehmennä siinä betonirenkaan ympärillä kun tullaan yli satasta siihen jarrutukseen. Toivottavasti Oulussa on saatu ne siirtolohkareet ym. murkulat pois siitä radan vierestä. Se ykkösmutkan verkkoaitakin oli viimevuonna aika pelottava. Onko siinä kohtaa on saatu turva-aluetta leveämmäksi?


      • zonettaako

        Zonessa? Ei ole..

        Lisäksi radan vieressä on turpeen sisässä pään kokoisia kiviä.


    • Fgggfffgggg

      Loukkaantuminen johtui vain ja ainoastaan idioottimaisesta ja lapsellisesta kumimatto/rengaskasasta. Kilpailuun kuuluu ehdottomasti se elementti, että mennään ihan limiitillä ja vähän ylikin. Tämän on radan tarkastanut varmaan unohtanut. Toivottavasti joku tai jotkut ottavat reippaasti vastuun.

      • ihanpjaaska

        mennään limiitillä ja vähän yli, kun mennään yli niin kuulluko seurauksena olla sairaalareissu?? no ei helvetissä kuulu!!!!! !! paska rata, pitäisi laittaa kiinni!!


    • okjonok

      Olipa yllätys kun näin kävi.... Se on totta, että radalla täytyy pysyä ja jos JJ olisi "normaali "51 v heppu, olisi varmasti pysynytkin varman päälle ajamalla. Tällä kertaa oli kyseessä todellinen kilpakuljettaja, joka vie autoa äärirajoille. Useimmiten tuossa tilanteessa olisi auto käynyt hiukan hiekalla ja tullut takaisin radalle tai pahimmillaan pyörähtänyt turva-alueen nurmikolle / hiekalle ja kuski olisi joutunut kiskomaan auton takaisin radalle.

      Sen verran hienosti JJ veti, että hattua täytyy nostaa. Suurin häviäjä tässä episodissa on karting lajina. Se kaikki positiivinen lataus vaihtui negatiiviseksi. Vaarallista ja saastuttavaa turhaa hommaa.... Ja kenen vuoksi? Kuka on suunnitellut radan noin lähelle kalliota? Vai onko rata edes suunniteltu siihen alun perin? Onko radan tarkastanut henkilö oikeasti sitä mieltä, että rata on turvallinen ja siinä on riittävät turva-alueet? Kuka ryssi?

      Todella hienoa jos JJ ei loukkaantunut vakavasti ja vielä hienompaa olisi jos hän haluaisi jatkaa kartingissa mukana heti kun on kuntoutunut. Hintalappu maineen kannalta oli nyt kyllä vaan aika iso. Olen myös sitä mieltä, että ennen kuin turva-alueet on kunnossa, emme aio osallistua yhteenkään tuolla radalla ajettavaan kilpailuun. Tämä mielipide on varsin yleinen harrastajien keskuudessa ja se kannattaa huomioida.

      • 678655469

        Samat sanat , ei ikinä sinne jos ei mennä jälkikasvun / turvallisuuden ehdoilla. Todennäköisesti eivät edes saa sinne kisoja ennen kuin asialle on tehty jotain. Ei sitten tarvitse selitellä seuraavalla kerralla , että sattui aurinko paistamaan , ja lämmitti reunassa olevia roiskeläppiä.


      • Ggfv

        JJ on tämän kesän osin pyörätuolissa. Olkapää leikattu ja polvileikkaus vielä tulossa.


    • Hätäratkaisutmaksaa

      Se rata on sijoitettu hölmösti ja sen takia on jouduttu tekemään vaarallisia kompromissiratkaisuja. Se kallioleikkaus on aivan päättömässä kohdassa-kartingrata pitäisi rakentaa ennemminkin moottoripyörien turvallisuusajattelulla ja ulosajoalueilla. Tilaa tuolla kyllä on mutta sitä ei ole käytetty tai saanut käyttää turvallisuutta edistävällä tavalla. Nyt tuli niin suuri imagotappio että sen paikkaamiseen ei ihan pikkuparannukset riitä. Koska jos tuolla tulee vähään aikaan yksikään loukkaantuminen niin sinne ei saa kilpailijoita koska se saa ikuisesti vaarallisen maineen. Rataa on parannettava kallioleikkauksen lisäksi myös esimerkiksi takasuoran päästä.

      • tröööööööt

        Kyllä. Takasuoran "hyppyrissä" kun sattuu jotain, niin sattuu ja pahasti. Samaten pääsuoran jälkeisessä mutkassa ei ole käytännössä juuri lainkaan turva-aluetta. Koko rata pitäisi vetää puskutraktorilla yli ja rakentaa uudestaan. Tilaa olisi vaikka ja kuinka.


    • selittelijä

      Annettiinpa lehdistölle kunnon meriselitys kilpailun keskeytyksestä. Vai että auringonpaiste ja lämpö tekivät ajamisesta liian vaarallista. Ei kehdattu myöntää, että riski oli tiedossa ja oli ollut niin kauan kuin rata on ollut olemassa, mutta päätettiin parasta toivoen järjestää kisat. Oli myös onnea matkassa, että vakavilta loukkaantumisilta vältyttiin, tuohon kohtaan tullessa nopeudet ovat vaihteellisilla kuitenkin 120km/h tuntumassa.

      Nyt sai koko laji enemmän negatiivista julkisuutta, kuin mitä se on viimeisen kymmenen vuoden aikana saanut kokonaisuudessaan. Toivottavasti tämä herättää AKK:n ottamaan radantarkastukset vakavasti. Seuraavaksi OuluZone, jossa on myös turvallisuusuhkia, joten sopii toivoa, että on munaa perua kilpailut, mikäli rata ei ole valmis.

      • Kohtajysähtää

        Ouluzonessa kuuleman mukaan vain varikkotietä asfaltoitu, muuta ei ole tapahtunut. Se on Suomen vaarallisin rata.


      • RovaniemenFK
        Kohtajysähtää kirjoitti:

        Ouluzonessa kuuleman mukaan vain varikkotietä asfaltoitu, muuta ei ole tapahtunut. Se on Suomen vaarallisin rata.

        Hellou maailma, X30 teki järkipäätökset ja vie kisat Oulusta jonnekkin muualle. Oulussa rataa hallitsevat henkilöt lupaavat maat ja mannut ja mitään ei käytännössä tapahdu.


      • Jfkfkg

        No aika huima laite on jos siinä kohtaa on 120km/h lasissa. Eiköhän se nopeus kuitenkin ole n. 80km/h.
        Joka toki on kova vauhti sekin silloin kun asiat menevät pieleen.


      • järjenkäyttösallittu
        Jfkfkg kirjoitti:

        No aika huima laite on jos siinä kohtaa on 120km/h lasissa. Eiköhän se nopeus kuitenkin ole n. 80km/h.
        Joka toki on kova vauhti sekin silloin kun asiat menevät pieleen.

        KZ:ta ei kutosella mene 80km/h...


      • tietoaon
        järjenkäyttösallittu kirjoitti:

        KZ:ta ei kutosella mene 80km/h...

        joo ei.
        alkaa 110 olemaan lähempänä ku 80.
        mut JJ:n tälli kohdas on vielä vitonen pesäs :)


    • jazzzu

      Keskiviikkona rata taas kunnossa ja tervetuloa ajelemaan!??
      tv-geimola äfkoo

      • Pysytäänfakroissa

        Miten. Muka kunnossa .meinaateko kahdessa päivässä korja radan asfaltin ja rengas vallit .hei herää jo.siitä tulee pitkä ja kallis juttu.


      • jjgguguyt
        Pysytäänfakroissa kirjoitti:

        Miten. Muka kunnossa .meinaateko kahdessa päivässä korja radan asfaltin ja rengas vallit .hei herää jo.siitä tulee pitkä ja kallis juttu.

        nuija...


    • 6456758

      Onkohan geimola äk miettinyt kuinka palauttaa osan osallistumis / ekomaksuista kun kisa jäi ajamatta

    • okjonok

      Nyt sitten peruttiin Oulun kisat turvallisuuspuutteiden vuoksi. Hyvä ja oikea päätös jos kerran puutteita on. Täytyy myöntää, että olen ollut naiivi kun olen luottanut aiemmin asiantuntijoihin turvallisuusasioissa. Esim. Vantaalla en lähtenyt kiertämään rataa ennen kun päästin nuorison radalle. Ilmeisesti huoltajien olisi otettava vastuuta ja kierrettävä rata ennen ajoa, kun kerran asiantuntijoiden taso on tuota luokkaa. Tiedän, että riskit on tiedostettu, mutta niihin ei ole jostakin syystä ollut mahdollista puuttua. Mistähän syystä? Jonkun täytyisi kyllä ilmoittautua ja nostaa käsi pystyyn. Saattaa olla ettei näin käy.

      Sunnuntaina kun kävelin rataa tuosta kuuluisasta kohdasta, tuli mieleeni että miten kukaan järjissään oleva ihminen on voinut sallia tuolla ajamisen. Turva-alue puuttuu kokonaan. Jos olen ymmärtänyt oikein, turva-alue on ainakin kolmea asiaa varten. Ensimmäinen on hidastaa vauhtia ennen rengasvalleja ja toinen on estää ajoneuvon jääminen sinkoilemaan muiden autojen sekaan kuin biljardipallo. Kolmas asia on pienentää riskiä, että kuljettaja jää muiden yliajamaksi....

      Lähinnä huvittaa nämä kommentit tyyliin "miten toiset kuljettajat sopivat tuosta ajamaan ilman törmäilyjä ja toiset eivät" Tuon kommentin esittäjä on turvallisuusasioista pihalla kuin tamppooninnaru. Väitän, että varsinkaan Sm tasolla ei ajeta kärjessä jos koko ajan ajetaan varmanpäälle ja varovasti. Kyllä siellä viedään laitteet ihan rajoille joka kerta. Kilpailunjärjestäjän on organisaationsa avulla varmistettava kilpailijoiden turvallisuus mahdollisimman pitkälle kaikissa tilanteissa. Ja jos katselee isojen poikien ajoa f1:ssä, kyllä sielläkin pyörähdellään ja ajellaan turva-alueille kun haetaan rajoja ja etsitään sitä viimeistä sadasosaa. Uskoisin että siellä ei ihan amatöörejä ole...

      Kuinka sokeita pitää olla, että tällaiset asiat jää huomioimatta? Ymmärrän kyllä, että varmasti on mielipiteitä tyyliin " kyllä siinä voi ajaa kun ajaa rataa pitkin..." Tai "sovitaan ettei ajeta valkoisen viivan yli..." tai " eihän Monacossakaan ole ja siellä ajetaan sentään f1:llä" Kyllä ratatarkastajan täytyisi olla immuuni kaikille sivuäänille ja tehdä työnsä sillä samalla huolellisuudella kun sen kirurgin, joka korjaa kuljettajilta teho-osastolla huolimattomien / vastuuttomien ratatarkastajien aiheuttamia vaurioita...

      Miten kummassa ennen on osattu tehdä ratoja turvallisuusasiat huomioiden? Nyt tuntuu siltä, että mitä enemmän rahaa poltetaan, sitä todennäköisemmin rata on käyttökelvoton. Jossakin on matoja oikein kunnolla.

    • Bäääbääääbää

      Kukahan on vastuussa? Tiedossa ollut jo pitkään, että paikka on vaarallinen, mutta ei näytä olevan munaa päättäjillä myöntää tätä tosiasiaa. Iso kiitos niille jotka ovat uskaltaneet mainita vaarallisuudesta eivätkä ole menneet muiden selän taakse piiloon.

    • eilöydy

      Eiköhän nuo vastuunkantajat löydy tuolta AKKn suunnalta ja siellä lajipäällikkö, koska nimettyä radantarkastusryhmää kartingiin ei ole nimetty.

    • erwef

      Suomessa on hiljattain koulutettuja radantarkastajia kartingiin muistaakseni 5 ja lisäksi yksi joka saa tehdä KV tarkastuksia. Eli jonkun näistä nimi löytyy paperista

    • missämissämissä

      Missä papereissa ne nimet piileksii, ei löydy ei.

    • Mitähänkettua

      Lynkkausmentaliteettiako täällä nostatetaan? Sillä pelillä ei kohta kisata missään.

    • sarake

      On muuten melko ääliömäisiä kommentteja täällä. Te jotka annatte alaikäisten ajaa millä tahansa radalla olette velvollisia tarkistamaan radan. Ette voi ulkoistaa tätä muille, eli olla välinpitämättömiä. Teidän tulee ohjeistaa ajaja ajamaan sillä nopeudella jolla pysytään radalla, ne valkoiset viivat siinä radassa kertovat paikan jos ette tiedä. Jos kuljettaja ei pysy radalla pikkuluokissa ei kuljettajalla ole asiaa isompiin luokkiin, JJ mainio esimerkki.

      • afjödlk

        No mitähän v*ttua? Kyllä meilläpäin on aina opetettu ajamaan mutkat niin kovaa kuin taidot antaa myöten, eihän tässä lajissa olisi muuten mitään järkeä. Jos AKK järjestää SM-kilpailun radalla, niin se on nimenomaan AKK:n tehtävä varmistua, siitä että se on turvallista. Toki se on loppupeleissä kuljettajan, tai alaikäisen tapauksessa huoltajan, päätös ajaako radalla. Fakta on kuitenkin, ettei AKK:n olisi ikinä pitänyt myöntää kilpailua, sillä oli aivan päivänselvää, ettei rata ole turvallinen.


      • täysilläeteenpäin

        Nimenomaan sarake. idioottimaisia kirjoituksia omasi mukaan lukien.
        -jokainen ajaa radalla omalla tai huoltajan vastuulla.
        -idioottimaista verrata kadettiluokan taidoilla SM luokkien rataa. Ovat kaksi eri asiaa vrt 80kg törmää kumimattoon 40km/h tai 180kg törmää kumimattoon 90km/h tai ajaa kaasu pohjassa ulos radalta 70km/h->135km/h edellisillä massoilla.
        -ajolinjat on ihan erilaiset
        -mutta kummallakin on ihan oikeesti sama rata.

        Vantaan rata oli suht turvallinen kadetille ja raksuille / mikroille. mutta ei missään nimessä SM luokille joiden vauhti ja massa ovat aivan eri sfääreissä.
        Upea rata kunhan muutamat asiat tulee kuntoon.


      • muiluttaja

        sääntökirjan mukaan auto on radalla, kun kaksi rengasta on valkoisten viivojen välissä. ja sitten pitää olla vielä RIITTÄVÄ turva alue ennen rengasvallia.
        Kolme pahaa onnettomuutta samas kohtaa on liikaa. rataa on silloin korjattava eikä selitellä "auton pitää pysyä viivojen välissä" tuo on vastuun pakoilua eikä muuta.
        jos ymmärsin oikein, niin radalla oli ollu kz kuskit talkoissa, että rata tulisi turvallisemmaksi. Ei vaan ollu kukaan seuran väestä kiinnostunut, ruohoa olivat leikelleet ja kanttareita maalailleet.

        eniten tässä sapettaa, että välinpitämättömyydellä ja ylimielisyydellä ja hyvään tuuriin luottaen saatiin lajin hyvä draivi katkaistua ja varmasti kaikkien tuntema "mannekiini" pois radoilta ja hyvä negatiivinen uutisointi, jota kukaan ei onneksi lähtenyt jatkamaan.


      • Heihalooiskä

        Kun SM kisoihin lähdetään ja ajetaan toiselle puolelle Suomea, niin luulisi kisapaikalla olevan puitteet kunnossa, ettei huoltajien tarvitse kökkään alkaa. Sinäkö siinä kohtaa toteaisit lapselles, että me lähdetään nyt kotia.Hyvin pitää seuraavissa SM kisoissa ajaa, jos pystyy yhden kisan pisteet välistä jättämään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      108
      5766
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3773
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3265
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      461
      2647
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1690
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1386
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1353
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1336
    9. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      152
      1230
    Aihe