Omistan rintamamiestalon jossa perheeni kanssa asustelen. Taloon on 60 luvulla rakennettu vesikiertoinen keskuslämmitys ja alakerrassa (siis kellarikerroksessa) putket on eristetty asbestilla.
Kysyisin onko kellään kokemusta kyseisen tyyppisen asbestin purkutyön teettämisestä. Mitä tuli maksamaan ja voitko suositella jotain tiettyä firmaa. Taloni on keski-suomessa.
asbestin purku
8
1668
Vastaukset
- asbmies
tääl turus on hintaa tullut tuon kokoisille töille vajaat 500 euroa. olen purkanut muutaman. Sisältää siis kaiken: matkat, suojaukset, jätemaksut..
- Kannata
Purkaa, jos eriste ei ole rikkoutunut, sen voi päällystää. Taitaa olla halvempi vaihtoehto.
- asbmies
joo ei niitä kannata välttämättä purkaa jos ovat kunnossa eikä mitään putkiremonttia ole tiedossa. se vaan että jos tulee jokin äkillinen korjauksen tarve on lämmöt poikki kunnes asbestit on purettu. eriste on helppo korjata kipsisideharsolla jonka päälle kovettumisen jälkeen reilusti vetonit yleisdispersiota(maalikaupoista) noin 1/4 sekoitussuhteella..
- rintamamiestalo
Kiitos vaan paljon tiedoista. Kattilan vaihto on tulossa. Puratan kyllä kaikki asbestit pois jos ei homma tuon kalliimpaa ole. Luulin, että tuhansia euroja siinä palaa. Näin ovat esson baarissa ja muuallakin kaikki tienneet kertoa. Pitäisi varmaan vähän asbestipurkufirmojen mainostaa itseään ja valistaa ihmisiä. Luulen, että on aika yleisesti vallalla se käsitys, että purku on aivan jumalattoman kallista.
- Saunareiska
Eikö asbestilevyjä voi irroitella itsekin, kunhan tekee sen suojattuna eikä hajoita levyjä. Pistää vaan jätesäkkiin ja kuskaa ongelmajätteisiin...
- Muumi_pappa
Et ole tainnut tutustua asbestin vaaroihin. Tässä pari linkkii sulle ennenkuin puhut itsepurkamisesta mitään. Siihen , että aletaan purkamaan ei riitä se ,että suojataan ja puretaan asbestilevyt ja kuskataan ongelmajätteisiin. Sinulla täytyy olla asianmukainen koulutus kyseiseen työhön sekä luvat.
http://www.hengitysliitto.fi/terveysinfo/oppaat/ArmotonAsbesti.pdf
http://www.asb.fi/asbestityot/asbestinpurku.html
Googlesta Asbestin purku
Rakennusalalla lähes 20 vuotta ollut ja työsuojeluun ja asbestiinkin jonkin verran perehtynyt.
- Juha.Sipilä.terrafame
Asbestia voi poistaa kunhan muistaa imuroida pölyt pois
- apsestiäijät
Kastelu ja kastelu eli imeytetään vettä/pesuaineliuos eristeeseen .
Eipä pölise
Imuria ei suositella, levittää pölyä laajalle alalle
Suojaimien käyttö hyvinkin suositeltavaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481538Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 221050
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70769