Miten toimii miesten ja naisten kesken vai onko sitä lainkaan?
Tasa-arvo romanikulttuurissa?
7
496
Vastaukset
- ferraribenz
Katoppa vaikka Armanin Pohjantähden alla -sarjan jakso romaneista. Aika hyvin mielestäni tulee asioita ilmi miksi useimmat heistä ovat arvomaailmaltaan jossain minulle tuntemattomassa ajassa/maailmassa. Ei oo pitkä aika kun tuli telkkarista, uusin tuotantokausi.
Tai no, eihän siellä ainakaan minulle järkeenkäyviä perusteluja ole niihin tapoihin, kun 2017 vuotta elellään.. Mutta mutta. Niin. Jokainen muodostaa mielipiteensä mitenkä lystää. - aurinkopaistaakaikille
Nykyään myös kaaleiden miesten ja naisten välisissä tasa-arvoasioissa on menty paljon eteenpäin. Romaninaisilla on keskimäärin enemmän koulutusta kuin romanimiehillä.
- sydän.paikallaan
Perinteisessä romanikulttuurissa mies on perheen pää ja nainen on perheen sydän.
- kääntyvät.päät
Mies on perheen pää, mutta nainen sitä päätä kääntää!
- NaisenPaikkaKoulussa
Hanna Nyman jätti kotityöt miehelleen
"Vahdinvaihto kotona. Henkka Nyman lupasi hoitaa kotityöt, jotta Hanna Nyman voi keskittyä täysillä opintoihinsa.
Suomessa on palkittu tällä viikolla aikuiskoulutuksen alalla kunnostautuneita opiskelijoita ja opettajia. Riihimäellä palkittu kasvatustieteen maisteri Hanna Nyman selviytyi yliopisto-opinnoistaan alle kahdessa ja puolessa vuodessa.
– Sanoin Hannalle, että sinä opiskelet nyt ja minä hoidan kodin ja perheen. En osannut kotitöitä ollenkaan, mutta Siperia opetti, kertoi puoliso Henkka Nyman."
Lähde: http://www.aamuposti.fi/artikkeli/4758-hanna-nyman-jatti-kotityot-miehelleen - Anonyymi
kyllä se on niin että akkkat märää nainen sanoo viemisen sanan tuo makuuu kamari on tosi hyvä paikka jossa nainen manipoloi miestä näin ei saisi olla mies kodin pää ja vastuussa näin mä haluan olla omassa elämässä mies on kodin pää määrää kaikken ja vastaa kaikkesta tv Satu Maarit Nikkinen
- Anonyymi
Entäs näin kahden jeenon parisuhteessa niin kuin meillä? Mistäs meille ruoanlaittaja ja siivooja saatais kun sellaiset hommat ei jeenolle sovi nauraaaa. Varmaan aika siirtyä tälle vuosituhannelle?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882