Tasa-arvo romanikulttuurissa?

Mielenkiinnosta.kyselen

Miten toimii miesten ja naisten kesken vai onko sitä lainkaan?

7

496

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ferraribenz

Katoppa vaikka Armanin Pohjantähden alla -sarjan jakso romaneista. Aika hyvin mielestäni tulee asioita ilmi miksi useimmat heistä ovat arvomaailmaltaan jossain minulle tuntemattomassa ajassa/maailmassa. Ei oo pitkä aika kun tuli telkkarista, uusin tuotantokausi.

Tai no, eihän siellä ainakaan minulle järkeenkäyviä perusteluja ole niihin tapoihin, kun 2017 vuotta elellään.. Mutta mutta. Niin. Jokainen muodostaa mielipiteensä mitenkä lystää.

• aurinkopaistaakaikille

Nykyään myös kaaleiden miesten ja naisten välisissä tasa-arvoasioissa on menty paljon eteenpäin. Romaninaisilla on keskimäärin enemmän koulutusta kuin romanimiehillä.

• sydän.paikallaan

Perinteisessä romanikulttuurissa mies on perheen pää ja nainen on perheen sydän.

• kääntyvät.päät

Mies on perheen pää, mutta nainen sitä päätä kääntää!

• NaisenPaikkaKoulussa

Hanna Nyman jätti kotityöt miehelleen

"Vahdinvaihto kotona. Henkka Nyman lupasi hoitaa kotityöt, jotta Hanna Nyman voi keskittyä täysillä opintoihinsa.

Suomessa on palkittu tällä viikolla aikuiskoulutuksen alalla kunnostautuneita opiskelijoita ja opettajia. Riihimäellä palkittu kasvatustieteen maisteri Hanna Nyman selviytyi yliopisto-opinnoistaan alle kahdessa ja puolessa vuodessa.

– Sanoin Hannalle, että sinä opiskelet nyt ja minä hoidan kodin ja perheen. En osannut kotitöitä ollenkaan, mutta Siperia opetti, kertoi puoliso Henkka Nyman."

Lähde: http://www.aamuposti.fi/artikkeli/4758-hanna-nyman-jatti-kotityot-miehelleen

• Anonyymi

kyllä se on niin että akkkat märää nainen sanoo viemisen sanan tuo makuuu kamari on tosi hyvä paikka jossa nainen manipoloi miestä näin ei saisi olla mies kodin pää ja vastuussa näin mä haluan olla omassa elämässä mies on kodin pää määrää kaikken ja vastaa kaikkesta tv Satu Maarit Nikkinen

• Anonyymi

Entäs näin kahden jeenon parisuhteessa niin kuin meillä? Mistäs meille ruoanlaittaja ja siivooja saatais kun sellaiset hommat ei jeenolle sovi nauraaaa. Varmaan aika siirtyä tälle vuosituhannelle?

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2437
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1607
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1346
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1034
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe