Kehonkieli on oikeassa

niitäkannattaaopiskella

Sanoa voi mitä vaan, mutta kehonkieli kertoo totuuden. Ilmeet ja eleet, mikroilmeet erityisesti, kertoo ihmisen todellisen tunnetilan.

42

2374

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihminenihmisenä

Miksi opiskella?

• digerie

Siksi opiskella, että voisi olla rehellinen itselleen, omaakin kehonkieltään voi oppia seuraamaan ja ymmärtämään. Jopa itselleen voi valehdella, esimerkiksi unet saattavat paljastaa syvempää todellisuutta teeskentelyn takaa.

Itselleen valehtelusta seuraa turhaa vaivannäköä ja pään seinään hakkaamista.

Sattui eteen sopivaa asiaa nettisivulta:

http://www.essential-motion.fi/tapahtumat/turku-kirkkonummi-kotona-kehossa-valmennus

"Kehonkielen kuuntelu auttaa meitä oivaltamaan ja ymmärtämään itsestämme ja elämästä enemmän. Se on suora kanava autenttiseen kokemukseemme, toisin kuin ajatukset ja mietteet, joilla voimme valehdella myös itsellemme."

• totta_turiset
        digerie kirjoitti:

Siksi opiskella, että voisi olla rehellinen itselleen, omaakin kehonkieltään voi oppia seuraamaan ja ymmärtämään. Jopa itselleen voi valehdella, esimerkiksi unet saattavat paljastaa syvempää todellisuutta teeskentelyn takaa.

Itselleen valehtelusta seuraa turhaa vaivannäköä ja pään seinään hakkaamista.

Sattui eteen sopivaa asiaa nettisivulta:

http://www.essential-motion.fi/tapahtumat/turku-kirkkonummi-kotona-kehossa-valmennus

"Kehonkielen kuuntelu auttaa meitä oivaltamaan ja ymmärtämään itsestämme ja elämästä enemmän. Se on suora kanava autenttiseen kokemukseemme, toisin kuin ajatukset ja mietteet, joilla voimme valehdella myös itsellemme."

Allekirjoitan täysin. Tämä aloitus on juuri niitä "harvinaisuuksia" täällä :D joista oikeasti saa/jää jotakin käteen.

ps. paitsi nykyisin tosin voi olla kasvot niin täynnä piikitystä, että mikro ja jopa makro ilmeet katoaa. sitten jää jäljelle vain yksi ja sama ilme :D

• JokaisenOikeus
        totta_turiset kirjoitti:

Allekirjoitan täysin. Tämä aloitus on juuri niitä "harvinaisuuksia" täällä :D joista oikeasti saa/jää jotakin käteen.

ps. paitsi nykyisin tosin voi olla kasvot niin täynnä piikitystä, että mikro ja jopa makro ilmeet katoaa. sitten jää jäljelle vain yksi ja sama ilme :D

ja kaikille sanoisin vielä ja läheisten nuorille ja lapsille olenkin aina sanonut, olkaa omaa itseänne, kehittäkää itseänne, oppikaa ja nauttikaa. Kun on oma itsensä eikä esitä mitään, niin silloin ei tarvitse edes ajatella omia mikro tai makroilmeitä.

• Opiskrlija

Tunnetilan ei sen enmpää

• Harjoitellavoi

Aika hyvin pystyy huijaamaan, jos et ole guru.

• hdfhjghjhfghjdfhjjg

Mikroilmeitä ei voi harjoitella. Ne on meissä jokaisessa.

• tottatuo

todellinen sisin tulee kuitenkin ennen pitkää esiin. Minä olen onnellinen itseäni koskevasta yllättävästäkin palautteesta, jota olen saanut lukuisilta. Hartain toiveeni olisikin saada peritettyä tämä erikoislaatuista (vaikuttaa siltä) hyvyysominaisuuttani.

• Onkohan.terveitä

Joillain ei tule mitään ilmeitä :(

• EipSiinMuutenMit

Silti varoituksen sana. Kehonkielen tulkitsijan pitää olla hyvällä itsetunnolla varustettu, terve ja tasapainoinen mieleltään tai muuten omat sisäiset ristiriidat sekoittuu mukaan tulkintoihin ja tulkinta menee metsikköön.

Itse nykyään olen suht. Hyvä tulkinnoissa silloin kun teen niitä objektiivisella asenteella. En saa tehdä tulkintoja suuressa tunnemylläkkä tilassa tai heti omat sisäiset tunteet ja ajatukset alkaa ohjaan tulkintoja harhaan. Pitää olla hyvin rauhallisessa ja tyynessä tilassa.

Joskus mulla oli paska itsetunto niin tulkitsin kuiskuttelun, muiden nauramiset ja kaikki katseet jotka muhun luotiin niin että minusta puhuttiin pahaa ja pilkattiin.

Tulkitsin äänensävyt väärin enkä osannut ollenkaan lukea oikein rivien välistä .

Nyt itsetunto parempi niin sujuu tulkinnat paremmin sekoittamatta omia sisäisiä "minä" ristiriitoja tulkintoihin

• aloittajamä

Mikroilmeet ja eleet ovat eri asia kuin kehonkieli. Molemmat puhuvat loogisesti samaa kieltä ihmisestä. Kaikenlaisia kohteliaita tapaja ja jopa maneereja voi harjoitella aika paljon, mutta niitä pienimpiä ilmeita ja eleitä ei. Vain tarkimmat ihmiset huomaavat ne kaikkein pienimmät jutut. Tosin, heidän puutteenaan on, että joku isompi havainto voi jäädä tekemättä.

• EipSiinMuutenMit
        aloittajamä kirjoitti:

Mikroilmeet ja eleet ovat eri asia kuin kehonkieli. Molemmat puhuvat loogisesti samaa kieltä ihmisestä. Kaikenlaisia kohteliaita tapaja ja jopa maneereja voi harjoitella aika paljon, mutta niitä pienimpiä ilmeita ja eleitä ei. Vain tarkimmat ihmiset huomaavat ne kaikkein pienimmät jutut. Tosin, heidän puutteenaan on, että joku isompi havainto voi jäädä tekemättä.

Samaa nonverbaalista viestintää se on eli mikrossa ollutta nimmaria taikka ihan vaan kokonaisklippiin niputettu klöntti "kehonkieli" johon on niputettu kaikki sanatonviestintä samaan sanaan.

https://mielenihmeet.fi/mita-kehonkieli-kertoo/

Se ei silti muuta että jos ihmisellä joka muita tulkitsee on ajatus että kaikki vihaa häntä niin hän katsoo ja tulkitsee muita sen näkövinkkelin kautta eli jos hän

esim.

näkee kuiskailua porukassa jossa on, hän tulkitsee että "jaa, noi kuiskii hänestä paskaa"

Jos porukassa muut nauraa, mutta ko. ihminen ei kuule mikä naurun syy nyt on, hän tulkitsee taas huonon itsetunnon ja oman ajatuksensa kautta (eli sen että muut vihaa häntä) tilanteen. Hän siis olettaa että hänelle nauretaan.

Jos taasen joku osoittaa jossain häntä kohti, hän on varma että nyt häntä pilkataan.

Jos taasen hän tulee seuraan jossa kaveri on hiljainen, pahantuulinen, hän tulkitsee taas oman minäkuvansa kautta asian. "jaa. se on suuttunut mulle. Minulle mökötää. Se ei pidä minusta"

(ja todellisuus voi olla vain se että heräännyt painajaisiin, aamu mennyt persiilleen. kauhee kiire. Mies/vaimo/laps kotona aamulla ollut kiukkuavalla päällä ja saanut aamusta jo heti tapella. auto hajonnut matkalla. Mummo haukunut rappukäytävässä pystyyn. rekka-auto heittänyt kuravedet niskaan työmatkalla ja uudet vaatteet ihan paskaset tms)

eli totuus pahantuulisuudesta liittyy ihan muuhun asiaan kuin siihen ko. henkilöön joka oman huonon itsetunnon kautta tulkitsee että häntä vihataan ja hänestä ei pidetä, hänelle ollaan vihaisia. Hän siis näkee kehonkieltä ja kasvonilmeitä, mutta tulkitsee ne virheellisesti, koska ei ole itse mielen- ja minäkuvansa kanssa tasapainossa. Hän ei pysty olemaan objektiivinen tulkinnassaan.

Itse henk.koht. olen pahalla päällä varmaan koko päivän. jos aamu alkaa A) kiireellä B) joku huutaa mulle heti aamusta. Itse en kaada muiden niskaan sanallisesti, mutta mun pinnan kiristys näkyy kyllä eleissä ja siinä että pyrin olemaan omassa rauhassa muista kauempana ihan omissa oloissani tekemässä hiljaa asioita. Huono itsetuntoinen sen saattaa tulkita että nyt mulla on jotain ko. ihmistä vastaan vaikka minä vain pyrin omaan tilaan rauhoittuun jotta en oikesti räjähtele syyttömille. Itse olen erittäin tyytyväinen olooni jos saan olla silloin omassa rauhassani eikä kukaan tule silloin tökkimään kiukkukohtauksen partaalla olevan yrityksiä päästä takaisin tasapainoon.

Itse yritän aina jossain kohtaa päivää mainita jotenkin ohimennen että oli vähän tilanne päällä aamulla tai aamu alkoi huonosti tms. jos olen selvästi pinna kireällä, niin sitten usein kun sen lausahdan niin muut jo saa ymmärtää ja hahmottaa sen miksi nyt pyrin oleen rauhassa tai minusta huomaa ettei ole ihan paras päiväni menossa. Ei ala liikaa ylitulkitseen minua ja olettaan ajatuksistani jotain mitä ne eivät ole.

• samakirjedelleen
        EipSiinMuutenMit kirjoitti:

Samaa nonverbaalista viestintää se on eli mikrossa ollutta nimmaria taikka ihan vaan kokonaisklippiin niputettu klöntti "kehonkieli" johon on niputettu kaikki sanatonviestintä samaan sanaan.

https://mielenihmeet.fi/mita-kehonkieli-kertoo/

Se ei silti muuta että jos ihmisellä joka muita tulkitsee on ajatus että kaikki vihaa häntä niin hän katsoo ja tulkitsee muita sen näkövinkkelin kautta eli jos hän

esim.

näkee kuiskailua porukassa jossa on, hän tulkitsee että "jaa, noi kuiskii hänestä paskaa"

Jos porukassa muut nauraa, mutta ko. ihminen ei kuule mikä naurun syy nyt on, hän tulkitsee taas huonon itsetunnon ja oman ajatuksensa kautta (eli sen että muut vihaa häntä) tilanteen. Hän siis olettaa että hänelle nauretaan.

Jos taasen joku osoittaa jossain häntä kohti, hän on varma että nyt häntä pilkataan.

Jos taasen hän tulee seuraan jossa kaveri on hiljainen, pahantuulinen, hän tulkitsee taas oman minäkuvansa kautta asian. "jaa. se on suuttunut mulle. Minulle mökötää. Se ei pidä minusta"

(ja todellisuus voi olla vain se että heräännyt painajaisiin, aamu mennyt persiilleen. kauhee kiire. Mies/vaimo/laps kotona aamulla ollut kiukkuavalla päällä ja saanut aamusta jo heti tapella. auto hajonnut matkalla. Mummo haukunut rappukäytävässä pystyyn. rekka-auto heittänyt kuravedet niskaan työmatkalla ja uudet vaatteet ihan paskaset tms)

eli totuus pahantuulisuudesta liittyy ihan muuhun asiaan kuin siihen ko. henkilöön joka oman huonon itsetunnon kautta tulkitsee että häntä vihataan ja hänestä ei pidetä, hänelle ollaan vihaisia. Hän siis näkee kehonkieltä ja kasvonilmeitä, mutta tulkitsee ne virheellisesti, koska ei ole itse mielen- ja minäkuvansa kanssa tasapainossa. Hän ei pysty olemaan objektiivinen tulkinnassaan.

Itse henk.koht. olen pahalla päällä varmaan koko päivän. jos aamu alkaa A) kiireellä B) joku huutaa mulle heti aamusta. Itse en kaada muiden niskaan sanallisesti, mutta mun pinnan kiristys näkyy kyllä eleissä ja siinä että pyrin olemaan omassa rauhassa muista kauempana ihan omissa oloissani tekemässä hiljaa asioita. Huono itsetuntoinen sen saattaa tulkita että nyt mulla on jotain ko. ihmistä vastaan vaikka minä vain pyrin omaan tilaan rauhoittuun jotta en oikesti räjähtele syyttömille. Itse olen erittäin tyytyväinen olooni jos saan olla silloin omassa rauhassani eikä kukaan tule silloin tökkimään kiukkukohtauksen partaalla olevan yrityksiä päästä takaisin tasapainoon.

Itse yritän aina jossain kohtaa päivää mainita jotenkin ohimennen että oli vähän tilanne päällä aamulla tai aamu alkoi huonosti tms. jos olen selvästi pinna kireällä, niin sitten usein kun sen lausahdan niin muut jo saa ymmärtää ja hahmottaa sen miksi nyt pyrin oleen rauhassa tai minusta huomaa ettei ole ihan paras päiväni menossa. Ei ala liikaa ylitulkitseen minua ja olettaan ajatuksistani jotain mitä ne eivät ole.

Tää on ihan selvä. On monia asioita, jotka vaikuttaa käyttäytymiseen. Mutta kahden ihmisen rauhallisessa kohtamisessa, jossa on ihan tavallista elämää, niin sellasten tilanteiden mikroilmeet ja eleet on se, mistä minä kirjoittelin.

• Anonyymi

Haluaisin nähdä tiettyjä kasvoja, jos voisi tulkita jotakin. Eihän ne kehtaa näyttää naamaansa.
        Jos vahingossa näkee, kääntävät katseen TS. Häpeävät.

• olenlöytänyt

"sielunkumppanin", joka on lähes kopio minusta ja positiivisesta elämänasenteestani. <3

• juhygtfr

kehonkieli on puolustusmekanismi, vahva ihminen vaikuttaa siihen hymyllä tai ystävällisellä eleellä (lue vahava rakastettu)

• gfvbg

Hymyilen joskus jollekin salaperäisesti, ihastuneen oloisena, mutta ajattelen fuck mikä idiootti. Sitä kun ei kehtaa oikeasti sanoa.

• Välillähyödyllinenkin

Resting bitchface on todellinen kirous.

• olenonnistunut

Ihastumisen voi silti peittää hallitsemalla eleitä

• hetkikuinikuisuus

Olen epäonnistunut, kun autonominen hermosto päätti toisin.

• tilanteenmukaan

Psykopaattina narsistina olen täysin elekieletön halutessani.

• Huijaat

Älä nyt..et oikeasti ole kuitenkaan.

• näinon-

Ihmisen käytöksestä huomaa esim. Jos jollain on ollut suhde johonkin henkilöön.
      Ei kaikki huomaa jotkut kuitenkin huomaa.

• nekertoo

Ihminen, joka huomaa pieniä, niitä mikroilmeitä ja -eleitä, tod näk huomaa. Normaalilla havainnoinnilla ei huomaa niitä välttämättä ollenkaan. Mutta sit on ihmisiä, jotka haluaa antaa ympärillään oleville väärän kuvan esim suhteestaan johonkin samoissa porukoissa pyörivään henkilöön, siis heidän keskinäisestä suhteesta väärän kuvan muille. Tällainen ihminen käyttäytyy siten, kuin hän olisi läheisesti tekemisissä jonkun kanssa, osaa näytellä pienillä eleillä roolia, jota on tottunut vetämään. Mutta tarkasti havainnoiva huomaa tämän roolin.

'Mikroilmeet kestävät vain sekunnin murto-osan, joka tekee niiden tunnistamisen vaikeaksi. Piilotetut tahdosta riippumattomat ilmeet paljastavat tunteita, joita ihminen ei halua paljastaa muille. Hymyileväkin voi todellisuudessa elää jossain aivan muussa tunteessa. U2i:n toimitusjohtaja Petri Pirnes muistuttaa, että keskustelutilanteessa viestinnästä vain osa tapahtuu sanoilla.

- Kyllähän kehonkielellä ja ilmeillä on hyvinkin suuri merkitys neuvottelutilanteissa.

Oulun yliopiston konenäkötutkijoiden menetelmässä mikroilmeet pyydystetään tietoteknisin keinoin. Hallitsemattomat ilmeet kahlitaan videokuvan ja matemaattiseen laskentaan perustuvan tunnistuksen avulla. Näin tunnistuksen luotettavuus voi olla jopa 80 prosentin luokkaa. Ihminen tunnistaa piilotetut ilmeet silmillään lähes puolet heikommin. USA:n lentokentillä on jo pitkään ollut mikroilmeiden tarkkailijoita, tarkoituksenaan havaita epäilyttävää käytöstä, kertoo professori Matti Pietikäinen Oulun Yliopistosta.'

• kunhan-arvailen

Naiset saattavat ehkä olla taitavampia kehonkielen tarkkailijoita, ainakin parisuhteessa. Tämä saattaisi johtua biologiasta, naisen ikiaikaisesta roolista. Tarkkailu voi tapahtua automaattisesti, tiedostamatta. Sitten voi ihmetyttää, että "miten aavistinkin" sitä sun tätä, mutta havainnot tuli tehtyä huomaamatta, alitajuisesti.

• klklklklölöklk

Just näin.

• kjhökjhökjh

Aivoissa tapahtuu enemmän päättelyä kuin mistä olemme tietoisia. Tietoisuuden kynnyksen alapuolella tapahtuu runsaasti toimintaa, joka saattaa aiheuttaa aavistuksia ja käytännön toimintaa ohjaavia tuntemuksia. Niinpä myös muiden ihmisten kehonkieltä tulee havainnoitua ja luettua huomaamatta ja automaattisesti.

Tiedostamatonta aivotoimintaa on tutkittu talousalallakin, linkin jutussa lisää:

http://www.tekniikkatalous.fi/tiede/tutkijat-uskovat-aivojen-kykyyn-ennustaa-tulevaa-vaikka-henkilo-tietoisesti-uskoisi-toisin-6671086

💡

• Anonyymi

Ristiriita siinäkin. Ei voi katsoa tunnelinäöllä. Vaan laajemmalla perspektiivillä.
        Saattaa olla jos haluat tarkkailla paria ihmistä voi olla niin että ovat vain kiinnostuneita toisistaan. Tai vain toinen on kiinnostunut ja " NS syytetty " on huomannut sen.
        Ihmisen tarve on vain saada juorut kulkemaan🤔

• Minimmäxi

Hei! Mä voin ohjata sua mun äänellä niin, että sä kuulet ja näet minut, mut mä en kuule sun puuskutustas

• Muuttakaaulkomaille

Sairas ajatus. Ketäänxei voi ohjailla ilman toisen lupaa. Sun omien korvien välissä on silloin vika.

• Seuratkaa keskustelijan silmiä. Pälyilevä, harhaileva katse kertoo tilanteesta sen, että keskustelija on vaivaantunut tilanteesta ja haluaa mahdollisimman pian pois.
      Sanoin on levoton liikkuminen, käsien tai jalkojen kokoaikainen liikuttelu on merkki vaivaantumisesta.

• Mikäluuletolevasi

Tai sitten on niin vitun tylsää ettei vaan saatana kiinnosta ajatukset karkaa muualle.

• Muutarakkaasiluo

Niin voi oppia rapsuttamaan käsien reunan sisäpuolta, kun on niin epävarma ja ei aito ihminen. Muiden paremmuus on uhka ja pitää pitää sellaset taka-alalla. Näemme lävitsesi itserakas olet kuin mikä. Et todellakaan ajattele muiden parasta. Teatteria kaikki. Oot oikeesti tosi epävarma ihminen.

• Anonyymi

Jos sillä rapsuttajalla on kr. Atooppinen iho. Kaikki on huomioitava.😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sillä rapsuttajalla on kr. Atooppinen iho. Kaikki on huomioitava.😁

Ehkä voisi ottaa myös työn laadun huomioon.
        Kuka välittää yhden ihmisen mielipiteestä ja varsin tuntemattoman. Sulla ei kuitenkaan ole puhtaat jauhot pussissa, kun noin rajusti puhut jostakin ihmisestä.

• Anonyymi

Me emme tarvitse edes läpivalaisua, kun näkee tiettyjen henkilöiden olevan kieroja ja läpimätiä!

• Xölfjfbbf

Joo, mutta kehonkieli antaa paljon tulkinnanvaraa. Voi helposti tulkita ihan väärin.

• Fysioterapeutinmietokset

Kehonkieli, on potaskaa. Monessakin asiassa. Luen mieluummin ajatuksia. Paljon varmempaa.

• lajdalkjflkdj

Kehonkieli on omallaan tavallaan totta, mutta samalla valheellista tulkintaa. Koska siinä ei oteta huomioon mistä lähtökohdista ihminen siinä tupsahti toisen tulkittavaksi. Monet osaavat vakuuttavasti myös esittää oikeanlaista, sehän on monien valmennuskurssien tarkoituskin, miten esiinnyt vakuuttavasti. Ei kuitenkaan kerro ihmisestä juuri mitään, siitä, mitä hänen päässään liikkuu, mikä hän motivoi, mitkä hänen todelliset asenteet ovat.

Ajatuksenlukeminen voi olla telepatiaa tai sitten omien tuntemusten projisointia, voi siinäkin kaikki mennä pieleen, jos ei ole tarkka.

• Odottajanaikapitkä

Mieluiten mikro, kuin makro. Makron jöpötystä ei taho nähä, kun alkaa kielimään tosellisista tunnetiloistaan :D no hyi minua :D

• Anonyymi

https://yle.fi/uutiset/3-11087653

Linkissä pieni kolumni aiheesta.

Muiden ihmisten kehonkielen lukeminen tapahtuu enimmäkseen automaattisesti ja tiedostamatta. Kuten kolumnissa todetaan, kyseinen taito on hyvin varjaista perua.

• Anonyymi

Ei päde aspergereilla, joilla elekieli voi olla vähäistä, puuttua jossain tilanteessa tai olla tilanteeseen sopimatonta. Myös skitsofreenikoilla esiintyy ilmeiden puuttumista ja tilanteeseen sopimattomuutta. Masentuneillakin elekieli voi olla vähäistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4416
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2499
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1637
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      26
      1354
    5. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1197
    6. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      114
      944
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      932
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      914
    9. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      75
      904
    10. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      18
      871
    Aihe