Suomalainen rockari Annika

80sTeen

Suomalainen rocklaulaja Annika / Annica teki yhden levyn 1987/88, tietääkö joku hänestä jotain, oikea nimi tms? Ton nimisiä laulajia tuntuu olevan paljon, joten googlettaminen hankalaa. Kun muistaisi edes sen levyn nimen, niin voisi löytää lisää infoa. Mitä tapahtui sen levyn jälkeen? Mikään suuri tähti ei koskaan ollut, ei muistaakseni levy päässyt myyntilistoille jne. Muistan jutun Suosikissa, ei sen enempää kuullut enää koskaan sen jälkeen. Kys levy on varmasti harvinainen, ja tod näk jonkinlainen keräilyharvinaisuus nykyään.

22

3404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Geronimo11

      Oikea nimi Annica Wiklund. Levy oli Badly Dreaming.Kokeile noilla.

    • 80sTeen

      Juurikin tämä. Nopeastipa joku tiesi :) Kiitos. Levyn kannen muistan hämärästi. Kuten arvata saattaa, vinyylistä saa pulittaa paljon nykyään, keräilyharvinaisuus.

    • 80sTeen

      Olisi mielenkiintoista saada tietää, yritettiinkö tätä levyä ulkomaille? Tuskinpa. Mahtava ääni, ja tuotanto.

      • Gr8.Expectations

        Ei silloin kai oikein mitään kyetty Suomesta ulkomaille viemään, vaikka olisi yritettykin... Eivätkä ne tekijöiden eväätkään nyt aivan muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta sittenkään niin räjähtelevän potentiaalisia olleet, vaikka muuta usein luultiin ja puhuttiin. Kyllä noiden spekuloitujen "vientitoivojen" lievään yliarviointiin on taipumusta Suomessa perinteisesti 80-luvulta juontaen ollut.

        Todella isoja askeleita olisi varmaan pitänyt artistien läpimurtoon ottaa, eikä niihin useimmiten ollut edellytyksiä, monessakaan mielessä. Suurimmassa osassa suomalaisten parhaitakin tekeleitä jo kielellis-ulosannillinen kuilu etenkin englanninkieliseen maailmaan oli vain liian iso, vaikka moni juttu kotimaisissa korvissa "kansainväliseltä" kuulostikin. Noiden haasteiden ylittämisessä olisi ollut sitten todella paljon työtä, jonka toteuttamiseen ei ollut koneistoja, ei ehkä monesti muitakaan eväitä...

        Poikkeuksina olivat ne muutamat tekijät, jotka lähtivät itse ulkomaille ja saavuttivat jalansijaa siellä. Mutta eipä niitäkään varsinaisesti mihinkään "viety" - menivät itse ennemmin.


      • jnhgvfcvgbnhj
        Gr8.Expectations kirjoitti:

        Ei silloin kai oikein mitään kyetty Suomesta ulkomaille viemään, vaikka olisi yritettykin... Eivätkä ne tekijöiden eväätkään nyt aivan muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta sittenkään niin räjähtelevän potentiaalisia olleet, vaikka muuta usein luultiin ja puhuttiin. Kyllä noiden spekuloitujen "vientitoivojen" lievään yliarviointiin on taipumusta Suomessa perinteisesti 80-luvulta juontaen ollut.

        Todella isoja askeleita olisi varmaan pitänyt artistien läpimurtoon ottaa, eikä niihin useimmiten ollut edellytyksiä, monessakaan mielessä. Suurimmassa osassa suomalaisten parhaitakin tekeleitä jo kielellis-ulosannillinen kuilu etenkin englanninkieliseen maailmaan oli vain liian iso, vaikka moni juttu kotimaisissa korvissa "kansainväliseltä" kuulostikin. Noiden haasteiden ylittämisessä olisi ollut sitten todella paljon työtä, jonka toteuttamiseen ei ollut koneistoja, ei ehkä monesti muitakaan eväitä...

        Poikkeuksina olivat ne muutamat tekijät, jotka lähtivät itse ulkomaille ja saavuttivat jalansijaa siellä. Mutta eipä niitäkään varsinaisesti mihinkään "viety" - menivät itse ennemmin.

        Onhan näitä muitakin aksentti-ääniä, jotka ovat päässeet laajempaankin levitykseen. Saksalaisilla esim. monesti on ongelmia sen etuällänsä kanssa ja se kuuluu "jopa" suomalaiseenkin korvaan, vaikkei natiivi-enkunkielisiä olla. Ei se kansainvälisyys tarkoita pelkästään ääntämistä, vaan ylipäätään sitä koko meininkiä soundeineen. Joku Hanoi Rocks kuulosti aikoinaan sellaiselta kamalta, jonka olisi voinut mainostaa olevan mistä päin maailmaa tahansa. Kun kuuntelet sitten muita aikakauden suomalaisia pumppuja, ne hyvästäkin englannin ääntämisestä huolimatta, kuulostivat sellaiselta, jossa kuuluu se suomalaisuus.

        Mielenkiintoista olikin, että Hanoille iso yleisö Suomessa enemmänkin naureskeli, kun sitten samalla vannottiin joidenkin kummallisten perisuomalaisten tanssibändien nimeen, ja kuviteltiin niidenkin olevan kovaa kamaa maailmallakin, vaikkei kyseiset pumput koskaan Suomen rajojen yli päässeetkään.


      • Gr8.Expectations

        Niin, en nimenomaan tarkoittanut "kielellis-ulosannillisella kuilulla" mitään pelkkää teknistä ääntämistä ja aksentteja vaan koko ilmaisua ja tulkintaa. Ja kyllähän se aika yhtä lailla oli ja on vaikea englanninkielistä maailmaa vallata mistä tahansa muualta, jos noilla kohdin homma onnahteli aavistuksenkin. Jotenkin on päästävä siihen, että koko tulkinta uppoaa täydellisesti yleisöönsä (~kuin suomenkielinen hitti suomalaisiin) - ja se on äärimmäisen haasteellista ja hienoviritteistä loihtimista... Lisäksi pitäisi tosiaan musiikillisesti (biisit, soundit...) ennemmin lyödä laudalta sikäläiset tekijät, kuin olla olevinaan (muka) samaa "kansainvälistä tasoa" niiden kanssa (=käytännössä aina jo jäljessä ja kyydistä pudonnut).

        Hyvät koneistot ja yhteydet ehkä joidenkin muiden maiden artistien kohdalla saattoivat jotain edesauttaa ja kompensoida. Ja/tai sitten itse musiikin, biisien vain piti olla niin ylivoimaista, että pienet häiriötekijätkin karisivat jo vastustamattomasti sen tieltä... ("Abba"?)

        Muuten ja ylipäätään aika samaa mieltä kaikesta, mitä kommentoit. Hanoi, Smack olivat ehkä sellaisia suomalaisia tekijöitä, joiden voi ajatella _menneen_ maailmalle, ja menneen läpi siellä. 80-luvun taitteen laajempien suomalaisyleisöjen naureskelussa Hanoi-friikeille ja keskittymisessä perinteisempään nyt taas ei ole mitään kovin ihmeellistä tai yllättävää sinänsä - mielenkiintoista ehkä toki. Mutta noilla kohdin lienee hyvä toisaalta huomata sekin, että Suomi-rockin kehitysten myötä Hanoillakin oli kuitenkin oma pieni yleisönsä ja ymmärtäjänsä jo alkuvaiheissa myös kotimaassaan. Ei Suomi aivan totaalisen eristyksissä ja jälkijunissa 80-luvun alun rockin kv. kehitysten suhteen toki ollut...


      • engelsklooni
        Gr8.Expectations kirjoitti:

        Niin, en nimenomaan tarkoittanut "kielellis-ulosannillisella kuilulla" mitään pelkkää teknistä ääntämistä ja aksentteja vaan koko ilmaisua ja tulkintaa. Ja kyllähän se aika yhtä lailla oli ja on vaikea englanninkielistä maailmaa vallata mistä tahansa muualta, jos noilla kohdin homma onnahteli aavistuksenkin. Jotenkin on päästävä siihen, että koko tulkinta uppoaa täydellisesti yleisöönsä (~kuin suomenkielinen hitti suomalaisiin) - ja se on äärimmäisen haasteellista ja hienoviritteistä loihtimista... Lisäksi pitäisi tosiaan musiikillisesti (biisit, soundit...) ennemmin lyödä laudalta sikäläiset tekijät, kuin olla olevinaan (muka) samaa "kansainvälistä tasoa" niiden kanssa (=käytännössä aina jo jäljessä ja kyydistä pudonnut).

        Hyvät koneistot ja yhteydet ehkä joidenkin muiden maiden artistien kohdalla saattoivat jotain edesauttaa ja kompensoida. Ja/tai sitten itse musiikin, biisien vain piti olla niin ylivoimaista, että pienet häiriötekijätkin karisivat jo vastustamattomasti sen tieltä... ("Abba"?)

        Muuten ja ylipäätään aika samaa mieltä kaikesta, mitä kommentoit. Hanoi, Smack olivat ehkä sellaisia suomalaisia tekijöitä, joiden voi ajatella _menneen_ maailmalle, ja menneen läpi siellä. 80-luvun taitteen laajempien suomalaisyleisöjen naureskelussa Hanoi-friikeille ja keskittymisessä perinteisempään nyt taas ei ole mitään kovin ihmeellistä tai yllättävää sinänsä - mielenkiintoista ehkä toki. Mutta noilla kohdin lienee hyvä toisaalta huomata sekin, että Suomi-rockin kehitysten myötä Hanoillakin oli kuitenkin oma pieni yleisönsä ja ymmärtäjänsä jo alkuvaiheissa myös kotimaassaan. Ei Suomi aivan totaalisen eristyksissä ja jälkijunissa 80-luvun alun rockin kv. kehitysten suhteen toki ollut...

        Hanoi Rocksin kansainvälinen menestys tuntuu kuplalta. Kuinka monta levyä bändi on myynyt? Monroe tuntee pari kuuluisaa jenkkiä, mutta se ei kerro mitään bändin yleisestä tunnettuisuudesta.
        Rockbändien ongelmana on moneen kertaan tehdyn materiaalin kloonaaminen, mikä sekin jää useimmiten epätoivoiseksi yritykseksi kuulostaa muka hienolta. Maailmalla on oltava oma itsensä ja erotuttava porukasta, jos aikoo saavuttaa edes kulttisuosiota. Murteita en pidä esteenä, sillä jokaisella on oma murteensa ja korostuksensa.


      • jnhgvfcvgbnhj
        engelsklooni kirjoitti:

        Hanoi Rocksin kansainvälinen menestys tuntuu kuplalta. Kuinka monta levyä bändi on myynyt? Monroe tuntee pari kuuluisaa jenkkiä, mutta se ei kerro mitään bändin yleisestä tunnettuisuudesta.
        Rockbändien ongelmana on moneen kertaan tehdyn materiaalin kloonaaminen, mikä sekin jää useimmiten epätoivoiseksi yritykseksi kuulostaa muka hienolta. Maailmalla on oltava oma itsensä ja erotuttava porukasta, jos aikoo saavuttaa edes kulttisuosiota. Murteita en pidä esteenä, sillä jokaisella on oma murteensa ja korostuksensa.

        Noh, Hanoi Rockshan on ollut vaikute joillekin sittemmin kansainvälistä menestystä saaneille pumpuille. Esimerkiksi Guns'n Rosesin jätkät ovat jopa sanoneet, ettei koko pumppua välttämättä olisi koskaan ollut olemassakaan ilman Hanoita, ja onhan Hanoilla jonkinlaista kulttimainettakin kansainvälisillä vesillä. Kuinka moni muu tuon aikakauden suomalaispumppu voi sanoa vaikuttaneensa edes vähäisessä määrin muihin yhtyeisiin maailmalla?

        Ja olihan Hanoi Rocks todella suosittu Japanissa, mikä ei sinänsä kylläkään ole yllättävää, koska siellä päin tuntuu olevan aina kova suosio sellaisiakin bändejä kohtaan, jotka eivät välttämättä ole länsimaissa kaikkein kirkkaimmassa kärjessä.


      • Gr8.Expectations

        Hanoihan hajosi käytännössä suuren (Amerikan) breikkauksen kynnyksille. Se on kulttibändi, joka on ihan todellakin merkittävä uranuurtaja ja vaikuttaja modernissa rock-musiikissa ja tunnetaan sen myötä erityisesti muusikko- ym. "skene"-piireissä.

        Levymyynti ei ehtinyt kasvaa massiivisiin mittoihin, ja niin bändistä tuli sellainen rock-mytologian "tarkoin varjeltu salaisuus" vihkiytyneille. Sieltä (ja toki myös myöhemmästä pitkästä urasta) ne Monroen, Andyn & kumppanien joskus lööppeihinkin nousevat tuttavuudet ja arvostukset sitten kumpuavat, ja ihan aiheesta.

        Kyseessä oli tietysti nimenomaan bändi, joka oli omaperäinen, uraauurtava ja jälkivaikutuksiltaan merkittävä - ei todellakaan mikään pelkkä "engels-" tai mikään muukaan "klooni". Kokonaisuudessaan tarina on lähes uskomattoman kova juttu suomalaisbändiltä; ensin läpimurto Englannin klubiskenessä ja sitten eteneminen Amerikkaan... Kannattaa ehkä perehtyä aiheeseen hieman syvemmin, jos haluaa päästä siitä selville - materiaalia kyllä löytyy vaikkapa kirjojen muodossa ihan hyvin.

        "Murteista": Kyllä niillä aksenteilla ja koko kielellisillä ulosanneilla oli varsinkin aikoinaan ja on myös edelleen, ehkä vain vähän muuttunein tavoin, todella suuri merkitys. Englanninkielisille markkinoille ei esim. suomalaisella tankero-enkulla todellakaan ollut eikä ole edelleenkään mitään asiaa. Voisi sanoa, että jos laulu vahvalla vieraalla aksentilla uppoaa natiiviyleisöön, niin kyseessä on oltava todella erityinen musiikillinen kokonaisuus muuten. Ne ovat todella harvassa, ja silloinkin yhden jipon muotia pitemmän ilmiön rakentaminen on erittäin harvinaista, lähes mahdotonta.


      • Anonyymi
        engelsklooni kirjoitti:

        Hanoi Rocksin kansainvälinen menestys tuntuu kuplalta. Kuinka monta levyä bändi on myynyt? Monroe tuntee pari kuuluisaa jenkkiä, mutta se ei kerro mitään bändin yleisestä tunnettuisuudesta.
        Rockbändien ongelmana on moneen kertaan tehdyn materiaalin kloonaaminen, mikä sekin jää useimmiten epätoivoiseksi yritykseksi kuulostaa muka hienolta. Maailmalla on oltava oma itsensä ja erotuttava porukasta, jos aikoo saavuttaa edes kulttisuosiota. Murteita en pidä esteenä, sillä jokaisella on oma murteensa ja korostuksensa.

        Miljoona myytyä levyä


      • Anonyymi
        Gr8.Expectations kirjoitti:

        Niin, en nimenomaan tarkoittanut "kielellis-ulosannillisella kuilulla" mitään pelkkää teknistä ääntämistä ja aksentteja vaan koko ilmaisua ja tulkintaa. Ja kyllähän se aika yhtä lailla oli ja on vaikea englanninkielistä maailmaa vallata mistä tahansa muualta, jos noilla kohdin homma onnahteli aavistuksenkin. Jotenkin on päästävä siihen, että koko tulkinta uppoaa täydellisesti yleisöönsä (~kuin suomenkielinen hitti suomalaisiin) - ja se on äärimmäisen haasteellista ja hienoviritteistä loihtimista... Lisäksi pitäisi tosiaan musiikillisesti (biisit, soundit...) ennemmin lyödä laudalta sikäläiset tekijät, kuin olla olevinaan (muka) samaa "kansainvälistä tasoa" niiden kanssa (=käytännössä aina jo jäljessä ja kyydistä pudonnut).

        Hyvät koneistot ja yhteydet ehkä joidenkin muiden maiden artistien kohdalla saattoivat jotain edesauttaa ja kompensoida. Ja/tai sitten itse musiikin, biisien vain piti olla niin ylivoimaista, että pienet häiriötekijätkin karisivat jo vastustamattomasti sen tieltä... ("Abba"?)

        Muuten ja ylipäätään aika samaa mieltä kaikesta, mitä kommentoit. Hanoi, Smack olivat ehkä sellaisia suomalaisia tekijöitä, joiden voi ajatella _menneen_ maailmalle, ja menneen läpi siellä. 80-luvun taitteen laajempien suomalaisyleisöjen naureskelussa Hanoi-friikeille ja keskittymisessä perinteisempään nyt taas ei ole mitään kovin ihmeellistä tai yllättävää sinänsä - mielenkiintoista ehkä toki. Mutta noilla kohdin lienee hyvä toisaalta huomata sekin, että Suomi-rockin kehitysten myötä Hanoillakin oli kuitenkin oma pieni yleisönsä ja ymmärtäjänsä jo alkuvaiheissa myös kotimaassaan. Ei Suomi aivan totaalisen eristyksissä ja jälkijunissa 80-luvun alun rockin kv. kehitysten suhteen toki ollut...

        Ei niin eipä ollut kovin eristyksissä ja jälkijunassa kasariluvun rockin kehityksen suhtteen kun esim dingo aika-ajoin teki hyvinkin universaalin kansainvälisenoloisia biisejä ja paras esimerkki kansainvälisistä biisien tekemisestä oli hanoi rocks ja pop-musan puolella bogart c ja broadcast. Esa kaartamo sävelsi riki sorsalle kappaleen kellot ja peilit ja se tehtiin myös englanniksi joka ois voinu hyvällä markkinoilla menestyä ulkomailla. Kirkan pop-iskelmähitti surun pyygit silmistäni pois sai muistaakseni aika paljon huomiota japanissa ellen väärin muista, mutta ymmärrän kyllä miksei se saanut huomiota britanniassa ja jenkeissä koska siellä ei oikein surumielisiä melodioita kuunnella. On kait melko paljon esimerkkejä 80-luvulta suomiyhtyeistä ja artisteista jotka osas haistella ns maailman tuuliakin. Kolmas nainen yhdisti 80-luvulla suomalaisuuden ja yhdysvaltalaisen musan toisiinsa. Peer gunt teki hyvin vahvasti jenkkityylistä raisua rokkia. Popeda on aina ollut minulle tietyin varauksin suomirock-yhtye koska on se minulle ollut paljon muutakin kuin suomirock yhtye sillä on popedalla kuitenkin suurin osa duurimelodian kanssa eteneviä melko jenkkityylisiä rokkibiisejä.


    • HotRocker

      Juutuubista löytyy kyseinen lätty.

      Ja tosiaan olisi kiva tietää, kuinka kovasti tuota markkinoitiin muualle? Tuolla äänellä olisi kuvitellut ainakin olleen kysyntää kansainvälisestikin. Onkin melko hämmentävää, että tuollainen hard rock -ääni jäi käyttämättä kyseisen levyn jälkeen. Annica on ilmeisesti vielä kynäillytkin nuo kaikki kappaleet suurimmaksi osaksi itse.

    • valitettavasti

      Suomalaisilla on aina ollut suuria kuvitelmia itsestään suhteessa suureen maailmaan.

      • kijhgvfcvbghnjmk

        Jos puhut jostain mammaiskelmästä ja suomalaisesta junttirockista, niin toki, mutta esimerkiksi tämä kyseinen lätty kuulostaa aikakautensa pinnalla olleelta kansainväliseltä musiikilta, eikä eroa mitenkään heikolla tavalla muista sen ajan radiosoitossa olleista kipaleista.

        Kaikenlaista kuraa kumminkin nousee aina hittimateriaaliksi, ja esim tuolta kyseiseltä kaudeltakin löytyy tavattoman tyhjänpäiväisiä renkutuksia, joiden klassikkoasemaa ei voi kuin ihmetellä. Tämän päivän rap- ja mikälie dubsteppi -sonta ynnä muu pyllynpyöritysrytmi autotuneineen on hyvä esimerkki siitä, kuinka ala-arvoista tavaraa pidetään hyvänä musiikkina.
        Kun ajattelee, että joku siloposki, jonka tehtävänä on vain aukoa suutaan lavalla taustanauhan tahtiin, kun kaikki muu kappaleen kirjoituksesta lyriikoiden kautta imagon luomiseen ynnä muuhun on tehty jonkun muun toimesta on olevinaan kyseisen "artistin" suurta saavutusta, ei yksikään suomalainen pumppu, joka on tehnyt kaiken edellämainitun itse ja promotoinut musiikkiaan livekeikoilla, ole omannut suuria kuvitelmia itsestään suhteessa suureen maailmaan. Poppikoneiston isolla rahalla organisoima "musiikki" on aikakautensa muotiin kiinteänä kuuluvaa silkkaa paskaa, joka menestyy vain isolla rahalla tehdyn, aikakautensa pinnallisiin muotipelleihin kohdistuvan markkinoinnin toimesta, ja jää siksi elämään muka musiikillisena neroutena saman pinnallisen muotiporukan tsemppaamana.


    • missävivahteet

      Kovin on yksioikoista rocksuorittamista.

    • Gr8.Expectations

      Onhan tuo ihan vakuuttavankuuloista kasarikähinää, todetaan nyt vielä se. Siltikin vielä matkaa siihen, että olisi 1) läpimurtobiisi ja 2) sen mukana kiinnostava, aikaan osuva mutta omaperäinen "imago" sekä 3) taustakoneistot, bändit ym. ym. täsmäkunnossa ulkomaisten markkinoiden valtaamista varten (jos siitä mahdollisuudesta nyt keskusteltiin)...

      Vuosikymmenen vaihteen ('80/'90) myötähän koko rokkitouhu alkoi mennä Suomessakin jo taantumaan. 80-luvun Suomirock-buumi oli kuitenkin tärkeä taustatekijä lähes kaikille englanniksi toimineillekin tekijöille. Tällaisten juttujen sauma oli sekä Suomessa että kansainvälisesti juuri tuossa 80-luvun jälkipuoliskolla, sitten se meni pitkälti ohi. Kenties tämäkin voi joltain osin selittää sitä, miksi ei artistista ole sittemmin ns. kuultu (arvailua tuntematta todellisia taustoja mitenkään)...

    • äänessä_on
    • annica_laulaa
    • belseboop

      Omituista sontaa Hanoi oli ja on edelleenkin jos sitä kuuntelemaan oikein rupeaa..
      Wigwam olisi ollut todellakin kaikkien mahdollisuuksien bändi,tais vain myöhästyä muutamalla vuodella,koska bändin ollessa parhaimmillaan oli jo punk-aalto pilaamassa musiikin,,josta sivumennen sanoen ei olla vieläkään toivuttu..näitä "suomipoikain" gangsta-räppejä jos JOUTUU jossakin pakosta kuulemaan niin asian kyllä ymmärtää!

      • Öllöllöö

        Kannattaa olla kommentoimatta, jos pitää Hanoita omituisena sontana. Silloin näet puhuu täyttä p*skaa.

        Ymmärtämätön juntti. Cansainvälistä hard rockia hanuristasi.


    • Anonyymi

      Kyllä muistan 80-luvun lopulla , näin jopa livenä(en nyt muista paikkaa, ei sitä varmaan edes nykyään ole:( , mut oli helvetin hyvä gimma laulaa ja bändi oli kova...nyt badly dreaming ilmestyy cdnä 9.12.22 eli ostamaan ..mut voi niitä aikoja..88-89 olin 18v just täyttäny Annica oli upee lavalla ja muutenkin :) levykauppa x julkaisee ton.

    • Anonyymi

      En muista häntä mut kiitos tiedosta. Aion huomenna kait tsekata hänen tuotantoo =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe