Suora kopio Iltalehdestä:
"Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen.
Mitä tulospalkkioihin palaaminen käytännössä tarkoittaa? Esimerkiksi Ylen toimitusjohtajan osalta vuosittaisen tulospalkkion maksimi on enintään 15 % toimitusjohtajan kiinteästä vuosipalkasta.
Apunen on aiemmin vahvistanut Iltalehdelle, että uuden toimitusjohtajan kuukausipalkka on 26 000 euroa. Marit af Björkestenin vuositulot lienevät siis reilut 312 000 euroa, josta maksimibonus 15 prosenttia tästä summasta laskettuna olisi noin 47 000 euroa."
YLE SÄÄSTÄÄ!!!!!!!!
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
13
391
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä peli ei vetele. Nyt joukkovoimalla vastustamaan tätä röyhkeyttä.
- Anonyymi
Ei niitä pelkästään johtoportaalle olisi tarkoitus maksaa, vaan ihan kaikille työntekijöille. Miltäköhän irtisanoituista mahtaa tuntua. Ylehän ajoi esimerkiksi maakunnallisen toiminnan alas sillä perustesteella, että leikkauksia piti tehdä.
Ylen työntekijät myös itse ovat jo protestoineet näitä tulospalkkoja vastaan. - Anonyymi
YLE on kuitenkin julkinen yhtiö ja tietoa on saatavana. Miten MTV tai Nelonen jakavat rahaa? Kyllä sielläkin varmaan palkitaan henkilökuntaa.
- AnonyymiUUSI
MTV ja Nelonen eivät saa kansalaisten verorahoja joilla mällätä.
- AnonyymiUUSI
MTV ja Nelonen eivät saa kansalaisten verorahoja joilla mällätä.
- AnonyymiUUSI
MTV ja Nelonen eivät saa kansalaisten verorahoja.
- Anonyymi
Ei valtion palkkalistoilla oleva työntekijä asemasta riippumatta tarvitse bonuksia. Hyvin pian ollaan tilanteessa, jossa naamavärkki ja ruskeakielisyys on ehto palkitsemiseen. Transparentti ja tasa-arvoinen palkkaus on perusasia, jos ja kun kansa sen maksaa.
- Anonyymi
Bonukset tyhjästä, työntekijöitä pellolle, säästyneet rahat johdon bonuksiin. Meno kuin pahimmassa banaani valtiossa. Tekis mieli sanoo ruma sana.
- AnonyymiUUSI
2027 nähdään mielenkiintoinen episodi, kun Yleisradio irtisanoo porukkaa ja maksaa kuitenkin samaan aikaan koko henkilökunnalle tulospalkkaa.
- AnonyymiUUSI
Yle johtajien SILMITÖN AHNEUS taas päällänsä
- AnonyymiUUSI
Otsikko on harhaanjohtava. Ylen johdolle maksettavat bonukset on ihan lain mukaisia, mutta Yle palauttaa tulospalkkauksen koko henkilökunnalle samalla kun väkeä irtisanotaan. Eli monet irtisanomiset olisi voitu välttää näillä rahoilla mitä nyt henkilökunnalle siellä ollaan maksamassa,
- AnonyymiUUSI
Vaikka lain mukaisia, niin näyttää ikävältä. Miksi johtaja saa palkkion näin lyhyen ajan ollut vasta siinä hommassa. Ja muutenkin nämä bonukset ovat järjettömiä.Ylen pomon palkka on isompi kuin pääministerin, kumman työ tärkeämpi?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka lain mukaisia, niin näyttää ikävältä. Miksi johtaja saa palkkion näin lyhyen ajan ollut vasta siinä hommassa. Ja muutenkin nämä bonukset ovat järjettömiä.Ylen pomon palkka on isompi kuin pääministerin, kumman työ tärkeämpi?
Pitää fröökynän saada ölypslkka vaikka tekeminen on nolla luokkaa. Alaiset siellä työt tekee.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512