9000km ajettu nyt Auris TS hybridillä Talvi/kevät alle 5L keskikulutuksella ja polttoainetta on palanut 438l=1,45€/L=635.10€
Sama kilometrimäärä vanhalla Auriksella noin 6,9L keskikulutuksella vei samalla vuodenajalla sekä samanlaisella ajolla 717L=1,45€/L=1039€
Eli 9000km ajolla on polttoainetta säästynyt jo 279L=1,45€/L=404€ noin 6kk aikana ! Eli vuodessa noin 800€ vähemmän bensakuluja vaikka auto on isompikorinen farmari.
9000km hybridillä takana
59
758
Vastaukset
- jännä.elämä
Ai jaa, jännä elämä. Itse olen käynyt tankilla yleensä kun on mennyt mittari punaiselle, tähän asti sitä on sieltä pistoolista lorissut maksua vastaan ihan kaikki mitä olen tarvinnut.
- kukin_tyylillään
On siinä kihnutettu tien tukkona lähes 9000km!
- ei_puolta_sanaa
Toyota_hybrid kirjoitti:
Kateellisten panettelua. Minä en tientukkona ole .
Aivan varmasti olet!
- Kannattaako_alkaa
Toyota_hybrid kirjoitti:
Tollaset kaikki tietävät tyypit on mailmassa niitä pahimpia ääliöitä.
kiistelemään Toyota-palstan trollipojun kanssa? Eihän sellainen keskustelu sairaan skitson kanssa johda koskaan mihinkään.
- Pakkaselle.hybridillä
Tojon janoisiin vapareihin ja vielä janoisempaan turboon nähden säästöjä varmaan tuleekin lasketulla tavalla.
Nykyaikaiset bensaturbot esim 1.0 TSI vievät vain Spritmonitorin todellisten kulutuslukemien mukaan noin puoli litraa enemmän kuin hybridi Auris. Silloin "säästö"laskelmat menevät täysin uusiksi. Varsinkin kun otetaan mukaan hankintahinta ja ylläpitokulut.Kaikissa testeissä ja koeajossa litran mitat on vieneet 7l.molemmin puolin, pari desiä yli tai ali
- vääntävä.TSI
sebel kirjoitti:
Kaikissa testeissä ja koeajossa litran mitat on vieneet 7l.molemmin puolin, pari desiä yli tai ali
No laitapa sellainen testi missä Golf 1.0 TSI Bluemotion on vienyt 7 litraa.
Tässä tavallisten kuskien kymmenien tuhansien kilometrien kirjaukset jotka kertovat että keskimääräinen kulutus on 5,7 litraa / sataselle. Rahassa ero Auris hybridiin on noin kymoin per 1000 km.
Ja kyyti VWssä on luonnollisesti luokkaa parempaa vahvasti vääntävän koneen ja loistavan alustan ansiosta.
Hauska yksityiskohta on että tuo litrainenkin purkki päihittää väännössä Toyotan 2.0 bensakoneen selvästi. - jäipois
vääntävä.TSI kirjoitti:
No laitapa sellainen testi missä Golf 1.0 TSI Bluemotion on vienyt 7 litraa.
Tässä tavallisten kuskien kymmenien tuhansien kilometrien kirjaukset jotka kertovat että keskimääräinen kulutus on 5,7 litraa / sataselle. Rahassa ero Auris hybridiin on noin kymoin per 1000 km.
Ja kyyti VWssä on luonnollisesti luokkaa parempaa vahvasti vääntävän koneen ja loistavan alustan ansiosta.
Hauska yksityiskohta on että tuo litrainenkin purkki päihittää väännössä Toyotan 2.0 bensakoneen selvästi. - Luehanräkänokka
sebel kirjoitti:
Kaikissa testeissä ja koeajossa litran mitat on vieneet 7l.molemmin puolin, pari desiä yli tai ali
Toyotan hybridien kulutus on kaikkein pienin.
http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177 - Golf_kallis
jäipois kirjoitti:
Ei taida mopomoottori oikein kiinnostaa ostajia kun olet löytänyt vertailuusi kokonaista 11 autoa. Vastaavalla haulla löytyy 750 Auris hybridiä.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&constyear_s=2014&power_s=90&power_e=140&minkm=4000&powerunit=2
Tämän päivän hinnastojen mukaan sitä paitsi Golf 1.0 Automaattina maksaa 25650,26 € ja Auris Hybridi 24183,08 €. - Väljämopo
Golf_kallis kirjoitti:
Ei taida mopomoottori oikein kiinnostaa ostajia kun olet löytänyt vertailuusi kokonaista 11 autoa. Vastaavalla haulla löytyy 750 Auris hybridiä.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&constyear_s=2014&power_s=90&power_e=140&minkm=4000&powerunit=2
Tämän päivän hinnastojen mukaan sitä paitsi Golf 1.0 Automaattina maksaa 25650,26 € ja Auris Hybridi 24183,08 €.Kysymys ei ollut siitä kuinka suosittu se on. Kyse oli siitä kuinka paljon se kuluttaa. 11 autoa joilla jokaisella on kirjattuna vähintään 4000km kulutus näyttää melko hyvin millaisella bensamäärällä auto liikkuu. Itse suosin manuaalia, joten lähtöhinta olisi noin 21.000€.
Myönnän että omalta kohdalta 1.0 TSI ei olisi se moottori jonka valitsisin. Ottaisin meluummin tehokkaamman uuden 1.5TSIn. Nöyrää voimaa läpi koko kierrosalueen eikä kulutus ole kuitenkaan kuin hieman korkeampi.
Ps. 1.0 mopomoottori on edelleen nopeampi kuin hybridiauris ja siinä on enemmän vääntöä kuin 2.0 tojossa. Mihin kategoriaan tämä asettaa nuo tojon koneet? Väljä-mopo? - Toyota-palstan
Väljämopo kirjoitti:
Kysymys ei ollut siitä kuinka suosittu se on. Kyse oli siitä kuinka paljon se kuluttaa. 11 autoa joilla jokaisella on kirjattuna vähintään 4000km kulutus näyttää melko hyvin millaisella bensamäärällä auto liikkuu. Itse suosin manuaalia, joten lähtöhinta olisi noin 21.000€.
Myönnän että omalta kohdalta 1.0 TSI ei olisi se moottori jonka valitsisin. Ottaisin meluummin tehokkaamman uuden 1.5TSIn. Nöyrää voimaa läpi koko kierrosalueen eikä kulutus ole kuitenkaan kuin hieman korkeampi.
Ps. 1.0 mopomoottori on edelleen nopeampi kuin hybridiauris ja siinä on enemmän vääntöä kuin 2.0 tojossa. Mihin kategoriaan tämä asettaa nuo tojon koneet? Väljä-mopo?trollipoju on sairas vaikka ei se sitä itse tajua. Taudin nimi on skitsofrenia ja trolli vänkää, inttää ja solvaa joka ainoa päivä vähintään18 tuntia. Hienoa elämää skitsofrenian kuplassa. Sinne ei edes vittuilu yllä että voisi vähän miettiä omaa tilaansa.
- väljämopo
Toyota-palstan kirjoitti:
trollipoju on sairas vaikka ei se sitä itse tajua. Taudin nimi on skitsofrenia ja trolli vänkää, inttää ja solvaa joka ainoa päivä vähintään18 tuntia. Hienoa elämää skitsofrenian kuplassa. Sinne ei edes vittuilu yllä että voisi vähän miettiä omaa tilaansa.
Minä kirjoitin siitä mitä TSI1.0 kuluttaa ja mitä sen suorituskyky on verrattuna Auris hybridiin ja tojon 2.0 koneeseen.
Sinä analysoit minut skitsofreenikoksi.
Sulla on hieman outo käsitys solvaamisesta jos pidät mun viestiäni solvaavana. - Mikä_on_mopo
Väljämopo kirjoitti:
Kysymys ei ollut siitä kuinka suosittu se on. Kyse oli siitä kuinka paljon se kuluttaa. 11 autoa joilla jokaisella on kirjattuna vähintään 4000km kulutus näyttää melko hyvin millaisella bensamäärällä auto liikkuu. Itse suosin manuaalia, joten lähtöhinta olisi noin 21.000€.
Myönnän että omalta kohdalta 1.0 TSI ei olisi se moottori jonka valitsisin. Ottaisin meluummin tehokkaamman uuden 1.5TSIn. Nöyrää voimaa läpi koko kierrosalueen eikä kulutus ole kuitenkaan kuin hieman korkeampi.
Ps. 1.0 mopomoottori on edelleen nopeampi kuin hybridiauris ja siinä on enemmän vääntöä kuin 2.0 tojossa. Mihin kategoriaan tämä asettaa nuo tojon koneet? Väljä-mopo?Käy katsomassa alla olevasta linkistä ohituskiihtyvyyttä 60-120 km/h. Vertaile Auris hybridiä ja Vokkarin pieniä turbokoneuta manuaalilla. Se on tosiaan vähän vanhentunutta tietoa koska mukana ei ole 1.0 Volkkareita. Mutta ei ne 1.2:setkaan kovin hyvin siinä pärjää.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/12gANVK4NYjRbdzWXkcFOk-0mAkJzuFeRAwdEG18iSjY/pub?output=html#
- Lammaspaimen1111
Huollossa otetaan säästöt pois. Akkutakuun vuoksi käytät autoasi marmoritiskillä - missäs muuallakaan - 8 vuoden ajan. Tarkastusta tarkastuksen perään, öljynvaihto ja ilmansuodatin 400 euromarkkaa olkaa niin hyvä.
- ölöhjglkghfjyh
Lue tuosta, äläkä valehtele:
Toyotan huollot ovat kaikkein halvimmat.
http://www.hs.fi/autot/a1466472882887
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001205568.html
Toyotan hybridien kulutus on kaikkein pienin.
http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177 - E220_CDI
Toyotan halpojen huoltojen yhdistäminen Talouselämän TM jutusta tekemään lyhennelmään antaa väärän kuvan tilanteesta. Molemmat väitteet ovat sinänsä totta, Toyota on halpa huoltaa ja Lexus CT kuluttaa vähemmän kuin sitä nopeammat bensamoottoriset.
Mutta Talouselämä unohtaa sen tosiasian, jonka TM jutussaan mainitsee, että vaikka Toyota on halpa huoltaa ja halpa vakuuttaa, jo pienin Lexus on niin kallis huoltaa ja vakuuttaa että tuossa yllä viitatussa TM testissäkin Lexus on pienimmästä kulutuksestaan huolimatta käyttökustannuksiltaan KALLEIN.
Otsikko voisi aivan yhtä hyvin siis olla paljastus että tässä tapauksessa hybridi on kulutuksestaan huolimatta kokoluokkansa kallein vaihtoehto. - Ei.takuuta
enää mutta ei myöskään kalliita merkkihuoltoja ja silti akut autossani voivat hyvin. Jos joku kenno menee, tilaan tarvittaessa Ebaystä tilalle muutamalla kympillä uuden. Ei se kovin monimutkaista ole. En tiedä onko yksittäisen kennon vaihto muissa merkeissä edes mahdollista mutta Toyota-konsernin tuotteissa se on jopa helppoa. YouTubessa on useita videoita Toyotan akkukennojen vaihdoista.
- kuinkaTYHMÄtero
Ostetaan kallis auto, että päästään säästämään jokunen satanen vuodessa polttoainekuluissa nerouden huippua ja kuitenkin Toyotaa pitää huoltaa useimmin kuin muita ja vakuutusmaksutkin ovat yläpäästä.
- Toyota-palstan
oman trollipojun sitkeyttä toivottomassakin tilanteessa voisi jopa ihailla jos ei tietäisi pojun olevan sairas skitsofreenikko.
- 7vtakuu
Toyota-palstan kirjoitti:
oman trollipojun sitkeyttä toivottomassakin tilanteessa voisi jopa ihailla jos ei tietäisi pojun olevan sairas skitsofreenikko.
Tojon hybridit eivät menestyneet kovin hyvi tekniikan maailman hybridivertailussa. Tuli peräti kaksoisvoitto peräpäästä katsottuna. Ongelmina taas kerran ne samat asiat: huono suorituskyky. meluisuus, korkeat huoltokustannukset, epävakaa ajettavuus, pintakova jousitus. Lisäksi C-HR on melkoinen syöppö.
Ainoa mikä oli uutta oli se että korealaiset nöyryyttivät tojoa tällä kertaa kun eurooppalaisia ei ollut testissä.
Samapa se, lopputulos on aina sama. - Menestys_oikeassa
7vtakuu kirjoitti:
Tojon hybridit eivät menestyneet kovin hyvi tekniikan maailman hybridivertailussa. Tuli peräti kaksoisvoitto peräpäästä katsottuna. Ongelmina taas kerran ne samat asiat: huono suorituskyky. meluisuus, korkeat huoltokustannukset, epävakaa ajettavuus, pintakova jousitus. Lisäksi C-HR on melkoinen syöppö.
Ainoa mikä oli uutta oli se että korealaiset nöyryyttivät tojoa tällä kertaa kun eurooppalaisia ei ollut testissä.
Samapa se, lopputulos on aina sama.elämässä ja käytössä lienee aika paljon tärkeämpää kuin joku uusien autojen testimenestys, korealaisia silti aliarvioimatta. Ovat nousussa samalla tavalla kuin japanilaiset 60-luvulta alkaen. Eurooppa sen sijaan näyttää vajoavan.
- vain.teron.haaveissa
Näissä vertailuissa nimenomaan selvitetään mikä autoista on paras kuluttajalle. Missä on parhaat tilat, pienin kulutus-ja ylläpitokulut, parhaat ajo-ominaisuudet ja suorituskyky. Jos se ei mittaa menestystä jokapäiväisessä ajossa niin mikä sitten?
Miten esimerkiksi tässä tästissä viimeiseksi tullut C-HR yht'äkkiä ostamisen jälkeen alkaisi kuluttamaan vähemmän, muuttuisi isommaksi tavaratilaltaan, lopettaisi olemasta hidas etana ja siihen tulisi pitkä takuu? - E220_CDI
Kunnia sille jolle se kuuluu: Toyotakuskien ansioksi on pakko myöntää pieni onnettomuustiheys josta seuraa ansaitusti halvat vakuutukset. Tästä on turha väitellä, vakuutustilastot puhuvat selvää kieltä turvallisista Toyota kuskeista.
Sama ei päde yhtä hyvin Lexukseen, jonka onnettomuustiheys on myös rauhallisten kuljettajien ansiosta pienehkö, mutta valitettavasti Lexus ei ole huolto- ja korjauskustannuksiltaan Toyota, ja se nostaa Leksan vakuutusmaksuja. - Tesla_on_tästä
paras esimerkki. Kuka uskaltaa ostaa 10-vuotiaan käytetyn sähköauton?
- justjooooo
Just eli jos hultojen yms vakuutusten jälkeen hyöty vuodessa on n 600e ja välirahaa on pistänyt 10 000 e niin kauan saa ajella että ero ns normiautoon on kuitattu .
- Terävää_logiikkaa
Mikä on normiauto? Onko se hybridiä vastaava bensamalli? Ero on selvä ja mistä sait tuon 10.000€ eron hinnassa normiautoon verrattuna. Vanhan jääkiekkovalmentaja Matikaisen tavoin mielipiteestä voisi trollipojulle jakaa palkintona ns. logiikan perseet.
- E220_CDI
Terävää_logiikkaa kirjoitti:
Mikä on normiauto? Onko se hybridiä vastaava bensamalli? Ero on selvä ja mistä sait tuon 10.000€ eron hinnassa normiautoon verrattuna. Vanhan jääkiekkovalmentaja Matikaisen tavoin mielipiteestä voisi trollipojulle jakaa palkintona ns. logiikan perseet.
Normiauto varmaan riippuu käyttäjästä, mutta hyvin sijoitettuna 10.000€ on niin suuri hintaero, ettei sitä saa ikinä kiinni 600€ vuodessa säästämällä, koska hintaeron vaihtoehtoiskustannus on samaa luokkaa.
- Toyota-palstan
E220_CDI kirjoitti:
Normiauto varmaan riippuu käyttäjästä, mutta hyvin sijoitettuna 10.000€ on niin suuri hintaero, ettei sitä saa ikinä kiinni 600€ vuodessa säästämällä, koska hintaeron vaihtoehtoiskustannus on samaa luokkaa.
trollipojuna sinua ei usko enää kukaan, käytit sitten minkä sivupersoonasi nimimerkkiä hyvänsä. Mersua ei persaukisella mielenterveyspotilaalla ole kuin unissa.
- E220_CDI
Toyota-palstan kirjoitti:
trollipojuna sinua ei usko enää kukaan, käytit sitten minkä sivupersoonasi nimimerkkiä hyvänsä. Mersua ei persaukisella mielenterveyspotilaalla ole kuin unissa.
Reima Kampmania olen aikanaan lukenut, mutta en koe itseäni sinun laillasi pätevöityneeksi sivupersoonien asiantuntijaksi.
Mutta sen tiedän kokemuksesta, että 10.000 € investoinnille 600€ vuosituotto kestävällä tavalla on hyvin maltillinen tuotto-odotus. Osakkeet ovat tuottaneet jo yli 200 vuoden pörssihistorialla keskimäärin 8 - 10% vuodessa, joteen kuuteen pääsee kyllä amatöörikin pitkän ajan keskiarvona. Itse asiassa inflaatiokorjattu keskimääräinen vuosituottokin ylittää tuon 6%.
- Hohhoijaasäästöä
Laadukas euroauto maksaa vähemmän, kestää pitempään ja kulkee paremmin. Osa kuluttaa muutaman desilitran enemmän, käytännössä tuo hybrridin säästö on kuitenkin suurta itsepetosta.
- Tero.huomauttaa
Taitavat nuo kaikki hybriditkin kulkea helposti nopeusrajoituksien yli jos niin haluaa. Saman kokoluokan euroauto ei näytä kestävän lähellekään sitä mitä Toyota, ainakaan katsastustilastojen mukaan. Alustan ja jarrujen vikoja yleisimpinä hylkäyssyinä.
Polttoainekuluissa säästäminen on ympäristöteko ja Toyotan hybridit ovat puhtaampia ADAC:n tutkimuksen mukaan kuin monet täyssähköautot.
Toyota kestää aikaa ja kilometrejä ja on ympäristöystävällinen. - Katsastustilastot
Tero.huomauttaa kirjoitti:
Taitavat nuo kaikki hybriditkin kulkea helposti nopeusrajoituksien yli jos niin haluaa. Saman kokoluokan euroauto ei näytä kestävän lähellekään sitä mitä Toyota, ainakaan katsastustilastojen mukaan. Alustan ja jarrujen vikoja yleisimpinä hylkäyssyinä.
Polttoainekuluissa säästäminen on ympäristöteko ja Toyotan hybridit ovat puhtaampia ADAC:n tutkimuksen mukaan kuin monet täyssähköautot.
Toyota kestää aikaa ja kilometrejä ja on ympäristöystävällinen."Saman kokoluokan euroauto ei näytä kestävän lähellekään sitä mitä Toyota, ainakaan katsastustilastojen mukaan."
Kestävyydestä.
Alkajaisiksi selvitäpä itsellesi onko yli 500000km ajetuissa autoissa kuinka paljon enemmän Toyotia kuin Volkswageneita!
Katsastustilastot eivät kerro autojen kestävyydestä mitään. Ne kertovat vain sen missä kunnossa autoja tarjotaan katsastukseen eli kertovat enemmän omistajien huolellisuudesta. Tilastot liikenteestä poistuvien autojen ajokilometreistä kertoo enemmän autojen kestävyydestä. - Tero.ihmettelee
Katsastustilastot kirjoitti:
"Saman kokoluokan euroauto ei näytä kestävän lähellekään sitä mitä Toyota, ainakaan katsastustilastojen mukaan."
Kestävyydestä.
Alkajaisiksi selvitäpä itsellesi onko yli 500000km ajetuissa autoissa kuinka paljon enemmän Toyotia kuin Volkswageneita!
Katsastustilastot eivät kerro autojen kestävyydestä mitään. Ne kertovat vain sen missä kunnossa autoja tarjotaan katsastukseen eli kertovat enemmän omistajien huolellisuudesta. Tilastot liikenteestä poistuvien autojen ajokilometreistä kertoo enemmän autojen kestävyydestä.Olisikohan jossain tilasto, josta näkyisi yksiselitteisesti millä km-määriilä ja iällä liikenteestä poistuvat Avensis/Passat/Skoda Suberb, Corolla/Auris/Golf/Octavia, Yaris/Polo/Fabia. Vain samalla käyttövoimalla varustetut huomioidaan.
Autolijan huolellisuuden kanssa ei korreloi alustan, jarrujen ja obd-hylkäykset. Vain renkaat ja tuulilasi. - et.ymmärrä
"Autolijan huolellisuuden kanssa ei korreloi alustan, jarrujen ja obd-hylkäykset."
Hölmö kommentti. Jos autoilija ei vaihda kulutusosia kuten jarrupalat tai iskarit ajallaan niin se on nimenomaan huolimattomuutta. Jos auto huolletaan kuten kuuluu niin tällaiset asiat on 100% kunnossa. Kaikissa autoissa. - katsastustilasto
Tero.ihmettelee kirjoitti:
Olisikohan jossain tilasto, josta näkyisi yksiselitteisesti millä km-määriilä ja iällä liikenteestä poistuvat Avensis/Passat/Skoda Suberb, Corolla/Auris/Golf/Octavia, Yaris/Polo/Fabia. Vain samalla käyttövoimalla varustetut huomioidaan.
Autolijan huolellisuuden kanssa ei korreloi alustan, jarrujen ja obd-hylkäykset. Vain renkaat ja tuulilasi."Autolijan huolellisuuden kanssa ei korreloi alustan, jarrujen ja obd-hylkäykset."
Luettelemasi viat eivät kerro AUTON kestävyydestä mitään. Noitten vikojen takia autot eivät mene romutukseen, vaan korjaukseen. En ole kuunaan kuullut, että auto olisi romutettu renkaiden, jarrupalojen/-levyjen, iskunvaimentimien tai alusta nivelien takia.
Kokemukseni mukaan useimmat vanhojen eurooppalaisten autojen omistajat hakevat vikalistan katsastajalta, korjaavat/korjauttavat viat ja käyttävät uudelleen 25 euron tarkistuksessa. Tuo onkin halvempi tapa varmistaa autonsa kunto kuin käyttää auto huollossa/katsastustarkistuksessa juuri ennen katsastusta, kuten kaikki tuntemani tojokuskit tekee. Edellä mainituille tyypeille tuntuu olevan ensiarvoisen tärkeää, että auto menee katsastuksesta läpi huomautuksitta. Eli kyse on kuitenkin omistajan huolellisuudesta ettei hylkäysmerkintöjä katsastustilastoihin tule. - vahvistan
katsastustilasto kirjoitti:
"Autolijan huolellisuuden kanssa ei korreloi alustan, jarrujen ja obd-hylkäykset."
Luettelemasi viat eivät kerro AUTON kestävyydestä mitään. Noitten vikojen takia autot eivät mene romutukseen, vaan korjaukseen. En ole kuunaan kuullut, että auto olisi romutettu renkaiden, jarrupalojen/-levyjen, iskunvaimentimien tai alusta nivelien takia.
Kokemukseni mukaan useimmat vanhojen eurooppalaisten autojen omistajat hakevat vikalistan katsastajalta, korjaavat/korjauttavat viat ja käyttävät uudelleen 25 euron tarkistuksessa. Tuo onkin halvempi tapa varmistaa autonsa kunto kuin käyttää auto huollossa/katsastustarkistuksessa juuri ennen katsastusta, kuten kaikki tuntemani tojokuskit tekee. Edellä mainituille tyypeille tuntuu olevan ensiarvoisen tärkeää, että auto menee katsastuksesta läpi huomautuksitta. Eli kyse on kuitenkin omistajan huolellisuudesta ettei hylkäysmerkintöjä katsastustilastoihin tule.Juuri noi menettelen itsekin. Haen mahdollisen vikalistan katsastajalta ja käytän korjaamolla tarvittaessa. Näin meillä on toimittu jo yli 30 vuotta.
Tänään käytin 11-vuotiaan Poloni ilman ajanvarausta katsastuksessa töistä palatessa. Ajettelin korjata viikonloppuna jos jotain vikoja ilmenee. Edellisestä huollosta on kulunut aikaa hieman toista vuotta, joten eipä kiinnostanut käyttää huollossa katsastuksen takia kun seuraavan kerran auto huolletaan ensi talvena. Eipä ilmennyt minkäänlaista huomautettavaa!
Terveisin Polokuski
Heti ollaan vertaamassa jotain manuaali paskaa hybridiin? No joku saa siitä tyydytystä. Kyllähän Dacian saa vielä halvemmalla kuin manuaali Golfin joten se siitä.
Kyllä auton on oltava automaatti ja mieluiten potaaton ja alle 5l kulutuksella. Miksi autossa pitäisi olla rikkoutuva kytkinpaketti ja nykivä vaihteisto kun ilman näitä saavutetaan paljon tasaisempi ja mukavampi kyyti paljon luotettavammin. ? Kikotin ja Hyny on tehny hybridi autoja vasta minuutin kukaan ei tiedä miten ne myy ja kestää käytössä. Toyotasta tiedetään että se kestää ja malleja on kohta joka lähtöön tarjolla ja myynti on aivan eri luokassa kuin yhdelläkään muulla merkillä hybrideissä.
Laadukas Euroauto?? Missä niitä on ? Saksalaisten ylpeys VW ei ole laatua nähnytkään enää pitkään aikaan!- E220_CDI
Faktat ovat kaikille samoja, mutta havaittujen faktojen tärkeysjärjestys vaihtelee eri käyttäjillä, joten tarkastellaanpa teknisten suunnitteluvalintojen vaikutuksia luottaen eri käyttäjien osaavan asettaa niiden merkityksen omassa valinnassaan itselleen sopivaan tärkeysjärjestykseen.
Täysin portaattomasta voimalinjasta tykkäävälle on Toyotan sähköohjattu planeettapyörästö erittäin suositeltava. Joka on ajanut vaikkapa Volvon tai Subarun variaattoreita tietää kyllä miksi. Tämä on kuminauhaveto eleganteimmillaan ja lisäksi se hoitaa tehopyyntöjen optimoinnin automaattisesti. Ymmärrän täysin, miksi tämä on mukavuushakuiselle ei kovin aktiivisesti ajavalle kuskille mieluisa vaihtoehto.
Toinen näkökulma voimansiirtoon on hyötysuhde. Erilaisen tehokäyrän vuoksi hybridin järjestelmäteho ei ole suoraan mäntä- ja sähkömoottorin maksimitehon summa. Toyotan hybrideissä 72 kW bensamoottori ja 53 kW sähkömoottori tuottavat yhteensä 90 kW järjestelmätehon, joka jää ideaalisen voimansiirron teoreettisesta maksimista 35 kW. Kian ja Hyundain 77 kW 32 kW ovat yhteensä 104 kW, jossa jää moottorien yhteisestä maksimista puuttumaan vain 5 kW.
Selkeän 125 kW tehoylivoiman 109 kW vastaan 90 - 104 kW tappiokseen kääntävä voimansiirto hyödyntää käytettävissä olevia tehoja erittäin heikosti. Tässä näkyy myös syy kaksoiskytkinvaihteistojen suosioon: ne ovat energiatehokkaita ja helposti sovitettavissa erilaisten moottorien ominaisuuksiin. Hyviäkin on, kunhan välttää Volkkarin kelvottomat mallit. Ford ja Volvo käyttävät Getragin tekemää versiota, joka toimii miellyttävästi (joskaan ei yhtä pehmeästi kuin Toyotan voimalinja) ja on myös kestävyytensä osoittanut.
Kuljettajan näkökulma voi mukavuuspainotteisen sijasta olla kontrollihakuinen. Jos kuljettaja haluaa vetopyörien tarkan kontrollin, on kaksoiskytkin- tai momentinmuunninautomaatti häiritsevän epätarkka ja variaattori tai Toyotan planeettapyörästö on jo ihan lottokone, koska polttomoottorin ja vetopyörien yhteys ei ole lineaarinen. Kun menin edellisen hienon manuaalivaihteisen jälkeen valitsemaan tilojen vuoksi korimallin jota pidetään väkisinvaihdettavalla laatikolla epäkuranttina laitteena ja yleisön painostuksesta annoin periksi automaatille, jouduin rajaamaan valintani automaatin uudempiin versioihin, jotka tottelevat kuljettajaa edes jotenkuten. Silti liukkaimmilla talvikeleillä on vielä vuosienkin jälkeen ikävä hyvin toimivaa manuaalivaihteistoa ja neljättä poljinta lattialla. Jos joku kutsuu minua tämän perusteella kontrollifriikiksi, en väitä vastaan.
Vielä yksi näkökulma on suuri kuormitus. Sen Toyota ja perinteinen momentinmuunninautomaatti hoitavat parhaiten, kunhan mitoitukset on tehty oikein. Kumpikin nimittäin osaa "luistaa" tarvittaessa rajustikin itseään vahingoittamatta. Tässä on kaksoiskytkinlaatikon riski, koska se joutuu mekaanisesti luistattamaan kytkimiä. Seurauksen näemme jo nyt, kuivista levykytkimistä on kytkinpintojen jäähdytyksen ja hallitumman pehmeän luiston tavoittelussa siirrytty öljykylvyssä pyöriviin kytkimiin. Keston ja toiminnan kannalta näin on ollut pakko tehdä, vaikka öljykytkin lisää häviöitä eli kulutusta.
Kaikissa on omat hyvät ja huonot puolensa, joten universaalisti kaikkiin tilanteisiin parasta ei voi nimetä kuin ymmärtämättömyyden pohjalta. Paras kun jokainen valitsee itselleen sopivan.
T: ensimmäinen automaatti pian 30 vuotta sitten ja vieläkin sekakäyttäjä.
- puhe.mistä.puute
"Miksi autossa pitäisi olla rikkoutuva kytkinpaketti ja nykivä vaihteisto kun ilman näitä saavutetaan paljon tasaisempi ja mukavampi kyyti paljon luotettavammin. "
Ja mahtavat 70 hv maksimissaan viemään autoa eteenpäin.
Oikeesti, 13 sekuntia nollasta sataan saattaa olla tasaista kyytiä, mutta niin eri maailmasta muiden valmistajien autoista. Sanoisin että noin 30 vuoden takaisesta maailmasta.
Hynyt ja Kiat tarjoavat kuitenkin paljon paremmat takuut kuin Toyota, joten huoli kestävyydestä on viimeinen asia joka korealaisella on mielessä. Tojoterot asiaa miettivaät näköjään kaikkein eniten. Mistähän sekin kertoo.- Mistähän_se_sitten
kertoo että sinä, Toyota-palstan oma trollipoju vietät joka ikinen päivä vähintään 18 tuntia Toyotaa solvaten ja trollaten. Se kertoo vaikeasta skitsofreniasta ja potilaan lähestyvästä kuolemasta. Tuskin kukaan elää normaalin pituista elämää.
- Hybrisdi
Ootko paljon vetäny peräkärryä tai venetraileria? Ai juu, eipä noilla hybrismopoilla taida oikein mitään vetää.
Ootko kuljetetellut viittä henkeä tavaroineen mökkireissuille. Ai juu, eihän niihin oikeen mahdu.
Ootko nauttinut ison auton leppoisasta menosta ja hiljaisuudesta? Ai niin, pieniä melutoosiahan noi on.
Ihan kiva, että oot säästänyt satasia polttoaineessa, mutta monilla on valinnoilleen muitakin perusteita kuin kulutus.- Kohti_Hybridiä
- Ei tarvetta raahata mitään perässä
- 2-hengen talous, ei tilaongelmaa
- 65-profiilin renkailla, ei moottoriääniä edes 120kmh, vakkari päällä. Leppoisaahan tuo on. Kaupunkiajoa 90%, jonotkaan ei potuta eikä jatkuvan Start/Stop järjestelmän toimiminen ärsytä.
Kuten sanoit, niin tarpeen mukaan valinta tehty.
- Gduld
720kg hybridin toyotan vetopaino
- Kokemusta_Lexusta
noin 60 tkm verran 4 vuoden ajalta yhteensä 180 tkm ajetusta autosta ja nyt on pakko sanoa että alla on oikea auto tähänastisiin verrattuna joista suuri osa on ollut Mersuja ja Volvoja. Ajotuntuma kaikissa hyvä, Lexu ylivoimaisesti hiljaisin E- ja jopa vähän vanhempaan S-sarjaan verrattuna. Tehoa löytyy käsittämättömästi eikä autossa ole ollut mitään korjausta vaativia kohteita vaikka sillä on ajettu jo 180 tkm. Mikään tähänastisista autoista ei ole ollut lähellekään näin taloudellinen, S-Mersukin vei tuplasti ja E300 4-5 l/100km enemmän. Mersuja on pitänyt korjata, jopa merkkiliikkeessä mutta Lexuun riittävät omatekemät öljynvaihdot ja nesteiden kontrollointi. Auto on monimutkainen joten siinä mielessä toimintavarmuus on ollut uskomattoman hyvä.
- eurojapalaa
Noista kun kilahtaa joku sähköpuolen systeemi niin sitten on kalliit laskut. Itse ei pysty tekemään mitään ja sähkövikojen korjaamiseen menee paljon kalliita Lexus-pajan työtunteja kun rakenteet ovat monimutkaisia purkaa ja koota. Siihen päälle Lexuksen merkkivaraosat, €€€€€€€€€€€€€
Yksi syy miksi vanhoja saa suurinpiirtein ilmaiseksi. - suhteellisuutta.peliin
Mitähän merkitystä on vuotuisen 15 tkm bensakuluilla tai TI-öljynvaihdoila, kun autosi arvo putoaa lähes 10000 euroa vuodessa ja hybriditakuiden rauettua sitä ei huoli kukaan.
- halpaa.paikkailla
eurojapalaa kirjoitti:
Noista kun kilahtaa joku sähköpuolen systeemi niin sitten on kalliit laskut. Itse ei pysty tekemään mitään ja sähkövikojen korjaamiseen menee paljon kalliita Lexus-pajan työtunteja kun rakenteet ovat monimutkaisia purkaa ja koota. Siihen päälle Lexuksen merkkivaraosat, €€€€€€€€€€€€€
Yksi syy miksi vanhoja saa suurinpiirtein ilmaiseksi.Pelkän invertterin hinta Jenkeissä 6000 taalaa.
- HyväHomma
"Lexuun riittävät omatekemät öljynvaihdot ja nesteiden kontrollointi. "
Mitä kalliimpi auto, sen suuremmalla syyllä kannattaakin kiertää merkkihuollot ja huoltokirjan leimat kaukaa :D - E220_CDI
Minulla ainakin on varaa myöntää ihan suosiolla, että kyllä minulle kelpaisi sellainenkin Mersu, joka ei noin vähillä kilometreillä tarvitsisi huolloissa lisätöitä. Omani ei ole tuohon pystynyt vaikka ajomäärä on samaa luokkaa, jopa marginaalisesti vähempi.
- TyötönLexusfani
Haloo kuuleeko Jumala, "Tahdon Aurikseni tilalle uuden Lexuksen!"
- hölmön.hommaa
"YouTubessa on useita videoita Toyotan akkukennojen vaihdoista."
Eli kulutustavaraa siis. Miksi mennä itse vaihtamaan kun niissä on pitkät takuut? - Tähh
Jostain syystä golfin myynti laskee ja auriksen kasvaa...
- ole.hyvä.vaan
Voi sen noinkin nähdä, jos oikein pinnistää. Ovat kuitenkin vielä eri 100000-luvulla Q1/17.
http://carsalesbase.com/european-sales-2017-q1-compact-car-segment/ - pikkuruinen-auris
Pikkuruisen pientä on Auriksen suosio Golfiin verrattuna. Itse Golfia myydään moninkertainen määrä Aurikseen nähden ja myös Golfin kaksi muuta versiota, Octavia ja Leon, myyvät selkeästi enemmän kuin Auris.
Aivan eri planeetalta näiden kahden auton suosio ostajien keskuudessa.
- DieselKilpailukykyinen
Dieselillä olisit säästänyt vielä enemmän!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1333373Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382653Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302485Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631192376Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .322150- 1151800
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741458Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3141452Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3121341- 661198