Joudun tekemään käräjäoikeuteen valituksen osakaskunnan (ent. kalastuskunta) kokouksen päätöksestä. Tapaus on jo niin törkeä vedätys osakaskunnan kustannuksella muutaman osakkaan hyväksi, että pakko valittaa. Vaan, kun olin yhteydessä käräjäoikeuteen, minulle sanottiin, että kulut 250€ tulevat minun maksettaviksi.
Siis haloo, ei kait tämä nyt näin voi mennä, vai pitääkö minun vaatia valituksessani edunvalvontakulut vai miten, että en menestyessäni valituksessani joutuisi maksajaksi? Ei kait minulle kuulu tälläiset kulut, jos puutun holtittomaan rahankäyttöön osakaskunnassa ja säästän osakaskunnan varoja kaikkien osakkaiden puolesta.
Kenelle kuuluu oikeudenkäyntikulut?
valittajaosakas
2
226
Vastaukset
- oikeudenkäyntimaksu
Oikeudenkäyntimaksun maksaa aina kantaja (ellei kantajalle ole myönnetty oikeusapua, jolloin oikeudenkäyntimaksua ei veloiteta). Kantaja toki voi vaatia kanteessaan vastaajaa korvaamaan oikeudenkäyntikulunsa, ja niihin luonnollisesti kantaja lisää sitten sen oikeudenkäyntimaksun.
- jurristi
Tässä voimassa olevat tuomioistuinmaksut.
https://oikeus.fi/tuomioistuimet/hovioikeudet/fi/index/maksut/tuomioistuintenmaksut.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1931321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 70860
- 48854
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657