Kenbel perfect sunsine

Penneli

Hei. Onko millaisia kokemuksia kennelistä? Olen pentua hankkimassa ja olen katsellut että kennelissä näyttää olevan todella hienoja ja menestyviä koiria.
Onko kasvattaja helposti lähestyttävä? Olen hiljainen arempi ihminen ja tykkäisin ettei pennun kasvattaja olisi kovin värikäs persoona että uskaltaisi vähän hölmömpiäkin kysymyksiä esittää:)
Olen ensimmäistä tanskandoggia hankkimassa.

32

3014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totanoooooin

      Hienoja ja menestyviä?? :D

    • Antaakoei

      Ei enää ikinä. Kasvattaja ei myönnä virheitään ja älyttömiä sopimuksia pitää allekirjoittaa.
      Koirat soffasamppiooni tasoa ja liian kovat hinnat.
      Monilla sydänongelmia ja agressiivisia.
      Kasvattaja ei neuvo kun tulee ongelmia vaan syyttää omistajaa.
      Ei ollut minulle sopiva kasvattaja.
      5 vuotiaana koirani kuoli sydänvikaan.

    • Ahtonen

      Olen tututunut tähän kasvattajaan 9 vuotta sitten. Minulla on ollut häneltä 2 koiraa. Vaikka minulla ei ole ollut tanskandoggia enää vuosiin, olen silti kasvattajan kanssa edelleen tekemisissä.
      Olen aina saanut häneltä tukea ja apua, hän ei koskaan ole pyytänyt minua salailemaan koirien terveysongelmia vaan ollut sen sijaan todella avoin ja rehellinen näissä asioissa.
      Jos joskus vielä ottaisin tanskandogin, ottaisin sen ehdottomasti juuri tältä kasvattajalta. Hän ei nosta itseään jalustalle, hän ei salaile eikä häpeile. Hän on avoin, rehellinen ja luotettava.
      Mitä tulee aggressiivisiin koiriin niin en kyllä tiedä yhtäkään tämän kasvattajan koiraa joka olisi aggressiivinen. Sydänongelmia on ollut, ja niistä kasvattaja on hyvin avoimesti kertonut. Ja jos viitsitte katsoa hieman tarkemmin niin ei hänen omat koiransa kyllä ihan sohvachampiooneja ole. ;)
      Ja kun kerran on kova halu saivarrella niin ihmettelen kyllä kovasti miten kasvattajan hiukset liittyy kasvatustyöhön. :D

      Ihan mahtava kasvattaja tällä 9 vuoden kokemuksella! :)

      • Hyvinkäärokkaa

        "Olen tututunut tähän kasvattajaan 9 vuotta sitten. Minulla on ollut häneltä 2 koiraa. Vaikka minulla ei ole ollut tanskandoggia enää vuosiin"... Öööh, mitä mä luin?
        Sinulla ei ole ollut vuosiin tanskandoggia mutta sinulla on 2 koiraa samalta kasvattajalta, 9 vuoden aikana.
        Sydänvikaanko kuolleet aikaisin?
        Vai muuhun?

        No ei kyllä pisteitä nosta tämä tieto! Puistattaa kylläkin.

        Eikös tämän viimeisimmän pentueen isäkin kuollut vain 5 vuoden ikäisenä? Samoin isän siskokin?

        C ja D pentueessa sydänvikaisia ja taisipa E pentueessakin joku jo nuorena sydämen takia kuolla.

        Hienoa että lonkat on AA!

        Vinkkinä kasvattajalle että laittaa sopimukseen pakkona sydäntutkimuksen ja pakollinen info kennelliittoon kuolemasta.
        Pakko on kuulemma lonkat tutkia, sakon uhalla.
        Ihan kotipihalta kuultua mustuaisen omistajalta


      • Ahtonen

        Toinen porskuttaa edelleen, olosuhteiden pakosta vaihtoi kotia, terve ja mahtava koira. Ja kyllä, toisella oli DCM mikä ei ole mikään valtionsalaisuus, lopetettiin 7 vuotiaana.

        Kukaan meistä ei ole jumala, kellään ei ole kristallipalloa, joskus vaan käy ikävästi. Tämän C-pentueen emä porskuttaa edelleen, isä kuoli 9 vuotiaana, kummallakin vanhemmalla sydän kunnossa.


      • Ahtonen

        Korjaan sen verran että c-pentueen emä on kuollut hiljaittain, mutta ei sydänvikaan.


    • Euroopassatiedetään

      Ahtonen;

      Kerro myös missä on tämän kasvattajan kaikki tuonti koirat? Laskujen mukaan niitä on kymmenkunta tuotu,ja kadonneet ennen rekisteröintiä kuin tuhkatuuleen...
      Kun kerran tunnet niin hyvin niin varmasti myös tiedät näiden koiraparkojen kohtalot??

      Ja nyt sitten ihan rehellistä keskustelua kiitos.

      • Ahtonen

        Käsittääkseni tiedän kaikki tuontikoirat mitä kasvattajalla on ollut ja myös sen mikä näiden "koiraparkojen" kohtalo on. Eli mitähän koiria tarkoitat? Varmaan kannattaa kysyä suoraan kasvattajalta kun noin ihmetyttää tai vaikka esiintyä täällä ihan reippaasti omalla nimellään. ;)


    • 127648652

      Hain pentua reilu 5vuotta sitten ja kuinka ollakaan kun pentue tuli, ei minulle edes ilmoitettu syntymästä. Vaikka olimme yhteydessä viimeksi 3-4vk ennen h-hetkeä ja riippuen saldosta, pentu piti todennäköisesti olla tulossa ja minua pyydettiin odottamaan syntymää. Ei kiitos.

      • Ahtonen

        Kukaan kasvattaja ei ilmoita erikseen jokaiselle pennunkyselijälle pentueen syntymästä vaan käyttää aikansa pentujen hoitamiseen.


    • Surullinentarina112

      Erittäin epäluotettava! Puhuu puutaheinää ja selän takana toisen mokoman.
      Missä A ja B pentueen kuvat tiedot ja koirat?
      Olleet varmaan rakkaita, niin rakkaita että laitettu emät synnytyksen jälkeen kiertoon?

      • yleistäkinonjuu

        Jos kasvattaminen on nartun osalta jo tehty, ja se on juuri kennelin tarkoitus.Niin mihin kennel tarvitsee enää pennutetuja koiria?
        Ne laitetaan eteenpäin, jotta saadaan tilaa seuraaville pennutettaville, ja kenneltoiminta jatkuu.
        Eikö se ole ihan kenneleissä yleinen käytäntö, ettei vanhuksia nurkissa turhaan pidetä?
        Jos kasvatustyö kiinnostaa, eihän sitä voi kiintyä koiriin niin paljoa , etteikö raskis sitten luopua kasvatuksen vuoksi.
        Tiedän monia muiden rotujenkin kenneleitä jotka toimii juuri niin.Kennelissä pidetään vaan siitos koiria, ja pennutetut siirtyvät eläkekoteihin.


      • Sydäneilaskin

        Tässä kennelissä ei ole kuin tuotantokoirat?
        Pappa ja mamma koilat saa lähteä nurkista tilaa viemästä?
        Onko Fabbekin siirtynyt pois nurkista vai onko poissa tästä maailmasta kun oli astetta hullumpi tapaus?
        Onko Opalle jo etsinnässä seniorikoti kun on tehnyt jo tuontantoon tarvittavat pentueet?
        Luulen että Opa saa jäädä, ensimmäinen doggi mihin tää kasvattaja on kiintynyt, ilman että näkee nartussa vaan rahantekokoneen.
        Monesko doggi piti olla että kasvilla on sydänkin mukana ilman että laskee vain dollareita?


    • Kuulllut

      Oliko C- pentueen emä pahamaineiselta pentutehtailijalta jolta koiria ja kissoja otettiin pois viranomaisten taholta? Sama tehtailija piti doggeja navetoissa ja autoissa?
      Doggipentue haettiin porukalla ja etsittiin kodit?
      Täältäkö C-pentueen emä?

      • Juunäääs

        Kyllä,kyllä ja kyllä. Ja kahdessa pentueessa emänä.


    • Rudnäs

      Olen kyseiseltä kasvattajalta ottanut pennun ja ottaisin toisenkin. Häneltä olen AINA saanut apua ja neuvoja ja hän on aina ollut rehellinen ja suorapuheinen. Ällöttää lukea tällaista sontaa täällä, hävetkää. Ei itseensä saa nostettua korkeammalle työntämällä toisia alas. Nämä kommentit kertovat enemmän teistä kun hänestä.

      • justafacta

        Eiaina kerro kirjoittajista enemmän kuin kohteesta, valitettavasti.


    • Thlck

      Innolla ja kauhulla odottaen viimeisimmän katraan terveystuloksia.. onko se yksi uros etelässä kunnossa? Shokeeraavia kuvia pentuna! Kivesvikakin periytyvää!

    • Hkdcn

      Nuorimmissa ainakin yksi operoitu silmiä onko enempi?

      • Ideaapukkaa

        Hienosti taas keksitään asioita et saadaan tämäkin palsta jälleen aktivoitua. Voisihan sitä pitkästä hiljaisuudesta jo huolestua, että doggiväki olisi saattanut kasvaa aikuiseksi.


    • Silleenvaan

      Mitä tänne kuuluu kun ei ole missään nyt käynyt? Suunnitelmat levähtäny?

    • gggha

      pööfekkiä pukkaa syksyllä

      • Anonyymi

        Pööfektiä pukkaa myös tänä syksynä. Emän siskolla sp3, ei muuta ku jalostamaan..


    Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1292
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      30
      1211
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1116
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe