Micran kulutus

Pekka

Paljonko Nissan Micra -85 1.0 GL suurin piirtein kuluttaa? Onko siitä haittaa jos käyttää 95:sta eikä 98:a ja vaikuttaako se kulutukseen ja käyntiin?

8

5864

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • micrailija v.1998-2003

Tais viedä jotain 4,5-5L.

GL malli on viisivaihteinen ja tehoa on revitty nelivaihteiseen DX malliin verrattuna viisi heppaa enemmän. Täytyy käyttää korkeampioktaanisempaa. Suositus on 97okt. Eli 98e:tä pitäisi tankata. Mutta: Tankkaa aina vaikka joku 1/3 95 sekaan niin vielä pysyy oktaaniluvut riittävinä eikä kone nakuta.

Jos kone on jo paska niin sitten ei väliä mitä sinne tankkaa. Micran kone ei ole niitä maailman kestävimpiä. P.S. Kannattaa säätää venttiilit, jatkaa koneen käyttöikää kummasti.

• kone...

Eikö ole kestävä?
        Tiedän monta micraa joilla on ajettu 300tkm, mikä minusta litraselle koneelle on mainio luku.
        Edellinen micra lähti minulta hiukan alle 200t mittarissa eikä koneessa ollut mitään vikaa. Pellit vaan meni johtuen huonosta hoidosta.

• tri

kuluttaa tankin tyhjäksi, jos toimii.

• Pekka

Miksiköhän minun micra sitten kuluttaa noin 7,7 litraa/100km. Vai onko kone jo sitten niin loppu? Autolla on ajettu 167000 km. Voiko joku säätö olla pielessä?

• diplinssi

Sytytys: sytytysjohtimet, puola, virranjakaja,, pyörijä, katkojankärjet, kärkiväli, sytytyshetki. Kaasuttimen säätö ja automaattiryypyn poismeno lämmetessä, alipaineletkut.
        Puristuspaineet: ei vuoda männän/sylinterin välistä, männänrenkaista, venttiilitkin kannattais jo hioa ettei vuoda.
        Nokka-akselin hihna kunnossa eikä hypännyt hampailla.
        Siinä oli jo niin monta arvausta, että eiköhän tuolla lottovoitto irtoa. Mutta tarkempaa ei voi noilla lähtötiedoilla antaa.

• kauppakassi

oma vm 86 micra on vienyt 6 - 6.3 L/100km sekalaisessa ajossa talvella. Autolla ajettu jo 300 tkm.

• Micrailija
        kauppakassi kirjoitti:

oma vm 86 micra on vienyt 6 - 6.3 L/100km sekalaisessa ajossa talvella. Autolla ajettu jo 300 tkm.

Minulla on vm86 1.0 GL DX micra joka kuluttaa talvella noin 6l/100 (ajettaessa 110 kmh) ja kesällä 5.7l/100 (ajettaessa 120-130kmh).

• Anonyymi

Terve. Kulutus on noin 6l/100km. Muutenkin ollut luotettava auto. Tankkaisin itse 98 tuohon sinun Micraasi -teuvo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      71
      3909
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3505
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      79
      3343
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2648
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      124
      1608
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1516
    7. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1134
    8. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1124
    9. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1110
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      1026
    Aihe