Suomessa on VAIN onnellisia parisuhteita,

hehehehee

koska Suomessa ei kenenkään ole pakko jäädä huonoon suhteeseen. Ei rahankaan vuoksi, koska Suomessa on hyvä sosiaaliturva. Toisin on toisaalla.
Hyvä Suomi 🇫🇮
Missäs muissa valtioissa on yhtä hyvä naisten ja miestenkin olla?
Missäs ei ole yhtä hyvä? Ainakaan ei ole yhtä hyvä naisten asema ja vapaus valita ja päättää omista asioistaan. Sovinistimiehillä voipi olla jopa paljonkin parempaa kuin Suomessa.

27

381

Vastaukset 27

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä selitä
      Koska et ymmärrä.
      Odota ensin aikaasi 30
      Kyllä se sitten siitä.
      Katsos 60 ei enää pashaa imaise.

H.

• hehehehee

Jess 👍 Arvasin, että @hunksz kommentoi ensimmäisenä 👍
        Kipeä aihe sulle vai?, kun yrität torjua keskustelun.

• hehehehee kirjoitti:

Jess 👍 Arvasin, että @hunksz kommentoi ensimmäisenä 👍
        Kipeä aihe sulle vai?, kun yrität torjua keskustelun.

"hehehehee"

Useammankin kerran olen täällä kertonut.
        Olen aina ollut into-himoinen nörtti.
        Sen tulivat pari-suhteeni huomaamaan.
        Niinpä jäin yksin.
        Arvaat nyt tietenkin että mielelläni.
        -
        Aihe ei siis ole minulle kipeä.
        Maukas korkeintaan.
        Sillä olenhan minä koti-maassani elämäni elänyt.
        Muut eläköön omissaan, jos ei sitten rakkaus muuta vaadi.

H.

• hunksz kirjoitti:

"hehehehee"

Useammankin kerran olen täällä kertonut.
        Olen aina ollut into-himoinen nörtti.
        Sen tulivat pari-suhteeni huomaamaan.
        Niinpä jäin yksin.
        Arvaat nyt tietenkin että mielelläni.
        -
        Aihe ei siis ole minulle kipeä.
        Maukas korkeintaan.
        Sillä olenhan minä koti-maassani elämäni elänyt.
        Muut eläköön omissaan, jos ei sitten rakkaus muuta vaadi.

H.

Jatka siis rauhassa torjuntaasi :)

H.

• hehehehee
        hunksz kirjoitti:

Jatka siis rauhassa torjuntaasi :)

H.

Seliseli.

Niinpä niin, Yksin jäit, koska Suomessa ei kenenkään ole pakko jäädä huonoon suhteeseen hehehehee

• hehehehee

Suomalaisten naisten (ja miksei miestenkin) kantsisi muistaa, että tämä naisten tasa-arvoinen asema miesten kanssa ei tullut helpolla eikä taisteluitta meille. Kunnia niille naisille, joille kunnia kuuluu tästä saavutuksesta. Ei kantsi luisua vieraskoreasti taaksepäin. Hiiteen huivit ja hurstuukit.

• Sinun nimimerkkisi tuo mieleeni pullukan, punertava naamaisen, harmaatukkaisen miehen joka istuu kannon nokalla ja syö heinänkortta, paukuttelee henkseleitään.

Minun ei ole tarvinnut taistella tasa-arvon puolesta sekun on ollut aina minulle itsestään selvyys.

En muuten ole ikinä tykännyt hekottelija miehistä.

• hehehehee

Täh?

• hehehehee kirjoitti:

Täh?

Jos olet nainen niin lue teksti siten, että mies sana kohdalle laitat nainen.

• kylmätotuus

"Korpikirjailija" olet oikeassa siinä, ettei sinun eikä minun ole tarvinnut taistella naisten oikeuksien puolesta, koska sen ovat tehneet aikaisempien sukupolvien naiset puolestamme. Me saamme vain nauttia heidän ankaran työnsä hedelmistä.

Yksikään oikeus ei ole tullut sormia napsauttamalla.
        Vallanpitäjä ei luovu vallastaan/alistamisoikeudestaan vapaaehtoisesti, senhän jokainen tietää.

Voit pitää saavutettuja naisten oikeuksia ja tasa-arvoa itsestäänselvyytenä, mutta silloin mitätöit tai et ymmärrä niiden naisten työtä, jotka ovat ne sinullekin mahdollistaneet.

Tässä pieni katsaus Suomen historiaan.
        Toivon, että avaat linkin ja luet sen sisällön.

https://www.thl.fi/fi/web/sukupuolten-tasa-arvo/tasa-arvon-edistaminen/toimijat/tasa-arvon-virstanpylvaita

Mitähän olisit tuuminut, kun halusit lähteä mukaan työelämään ja miehesi olisikin sanonut:" Top tykkänään. Paikkasi on kotona lieden ääressä ja sillä siisti ja asiasta ei enää keskustella. Tuliko selväksi, vai pitääkö hakea kättä pidempää."

Näin olisi hyvinkin voinut käydä vuonna 1917, siis 100v. sitten ja se oli silloin itsestään selvyys.
        (Kuritusoikeus oli poistettu laista jo aikaisemmin, mutta käytännössähän väkivaltaa käytetään nykyäänkin.)

• kylmätotuus kirjoitti:

"Korpikirjailija" olet oikeassa siinä, ettei sinun eikä minun ole tarvinnut taistella naisten oikeuksien puolesta, koska sen ovat tehneet aikaisempien sukupolvien naiset puolestamme. Me saamme vain nauttia heidän ankaran työnsä hedelmistä.

Yksikään oikeus ei ole tullut sormia napsauttamalla.
        Vallanpitäjä ei luovu vallastaan/alistamisoikeudestaan vapaaehtoisesti, senhän jokainen tietää.

Voit pitää saavutettuja naisten oikeuksia ja tasa-arvoa itsestäänselvyytenä, mutta silloin mitätöit tai et ymmärrä niiden naisten työtä, jotka ovat ne sinullekin mahdollistaneet.

Tässä pieni katsaus Suomen historiaan.
        Toivon, että avaat linkin ja luet sen sisällön.

https://www.thl.fi/fi/web/sukupuolten-tasa-arvo/tasa-arvon-edistaminen/toimijat/tasa-arvon-virstanpylvaita

Mitähän olisit tuuminut, kun halusit lähteä mukaan työelämään ja miehesi olisikin sanonut:" Top tykkänään. Paikkasi on kotona lieden ääressä ja sillä siisti ja asiasta ei enää keskustella. Tuliko selväksi, vai pitääkö hakea kättä pidempää."

Näin olisi hyvinkin voinut käydä vuonna 1917, siis 100v. sitten ja se oli silloin itsestään selvyys.
        (Kuritusoikeus oli poistettu laista jo aikaisemmin, mutta käytännössähän väkivaltaa käytetään nykyäänkin.)

Mitä luulit kirjoituksesi minulle antavan? Suuren oivalluksenko? Ahaa/kokemuksenko?

Tiedoksi peruskoulutukseeni kuului historian opiskelu. Realikokeessa historia oli valttikorttini.

Minun ei todellakaan ole tarvinnut oikeuksieni perään itkeä. Ne oli jo kuten sinäkin tiedät jo taisteltu ennen syntymääni. Tosin vasemmisto/vihreät halajavat takaisin perusasetelmiin.

• kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

Mitä luulit kirjoituksesi minulle antavan? Suuren oivalluksenko? Ahaa/kokemuksenko?

Tiedoksi peruskoulutukseeni kuului historian opiskelu. Realikokeessa historia oli valttikorttini.

Minun ei todellakaan ole tarvinnut oikeuksieni perään itkeä. Ne oli jo kuten sinäkin tiedät jo taisteltu ennen syntymääni. Tosin vasemmisto/vihreät halajavat takaisin perusasetelmiin.

Huomasin minulle esittämäsi kysymykset vasta nyt ja vastaan niihin, kuten hyviin tapoihin kuuluu.

Realistina en toki kuvitellutkaan, että oivaltaisit jotain tai saisit jonkin ahaa-kokemuksen kirjoituksestani.
        Päätin kuitenkin kokeilla kepillä jäätä, vaikka tiesinkin sen turhaksi.

Tehty, mikä tehty ja eipä se paljon ottanut, jos ei antanutkaan.

• ellunhelmet

Katsoin juuri äsken elokuvaa, jonka jätin kesken. Käsikirjoituksesta erottui liian selkeästi epätasa-arvo.
      Aloittaja tarkoitti varmaan virittää maahanmuuttokeskustelun, vai?

• hehehehee

@ellunhelmet

Jotta kaikkialla maailmassa olisi yhtä hyvä naisten asema ja vapaus valita ja päättää omista asioistaan kuin meillä Suomessa. Sitä pitäisi edistää meidän suomalaisten ja muidenkin länsimaisten naisten (ja miestenkin) ulkomaanmatkailussakin. Kun omat asiat ovat hyvin, niin ei kantsisi heti itsekkäästi lopettaa taistelua naisten oikeuksien puolesta.

• ellunhelmet
        hehehehee kirjoitti:

@ellunhelmet

Jotta kaikkialla maailmassa olisi yhtä hyvä naisten asema ja vapaus valita ja päättää omista asioistaan kuin meillä Suomessa. Sitä pitäisi edistää meidän suomalaisten ja muidenkin länsimaisten naisten (ja miestenkin) ulkomaanmatkailussakin. Kun omat asiat ovat hyvin, niin ei kantsisi heti itsekkäästi lopettaa taistelua naisten oikeuksien puolesta.

Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Kabilissa kidnapattu suomalaisnainen on konkreettisesti tekemässä asioita asian hyväksi. Se, että itse teen valintoja täällä Suomessa tasa-arvoa edistäen ja osoittaen riittää minulle.

Elokuvissa vieläkin on roolijaotukset persiistä suomalaisissakin leffoissa. Helmiä sioille ns.

• hehehehee

Tuo yks @korpikirjailija toteaa tomerasti "Minun ei ole tarvinnut taistella tasa-arvon puolesta sekun on ollut aina minulle itsestään selvyys."

• EiAhmedille

Mitäpä muilla on väliä kun itsellään on hyvä. Samoin on minun kohdallani, olen tasa-arvoisempi kuin moni mies, kannan huolta naisista joilla ei ole näin hyvin.

• New-age

Mä olen vähän väsähtynyt tähän mies-nainen akseliin. Mielestäni, se mikä loukkaa ihmisarvoa ei ole sukupuolesta kiinni, vaan oikaistavaa on monessa.
        Jotenkin ei hampaat irvessä oikein synny tulosta. Luottamustoimien kautta voi vaikuttaa. Omat valinnat omassa elämässä?

• hehehehee
        New-age kirjoitti:

Mä olen vähän väsähtynyt tähän mies-nainen akseliin. Mielestäni, se mikä loukkaa ihmisarvoa ei ole sukupuolesta kiinni, vaan oikaistavaa on monessa.
        Jotenkin ei hampaat irvessä oikein synny tulosta. Luottamustoimien kautta voi vaikuttaa. Omat valinnat omassa elämässä?

@New-age

Jos maailmansa rajoittaa vain Suomea ja länsimaita koskevaksi, niin noinhan se on.

Mutta, mutta, kun maailma on niin avara ♪♫ Hänschen klein ging allein in die weite Welt hinein. Stock und Hut steht ihm gut ist gar wohlgemut. Aber Mutter weinet sehr, hat ja nun kein Hänschen mehr. ♪♫

Jos on Suomessa naisten asema ja oikeudet ja vapaus suht kunnossa, niin näin ei ole asia kaikkialla.
        Vaikka omat asiat ovat hyvin, niin mielestäni ei pitäisi unohtaa antaa tukeaan naisille, jotka ovat alistettuja.

• hehehehee kirjoitti:

@New-age

Jos maailmansa rajoittaa vain Suomea ja länsimaita koskevaksi, niin noinhan se on.

Mutta, mutta, kun maailma on niin avara ♪♫ Hänschen klein ging allein in die weite Welt hinein. Stock und Hut steht ihm gut ist gar wohlgemut. Aber Mutter weinet sehr, hat ja nun kein Hänschen mehr. ♪♫

Jos on Suomessa naisten asema ja oikeudet ja vapaus suht kunnossa, niin näin ei ole asia kaikkialla.
        Vaikka omat asiat ovat hyvin, niin mielestäni ei pitäisi unohtaa antaa tukeaan naisille, jotka ovat alistettuja.

Esmerkkejä kehiin. kuinka hekottaja auttaa maailman naisia, muuten kuin kirjoittelemallasamaa lauseyhtymää plus 60-palstalle. Nyt ymmärrän et ole mies. Miehellä on putkiaivot sinä sekoilet piparkakkuaivoilla.

• hehehehee
        korppis kirjoitti:

Esmerkkejä kehiin. kuinka hekottaja auttaa maailman naisia, muuten kuin kirjoittelemallasamaa lauseyhtymää plus 60-palstalle. Nyt ymmärrän et ole mies. Miehellä on putkiaivot sinä sekoilet piparkakkuaivoilla.

@korppis

Otapas värikynät ja paperia ja piirrä, millaisia mielikuvia sulle tulee 60 palstamme nimimerkeistä. hehehehee

• hehehehee kirjoitti:

@korppis

Otapas värikynät ja paperia ja piirrä, millaisia mielikuvia sulle tulee 60 palstamme nimimerkeistä. hehehehee

Sinusta kuten jo kirjoitin hekottelija jota ei voi ottaa tosissaan Kysymyksiin et vastaa vaan hekottelet.
        Nimimerkki kuvaa hyvin sinua.

• hehehehee
        korppis kirjoitti:

Sinusta kuten jo kirjoitin hekottelija jota ei voi ottaa tosissaan Kysymyksiin et vastaa vaan hekottelet.
        Nimimerkki kuvaa hyvin sinua.

@korppis

Jos ei sua piirtäminen nyt innostakaan, niin aloitapas ihan oma ketju nimimerkeistä ja miten hyvin tai huonosti nimimerkit kuvaavat kirjoittajaa. Siitä varmasti olet peto kertomaan muistiinpanojesi pohjalta, mitä nimimerkkiä nykyiset kirjoittajat käyttivät vuonna 2000.

• hehehehee kirjoitti:

@korppis

Jos ei sua piirtäminen nyt innostakaan, niin aloitapas ihan oma ketju nimimerkeistä ja miten hyvin tai huonosti nimimerkit kuvaavat kirjoittajaa. Siitä varmasti olet peto kertomaan muistiinpanojesi pohjalta, mitä nimimerkkiä nykyiset kirjoittajat käyttivät vuonna 2000.

En muista noin pitkälle, mutta sinulla on hyvä muisti. Aami istuntoni tai oikeastaann makuuni on nyt loppu.

En tartu kynään vaan haravan varteen.

Pähkäile sinä joutessasi naisen asemasta muuttuvassa maailmassa.

Hui😉

• New-age

• hmpfistapäivää

Jos otsikossasi oleva väite pitäisi paikkansa, se tarkoittaa että onnelliset eroavat? Jos ei yhtäkään onnetonta parisuhdetta löydy? Eikös se eroaminen just tarkoita, että on ollut onneton suhde? Täh, häh?

Mutta onhan täällä parempaa olla kuin monessa muussa maassa... Naisten, miesten, lasten, koirienkin.

• hehehehee

@hmpfistapäivää

No mut ku, ei se eroaminen tarkoita, että suhde on ollut alusta asti onneton.
        Onneton aika aiemmin onnellisissa parisuhteissa kestää Suomessa niin vähän aikaa, ettei niitä lasketa pysyviksi parisuhteiksi hehehehee
        Vai mites ite? Menitkö vartavasten onnettomaan parisuhteeseen mitätöidäksesi tämän hyvän aloitukseni 🤣

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      156
      1182
    2. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      30
      1149
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      47
      993
    4. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      49
      887
    5. Onko kaivattusi älykäs

vai onko helposti vedätettävissä
      Ikävä
      65
      801
    6. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      49
      767
    7. Miten yksi ihminen

Voi kolahtaa näin kovaa? Saada ajatukset vallattua näin totaalisesti? Taidan oikeasti tarvita ammattiapua tämän kanssa,
      Ikävä
      37
      666
    8. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      71
      654
    9. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      37
      619
    10. Kaipaatko vielä exää?

Jos olet ihan rehellinen
      Ikävä
      76