Olisin tosi kiinnostunu tietään kaikkee Marilyn Monroesta. Yritin googlen kautta päästä jollekkin Marilynin faktoja sisältäville sivuille, mut kaikki sivut oli englanniks tai muuten vaan sekavia.
Tietäiskö joku millä sivuilla olis tietoo tästä näyttelijästä? Tai jos vaikka ihan kertois jotain. Monessako leffassa hän esiintyy? Missä elokuvissa? Milloin syntyi ja kuoli?
Kiitos tosi paljon jos joku vaivautuu vastaan!
Mukavaa jatkoo kaikille viestin lukeneille! =)
Marilyn Monroe
5
1271
Vastaukset
- ehkä
sun kannattais mennä kirjastoon lainaamaan suomenkielinen kirja marilynistä. hyviä on paljon.
mm syntyi 1926 ja kuoli 1962. ne on helppo muistaa.
elokuvia mm. piukat paikat, sopeutumattomat. niagara, bussipysäkki, herrat pitävät vaaleaveriköistä, kuinka miljonääri naidaan?
olen itse kans jonkinasteinen mm-fani ja mulla on dokumentteja ja leffoja jonkin verran ja kirja.
mm:n elämään ja legendaan liittyy hänen suhteensa kennedyn veljeksiin ja sekava kuolema.- Peppi
Oon ollut Monroen fani 13 vuotta. Pari vuotta sitten pääsin käymään -sattumalta- Lontoossa eräässä Marilyn- näyttelyssä, joka mainittiin olevan suurin mitä Marilynistä on näyttelyjä ollut.
Arvatkaa mitä fanista tuntuu yhtäkkiä päästä näkemään aitoja, isoja valokuvia, Marilynin 12-vuotiaana tekemä piirustus, kirjeitä, myöhemmin hänen piirtämänsä omakuva, hiustupsu, upeat mustat korkokengät, upeita koruja, Cuccin paita ja paljon muutakin Marilynin henkilökohtaista. Olin näyttelyssä sillä hetkellä vielä ainoa joten sain katsella ihan rauhassa.
Asiaan.. Mulla on ollut yht. 16 kirjaa Marilynistä. Oon käynyt monta kertaa läpi hänen elämäntarinansa. Marilynhän käytti piristeitä, eikö vain? Tunnistin yhden hänen 40-50-luvun vaihteessa käyttämänsä lääkkeen aineeksi, joka on vastaava tämän päivän Ritalin-lääkkeen kanssa. Eli siis niin paljon kuin on haluttu spekuloida Marilynin "mielenvikaisuudesta" tm. voi ongelma perimmältään ollakin ADD/ADHD. En ole missään törmännyt tähän aiemmin. Miksi se tuli mieleeni? Ehkäpä siksi kun itselläni on tuota Ritalinia. Tunnistan Marilynin keskittymisongelmat, jännityksen, impulsiivisuuden jne. täysin samanlaisiksi kuin itselläni.
Piristeiden käytössä on se vaara, että haluaa niitä jatkuvasti lisää, mikä taas pahentaa jännitys- ja paniikkiongelmaa, ja sitten on pakko turvautua voimakkaisiin psyykelääkkeisiin tai hoitamattomana huumeisiin.
Korostan tässä, että ADD/ADHD voi johtua myös rikkinäisestä lapsuudesta. Sekin sopii Marilyniin. Omaperäisyys, lapsenomaisuus (lue: viattomuus.. ei tyhmyys!), unohtelu, myöhästelyt, vilkas mielikuvitus, mielialan ja tarmokkuuden päivittäinen vaihtelu, tarve kokea suuria tunteita ja nopea kyllästyminen niin työelämässä kuin ihmissuhteissa. Laiska ja aktiivinen siis samassa paketissa! Tämä oli kuvaus minusta. Eikö se sovi myös Marilyniin? - Bambou
Peppi kirjoitti:
Oon ollut Monroen fani 13 vuotta. Pari vuotta sitten pääsin käymään -sattumalta- Lontoossa eräässä Marilyn- näyttelyssä, joka mainittiin olevan suurin mitä Marilynistä on näyttelyjä ollut.
Arvatkaa mitä fanista tuntuu yhtäkkiä päästä näkemään aitoja, isoja valokuvia, Marilynin 12-vuotiaana tekemä piirustus, kirjeitä, myöhemmin hänen piirtämänsä omakuva, hiustupsu, upeat mustat korkokengät, upeita koruja, Cuccin paita ja paljon muutakin Marilynin henkilökohtaista. Olin näyttelyssä sillä hetkellä vielä ainoa joten sain katsella ihan rauhassa.
Asiaan.. Mulla on ollut yht. 16 kirjaa Marilynistä. Oon käynyt monta kertaa läpi hänen elämäntarinansa. Marilynhän käytti piristeitä, eikö vain? Tunnistin yhden hänen 40-50-luvun vaihteessa käyttämänsä lääkkeen aineeksi, joka on vastaava tämän päivän Ritalin-lääkkeen kanssa. Eli siis niin paljon kuin on haluttu spekuloida Marilynin "mielenvikaisuudesta" tm. voi ongelma perimmältään ollakin ADD/ADHD. En ole missään törmännyt tähän aiemmin. Miksi se tuli mieleeni? Ehkäpä siksi kun itselläni on tuota Ritalinia. Tunnistan Marilynin keskittymisongelmat, jännityksen, impulsiivisuuden jne. täysin samanlaisiksi kuin itselläni.
Piristeiden käytössä on se vaara, että haluaa niitä jatkuvasti lisää, mikä taas pahentaa jännitys- ja paniikkiongelmaa, ja sitten on pakko turvautua voimakkaisiin psyykelääkkeisiin tai hoitamattomana huumeisiin.
Korostan tässä, että ADD/ADHD voi johtua myös rikkinäisestä lapsuudesta. Sekin sopii Marilyniin. Omaperäisyys, lapsenomaisuus (lue: viattomuus.. ei tyhmyys!), unohtelu, myöhästelyt, vilkas mielikuvitus, mielialan ja tarmokkuuden päivittäinen vaihtelu, tarve kokea suuria tunteita ja nopea kyllästyminen niin työelämässä kuin ihmissuhteissa. Laiska ja aktiivinen siis samassa paketissa! Tämä oli kuvaus minusta. Eikö se sovi myös Marilyniin?moikkis!
oi, sinähän olet ollut kaun jo fanina, minä aloitin kun näin sattumalta televisiosta dokumentin Marilynistä, se oli jotenkin niin hämmentävää. Nyt keräilen Marilyn tavaraa ja tietoa hänestä, vaikka tiedänkin paljon hänestä jo nytkin :D Tykkään muutenkin 1920-1960 luvuista. :D
- puupää
että ihmiset eivät itse osaa/ VIITSI tehdä mitään. Mun puolesta saat olla ilman, vaikka tietäisinkin. (
- Bambou
Hei!
Minä olen myös Marilyn Monroe fani! Ja tiedän aika paljon hänestä. (Minulla on kirjana elämänkerta ja olen nauhoittanut televisiosta tulleen elämänkerran toisen osan.) Ja muuta esim.julisteita. Mutta siis halusin vastata sinulle koska voin kertoa mitä minä tiedän ja jos sinäkin tiedät jotain voi kertoa niitä minulle vai? :D Ja olen yrittänyt etsiä toista Marilyn Monroe-fania, mutta nyt löysin!!! :DD Vastaa minulle, jos haluat. Mutta olisi kiva vaihtaa tietoja. :D mutta nyt Heippa! P.s Olen 13-v. tyttö :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291