Viikkorahoissa isoja eroja

äitipuoliyirttäävaan

Minä annan lapsilleni 3 e viikossa, mutta mies lahjoo 20 e joka viikko omansa. On vähän epäoikeudenmukaista että toiset saat noin paljon ja mulla ei ole varaa kuin muutamaan euroon.
Olen puhut miehelle siitä, mutta hän maksaa omilleen koska pystyy. Erittäin kiusallista meitä kohtaan.
Ehdotin että jakaisimme kaikki rahat tasan että jokainen saisi yhtäpaljon mutta lapset eivät halua eikä mies. Mitä on tehtävissä, mun käy sääiksi omiani jotka ei saa juurikaan mitään mutta nää toiset penskat sitten vetelee monia kymppiä kuussa.
Ehdotin sitäkin että lapset laittaisivat 17 e possuun ja käyttäisivät vaan viikossa 3 e jotta mun
lapset eivät tuntisi pahaa mieltä, mutta kun nämä miehen lapset ovat tottuneet suuriin rahamääriin niin eivät halua, eikä mies tue minua. Voinko minä määrää että raha käytetään vaan se 3 e yhtä paljon jokainen. Surullista ettei ymmärretä mielipahaa eikä ymmärretä rahan arvoa, vaikka minä kuinka yritän sitä heille opettaa, niin ei mitään vaikutusta.
Onko se vaan väkisin sanottava että rahaa ei käytetä ja sillä sipuli.

26

363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oletprovoilija

      Eikö sun lastesi isä voi antaa sen puuttuvan osan omille lapsilleen.
      Kirjoita seuraavaan provoosi, että sun lapset saa monta kymppiä viikossa rahaa isältään ja sun uusmiehesi ei anna omilleen , kun pari €uroo...

    • MaksetaankoTästäSulle

      Mene töihin, että voit antaa lapsillesi 20 euroa viikossa tai osta radikaal-lissu vähän vähemmän viinaa.

      • Höylää sinä sitä lässy lissuas


    • kliop

      Sun lapset saa 3 euroa ja miehen lapset 20 euroa. Sinun on turha yrittää rahastaa miehen lapsilta pois mitään.

      Uusperhe ei ole enää samalla tavalla perhe kuin ydinperhe,. Uusperheessä on parisuhdekumppanit ja kaksi eri perhettä, joskus jopa enemmän jos noita eroja ja lapsia on jo moneen kertaan. Joten ei se perhe hajoa eroonkaan kaikilta osin, lasten osalta se on ja pysyy ikuisesti.
      Siellä saatetaan syödä samaa ruokaa silloin kun etälapset ovat käymässä, kaikissa perheissä ei tehdä niinkään, vaan on huonommat ruuat tällöin tai hampurilaisilla käy isä lastensa kanssa.
      Kukaan ei voi eikä saa vaatia, että lapset tasapäistetään, sillä se on molempien lapsia kohtaan väärin, ei heistä kovin suuria kavereita voi tulla, kun toiset käyvät silloin tällöin ja kaveripiirikin on ihan muualla ja se koti on lähivanhemman koti, jota lapsi kodiksi kutsuu. Etävanhemman luona käydään vain "kylässä.".
      Toki kun lapset tulevat isän luokse odottaisi sentään heidän saavan myös hyvän kohtelun eli ruuan, leposijan ja puhtauden ja sitä oman vanhemman aikaa jutella niin koulun ja munkin tapahtumat sille omalle vanhemmalle.


      Sinä yksin olet vastuussa lapsistasi ja hoidat heidän asiansa heidän oman isänsä kanssa ja uusi kumppanisi tekee samoin omien lastensa kanssa eli hoitaa lasten äidin kanssa lasten asiat, joihin kuuluvat myös lapsille annettavat viikkorahat sekä muut taloudelliset asiat. Elatusmaksut eivät kuulu uudella kumppanille yhtään mitään, niillä hoidetaan lasten kuluja ja ei missään nimessä uusikon tai hänen lastensa kuluja tai käytetä omiin viihteisiin.
      Jonkinlainen rehellisyys sentään käyttöön.

      • palleroinenkainen

        Tämän kirjoituksen takana taitaa olla joku kohtuullisen katkera yh-äiti, jonka mies on lähtenyt kävelemään, ja löytänyt uuden kumppanin? Ymmärtäisitkö kuitenkin, että uusperheitä on hyvin paljon erilaisia, ja hyvin erilaisilla taustoilla...

        Esimerkiksi meidän uusperheestä kahdella lapsella ei ole milloinkaan ollut sitä "ydinperhettä". Toisen biologiset vanhemmat erosivat raskausaikana(eikä "isästä" sittemmin kuulunut) ja toisen vanhemmat eivät koskaan edes olleet parisuhteessa, vaan lapsi syntyi vahingossa yhden illan jutusta. Näille lapsille ei todellakaan ole mitään muuta "oikeaa" perhettä, kuin tämä uusperhe.

        Ja sen kolmannen perheemme lapsen biologiset vanhemmat erosivat kun lapsi oli 1v. Eipä hänelläkään siis mitään muistijälkiä siitä, että omat vanhemmat olisivat yhdessä olleet. Hänellä on kaksi tasapuolista kotia, joissa elää onnellisesti vuoroviikoin. Ei hän kyläile kummassakaan.

        Ja näistäkö lapsista uusperheessä ei voi tulla läheisiä? Ovat tunteneet niin kauan kuin muistavat. Ovat eläneet yhdessä, kasvaneet yhdessä, kiukutelleet ja leikkineet yhdessä jne... Ovat jakaneet yhdessä juhlat ja huolet. He ovat sisaruksia, eikä biologialla ole sen asian kanssa mitään tekemistä. Perheen vanhin lapsi oli koulussakin antanut terkkarille palautetta, kun oli alkanut puhumaan uussisaruksista, sisarpuolista jne... Lapsi tuumasi että "mulle ne on kyllä ihan vaan sisaruksia." Se siitä keskustelusta sitten. =D

        Tasapäistäminen? Jokainen on omanlaisensa upea persoona. Ja jokainen ansaitsee yhtä hyvän kohtelun. Kyllä, myös samanlaisen viikkorahan, koska ikäerot eivät ole suuria. Mielestäni olisi törkeää, jos perheessä kohdetaisiin lapsia eriarvoisesti. Ajatellaan asiaa vaikka niinkin, että joku "kyläilisi..." Jos meille tulee joku lapsi kylään, niin annanko minä meidän lapsille jäätelöä, ja jätän vieraan ilman? Tai toisinpäin, annanko vieraalle jäätelöä, mutta jätän omat ilman?

        Ei. Kyllä meidän kodissa kunnioitetaan ihmisiä niin paljon, ettei ketään jätetä vähempiarvoiseksi.

        Ja mitä talousasioihin tulee, niin yhdessä asuva pariskunta lasketaan yhdeksi talouseksi. Esimerkiksi lapsipuolen tarhamaksuun vaikuttaa myös puolison tulot, tai maksettaviin elareihin vaikuttaa se, jos puoliso on varaton (=elatusvastuu puolisoa kohtaan.) jne. Yhdessä perhettä on paras pyörittää. On sitten ydinperhe tai uusperhe, niin parhaiten homma toimii, kun vedetään yhtä köyttä. Elarit on osa kokonaisuutta, mitä voi tulla tai lähteä. Meilläkin on yhteinen tili. Sinne tulee rahaa ja sieltä lähtee rahaa, kaikki mikä liittyy perheeseen. Meillä on myös omat tilit, mutta niistä ei huolehdita lasten asioita. Tärkeintä aina on se, että jokaisella lapsella on tarvittavat.

        En ikinä olisi alkanut aikoinaan suhteeseen ihmisen kanssa, jolle ei olisi ollut selkeää se, että kaikki lapset ovat yhtä tärkeitä, ja vastuu koko perheen hyvinvoinnista on molemmilla aikuisilla. Onneksi ollaan tästä oltu samaa mieltä alusta saakka. :)

        Onhan niitä tuttavapiirissä sellaisia ydinperheitäkin, joissa toinen osapuoli hassaa rahansa mihin sattuu, ja toinen yksin pihistelee että saa lapset huolehdittua... On se ongelma siten ydinperheessä tai uusperheessä, niin yhtä väärin.

        Meillä on molemmilla normaalit tulot, ja yhteistuumin pärjätään ihan mukavasti.


    • tasankaikkienkanssa

      Kyllä lasten rahat pitää jakaa. On epäoikeuden mukasta että toiset saa 20 e ja toiset 3 e viikossa. Kateutta ja kiusaamista aiheuttaa. Jotka saa enempi kiusaavat heitä jotka saavat vähemmän.
      Rahat voisi jakaa tasan se ei olisi paha juttu, silloin kaikki olisi yhdenvertaisia perheessä.

      Miksi pitää antaa niin paljon lapsille, musta riittäs 2 e viikossa kaikille.

      Tai sitten työmäärän mukaan, kun tekee kotitöitä saa siitä palkkaa.

      • Lissuoletjuoppo

        Onko vanha mutsisi laittanut lompakon nyörit kiinni, että sinä peräkammarin luuseri et ole saanut rahaa.
        Voi, voi, sentään viinakauppaan pitäs päästä ,tai baariin ja rahat on loppu ja sitte pitää tänne valittaa ja fantasioida hulluja juttuja kun wituttaa ja krapula pukkaa päälle.
        Koitas puhua sille vanhalle mutsillesi et rahat kuuluu jakaa, sulle kuuluu puolet äitisi eläkkeestä.


      • näinnejaetaan
        Lissuoletjuoppo kirjoitti:

        Onko vanha mutsisi laittanut lompakon nyörit kiinni, että sinä peräkammarin luuseri et ole saanut rahaa.
        Voi, voi, sentään viinakauppaan pitäs päästä ,tai baariin ja rahat on loppu ja sitte pitää tänne valittaa ja fantasioida hulluja juttuja kun wituttaa ja krapula pukkaa päälle.
        Koitas puhua sille vanhalle mutsillesi et rahat kuuluu jakaa, sulle kuuluu puolet äitisi eläkkeestä.

        Kuule, oli kyse lasten viikkorahasta ei ne vielä alkoon pääse. Voi sillä rahalla muutakin ostaa kun viinaa, laittaa vaikka säästöön tai antaa köyhille tai jakaa muiden kanssa.
        Lasten viikkorha on 1 e per ikävuosi.


      • Lissuonjuoppo
        näinnejaetaan kirjoitti:

        Kuule, oli kyse lasten viikkorahasta ei ne vielä alkoon pääse. Voi sillä rahalla muutakin ostaa kun viinaa, laittaa vaikka säästöön tai antaa köyhille tai jakaa muiden kanssa.
        Lasten viikkorha on 1 e per ikävuosi.

        Sinä olet vanhan äitisi lapsi ja sinulle kuuluu äitisi eläkkeestä puolet siis sun " viikkorahasi".
        Sinä pääse alkoon ja et takuulla mitään säästä ,kaiken juot omasi ja äitisi rahat.


      • Jokainen huolehtikoon omien jälkikasvujen rahoista ja pyytäköön erotuksen lapsen omalta vanhemmalta


      • Toi8

        Kaikkiko pitää jakaa? Mitä jos puolison lapsille on säästetty vaikka kuolleen vanhemman poismenon yhteydessä perintörahoja pienen kaksion verran ja toisen puolison molemmat sukuhaarat köyhiä, pitääkö teidän mielestänne nämäkin varat jakaa?


    • psweee

      Siis teillä samassa perheessä on eri viikkorahat??? Huh. Tuo ei ole oikein. Ei missään nimessä.

      Ehdottomasti teillä täytyy olla yhdessä sovittu summa, jonka te yhdessä perheen vanhempina lapsille annatte.

      Toki, jos sinun lapsesi ovat 3v ja 5v ja miehen lapset 13v ja 15v, niin tilanne on eri. Lapsen ikä voi osaltaan vaikuttaa viikkonrahan määrään. Mutta siitäkin sitten pitää olla yhteinen linjaus.

      Meillä lapset ovat vielä aika pieniä, ja viikkorahakin vain 2e/vk. Se ei ole paljoa, mutta ei vielä tarvitsekaan olla. Lasten kasvaessa maksetaan lisää. Läsnäoleville lapsille (oli kumman lapsia tahansa) maksetaan siis tuo 2e. Poissaolevie possuun puolet siitä, eli 1e. Näin ollen ne lapset, jotka ovat meillä enemmän, saavat myös meillä vähän enemmän viikkorahaa, mutta jotka ovat poissa, eivät jää kokonaan ilman. Tämä on sekä meistä vanhemmista että lapsista tuntunut reilulta. Summaa kasvatamme tovin päästä, mutta systeemistä pidämme kiinni, kun on hyväksi havaittu.:)

      • hilmailkka

        Kyllä mies voisi antaa uuden vaimon lapsille saman verran kuin omilleen. On epistä että raha ero o nnoin suuri.
        Jos naisen lapset saa viikko 3 e ja miehen 25 e niin ne voi jakaa vaikka väkisin.
        Teini ei tarvi kun 1 e viikossa millä saa karkkia ja pienet papanat ei tarvi mitään, ruoka kelvatkoon heille.

        Jos mulla olisi miehen kakaroita, niin ottasin heiltä pois rahat ja jakasin ne kaikkien kesken, sanoi mies mitä tahansa. Ei kukaan hullu mkasele lapsille laiskottelusta yhtään mitään.
        Sopiva raha määrä on 1-15 v 50 senttiä ja 15-19v 1,50 e 20 v voi saada 3 e. ei kenenkään tarvi hävetä.
        Jos kerran on koti ja ruoka niin se riittää.
        Mies kuriin ja jakaoot rahansa kaikkien kesken se on reilua.
        Mut jos mää antasin omilleni 20 e niin niitä ei kyllä kukaan jakelisi, ne on mun rahoja ja päätän.


      • Exätmyösantamaan
        hilmailkka kirjoitti:

        Kyllä mies voisi antaa uuden vaimon lapsille saman verran kuin omilleen. On epistä että raha ero o nnoin suuri.
        Jos naisen lapset saa viikko 3 e ja miehen 25 e niin ne voi jakaa vaikka väkisin.
        Teini ei tarvi kun 1 e viikossa millä saa karkkia ja pienet papanat ei tarvi mitään, ruoka kelvatkoon heille.

        Jos mulla olisi miehen kakaroita, niin ottasin heiltä pois rahat ja jakasin ne kaikkien kesken, sanoi mies mitä tahansa. Ei kukaan hullu mkasele lapsille laiskottelusta yhtään mitään.
        Sopiva raha määrä on 1-15 v 50 senttiä ja 15-19v 1,50 e 20 v voi saada 3 e. ei kenenkään tarvi hävetä.
        Jos kerran on koti ja ruoka niin se riittää.
        Mies kuriin ja jakaoot rahansa kaikkien kesken se on reilua.
        Mut jos mää antasin omilleni 20 e niin niitä ei kyllä kukaan jakelisi, ne on mun rahoja ja päätän.

        Meillä kyllä annetaan kaikille tasapuolisesti, mutta minun exäni ei anna minun nykymiehen lapsille mitään, vaan vain omilleen ja ruhtinaallisesti, eikä mieheni exä myöskään anna minun lapsille mitään ja niukasti omilleenkin, onko tasapuolista häh.


      • Lissuheieisulolemitään
        hilmailkka kirjoitti:

        Kyllä mies voisi antaa uuden vaimon lapsille saman verran kuin omilleen. On epistä että raha ero o nnoin suuri.
        Jos naisen lapset saa viikko 3 e ja miehen 25 e niin ne voi jakaa vaikka väkisin.
        Teini ei tarvi kun 1 e viikossa millä saa karkkia ja pienet papanat ei tarvi mitään, ruoka kelvatkoon heille.

        Jos mulla olisi miehen kakaroita, niin ottasin heiltä pois rahat ja jakasin ne kaikkien kesken, sanoi mies mitä tahansa. Ei kukaan hullu mkasele lapsille laiskottelusta yhtään mitään.
        Sopiva raha määrä on 1-15 v 50 senttiä ja 15-19v 1,50 e 20 v voi saada 3 e. ei kenenkään tarvi hävetä.
        Jos kerran on koti ja ruoka niin se riittää.
        Mies kuriin ja jakaoot rahansa kaikkien kesken se on reilua.
        Mut jos mää antasin omilleni 20 e niin niitä ei kyllä kukaan jakelisi, ne on mun rahoja ja päätän.

        No, sinähän sosialisoit kaiken mitä mielikuvitus miehelläsi on, mutta reaalielämässä on täysin toisin.


      • owlågldl
        Exätmyösantamaan kirjoitti:

        Meillä kyllä annetaan kaikille tasapuolisesti, mutta minun exäni ei anna minun nykymiehen lapsille mitään, vaan vain omilleen ja ruhtinaallisesti, eikä mieheni exä myöskään anna minun lapsille mitään ja niukasti omilleenkin, onko tasapuolista häh.

        Asuuko sinun ja miehesi exät myös teillä? Mikäli eivät asu, eivätkä siis ole osa sinun ja miehesi perhettä, niin miten heidän antamat rahat liittyy siihen, miten teidän kodissa toimitaan? Ei minunkaan naapurin serkku anna rahaa minun siskoni lapsille... =D

        Äitipuoli ja isäpuoli ovat lapsen perhettä.


      • Seonsaletti
        owlågldl kirjoitti:

        Asuuko sinun ja miehesi exät myös teillä? Mikäli eivät asu, eivätkä siis ole osa sinun ja miehesi perhettä, niin miten heidän antamat rahat liittyy siihen, miten teidän kodissa toimitaan? Ei minunkaan naapurin serkku anna rahaa minun siskoni lapsille... =D

        Äitipuoli ja isäpuoli ovat lapsen perhettä.

        Kyllä lapsen perhettä on oma äiti ja isä, ei äitipuoli tai isäpuoli.
        Omat vanhemmat antaa viikkorahaa, jos antaa.


      • kokonaisetvanhemmat
        Seonsaletti kirjoitti:

        Kyllä lapsen perhettä on oma äiti ja isä, ei äitipuoli tai isäpuoli.
        Omat vanhemmat antaa viikkorahaa, jos antaa.

        Ei ole olemassa puolikkaita henkilöitä. he ovat täysin vieraita ihmisiä miehen exälle ja lapsille.
        Miehen kuuluu elättää ja ostella omille lapsille, ei uuden suhmuran kakaroille yhtään mitään.
        Meillä mies maksaa kaikista puolet, oli kyseessä pyörät, koulutarvikkeet, vaatteet tai autokoulut ja matkat, kaikki puoleksi. Ellei maksa ei lapset saa mitään, en ala yksin makselemaan kaikkea.
        Viikkorahaa saavat 150 e viikko, joten meillä toimii kun ei ole vaihtoehtoja. Kaikki tai ei mitään.


      • Seonsaletti
        kokonaisetvanhemmat kirjoitti:

        Ei ole olemassa puolikkaita henkilöitä. he ovat täysin vieraita ihmisiä miehen exälle ja lapsille.
        Miehen kuuluu elättää ja ostella omille lapsille, ei uuden suhmuran kakaroille yhtään mitään.
        Meillä mies maksaa kaikista puolet, oli kyseessä pyörät, koulutarvikkeet, vaatteet tai autokoulut ja matkat, kaikki puoleksi. Ellei maksa ei lapset saa mitään, en ala yksin makselemaan kaikkea.
        Viikkorahaa saavat 150 e viikko, joten meillä toimii kun ei ole vaihtoehtoja. Kaikki tai ei mitään.

        Jokainen huolehtikoot omista jälkikasvuistaan.


      • nvmnmcvnmcvnmvnmc
        Seonsaletti kirjoitti:

        Jokainen huolehtikoot omista jälkikasvuistaan.

        Aivan, perheenrikkojat vaan ovat niin hanakoita rikkomaan monia perheitä ja ja haukkumaan miehen lapset ja exän ja muun suvun. Ovat niin katkeria ja kateellisia kun itsellään ei koskaan ole ollut miestä eikä ole sitä perhettä, ja kun kerran rikkoo perheen ja vie perheestä miehen ja isän , niin se vasta on kivaa ja hauskaa hänestä, sitä he jaksavat kailottaa ravintoloissa kun menevät uusia miehiä metsästämään.

        Jos sutturat pidättäytyisivät poissa toisten perheistä, kaikilla lapsilla olisi isä ja perheet koossa ,mutta kun sutturoilla ei ole muuta elämää niin ei toisillakaan saa olla. Rikkominen on heist kivaa.

        Katkeruus on paha peikko kun on surkea yksinäinen ja katkera elämälleen.


    • Anna_pildee

      sille ukolles. Tai ellei finanssit tasoitu niin laita lappu luukuille,, kaikille.

      • Eitaivasalle

        Ei käy, sitten olen koditon lasteni kanssa.


    • hannsesjahanuri

      Minä annan lapsilleni viikossa 100 e ja ex puoliso antaa 100 e joten hyvät on meidän lasten viikkorahat.
      Miehen suttura antaa omilleen 1 e kuukaudessa, joten kurjaa heillä.

      Itse tarkkailen ettei se suttura ja hänen kakarat pölli meidän lasten rahoja, lapset aina kertoo mitä suttura on valehdellut ja ottavat kuvia tekosistaan.

      Pidämme kaikki heitä pilkkanaan muttei ne tajuu mitään.
      Suttura elää miehen siivellä mutta ei saa mitään rahaa eikä tavaroitla meiltä, mies kertoo aina että suttura lainasi, mutta joutuu siitä maksamaan vuokran jos lainaa.

    • jkuio

      'Asuvatko molempien uuspuolisoiden entisten liittojen lapset teillä eli olette lapsille ns. lähivanhemmat. Tosin silloinkaan lapsista ei voi tehdä yhdenveroisia,
      Nyt vain vaikuttaa siltä, että haluat rahastaa miestä mahdollisimman paljon ja ottaa hänen lapsiltaan pois jopa viikkorahojen suuruuteen puutut.
      Miehelläsi ei ole elatusvelvollisuutta entisen liiton lapsillesi. Joten sinä maksat heille viikkorahat ja sen mukaan miten voit, saat varmasti elatustukea, jospa siitä antaisit sen 25,00 lapsillesi viikossa. Minne hassaat heistä saamasi elatusmaksut? Antaako Ex:si lapsille viikkorahaa.

      'Erossa entinen perhe ei hajoa kokonaan, lapset ovat ja jäävät mukaan, joista vanhemman tulee huolehtia ja siihen vaikuttaa vanhemman tulotaso. Jos miehesi antaa lapsilleen 25 euron viikkorahan se on hänen asiansa ei sinun, eikä hänellä ole velvollisuutta maksaa viikkorahaa sinun lapsillesi.
      On hyvä jos isä, joka on lähtenyt tässä tapauksessa sinun mukaasi, sentään huomioi lapsiaan esim. viikkorahalla.
      Sitä vastoin voit kertoa omille lapsillesi, mistä syystä sinä et maksa samaa summaa omillesi, ole rehellinen, ethän sinäkään noille miehen lapsille maksa viikkorahaa, ottaisit vain pois.

    • Toi8

      Avioerossa käytetään usein tasinkoa mutta ei se tasinkovelvollisuus siirry uusioperheiden lapsiin. Kyllä olisi miehellä mukava kertoa lapsilleen, että nyt on isä löytänyt uuden naisen elämäänsä, hieman köyhemmän tosin ja siksi osa teidän viikkorahoistanne siirretään toisille lapsille. Olet siis sitä mieltä, että uuden miehen pitää antaa kaikille lapsille saman verran rahaa mutta sitten ex miehesi antaessa rahaa lapsilleen niitä ei kuitenkaan jaeta tasan kaikille

    • isoääliöoot

      Mene töihin et voit antaa omille enemmän. Sun ei kuulu puuttua toisten viikkorahoihin.
      Todella typerää muuttaa rikkaan miehen kanssa yhteen jos luulit että hän maksaa sun ja lastesi elämisen ja antaa heille viikkorahaa.

      Ei ole miehen lasten syytä että muutit sinne, eikä he ole velvollisia alentamaan viikkorahaa sen vuoksi ettei sun pennut saa samaan.

      Olisi tosi typerää että sun takia lapset saisivat vähemmän kun muutit sinne!! He haloo. Miehen lasen ei tarvi välittää siitä mitä sinä annat omillesi, heille kuuluu se mitä heidän isä ja äiti ovat päättäneet. Hyväksy äläkä narise. mee töihin ja elätä oma pesue ja ittes.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe