Rintasyövän jälkeen sydänvaivoja

EnEnääJaksa

Olen rintasyöpäpotilas mallia 2004, syöpä oli vasemmassa rinnassa, osapoistolla selvisin.
Sytot, sädehoito ja lisäksi 5 v Tamofenia 2 v sitä toista, olisikohan ollut Aromasin? Noin ne unohtuu, onneksi.

Olen saanut aina puhtaat paperit, kontrolleja oli 7 vuotta. Nyt - en edes osaa sanoa koska tämä alkoi - on ilmennyt sydänoireita, eli flutter (eteislepatus). Onkohan kenellekään muulle tullut rintasyövän jälkeen sydänoireita? Enhän voi tietää, voisiko vasemman rinnan sädehoito olla syynä, tai ne ikävät sytostaatit. Olin tutkimuspotilaana ja ainakin sivuoireista päätellen myrkyt olivat kovia.

Olisin kyllä luullut, että syöpä riittäisi, mutta ei :(

2

1218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erässairastunutsyöpään

Kenties ikä painaa? Oletko aktiiviliikkuja? Ovatko elintapasi terveellisiä?
      Ei muuta kuin tsemppiä!

• klprh

Leikkaus 2003 syksyllä, hoidot CEF (syklofosfamidi, epirubisiini, fluorourasiili) x 6, sädehoito x 25 ja hormonihoito Tamofen, Femar Arimidex - yhteensä seitsemän vuotta.
      Sydäntä ei ole Suomessa tutkittu, kävin Virossa - Toila SPA - siellä EKG ja UHD ja todettiin sydämen ”väsyvyyttä”. Minä liikun aktiivisesti todella vähään, painon nousun takia ehkä.
      Minulla paino lisääntyi 30kg, (50-v - 55kg > 86 hetkellä, pituus 170) kolme vuotta sitten kävin yksityisellä endokrinilogilla ja sain kilpirauhaislääkityksen. Hormoniarvot olivat viitearvojen sisällä kuitenkin, mutta oireita oli painon lisäksi muitakin.
      Syke on aina ollut korkea, sen takia pitkä aika luulin, että minulla ei voi olla kilpirauhaisen vajaatoiminta.

Suvussa ei ole k.o. sairautta eikä mitään muuta. Ilmeisesti kilpirauhainen on kärsinyt hoidoissa ja tutkimuksissa.
      USA:ssa kilpirauhaista tutkitan sädehoito saanut henkilöillä 5 vuoden sisällä.
      Oletko tutkinut kilpirauhaista?
      https://www.kilpparix.fi/vajaatoiminta
      Hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta voi aiheuttaa merkittävän terveysriskin.
      • Sydänongelmat, kuten sepelvaltimoiden kovettuminen, rytmihäiriöt, epänormaali verenpaine, sydämen heikko verenpumppaus, sydänlihaksen heikkous, kongestiivinen sydämen vajaatoiminta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      183
      6480
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      93
      5392
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      14
      3735
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      123
      3377
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      198
      3093
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      74
      2345
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2098
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      45
      1684
    9. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      19
      1646
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      98
      1346
    Aihe