Rintasyövän jälkeen sydänvaivoja

EnEnääJaksa

Olen rintasyöpäpotilas mallia 2004, syöpä oli vasemmassa rinnassa, osapoistolla selvisin.
Sytot, sädehoito ja lisäksi 5 v Tamofenia 2 v sitä toista, olisikohan ollut Aromasin? Noin ne unohtuu, onneksi.

Olen saanut aina puhtaat paperit, kontrolleja oli 7 vuotta. Nyt - en edes osaa sanoa koska tämä alkoi - on ilmennyt sydänoireita, eli flutter (eteislepatus). Onkohan kenellekään muulle tullut rintasyövän jälkeen sydänoireita? Enhän voi tietää, voisiko vasemman rinnan sädehoito olla syynä, tai ne ikävät sytostaatit. Olin tutkimuspotilaana ja ainakin sivuoireista päätellen myrkyt olivat kovia.

Olisin kyllä luullut, että syöpä riittäisi, mutta ei :(

2

833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erässairastunutsyöpään

      Kenties ikä painaa? Oletko aktiiviliikkuja? Ovatko elintapasi terveellisiä?
      Ei muuta kuin tsemppiä!

    • klprh

      Leikkaus 2003 syksyllä, hoidot CEF (syklofosfamidi, epirubisiini, fluorourasiili) x 6, sädehoito x 25 ja hormonihoito Tamofen, Femar Arimidex - yhteensä seitsemän vuotta.
      Sydäntä ei ole Suomessa tutkittu, kävin Virossa - Toila SPA - siellä EKG ja UHD ja todettiin sydämen ”väsyvyyttä”. Minä liikun aktiivisesti todella vähään, painon nousun takia ehkä.
      Minulla paino lisääntyi 30kg, (50-v - 55kg > 86 hetkellä, pituus 170) kolme vuotta sitten kävin yksityisellä endokrinilogilla ja sain kilpirauhaislääkityksen. Hormoniarvot olivat viitearvojen sisällä kuitenkin, mutta oireita oli painon lisäksi muitakin.
      Syke on aina ollut korkea, sen takia pitkä aika luulin, että minulla ei voi olla kilpirauhaisen vajaatoiminta.

      Suvussa ei ole k.o. sairautta eikä mitään muuta. Ilmeisesti kilpirauhainen on kärsinyt hoidoissa ja tutkimuksissa.
      USA:ssa kilpirauhaista tutkitan sädehoito saanut henkilöillä 5 vuoden sisällä.
      Oletko tutkinut kilpirauhaista?
      https://www.kilpparix.fi/vajaatoiminta
      Hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta voi aiheuttaa merkittävän terveysriskin.
      • Sydänongelmat, kuten sepelvaltimoiden kovettuminen, rytmihäiriöt, epänormaali verenpaine, sydämen heikko verenpumppaus, sydänlihaksen heikkous, kongestiivinen sydämen vajaatoiminta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe