Rintasyövän jälkeen sydänvaivoja

EnEnääJaksa

Olen rintasyöpäpotilas mallia 2004, syöpä oli vasemmassa rinnassa, osapoistolla selvisin.
Sytot, sädehoito ja lisäksi 5 v Tamofenia 2 v sitä toista, olisikohan ollut Aromasin? Noin ne unohtuu, onneksi.

Olen saanut aina puhtaat paperit, kontrolleja oli 7 vuotta. Nyt - en edes osaa sanoa koska tämä alkoi - on ilmennyt sydänoireita, eli flutter (eteislepatus). Onkohan kenellekään muulle tullut rintasyövän jälkeen sydänoireita? Enhän voi tietää, voisiko vasemman rinnan sädehoito olla syynä, tai ne ikävät sytostaatit. Olin tutkimuspotilaana ja ainakin sivuoireista päätellen myrkyt olivat kovia.

Olisin kyllä luullut, että syöpä riittäisi, mutta ei :(

2

1092

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erässairastunutsyöpään

Kenties ikä painaa? Oletko aktiiviliikkuja? Ovatko elintapasi terveellisiä?
      Ei muuta kuin tsemppiä!

• klprh

Leikkaus 2003 syksyllä, hoidot CEF (syklofosfamidi, epirubisiini, fluorourasiili) x 6, sädehoito x 25 ja hormonihoito Tamofen, Femar Arimidex - yhteensä seitsemän vuotta.
      Sydäntä ei ole Suomessa tutkittu, kävin Virossa - Toila SPA - siellä EKG ja UHD ja todettiin sydämen ”väsyvyyttä”. Minä liikun aktiivisesti todella vähään, painon nousun takia ehkä.
      Minulla paino lisääntyi 30kg, (50-v - 55kg > 86 hetkellä, pituus 170) kolme vuotta sitten kävin yksityisellä endokrinilogilla ja sain kilpirauhaislääkityksen. Hormoniarvot olivat viitearvojen sisällä kuitenkin, mutta oireita oli painon lisäksi muitakin.
      Syke on aina ollut korkea, sen takia pitkä aika luulin, että minulla ei voi olla kilpirauhaisen vajaatoiminta.

Suvussa ei ole k.o. sairautta eikä mitään muuta. Ilmeisesti kilpirauhainen on kärsinyt hoidoissa ja tutkimuksissa.
      USA:ssa kilpirauhaista tutkitan sädehoito saanut henkilöillä 5 vuoden sisällä.
      Oletko tutkinut kilpirauhaista?
      https://www.kilpparix.fi/vajaatoiminta
      Hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta voi aiheuttaa merkittävän terveysriskin.
      • Sydänongelmat, kuten sepelvaltimoiden kovettuminen, rytmihäiriöt, epänormaali verenpaine, sydämen heikko verenpumppaus, sydänlihaksen heikkous, kongestiivinen sydämen vajaatoiminta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1984
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1730
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1380
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      79
      1375
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      892
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109