Mahdollista? Tasamaa tontti, pellolla, ei kuitenkaan paalutusta edessä. Itse, sisätyöt paitsi lvi ja sähkötyöt. Ei pääkaupunki seutu.
Vesikattovalmispkt +100t kaikkineen ilman tonttia?
4
305
Vastaukset
- NickNailer
Vesikattovalmis sisältää noin kolmanneksen kuluista. Lopullinen hinta 300.000 euroa.
Vastaus: on se mahdollista.
Vesikattovalmis 100,000 = 150.000
Vastaus: Ei ole mahdollista - tarkastusmaksu
sisältyyköhän hintaan ees liittymä ynnä muut pyrokraattiset kulut useita tuhansia joista ei yleensä koskaan puhuta tai mainita missään alku ennusteissa?
- NickNailer
Tuossa on minun mielestäni realistinen kuvaus rakentamisen hinnasta silloin, kun tehdään puutaloa ja paljon itse:
http://talvituulikki.blogspot.fi/p/budjetti-ja-kustannukset.html
Kivitalo on kalliimpi, eikä sovi ensimmäiseksi rakennuskohteeksi tee-se-itse miehelle (mies, koska kivi tuppaa olemaan raskasta nosteltavaa naiselle, paitsi koko ikänsä puntteja nostaneelle).
"Byrokratiakulut" ovat luokkaa 35.000 euroa per OKT. Tuohon hintaan ainuttakaan naulaa ei saa seinään taio mihinkään muualle. Paperi ja PDF -tiedostoa tulee senkin edestä. Suomessa suunnittelu on viety idiotismin tasolle. - kestämätönidijotismi
Ja käytännössä on vapaaehtoinen pakko ostaa eli maksaa liki etenkin kaikki viranomaistoimi ja semmoinen kilpailematon muu toiminta jota ei käytännössä saa muualta tai mistä haluaa koska sitä ei ole onneksi Suomessa viellä yksituistettu,,vaa he saa palkat "yhteisistä" verovaroista ja
joku muu vie laskutettavat summat johonkin..vaikka taseeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 501507
- 591441
SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p101038- 60841
- 49814
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?41765Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!
Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.118617Toivoisitko
Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit85596Sotekeskus
Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit32587- 38556