Arvokorukaupat Alanyassa.

TullaSaaMetteiLoisimaan

Moni on ostanut Turkista koruja ja tutkituttanut niiden aitouden sitten Suomen kultasepillä.
Me olemme päätyneet toisenlaiseen ratkaisuun; ostamme perheen kulta- ja timanttikorut aina Suomesta ja sitten viemme ne Alanyan sepille tarkastettaviksi.
Olemme säästäneet näin toimien pitkän pennin.

11

562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bottiro

Provo taas liikkeellä.

Ihan samaa kultaa myydään ja lukemat on painettu tuotteeseen.

• Kaljaseppä

Kullalla on maailman markkinahinta joka oli eilen 1187 eur / 1 oz (31,1 g).

Älkää siis uskoko hölmöjen puheita että Alanyassa olisi kulta edullisempaa.
        Koruissa on usein käsityön jälki hyvin tökeröä.

Jalokivien ostoissa neuvon hyvin suureen varovaisuuteen. Turkissa huijatuksi tulemisen vaara on erityisen suuri.

• HölmöPuupää

Hintaero tullekin juuri työstä. Jos et näe sen lastua paljain silmin, niin itke yksinäsi ja keskity kaljaan.

• HölmöPuupää

Sori, laatua...

• Kaljaseppä

Sori, tuleekin...

• ParasOllaMenemättä

Kulta on kauneimmillaan harkkoina. Ostan sitä aina kilon kerrallaan varastooni.
      Rahat näihin olen säästänyt koska en ole niitä antanut Alanyan huijareille.

• Tuhkauurna

Laitetaanko ne arkkuun mukaan? Vai tuhkauurnaan?

• ArmasHarkko

Voiko tökerösti valmistetut Alanyan- korut ottaa mukaan tuonpuoleiseen?

• ostettu.on

Olen ostanut kultakoruja sekä Alaniasta että Marmariksesta. Yhdessäkään korussa ei ole ollut valittamista ja edullisempia ovat olleet kun Suomessa.

• RolexiRanteessa

Minulla on kokemusta kultakaupoista. Tässä nyt yksi..
        Totta on että kullan hinta on vakio kaikkialla. Turistikusettajat kaikkialla maailmassa huijaavat karaattimäärällä. 18 karaattia onkin 14 etc...
        Pattayalla myin erään 100 gramman painoisen ja 14 karaattisen ranneketjun. Olin sen ostanut Stadin Igorin Kullasta. Seppä sitä tiiraili ja sanoi että jos hän myisi tällaista paskaa hän menettäisi toimilupansa. Pantiin se sulatukseen vaihtona. Thaimaassa myydyn kullan pitoisuuden on aina oltava min. 18 karaattia että sitä saa kullaksi sanoa. Ostin 22- karaattisen kaulaketjun joka painoi 33 g. Kauppaan kuului täysi palautusoikeus tai hyvitys toiseen tuotteeseen milloin vain.
        Koetapa saada moista ehtoa Alanyan kauppiaan kanssa?
        Kaikki Turkin myyjät ovat kusettajia viimeisen päälle.

Käsityön taso on Turkissa törkeän alhaista jos sitä verrataan kotimaiseen tai aasialaiseen.

• HobbyHallista

Eli olet tehnyt kauppaa Thaimaassa ja Suomessa, mutta ilmoittaudut samalla asiantuntijaksi myös Turkin tuotteille, hesseli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      232
      4431
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      75
      2874
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2403
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      43
      1697
    5. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1389
    6. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      82
      1164
    7. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      137
      919
    8. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      64
      860
    9. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      854
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      832
    Aihe