Petja

ihmettelenpäs

moista nimeä.naapurin pikku likalla on nimi Petja.
ihan tulee patja mieleen.eli en laittaisi itse.mites te diggailette?

18

4855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erehtynyt

      Petjahan on pojan nimi. Tuntuu aika erikoiselta, että naapurin _tytöllä_ voisi olla se ihan oikaena etunimenä eikä vain lempinimenä. Varsinkin, jos lapsi on suomalainen.

      Väestörekisterikeskuksen mukaan 15 vuoteen ei Suomessa ole annettu yhdellekään tytölle nimeksi Petja

    • Nimetön

      Niin ihmettelen minäkin.enpä oo ikinä kuullukkaan.
      R-vikainen petra tulee mieleen.joutuupa tyttö vielä joskus selittelemään outoa nimeä,mistähän on peräisin...

      • SAMA

        mistä ovat keksineet mutta todellakin se on tyttö ja oikea nimi ei kutsumanimi.kysyin vielä sitä silloin kun kuulin.outo.


      • ean

        Varoittava esimerkki siitä, mihin "mukavan" ulkomaisen nimen käyttö voi johtaa.
        Luultavasti asianomainen muuttaa myöhemmin nimensä tai ryhtyy käyttämään muuta etunimeä.


      • Anonyymi

        No se menisi Petlaksi


    • etunimi

      Minustakin Petja on enemmänkin pojan nimi, mutta totta on, että Bulgariassa on naisen nimenä Petia.

    • Ihan tähän näinkin pitkästä aikaa, että Petja nimi tulee venäläisestä nimestä Pietari, eikä kukaan kuvitelle että Pietari nimen antaisi tytölle. Tosin nimi ei miestä pahenna, jos ei naistakaan, rasistisia tuollaiste jutut että "joutuu selittelemään".

      • Anonyymi

        En minäkään tytölle Pietaria nimeksi antaisi. Petjan voisin antaakin.


    • !!!

      Petja ja Ilja samaa sarjaa...ovat poikien nimiä.

    • Anonyymi

      Minun nimi on Petja eikä mikään saatanan patja. Haista vittu sinä eläimenpanija.

    • Anonyymi

      Mun nimi on Petja ja olen ylpeä siitä. Tosin olen 16v kundi. Alunperin se on ollut lempinimi ja lyhenne Pietarista. Venäjällä vissiin Pjort. Mun suku on keski-Euroopasta. Petja ihka tavallinen nimi siellä. Sulla on outo tapa arvostella?

    • Anonyymi

      Poikien nimi.

    • Anonyymi

      Kaikesta tulee kaikkea. Leena peena pakana. Katariina katalysaattori?

    • Anonyymi

      tulee mieleen petting touhut...

    • Anonyymi

      Petja on meijän luokkalainen POIKA

      • Anonyymi

        Kyllä, Petja on miehen etunimi. Nimi on alkujaan Pietari-nimen latinalaisesta vastineesta Petrus johdettu slaavilainen hellittelymuoto. Suomessa nimi Petja on vuoden 2019 loppuun mennessä annettu 640 miehelle. Petjan nimipäivä on 29.


    • Anonyymi

      Tytölle sopisi paremmin.

    • Anonyymi

      Sosiaalisessa mediassa on tullut Petja nimi vastaan. Tämä herra taisi olla syyllistynyt lapsen hyvä ks i käyttöön. En siis suosittele, jos on kovin kin tunnettu. Hän on kovinkin tunnettu tik tok pastori

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1792
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe