Petja

ihmettelenpäs

moista nimeä.naapurin pikku likalla on nimi Petja.
ihan tulee patja mieleen.eli en laittaisi itse.mites te diggailette?

18

4773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erehtynyt

Petjahan on pojan nimi. Tuntuu aika erikoiselta, että naapurin _tytöllä_ voisi olla se ihan oikaena etunimenä eikä vain lempinimenä. Varsinkin, jos lapsi on suomalainen.

Väestörekisterikeskuksen mukaan 15 vuoteen ei Suomessa ole annettu yhdellekään tytölle nimeksi Petja

• Nimetön

Niin ihmettelen minäkin.enpä oo ikinä kuullukkaan.
      R-vikainen petra tulee mieleen.joutuupa tyttö vielä joskus selittelemään outoa nimeä,mistähän on peräisin...

• SAMA

mistä ovat keksineet mutta todellakin se on tyttö ja oikea nimi ei kutsumanimi.kysyin vielä sitä silloin kun kuulin.outo.

• ean

Varoittava esimerkki siitä, mihin "mukavan" ulkomaisen nimen käyttö voi johtaa.
        Luultavasti asianomainen muuttaa myöhemmin nimensä tai ryhtyy käyttämään muuta etunimeä.

• Anonyymi

No se menisi Petlaksi

• etunimi

Minustakin Petja on enemmänkin pojan nimi, mutta totta on, että Bulgariassa on naisen nimenä Petia.

• Ihan tähän näinkin pitkästä aikaa, että Petja nimi tulee venäläisestä nimestä Pietari, eikä kukaan kuvitelle että Pietari nimen antaisi tytölle. Tosin nimi ei miestä pahenna, jos ei naistakaan, rasistisia tuollaiste jutut että "joutuu selittelemään".

• Anonyymi

En minäkään tytölle Pietaria nimeksi antaisi. Petjan voisin antaakin.

• !!!

Petja ja Ilja samaa sarjaa...ovat poikien nimiä.

• Anonyymi

Minun nimi on Petja eikä mikään saatanan patja. Haista vittu sinä eläimenpanija.

• Anonyymi

Mun nimi on Petja ja olen ylpeä siitä. Tosin olen 16v kundi. Alunperin se on ollut lempinimi ja lyhenne Pietarista. Venäjällä vissiin Pjort. Mun suku on keski-Euroopasta. Petja ihka tavallinen nimi siellä. Sulla on outo tapa arvostella?

• Anonyymi

Poikien nimi.

• Anonyymi

Kaikesta tulee kaikkea. Leena peena pakana. Katariina katalysaattori?

• Anonyymi

tulee mieleen petting touhut...

• Anonyymi

Petja on meijän luokkalainen POIKA

• Anonyymi

Kyllä, Petja on miehen etunimi. Nimi on alkujaan Pietari-nimen latinalaisesta vastineesta Petrus johdettu slaavilainen hellittelymuoto. Suomessa nimi Petja on vuoden 2019 loppuun mennessä annettu 640 miehelle. Petjan nimipäivä on 29.

• Anonyymi

Tytölle sopisi paremmin.

• Anonyymi

Sosiaalisessa mediassa on tullut Petja nimi vastaan. Tämä herra taisi olla syyllistynyt lapsen hyvä ks i käyttöön. En siis suosittele, jos on kovin kin tunnettu. Hän on kovinkin tunnettu tik tok pastori

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      210
      5484
    2. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      78
      4459
    3. Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?

Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.
      Maailman menoa
      80
      3198
    4. SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk
      Maailman menoa
      241
      2650
    5. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      135
      2425
    6. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      103
      1775
    7. Venäläiset varkaudessa

Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee
      Varkaus
      244
      1387
    8. Lupajaoston esityslista

Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo
      Pyhäjärvi
      49
      985
    9. Jorma Uotinen UMK-juontajaksi! Mitä ajatuksia UMK-pesti herättää?

Professori, laulaja, koreografi ja TTK-tuomari Jorma Uotinen, 75, on yksi tämän vuoden UMK-juontajista. Uotisen rinnall
      Euroviisut
      28
      908
    10. Haluaisitko kaivattusi

kanssa ensiksi seksiä ja sen jälkeen puhumista?
      Ikävä
      62
      906
    Aihe