Petja

ihmettelenpäs

moista nimeä.naapurin pikku likalla on nimi Petja.
ihan tulee patja mieleen.eli en laittaisi itse.mites te diggailette?

18

4743

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erehtynyt

Petjahan on pojan nimi. Tuntuu aika erikoiselta, että naapurin _tytöllä_ voisi olla se ihan oikaena etunimenä eikä vain lempinimenä. Varsinkin, jos lapsi on suomalainen.

Väestörekisterikeskuksen mukaan 15 vuoteen ei Suomessa ole annettu yhdellekään tytölle nimeksi Petja

• Nimetön

Niin ihmettelen minäkin.enpä oo ikinä kuullukkaan.
      R-vikainen petra tulee mieleen.joutuupa tyttö vielä joskus selittelemään outoa nimeä,mistähän on peräisin...

• SAMA

mistä ovat keksineet mutta todellakin se on tyttö ja oikea nimi ei kutsumanimi.kysyin vielä sitä silloin kun kuulin.outo.

• ean

Varoittava esimerkki siitä, mihin "mukavan" ulkomaisen nimen käyttö voi johtaa.
        Luultavasti asianomainen muuttaa myöhemmin nimensä tai ryhtyy käyttämään muuta etunimeä.

• Anonyymi

No se menisi Petlaksi

• etunimi

Minustakin Petja on enemmänkin pojan nimi, mutta totta on, että Bulgariassa on naisen nimenä Petia.

• Ihan tähän näinkin pitkästä aikaa, että Petja nimi tulee venäläisestä nimestä Pietari, eikä kukaan kuvitelle että Pietari nimen antaisi tytölle. Tosin nimi ei miestä pahenna, jos ei naistakaan, rasistisia tuollaiste jutut että "joutuu selittelemään".

• Anonyymi

En minäkään tytölle Pietaria nimeksi antaisi. Petjan voisin antaakin.

• !!!

Petja ja Ilja samaa sarjaa...ovat poikien nimiä.

• Anonyymi

Minun nimi on Petja eikä mikään saatanan patja. Haista vittu sinä eläimenpanija.

• Anonyymi

Mun nimi on Petja ja olen ylpeä siitä. Tosin olen 16v kundi. Alunperin se on ollut lempinimi ja lyhenne Pietarista. Venäjällä vissiin Pjort. Mun suku on keski-Euroopasta. Petja ihka tavallinen nimi siellä. Sulla on outo tapa arvostella?

• Anonyymi

Poikien nimi.

• Anonyymi

Kaikesta tulee kaikkea. Leena peena pakana. Katariina katalysaattori?

• Anonyymi

tulee mieleen petting touhut...

• Anonyymi

Petja on meijän luokkalainen POIKA

• Anonyymi

Kyllä, Petja on miehen etunimi. Nimi on alkujaan Pietari-nimen latinalaisesta vastineesta Petrus johdettu slaavilainen hellittelymuoto. Suomessa nimi Petja on vuoden 2019 loppuun mennessä annettu 640 miehelle. Petjan nimipäivä on 29.

• Anonyymi

Tytölle sopisi paremmin.

• Anonyymi

Sosiaalisessa mediassa on tullut Petja nimi vastaan. Tämä herra taisi olla syyllistynyt lapsen hyvä ks i käyttöön. En siis suosittele, jos on kovin kin tunnettu. Hän on kovinkin tunnettu tik tok pastori

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860

Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli
      Maailman menoa
      39
      9371
    2. "Mä elän vieläkin"

Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn
      Tampere
      43
      3955
    3. Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?

Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.
      Ikävä
      39
      2644
    4. Pate Mustajärvi on kuollut

Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html
      Maailman menoa
      127
      2566
    5. Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman

Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi
      Maailman menoa
      102
      2509
    6. Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan

Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on
      Maailman menoa
      27
      1977
    7. Miten ikinä kelpaisin sulle

Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait
      Ikävä
      16
      1655
    8. Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää

Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.
      Maailman menoa
      33
      1457
    9. Kuinka kauan vielä

jaksetaan vastustaa toisiamme?
      Ikävä
      71
      1287
    10. Esko ja Martina viettävät joulua

Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen
      Kotimaiset julkkisjuorut
      179