Petja

ihmettelenpäs

moista nimeä.naapurin pikku likalla on nimi Petja.
ihan tulee patja mieleen.eli en laittaisi itse.mites te diggailette?

17

4137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erehtynyt

      Petjahan on pojan nimi. Tuntuu aika erikoiselta, että naapurin _tytöllä_ voisi olla se ihan oikaena etunimenä eikä vain lempinimenä. Varsinkin, jos lapsi on suomalainen.

      Väestörekisterikeskuksen mukaan 15 vuoteen ei Suomessa ole annettu yhdellekään tytölle nimeksi Petja

    • Nimetön

      Niin ihmettelen minäkin.enpä oo ikinä kuullukkaan.
      R-vikainen petra tulee mieleen.joutuupa tyttö vielä joskus selittelemään outoa nimeä,mistähän on peräisin...

      • SAMA

        mistä ovat keksineet mutta todellakin se on tyttö ja oikea nimi ei kutsumanimi.kysyin vielä sitä silloin kun kuulin.outo.


      • ean

        Varoittava esimerkki siitä, mihin "mukavan" ulkomaisen nimen käyttö voi johtaa.
        Luultavasti asianomainen muuttaa myöhemmin nimensä tai ryhtyy käyttämään muuta etunimeä.


      • Anonyymi

        No se menisi Petlaksi


    • etunimi

      Minustakin Petja on enemmänkin pojan nimi, mutta totta on, että Bulgariassa on naisen nimenä Petia.

    • Ihan tähän näinkin pitkästä aikaa, että Petja nimi tulee venäläisestä nimestä Pietari, eikä kukaan kuvitelle että Pietari nimen antaisi tytölle. Tosin nimi ei miestä pahenna, jos ei naistakaan, rasistisia tuollaiste jutut että "joutuu selittelemään".

      • Anonyymi

        En minäkään tytölle Pietaria nimeksi antaisi. Petjan voisin antaakin.


    • !!!

      Petja ja Ilja samaa sarjaa...ovat poikien nimiä.

    • Anonyymi

      Minun nimi on Petja eikä mikään saatanan patja. Haista vittu sinä eläimenpanija.

    • Anonyymi

      Mun nimi on Petja ja olen ylpeä siitä. Tosin olen 16v kundi. Alunperin se on ollut lempinimi ja lyhenne Pietarista. Venäjällä vissiin Pjort. Mun suku on keski-Euroopasta. Petja ihka tavallinen nimi siellä. Sulla on outo tapa arvostella?

    • Anonyymi

      Poikien nimi.

    • Anonyymi

      Kaikesta tulee kaikkea. Leena peena pakana. Katariina katalysaattori?

    • Anonyymi

      tulee mieleen petting touhut...

    • Anonyymi

      Petja on meijän luokkalainen POIKA

      • Anonyymi

        Kyllä, Petja on miehen etunimi. Nimi on alkujaan Pietari-nimen latinalaisesta vastineesta Petrus johdettu slaavilainen hellittelymuoto. Suomessa nimi Petja on vuoden 2019 loppuun mennessä annettu 640 miehelle. Petjan nimipäivä on 29.


    • Anonyymi

      Tytölle sopisi paremmin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe