Viipynyt lämmin kevät tuli ja herkisti mielet. Nyt ihania muistoja ja runoja esille!
HELLUNTAIN MUISTELU - RUNO.
15
2841
Vastaukset
- HelatorstaiOLI
Helluntaihin on vielä aikaa.
Muistoissamme on varmasti upeita nuoruuden helluntaita.
Vehkalahdella rakkaus puhkesi kukkaan,
kun lemmen tunne nousi tukkaan.
Neito kaunis, siro ja norja.
Tanssissa kevyt rytmin orja.
Soudimme järvellä tyynellä säällä,
neidolla kevyt asu päällä.
Nyt on tunnelman muistelon vuoro,
taustalla lauloi lintujen kuoro.
- mimmimum-..mi
Niitä on kyllä kauniita helluntai runoja....kirjoitettu kauan sitten...mutta se kuuluisin helluntai loru taitaa olla...."jos ei heilaa helluntaina... niin ei koko suvena " ja siihenkin on keksitty jatkokertomuksia....
- HeilatonHelluntaiko
Ei ollut mulla helluntaina heilaa,
Ryhdyin vaan heittelemään keilaa,
Kyllä onnistuin kaataa monta keilaa,
En vaan ensimmäistäkään heilaa.
Oli mielessäni kaato tosi upean naisen
Mutta sanoivat, että pahalle minä haisen
Olen kelvannut minä monelle nuorempana
Nyt pitää kai tyytyä vaan sulkemaan hana.
Ellei ole mulla enää helluntaisin heiloja,
On kai pakko tyytyä kaatelemaan keiloja,
Niin teen hyvässä seurassa isossa hallissa
Ja tunnen vain suurta tuskaa omassa pallissa - oisko.tässä.juurta
Muistelen hellua helluntain
kun häneltä täyden sylillisen sain
rentun ruusuja niputettu teipillä
kuorrutus oli hämähäkin seitillä
tuota hellua menet ja pukkaset
mutta sitä ennen tulikin täydet rukkaset
(huono, tosi huono) - ToinenVersioSulle
Muistelen hellua helluntain
kun häneltä sylillisen sain
rentun ruusuja niputettu teipillä
mitä mahtoi olla mielessä häntä-heikillä
tuota hellua kun menet ja pukkaset
pidä huoli, ettei tule sit sulle rukkaset
Voisit viedä naiselles kukkaset
Ja välillä vetää käteesi rukkaset- New-age
Heilat helluntaina liikkukoot,
ympäriämpäri keinuissa kiikkukoot.
Sulhot leipokoot pullia muiduille,
sydämeen pyrkijät, haaste retongeille, kuiduille.
Etsikää silmiinne katse lempeä,
kesästä voi tulla varsin hempeä.
Löytyipäs helluntailaulukin jo valmiiksi
https://youtu.be/e08naa1Tff8 - armas.moukari
...Jo joutuin armaana lapsena opin tietämään keitä ovat Oskar Merikanto ja Toivo Kuula.
Tulipa radiosta mitä hyvänsä niin yleensä mainittiin Oskar Merikanto tai Toivo Kuula. Herroja koskaan saati heidän kuviaan en nähnyt koskaan, edes sarjakuvalehdissä. Eipä sitä muuta sivistystä ollutkaan silloin.
No toki jotain radiokuunnelmia. Lässyinä nuoren lapsen korville ymmärtää muuna. Helsingin rantaa kiertää Merikannon tie. Siinä oli suuri kuoppa ja asiakas taksissani kysyi;" Mikä kolahti?" Vastasin:" Varmaan merikanto".
nurmen matto selän alla
tuuli tuomen tuoksun kantaa
päivän kehrä hajoaa
sädevirtaan ajamalla
huumaa kevät kääntyy kesään
pääsky, rastas lentää pesään
kimalainen lentää kukkaan
kesän tuoksu tarttuu tukkaan.
Paljaat jalat nurmikolla
sydän sykkii neitosella
turhaan toki odottaa
nuorta miestä jonka tie
ohi kulkee minne lie,
heleänä helluntaina
kauan kauan sitten.
jossain muualla, ei täällä.
(minä mikään runolija ole, mutta olkaa hyvät vaan)Neito keinulle vauhtia antaa,
uljasta varttaan ryhdillä kantaa.
Koivun tuoksu tarttuu tukkaan,
muistelee siinä poika rukkaa,
jonka illalla ovelta torjui,
kun tuo siihen sekavana horjui.
Olisi tullut selvänä aivan,
päässyt aittaan ovesta aivan.arvo.e kirjoitti:
Neito keinulle vauhtia antaa,
uljasta varttaan ryhdillä kantaa.
Koivun tuoksu tarttuu tukkaan,
muistelee siinä poika rukkaa,
jonka illalla ovelta torjui,
kun tuo siihen sekavana horjui.
Olisi tullut selvänä aivan,
päässyt aittaan ovesta aivan.Mutta kun se poika
huuteli marjaa
ei muistanut nimeäni
arjaa
koputti ja rymysi
lepikossa lymysi
***
viina on viisasten juomaa
taas sen kerran huomaa
(vain viisaat saa luvan
täyttää parven ja tuvan)
***
helluntaina tuomet huumaa
tuulenvire päivää kuumaa
auttaa kohti illan suuhun
kottarainen lentää puuhun.Kuumana kohisee nuorten mielet,
ujona viileämmin toistaa kielet.
Jos rakkaudesta kerron heti,
voi kaukana olla yhteinen peti.
Kauniiksi neitoa sanoa voi,
ja yhteinen sävel meille soi.
- PÖÖhööRöös
Helluntaina ei ollut hellua
Piti yksin mun vesillä kellua
Ei ollut enää elossa omaa rakasta
Tulta sammuttelin yksin mä takasta
Makkaraa ja karitsaa olin grillannut
Marjat jo viime vuonna hillannut
Jälkiruuaksi paistoin vielä lettuja
En nähnyt mökillä muita kuin kettuja
Kanikin nurkan takaa alkoi kurkkii
Kalaa pyydystin vedestä purkkii
Jos olisin saanut siitä massii
Olisin voinut heittää kassii
Kanillakin oli oma heila mukana
Ainoa olin minä yksin pakana
Ei ollut mulla helluntaina hellua
Onnksisain sentään vedessä kellua - TerveisiäHelulle
Miten tulee nyt sinun hellu vastaan
Helluntaina ei ole vastaan panemista
Vasta seuraavana lauantaina pane
Vastaan tai vihtaan valinnan mukaan
Jos joskus joku ottaa mukaan sinut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116948- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 80679
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483
