Käyttöjärjestelmän tekeminen

Käyttöjärjestelmä

Hmm..
Olen monta vuotta miettinyt että milloin aloittaisin käyttöjärjestelmän?
Nyt tajusin että en jaksaisi tehdä sitä yksin joten etsin henkilöä joka voisi tehdä käyttöjärjestelmää kanssani C C ja Assebly kielillä?

Vaatimuksena on myös joko skype tai discord!

Jos joku haluaa niin laittakaa alas!

Kiitos :D :O :P

5

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bsdfgsdg

Ei ole mitään järkeä tehdä pyörää uudestaan, Linuxin voi virittää mihin vaan. Jos assykieli kiinostaa niin Kolibri OS on tehty assyllä. Linux from Scratch on jakelu, jossa kaikki käännetään itse ohjeiden mukaan.

Jos Linux on liian järeä niin Mbed korteille on mbed os tai voi ohjelmoida ilman käyttistä valmiiden luokkakirjastojen avulla.

• kepsap
      • hyötyä_löytyy

Enpä nyt sanoisi. Monestikin muodostuu embedded-maailmassa hyviä pohjia, jotka nyt eivät aivan käyttöjärjestelmän määritelmää täytä, mutta käytännössä toimivat kuin ne: Tarjoavat palveluita uusille ohjelmille, kuten asennuksen, valmiita flash-kortin lukurutiineja, sarjaporttia, usb:ta, muistin jaottelua, yms. Harvaa projektia siis enää polkaistaan aivan tyhjästä käyntiin. Eli hommat kehittyy pikkuhiljaa isommiksi ja tekemällä ne heti alusta oikein - niitä voidaan hyödyntää uudelleen. Ja jos pohja on eri laitteissa sama - ei ole kovinkaan iso homma saada laitteita kommunikoimaan keskenään.
        Käytännön hyöty tuosta "itse tekemisestä" on se, että tietää perin juurin, mitä laite milloinkin tekee. Tämä vähentää yllätysten mahdollisuutta huomattavasti, kun homma on omissa käsissä. Open source:sta periaatteessa viat voi itse korjata - jos ne onnistuu löytämään. Ja closed source:ssa ne voi raportoida - ensimmäinen korjausyritys tulee sitten 6kk kuluttua aikaisintaan. Tästä syystä voi olla järkevää pitää tuollaista puolivillaista käyttöjärjestelmän raakiletta yllä omiin tarpeisiin.

• Käyttöjärjestelmän tekemisessä ei oikein tarvitse assemblyä. Lähinnä pitää osata lukea vanhaa koodia ja joka on yleensä C:tä ja käyttää kääntäjää.

Skype ja Discord eivät liity oikein mitekään käyttöjärjestelmään ja näiden lisenssit taitaa kieltää levittämisen ellei ole eriskeen hankkinut lupaa, että varmaan jotain yhteistyösopimusta tarvitsisi värkätä

• Mkarvaperseenvihollinen

Pölvästi. Eiköhän aloittaja tarkoittanut Skypen ja Discordin vaatimuksellaan KOMMUNIKAATIOTA sen yhteistyökumppanin kanssa. Miten tyhmä joku voi olla!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3441
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      8
      1494
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1453
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1235
    5. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      873
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      242
      873
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      859
    8. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      66
      844
    9. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      833
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      97
      808
    Aihe