Mistä tervehdyksenne on peräisin?

janneautoilee

Ajoin tänään AUTOLLA motoristiporukan takana . Siinä mietin että mistä teille on tullut tuo vajakilta vaikuttava tapa tervehtiä vastaantuleville motoristeille? , on muuten aivan älyttömän hölmön näköistä hommaa! Yritättekö kohottaa jotain yhteistä "motoristi-libidoa" vai mikä siinä on kun käsi pitää olla ojossa kuin armeijassa konsanaan? ,olette kumminkin aikusia ihmisiä.. Itse AJAN AUTOLLA ja se on erittäin kivaa, mutta ei se tarkoita että minun pitäisi tervehtiä aina vastaantulevalla autoilijalle...

42

582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NakkiTanassa

      Homo toista tervehtii.

      • Sylvikki

        Itse asiassa ne homot ei juurikaan tervehdi eli ne apinakiikuilla ajavat. Muut kyllä. Ja itse en edes voi olla homo, kun ei ole muniakaan. Tapa lienee kuitenkin ajoilta, kun motoristeja oli suht vähän. Nykyään sen voisi lopettaakin, kun pyöriä on jo joka toisella. Veneilijätkin tervehtii toisiaan.


      • TervehtiväLesbo
        Sylvikki kirjoitti:

        Itse asiassa ne homot ei juurikaan tervehdi eli ne apinakiikuilla ajavat. Muut kyllä. Ja itse en edes voi olla homo, kun ei ole muniakaan. Tapa lienee kuitenkin ajoilta, kun motoristeja oli suht vähän. Nykyään sen voisi lopettaakin, kun pyöriä on jo joka toisella. Veneilijätkin tervehtii toisiaan.

        Kerroppa Munaton Sylvi Kyllikki miksi Sinun kaltaista homottelijaa pitäisi tervehtiä ?


    • Sentietääsitten

      Sitten kun aloiitaja pääsee parempaan varallisuuteen ja hankkii moottoripyörän itse, tämäkin juju avautuu hänelle.
      Tervehdyksessä on kysymys "lajitoverin" kohtaamisen aiheuttamasta positiivisesta elämyksestä.
      Kysymys on siis oikeasta positiivisesta sosiaalisuudesta vastakohtana esimerkiksi nettitrollaamiselle.

      • JannenÄiti

        Autoileva Janne käyttää sanaa vajakki.

        Kysynkin miksi VajakkiJanne kirjautuu ylipäätään moottoripyöräpalstalle?


    • HarleyTyttö1

      VajakkiJannella on ongelma, joka täytyy omakohtaisesti selvittää ja sen johdosta annan ystävällisen ohjeen, koska kuulun tähän Jannen mainitsemaan aivan älyttömän hölmöön ryhmään.

      Ota JanneKulta kaverin Möhkö ja parkkeeraa se mahdollisimman hankalan mutkatien penkereelle.
      Istahda pyörän viereen ja laske monesko vajakki moottoripyörällään pysähtyy kysymään Sinulta, onko Sinulla tarve saada apua?

      Sitten tee sama autollasi ja laske moniko autoilija näyttää Sinulle keskisormea?
      Kun ensimmäinen auto on pysähtynyt kysymään Sinulta saman kuin vajakki, niin palaudu palstalle sitten ensi vuosituhannella jatkamaan pohdintaasi.

    • Jutustelija1

      Joo tuo tervehtiminen on minusta vähentynyt kun on menty eteenpäin 2000-lukua, mutta se on ihan hyvä ja sosiaalinen perinne eikä minusta ole häpeä moikata vaikka kaikille kahdella pyörällä liikkuville vaikka kaikki eivät tietenkään moikkaa takaisin. Se on kuitenkin vanha perinne ja kaikki varmasti ymmärtävät ettet ole aivan sekaisin vaikka moikkaatkin tuntemattomille prätkän selästä.

      Itse voin tervehtiä vaikka mopoilijaa kilokyykyn päältä, mutta en kyllä itse lähtisi välttämättä mopon sarvista tervehtimään täysiverisiä koska yleensä katsotaan että vain 'oikeat' MP:t saavat käpälän nousemaan.

      Esimerkiksi kerron kun ajoin itse tuolla XJ 600 jampalla ja vastaan tuli kaksi matkamammuttia, moikkasin heille mutta he eivät moikanneet takaisin. Välillä taasen piikkisen Miton päältä käpälä nousee tervehdykseen ja joskus myös ihan mopoilijat tervehtivät.

      Mutta lähemmäs nyky aikaa kun mennään ja kilokyykky ajeluihin niin en muista kovin paljoa tervehtijöitä nähneeni. Nykyään kai käden noston sijaan laitetaan älypuhelimen apilla tykkäykset vastaantulijan nettiprofiiliin, mikä toki sekin toimii.

      • kdthgop

        Homojen hommaa.


      • HarleyTyttö
        kdthgop kirjoitti:

        Homojen hommaa.

        MIkä yhteensattuma.
        Kurko vastaili samoilla minuuteilla HarleyTyttönä ja nyt kekkas ton kd.....
        Jätkälle pitäis ostaa hamekangasta.


      • kdthgop

        Onks toi Harleytyttö joku kehari ja laitostapaus, kun sillä on aikaa netissä kytätä useilla eri palstoilla ihmisten kirjoituksia? Tuolla se pyörii myös vauva.fi palstoilla kyselemässä synnytyksistä ja muista naisten jutuista. Jos toi on joku moottoripyöräilijä, niin säälin teitä motukan omistajia.

        Huh huh.


      • Jutustelija1

        Enpä ole itse käynyt kyttäilemässä Vauva.fi palstoilla etsien suomi24 käyttäjiä, mutta mikäs siinä.

        Kyllä HT minusta edustaa ihan tervehenkistä motorismia jossa osataan ajaa ja ei loukata itseään tai muita ja pyritään kehittymään ja nauttimaan harrastuksesta.


      • HarleyTyttö
        kdthgop kirjoitti:

        Onks toi Harleytyttö joku kehari ja laitostapaus, kun sillä on aikaa netissä kytätä useilla eri palstoilla ihmisten kirjoituksia? Tuolla se pyörii myös vauva.fi palstoilla kyselemässä synnytyksistä ja muista naisten jutuista. Jos toi on joku moottoripyöräilijä, niin säälin teitä motukan omistajia.

        Huh huh.

        Kiitos samoin.
        Meistä vain toinen on käynyt Vauvapalstalla, joten säälitään yhdessä sinua, niin saat provo-orkkus.


    • Clerasil

      Myös karavaanarit moikkailee toisilleen, ovatko hekin aloittajan mielestä "vajakkeja"? Taitaa se aloittajan saksasta uitettu ylihintainen maailmanympäri ajettu BMW taas kiukutella ja aknekin on kesän myötä ärtynyt pahemmaksi, mutta kun kasvat ja viisastut joskus, tule tänne palstalle uudestaan...

    • kaksTAHTIjawa

      onkos motoristeilla kärpäsiä hampaan välit täynnä?Meinaan,jos ajatte suu auki.?
      Voiko nahkahousuun pieraista.Säilyykö haju seuraaavlle etapille.
      Minä en moikkale näitä paskahousuja.27 minsaa jkl Tampere väli,pistäkää paremmaksi.

    • 1100jammu200

      Moikataan joo mut parkissa ollaan aika tuppisuita! Vaikka media ja lehdet väittää et kaikki motoristit veljiä keskenään.... Motoristit oli ennen kiinnostuneita toisen kalustosta mut ei enää.

      • Toistenkalustot

        No nytpä sulle löytyi läheltä eräs narsisti joka mielellään esittelee vanhoja vermeitään,eri asia ketä ne sitten kiinnostaa!


      • Jutustelija1

        Laitan joo vermeet taas esille, tuosta narsisti jutusta vielä että minusta se on ihan kiva ja hyvä juttu enkä ole siitä lainkaan loukkaantunut. Anteeksi jos huulen heittoni asiasta johti toisen laiseen olettamaan, olen asiasta hyvin pahoillani.


      • Jutustelija1

        Itse muuten olen sitä sukupolvea joka nauttii toisten vermeiden ihastelusta ja omia esille tuoden. Mutta ymmärrän vihjeen ettei tämä ehkä ole kaikkien juttu.


      • Jännäämuutenettä
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Laitan joo vermeet taas esille, tuosta narsisti jutusta vielä että minusta se on ihan kiva ja hyvä juttu enkä ole siitä lainkaan loukkaantunut. Anteeksi jos huulen heittoni asiasta johti toisen laiseen olettamaan, olen asiasta hyvin pahoillani.

        Jutustelija1 heti tunnisti itsensä tästä kun viitattiin narsistiin. Sulla on vielä toivoa.


      • Jutustelija1

        Joo no olenhan palstan tunnetuin narsisti ;-)


    • HarleyTyttö

      Toi vanha Korean sodan aikanen hörhö vois painuu vittuun täältä esittelemästä vehkeitään. Kohta siihen puuttuu huoltopoliisi. Ei kiinnosta enää just ketään, paittes verrokkiryhmiänsä. MT-potilaat.

      Mut sen verta mun tarttee sanoo, et toi Kurko on tyylikäs tyyppi. Mie oon nyt HarleyTyttö täällä netissä, mut kohta meen Meikkuun puukon alle, ja sit mie oon HarleyMies. Toivottavasti. KELA tarjoaa, voi lopputulema olla mitä tahansa.
      Paljonkohan HondaKurko haluisi rahaa, jos elinluovuttaisi jättikyrpänsä mun leikkaukseen proteesiksi? Mä oon kyllä kade tommosesta meisselistä, nimittäin oisin minäkin pannu naisia, kuhan vaan oisin saanu kiini jostain. Onhan sillä upea rotuvaimo, Alfa (ilman tammenlehviä), ja SA. Asuu Larussa.

      Vittu, mie oon kademieli. Kohta HarleyTosimies. Puukon heilahduksen ja KELAkorvausten jälkeen. Pääsen HAn presidentiksi välittömästi? Ottaako joku suikkiin? Joku? Kuka vaan?

      • Jutustelija1

        Että sellaista.


      • HarleyTyttö
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Että sellaista.

        Jepjep Jutustelija.
        Sellaista tällä kertaa Kurkolta.


    • E220_CDI

      Vanhaa perinteistä tapaa on vaikea yksinään lopettaa, olipa siitä mitä mieltä tahansa. Jos yleinen tapa on tervehtiä, on tervehtimättä jättäminen jonkun mielestä epäkohteliasta tai leuhkaa tai syrjivää.

      Kaupunkialueella nykyisin tervehditään vähemmän kuin ennen, mikä on ymmärrettävää, kun koko ajan saisi ajaa lapa pystyssä.

      Maantieajossa tervehditään yhä, ja suoralla ja väärällä nelikolla ja bokserilla ja VeeTwinillä ajaneena niissä tervehdyksissä näkyy tyylieroja. Muoviluodin kuski ei ymmärrettävästi kaupunkinopeudessa viitsi kömpiä pystyyn ajoasennostaan, vaan joko avaa vasemman käden sormet tai huitaisee kämmenellä alaviistoon. Perusnakun kuski nostaa kättä perinteisesti ja endurokuski viittaa reippaasti kuin voimistelija. V2 kuski saattaa nostaa kaksi sormea V-twin merkiksi, johon matkapyörää ajaessani opettelin vastaamaan samalla mitalla oikean käden peukku kämmeneen käännettynä ja muut sormet kahtena ryhmänä sanoen: "V4 ja vakionopeussäädin päällä".

      Autoilijat tervehtivät kaltaisiaan ellei auto ole kolmastoista harmaa pikkuauto tusinassa. Kokeilepa aloittaja ajaa autoa, jonka korimallin valmistuksen päättymisestä on kulunut jo yli 30 vuotta, niin huomaat viimeisten jäljellä olevien samanlaisten autojen kuskien tervehtivän kohdattaessa.

    • Pelkurikuskit

      Motoristit ovat pelkureita. Kerjäävät halia toisiltaan, siksi heiluttelevat.

      • PelkuriPena

        Juu ja autoilijat kuolaavat moottoripyöriä lukemalla pelkurimotoristien webbisivuja, kuten minä.


    • audi-bmw_akseli

      Täällä on näköjään aika paljon audi ja bmw taustaisia mikki-hiiri kerholaisia.

      Kello on jo niin paljon, että mikki-hiiren pidemmän käden keskisormi on pikapuoliin sujahtamassa kyynärpäätä myöden persereikäänne.

      • PippelisPuppelis

        Honda-Kurko-Audi-Bmw-Akseli pitää nyt vaan ihan yksikseen sitä keskisormeaan lempipaikassaan laaturotunaisen hirnuessa.


    • Truimphforever

      Matkamotoristien vanha tapa, levinnyt sittemmin myös muille...

      • onhantuotatoki

        Niin on, ja aiemmin asiaan kuului, että risteysalueilla ja taajamamerkkien välissä ei lapaa nostettu turvallisuussyistä.
        Kieltämättä tapa alkaa tuntua nykyisin työläältä, kun prätkää tulee vastaan solkenaan. 70-80-luvuilla ei moikkaamisesta ranne rasittunut.


    • Jutustelija1

      Me "motoristit" vatkaamme toistemme "vermeitä" parkkipaikoilla, vähän siellä puiden suojassa. Silleen vekkulisti keskenämme. Kamerallakin kuvataan "vermeitä". Hii haa.

    • TimoEv

      Tapa on yli 45v vanha. Moottoripyörien yleistyminen "repesi" käsistä 60-luvun lopulla. Tuli tehokkaita pyöriä, joita sai ajaa 16v poika ja ilman kypärää. Jarrutkin olivat aikas onnettomia renkaista nyt puhumattakaan. Mutta vehkeet kulkivat kuitenkin >150km/h. Onnettomuuksia sattui ja enenevässä määrin. Eduskunta hätääntyi ja alkoi verottamaan ypöriä älyttömillä prosenteilla. Tällöin motoristien keskuudessa syntyi "me ollaan kaikki kavereita" -tyyppinen veljeys. Asiaa vietiin eteenpäin moikkaamalla kavereita. Verotukseen se ei mitään auttanut, mutta yhteenkuuluvaisuuteen kyllä.

      Ja edelleenkin tapa on käytössä ja tuo veljeys on säilynyt;
      Samaan kahvipöytään tuntematonkin aina mahtuu ja jos apua tarvitsee tien päällä, niin sitä myös saa. Yleensä eka motoristi pysähtyy kysymään josko apua tarvitseepi.
      Tämän lisäksi on lukemattomilla motoristeilla ja kerhoilla hyviä kontakteja ja ystäviä Euroopassa ja jopa maailmanlaajuisesti. Ei taida "tojotamiehellä" olla... ;-)

      Valtion pyöriä ( lue: poliisipyörät ) ei moikata, sillä he ajavat tavallaan verottomilla koneilla.

    • Viikkoilman

      Jutustelijaa tällä palstalla! Kyllä on ihanaa!

    • Jutustelija1

      Kyttään mopopoikii HarleyPoikuliTytön kaa. Puoliväkisin kakkoseen, mopo mereen, ja voimia omaisille. Viimeksikin kun se pikkupoika koitti... jaa empäs kerrokkaan, kun pulissi vaanii tätäkin palstaa. Kovin se vinku.

      • ThaiHdTyttö

        No nyt Kurko on ottanu kohteekseen minun lisäkseni Jutustelijan.

        Täytyy olla poitsulla todella pää kipee.


      • Jutustelija1

        Niin no vaihtelu virkistää :-)

        Näköjään klooni iskenyt tässä ketjussa useammin kuin kerran aikojen saatossa.


      • Jasäoletjutustelija

        liian pässi rekisteröidäksesi nimimerkkisi?


      • Jutskaaja
        Jasäoletjutustelija kirjoitti:

        liian pässi rekisteröidäksesi nimimerkkisi?

        Koska saadaan lukea moottoripyörätarinaa nimimerkikseen PÄSSI rekisteröityneeltä.


      • HondaKurkonAkseli

        Jutustelija1, älä murehdi asiaa. Sinun nimimerkkiäsi on joku akuankka täällä lainaillut, samoin minun; jopa vielä useammin , josta olen ylpeä.

        Mietipä, montako perheriitaa on jäänyt syntymättä, montako vaimoa pahoinpitelemättä, montako miestappoa jäänyt tekemättä vain siksi, että joku muka Taimaasen sekopää (Jakis pakkohoito) purkautuu meille tänne nettiin. Samaan aikaan tietysti lahkeeseensa ampuu muutama miljoonaa jälkeläistä (ilman käsiä), mutta geenejänsä tuskin kannattaa monistaa, ja sukua jatkaa. Parempi kalsareissa kuin munasarjoissa.

        Jatketaan siis omalla tiellämme, SA on vielä Alfan vieressä, kun on niin pirun kylmää Larussa Meren kosteus tekee sen vielä pahemmaksi..

        Hauskaa kesää (jos se tulee edes) kaikille.


      • KurkoKaiTaiKana
        HondaKurkonAkseli kirjoitti:

        Jutustelija1, älä murehdi asiaa. Sinun nimimerkkiäsi on joku akuankka täällä lainaillut, samoin minun; jopa vielä useammin , josta olen ylpeä.

        Mietipä, montako perheriitaa on jäänyt syntymättä, montako vaimoa pahoinpitelemättä, montako miestappoa jäänyt tekemättä vain siksi, että joku muka Taimaasen sekopää (Jakis pakkohoito) purkautuu meille tänne nettiin. Samaan aikaan tietysti lahkeeseensa ampuu muutama miljoonaa jälkeläistä (ilman käsiä), mutta geenejänsä tuskin kannattaa monistaa, ja sukua jatkaa. Parempi kalsareissa kuin munasarjoissa.

        Jatketaan siis omalla tiellämme, SA on vielä Alfan vieressä, kun on niin pirun kylmää Larussa Meren kosteus tekee sen vielä pahemmaksi..

        Hauskaa kesää (jos se tulee edes) kaikille.

        Kurko hei.

        Intiaani on rikkaiden pyörä.

        Carusellista länteen näkyy vain tehdashalli.

        Motoristeilla on ajokausi ja sulla iho kananlihalla ( kana kai thaimaaksi ).


      • HondaKurkonAkseli

        Kato, vammakko päässyt saatettuna ihmisten ilmoille. Oliko omat lihaperunasosemössöt ja muut pillillä syötävät eväät mukana. Kun istut rullatuolissasi Carusellin edessä, imeskelet pillillä vammakkomössöjäsi, katsot länteen, niin siinä on vanhan telakan n. kaksikerroksisen talon korkuiset rakennukset (venehalli, helikopterifirma, yms) puolen kilometrin päässä. Et ehkä näekään meidän Larun asuntojamme. mutta meiltäpä näkee Kaivarin edessä lennetyn näytöksen, jonka minimikorkeus on 1000ft AGL Taitaa riipiä vammaista, kun joillain on asiat hyvin.

        Intiaani on vähemmistökansallisuus. Sama, jos minulla olisi lappalainen tai mustilainen kotiapulaisena.

        Käypä pöllimässä läheisestä thaikkuravintolasta uusi ruokalista, josko siinä olisi pillillä imettävää mannapuuroa keharille. Kirjaimet ovat kai vaikeita sinulle, kun oppivelvollisuutesi loppui kolmevuotiaana?


      • KurkoOnKananPoika
        HondaKurkonAkseli kirjoitti:

        Kato, vammakko päässyt saatettuna ihmisten ilmoille. Oliko omat lihaperunasosemössöt ja muut pillillä syötävät eväät mukana. Kun istut rullatuolissasi Carusellin edessä, imeskelet pillillä vammakkomössöjäsi, katsot länteen, niin siinä on vanhan telakan n. kaksikerroksisen talon korkuiset rakennukset (venehalli, helikopterifirma, yms) puolen kilometrin päässä. Et ehkä näekään meidän Larun asuntojamme. mutta meiltäpä näkee Kaivarin edessä lennetyn näytöksen, jonka minimikorkeus on 1000ft AGL Taitaa riipiä vammaista, kun joillain on asiat hyvin.

        Intiaani on vähemmistökansallisuus. Sama, jos minulla olisi lappalainen tai mustilainen kotiapulaisena.

        Käypä pöllimässä läheisestä thaikkuravintolasta uusi ruokalista, josko siinä olisi pillillä imettävää mannapuuroa keharille. Kirjaimet ovat kai vaikeita sinulle, kun oppivelvollisuutesi loppui kolmevuotiaana?

        Minimikorkeus oli purjeveneen mastoja hieman korkeammalla.

        Kun kurkit 1000 jalkaan, et muuten näe kauppatorille, mutta sinullahan on mutkakatse, eli toinen kattoo kattoon ja toinen vittuun.

        Joo meitä kaikkia motoristeja riipii se että sinulla on kaikki hyvin sielä Sotkamossa.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe