Minulla on todettu silmänpaine, joka edellyttää tarkkailua.
Mikä silmänpainetta aiheuttaa? Siihen ei tunnu löytyvän vastausta.
Miksi silmälääkäri sanoi, että paine on aamulla pari yksikköä enemmän kuin iltapäivällä?
Vaikuttaako nukkuma-asento jotenkin paineeseen?
Olen havainnut, että yöllä nukkuessani kyljellä pidän kättä poskella, silmän vierellä tms. ja samalla silmään kohdistuu fyysistä painetta. Taisteleeko silmä vastaan? Olisiko hyvä opetella nukkumaan kädet toisin?
Miksi silmänpaine nousee yöllä, kun monet muut arvot laskevat?
Silmänpaine ja nukkuminen
3
1162
Vastaukset
- Kuultua
Silmänpaineiden kannalta suositeltavinta on nukkua selällä.
- uusiasia
Tuota selällään nukkumista hieman uumoilin, en vain halunnut johdatella. Nukun nimittäin paljon kyljelläni, koska jos nukkuisin selälläni tarvitsisin jonkun härvelin suuhuni, jotta alaleuka ei valahda kohti henkitorvea.
- hlglhglghll
Kai silmänpaineet ovat kaikilla aamulla korkeammat kuin myöhemmin päivällä. En alkaisi sen vuoksi asentoa muuttamaan. Tosin jos tilanne liittyy makuuasentoon (silmät muun vartalon tasolla), niin voihan kokeilla kohottaa sängyn päätyä 10 - 20 cm. Itse nukun pääosin sänky kohotettuna refluksin vuoksi, mutta ei sekään laske silmänpaineita.
Etsi tietoa silmänpainetaudista. Siihen voi olla perinnöllinen alttius. Joskus näköhermovauriot kehittyvät jo normaalipaineilla, eli glaukooma ei suoraan korreloi silmänpaineisiin. Jokaisen olisi hyvä käydä säännöllisesti silmälääkärissä. Itse näköalueen kapeutumista ei tajua, koska silmä on vain kamera, ja kuvan tulkitsee aivot. Eli aivot osaavat kompensoida pieniä näkökentän puutteita.
Silmänpaine ei korreloi edes suoraan verenpaineen, painon, verensokerin tms. kanssa. Metabolisesta oireyhtymästä kärsivällä insuliinia tykittävällä kaverillani oli puolet matalammat silmänapainearvot kuin minulla, joka olen hoikka, matalaverenpaineinen ja syön askeettisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?516530- 685216
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki1004779Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t273555- 2043174
- 412975
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/242844mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132789- 1561641
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3441592