Tuotantotaluden DI.n työtehtävät

Ristätutaksi

Puhutaan nyt ihan rehellisesti ja tullaan pois sieltä pilvilinnoista ja millasiin työtehtäviin vastavalmistuneet tuta di.t on päässeet? Joten unohdetaan ne projektipäälliköt johon pääsee about 5v päästä (ja niihin pääsee kyllä tavan inssikin). Suuntautumista noilla on vaikka millä mitalla, mikä hieman saattaa vaikuttaa työtehtäviin. Mollista en varsinaisesti löytänyt yhtään työpaikkaa johon juuri haettaisiin tuta di.tä. Itse olen työssä oleva raksan amk ins. ja tässä päätin, että vuoden päästä haen tutalle, koska tekee mieli jatkaa opiskeluita, bisnes kiinnostaa ja ainakin meidän toimistossa raksan di.t tekee joko samaa mitä minäkin tai sitten laskevat mathcadit huutaen ihan älyttömiä mitoituslaskuja joka on kyllä normaalistikkin ihan paskaa ja se ei todellakaan kiinnosta ja lämpösessä toimistossa haluaisn pysyä jatkossakin.

6

478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vbty

Tutalaiset on yleensä niitä "kilttejä" oppilaita, jotka menevät teknilliseen yliopistoon palkan takia tai verenperimän velvoittamina. Koska heillä ei ole taipumusta tekniseen ajatteluun, tuta on ainoa järkevä vaihtoehto. Näitä on valitettavan paljon ja se näkyy tutan sisäänpääsypisteissä.

• Tutalis

Puhelinmyynnissä on loputon työsarka, kuka kustantaa liittymän.

• turha.miettiä

Tradenomin ja suunnittelijoiden hommia kuten kaikki nykyisin. Myy tai kuole.

• elämän.totuus

Ei kenenkään orjaksi ja viimeistään 50 vuotiaana poispotkittavaksi kannata opiskella. Businessta ja rahaa tekemään, ei toimisto-orjan hommiin vanhenemaan kk-palkalla.

• uudet_suuntimat

Tuotantotalouden DI tutkinto ei ole varsinainen kova insinööritiede. Tuta DI tutkinto antaa hyvät valmiudet vaikkapa yrityksen laskentapälliköksi (tarjouslaskenta, kustannuslaskenta, kirjanpito), laadunhallintapäälliköksi, riskienhallinta-asiantuntijaksi, tuotantoprosessien suunnittelijaksi, operatiivisten toimintojen suunnittelijaksi, vientimyyjäksi. Tuta DI tutkintoa voi verrata kauppatieteen maisterin tutkintoon. Niissä on paljon samaa. Ei mitenkään huono tutkinto jos sinulla jo on pohjalla rakennusinsinöörin tutkinto ja työkokemusta alalta. Yhdistelmä avaa ovia eteenpäin jos osaat hyödyntää fiksusti. Tuskin mitään työpaikkaa erikseen tarjotaan tuotantotalouden DI tutkintonimikkeellä. Jos esimerkiksi haetaan firmaan tuotannonhallintapällikköä, laskentapäälikköä, laatuasiantuntijaa, vientimyyjää jne. niin Tuta DI voi hyvinkin sellaista hakea. Toki jos haluat jatkaa suorittavassa työssä perussuunnittelijana niin sitten nykyinen rakennusinsinöörin tutkinto on ihan riittävä. Toisaalta Tuta DI tutkinnolla voit saada pienen palkankorotuksen nykyiseen tasoosi. Oletko fundeerannut arkkitehtiopintoja vaihtoehtona. Kyllä Tuta DI tutkinto on hyväksi jos haluat siirtyä kaupalliseen suuntaan. Se vaatii myös nykyisen ajattelutapasi mylläämistä täysin uusiksi. Kyse ei ole siis vain tutkinnosta vaan tavasta ajatella asioista uudella tavalla. Vanhat luutuneet ajatelutavat joutuu korvaamaan uusilla.

• tutakandi

Itse olen nyt tuta kandi ja teen kesätöikseni samoja hommia kuin muut 5-vuoden sisään valmistuneet perusinssit. Kyseessä ns. alempi asiantuntijatehtävä, jossa hoidan yhden ulkomaisen asiakasalueen toimitusketjun hallintaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1507
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1370
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1146
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1109
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      66
      1068
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      74
      965
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      895
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      890
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      831
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      33
      803
    Aihe