Tubulaariset rinnat

Janna

Onko kellään kokemusta ns. tubulaarisista rinnoista, jokka muistuttaa lähinnä jotain snoopya? Oletteko vaan tottuneet elämään niiden kanssa, vai onko joku ollut leikkauksessa? Sehän luokitellaan jotenkin "sairaudeksi" eli voi saada korvausta leikkauksesta...

Ajattelin aina, että rintani on vaan pienet ja niiden kanssa pystyn elämään. Mutta ikää on tullut ja NE on niin RUMAT, että ahdistaa ihan mielettömästi. Poikakaverin kanssa oli alasti ei oo mitään ihanaa ja usein hänen kosketus ei tunnu miltään, koska häpeän rumia rintojani.

12

4703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vain

Mitä tarkoittaa sana "tubulaariset"? anteeksi tyhmyyteni..

• Ruma-kaks

Siis millainen on tubulaarinen rinta, snoopymainen? Omat pienet rintani (aa-a) ovat edelleen kuin teinitytöllä (ikää minulla 25, kuukautiset alkaneet 13 vuotta sitten): nännipiha laajentumatta ja mitään nänniä ei erotu rinnasta. Jos oikein kova vilu tulee, nisä nöpöttää samalla tavalla kuin lapsena, ihan pikkuisena. Muodoltaan ovat kuin torven sisällä olleet: tötteröt. Tuntoa rinnoissa ei juuri ole, enkä osaa edes kuvitella, miltä tuntuu kiihottua, jos joku koskee rintoja. Olen itse niin tyytymätön noihin, ettei niistä osaa nauttia.

Suurin ulkopuolisille näkyvä ongelma pienissä rinnoissa on pukeutuminen. Mikään valmis vaate ei istu, kun rinnan kohdalle jää tyhjä pussi. Olisivat edes pienet, pyöreät ja aikuisen rinnoiksi kehittyneet, niin nykyisen kokoisia voisin sietääkin. Mutta kun ovat tuollaiset tööt-torvet!

• a-kuppinen

Googletin sanoilla tubular breasts ja ainakin tällainen linkki pomppasi: http://www.advanced-art.com/Breast-Aug-Spec-Tub.htm

Ei nuo kyllä tosiaan normaalit pienet rinnat ole vaan jotenkin vähän epämuodostuneet. Jollain nettisivulla sanottiin, että imettäminen tuollaisilla rinnoilla voi olla vaikeaa, jos ne ovat tosi pienet (ilmeisesti maitorauhasia liian vähän).

Mulla on itelläni just ja just a-kuppi ja myöskin tosi pienet nännipihat. Exä joskus leikki nänneilläni mutta en kyllä tuntenut yhtään mitään, lähinnä haukotutti koko toimi... Mutta nyxäni todellakin tietää mitä naisen rinnoille pitää tehdä! Ilmeisesti johtui hänen hieman kovemmista otteistaan tms. mutta nykyään rintani ovat tosi herkät! Olin ihan ihmeissäni, kun nyxän ensikäsittelyn jälkeen nännit olivat niin herkät (kiihoittumisen jälkeenkin), että jopa tunsin niillä kun paidan etumusta hipaisi ihoa... Mieletön tunne...mielettömän ihana siis :)

Hennes ja Mauritz myy vaatteita, jotka istuvat hyvin myös pienirintaiselle. Kannattaa esim. kokeilla heidän sellaista toppiaan, jossa ei ole naruolkaimet vaan parin sentin levyiset olkaimet ja melko leveä kaula-aukko. Olin itse ihan hämmästynyt kun puin sen ekaa kertaa päälleni, nimittäin oikeasti näytin siltä kuin mulla olisi rinnat! Wau! :)

• suomeksi

Tubulaarisissa eli putkimaisissa rinnoissa nännipiha on laaja ja rintakudos pullistuu nännipihan kautta ulos. Rinnan tyvi on tavallisesti kapea ja rinta on kooltaan pieni tai keskisuuri. Leikkauksessa nännialuetta pienennetään poistamalla ihoa rengasmaisesti nännipihan ympäriltä. Implantti eli rintaproteesi asennetaan tällöin samasta nännipihan ympärille tehdystä viillosta. Tavallisimmin implantti on silikonia. Implanttikoko määräytyy kehon muun rakenteen mukaan. Implantti voidaan sijoittaa joko rintalihaksen alle tai päälle.

• Kirsi Korpinen
        suomeksi kirjoitti:

Tubulaarisissa eli putkimaisissa rinnoissa nännipiha on laaja ja rintakudos pullistuu nännipihan kautta ulos. Rinnan tyvi on tavallisesti kapea ja rinta on kooltaan pieni tai keskisuuri. Leikkauksessa nännialuetta pienennetään poistamalla ihoa rengasmaisesti nännipihan ympäriltä. Implantti eli rintaproteesi asennetaan tällöin samasta nännipihan ympärille tehdystä viillosta. Tavallisimmin implantti on silikonia. Implanttikoko määräytyy kehon muun rakenteen mukaan. Implantti voidaan sijoittaa joko rintalihaksen alle tai päälle.

Ihmset tuntuvat sekoittavan rintojen tubulaarisuuden kehittymättömyyteen. Näinhän ei tosiaan ole, vaan kyse on nimenomaan rinnan muodosta.
        Koska tuo muotokysymyskin voi olla aikamoinen päänvaiva, kysyn vielä leikkauksesta. Eli onko proteesi laitettava? eikö nännialueen pienentäminen riitä (jos koko on hyvä)?

• n20

Mä en oo nyt ihan varma, mitä tuolla tarkoitat.. Mutta ystävälläni on juuri tuollaiset "snoopy-rinnat", mutta en ymmärrä missä/miksi se luokiteltaisiin sairaudeksi? Eihän siinä ole mistään muusta kyse, kuin siitä, että joku idiootti on joskus päättänyt, että terveet ja kauniit rinnat ovat pyöreät. Ja näinhän ei ole. Kaikenmalliset rinnat ovat terveet. Se, miltä ne näyttävät, on usein katsojan silmässä.

Oletko keskustellut poikaystäväsi kanssa asiasta? Enpä usko, että rintasi ovat hänen mielestään rumat. Ystävänikin häpesi rintojaan jossain vaiheessa, mutta on oppinut hyväksymään sen, että ne ovat aivan yhtä kauniit, kuin mitkä tahansa muutkin rinnat.

Luulen, että ainoa ongelma tässä on vain korviesi välissä. Älä nyt lähde ainakaan mihinkään leikkauksiin, jos kerran olet aivan terve! Leikkauksia pitäisi mielestäni tehdä pääasiassa sairaille, niitä tehdään ihan liikaa terveille ihmisille. Hyväksy itsesi!

• 18 v

Sain juuri tietää sairastavani PCO-syndroomaa. Huojentava tieto, sillä olen paininut oireiden kanssa jo vuosikaudet. Elämänlaatu ja itsetunto ovat nollassa.

Sairaudesta en ollut koskaan kuullutkaan, mutta omat oireeni sopivat diagnoosiin täydellisesti: epäsäännölliset kuuukautiset ja akne, sekä keskivartalolihavuus (omalla kohdalla ehkä harhaanjohtavaa ilmaus, sillä en ole ylipainoinen).

Nyt kun vihdoin saan lääkityksellä hormonitoimintani (toivottavasti) kuntoon, kasvavatko rintani vihdoin loppuun asti? Minulla on nimittäin nolo ongelma: rintani (ja eritoten nännini) näyttävät kuin 12-vuotiaalla, ne eivät todellakaan ole kypsän naisen rinnat :'( Selasin noita tubulaaristen rintojen kuvia, nännit muistuttavat juuri tuollaisia!)

Apua...

• Aina jotain vikaa

Ku on päässyt eroon yhdestä vaivasta, tulee toinen. Omat rintani ovat a70 tai a75 ja juuri tuollaiset "töttöröt" eli nännit ovat sellaiset "nuoren tytön", niinkuin lääkäri asian tuossa jokin aika sitten ilmaisi. Miten tuo PCO tauti havaitaan?

• ninna
        Aina jotain vikaa kirjoitti:

Ku on päässyt eroon yhdestä vaivasta, tulee toinen. Omat rintani ovat a70 tai a75 ja juuri tuollaiset "töttöröt" eli nännit ovat sellaiset "nuoren tytön", niinkuin lääkäri asian tuossa jokin aika sitten ilmaisi. Miten tuo PCO tauti havaitaan?

Jos epäilee sairastavansa, suorinta tietä lääkäriin. , jossa lekuri tekee sisätutkimuksen ja ottaa ultraäänen emättimen kautta. Toimenpide ei satu (tai riippuu tietysti ihmisestä, jännittääkö tms...), ja on nopea.

Tauti on naisten yleisein hormonihäiriön syy, ja jopa 10% naisista sairastaa sitä.

• neitokainen
        ninna kirjoitti:

Jos epäilee sairastavansa, suorinta tietä lääkäriin. , jossa lekuri tekee sisätutkimuksen ja ottaa ultraäänen emättimen kautta. Toimenpide ei satu (tai riippuu tietysti ihmisestä, jännittääkö tms...), ja on nopea.

Tauti on naisten yleisein hormonihäiriön syy, ja jopa 10% naisista sairastaa sitä.

Mulle tehtiin ultraäänitutkimus emättimen kautta viime gynekäynnillä ihan vaan huvikseen. Gyne nimittäin oli jostain syystä erinomaisen hyvällä tuulella ja kysäisi sisätutkimuksen yhteydessä että olenkos koskaan nähnyt kohtuani tai munasarjojani ja haluaisinko nähdä ne. Tietenkin halusin! Olipa jännä kokemus, eikä sattunut yhtään :) Nyt on lisäksi hyvä mieli kun tietää että kaikki "osaset" on oikealla paikallaan ja toimivat!

• nakki

Mitä eroa on tubulaarisilla rinnoilla, ja vielä kehittymässä olevilla rinnoilla (ks. vars. kohta M4)

http://ffp.uku.fi/vanhateens/sinamina/rinta.htm

Ja vielä terkannukseksi:
      Tytön kehitys : rinnat

* M 1 Lapsen: vain nänni on koholla
      * M 2 Nuppuaste: rinta ja nänni kohoavat hieman, ja rauhaskudosta tuntuu tunnusteltaessa; nännipiha on suurentunut
      * M 3 Rinta ja nännipiha ovat edelleen suurentuneet, niiden ääriviiva muodostaa sivulta katsottuna yhtenäisen kaaren
      * M 4 Nännipiha kohoaa ja muodostaa päälle erillisen kummun
      * M 5 Kypsä rinta: vain nänni on koholla rinnasta nännipihan laskettua takaisin yhtenäiseen ääriviivaan

• nanaa*

myös pulleat, melko kookkaat nännit, en tykkää yhtään. Onko kenelläkään tietoa paljon niiden muotoilu maksaa? Tuntuu että ne pilaavat rinnat:(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1410
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1355
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      289
      1245
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1105
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1051
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1028
    7. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1009
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      878
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      17
      833
    Aihe