Miten saksassa on niin halpaa?

saksafani

olin tuossa jokin aika sitten käymässä saksassa ja ei vain pysty käsittämään miten siellä on niin pirun halpaa verratuna suomeen vaikka käsittääkseni saksan palkat ei hirveästi suomen palkoista eroa. esim hotellin ravintolassa maksoi pizza ja olut tuopi 5.90€ ja kahvilassa patonki ja kahvi 3.20€ ja sehän on suhteellisen halpaa. pakko päästä joskus uudestaan.

7

478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saksassa

      Rikas maa ja pieni verotus kaikessa. eikä olla niin ahneita kuin täällä suomessa taa puolestaan kiskotaan kaikesta mahdollisesta meillä on jopa niinkin hieno asia täällä kuin ylevero. tavalliset duunarit saksassa tienaavat noin 400€/kk vähemmän kuin suomessa paitsi automyyjillä saksassa parempi palkka kuin suomessa. koerkeastikoulutetut taas saksassa tienaavat enemmän ja palkasta menee saksassa vähemmän v eroa kuin täällä. saksassa melkeenpä kaikki on noin puolet halvempaa. autot pilkkahintaisia suomeen verratuna. saksa on hienomaa jos mamutusongelmaa ei lasketa.

    • Pilkkahintaista

      Kerrotko jotain tuotteita tai hyödykkeitä oluen ja alkoholin lisäksi jotka ovat sen puolet halvempia Saksassa.
      VW Golf 1.4 TSi Saksassa 26000€, Suomessa 32000€ (pilkkahintainen?)
      Taksi Saksassa alotus 3,90€ 2,00€/km, Suomessa aloitus 5,90€ 1,57€/km
      Bensa Saksassa ~1,36€/l

    • gfddfhvgfd

      saksalaisessa ruokakaupassa on elintarvikkeet puolethalvempia esim
      Coca cola 1,5l Saksassa 0,89€, Suomessa 2,39€
      1kg banaaneja saksassa 0,40€ suomessa 1,85€
      Patonki saksssa 0,29€ suomessa sama patonki maksaa 2€
      Mercedes benz s600 2017 saksassa 147000€ suomessa 347000€
      Elektroniikka on sen 20% halvempaa ainakin jotkin tuotteet jopa puolet halvempia mutta jotkin elektroniikka tuotteet ovat samanhintaisia kuin suomessa
      Ulkona syöminen ilmaista suomeen verratuna
      Ei suomessa noin halpaa taksia ole saksan taksihinnoista entiedä jos minä menen kotoontani taksilla keskustaan niin hinta on lähemmäs 20€ ja matkaa on noin 2km

    • AntiSipilä

      Saksassa paikalliset kepulit on pantu ojennukseen ja oikealle paikalleen!

    • plantaasille

      Nuo saksalaiset banaaniviljelmät mulla onkin vielä näkemättä...

      • chiquita2

        Ihan samoja chiquitan banaaneja esim maksaa sen alle eruon Kg kun suoeassa 1,85€


    • Uudestaansinne

      Prikuulleen samaa mieltä aloittajan kanssa, niin edullista, että häijyä tekee. Mulla vasta yksi matka Saksaan takanapäin, mutta fanitan tästedes myös maata. Teki myös Suomelle hyvää Lidlin tulo tänne pohjolaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe