Mikä olisi hyvä laasti, kun korjaan 30 luvun talon leivinuunia. Siitä on tippunut miltei koko kaareva katto alas tiileineen, mutta meinaan yrittää korjata sen. Hella ja leivinuuni on H ,3A, elikkä hyvin matala leivinuuni. Kuulin että nykyään on semmoista laastia, mitä voi laittaa paksummasti, ja se kestää silti halkeamatta, onko siitä teillä kokemusta tai tietoa. Olisin tosi kiitollinen jos saisin tietoa, eipä tässä sitten sen enempää.
leivinuuni
4
275
Vastaukset
- uudet
Holvikivet hankittava tai valamalla uusi holvi.100mm niin paistaa.
Voisi olla mahdollista varvilla nostaa niin saisi kinkkuluukun?
Tietty jos mataluus ei haittaa?
Massoja kyllä löytyy,mutta tiilet on oltava noettomia,täyssärmäisiä ja kiinteäpintaisia.- moorari
Meinasin laittaa "tulikiviä", kun niitä minulla on. Ne on kyllä puhtaita, ainut että ne on tiilejä paljon ohkasempia, mutta aattelin jotta ne pitää kyllä lämmön yhtä hyvin. Mitä massaa suosittelet. Toiseksi mitenkä meinasit, kun kirjoitit että siihen voisi vaihtaa isomman luukun, tämä nimittäin on melko ahdas.
- varvin
korotusmuuraus.Saumalla säädetään kohdilleen.
Toki tulenkestäviä holvikiviä,-tietysti tulenkestävää muurauslaastia-ei ne erityisen ohuita ole.Mitä sinulla on,en tiedä?
Tai edelleen vaihtoehtona tulenkestävä valu.
Sitä ennen fiksaa arinahiekat ja laatat ja toki uunin seinämät.
Arkkitehtuuri ja ehkä käytännöllisyys tietysti muuttuu korotuksella,se on harkinnan varainen juttu. - moorari
Taidan yrittää vain tuota tulenkestävää valua. Luulen että se on tämmöselle sekundamuurarille aivan paras ratkaisu. :) Kiitos kumminkin neuvoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569