Olen lähestymässä eläkeikää ja työpaikan miesporukalla keskustelimme siitä kuka tulee jatkamaan omaa työtämme ja millaisen perinnön voisi antaa yli 35 vuoden työuran jälkeen. Kollegani sanoi, että pahinta mitä miehelle voi sattua on, että tilalle valittaisiin nainen, jonka jälkeen repesi nauruun. Onko totta toinen puoli?
Miehen elämää
180
1666
Vastaukset
- Lasikatolla
Miesten sosiaaliset taidot korreloivat suoraan menestystä hyväveli-verkostossa, ja siellähän ne päällikkötehtävät oikeasti jaetaan. Hyväveljet myös torppaavat pätevien naisten urakehityksen, koska edelleenkin älykäs nainen on miehestä pelottava.
Ei, ei minua pelota pätkääkään naisen jatkaminen omia tehtäviäni. Ei se pelosta ole kiinni, vaan siitä millaisesta työstä on kyse. Kyseessä on erittäin miesvaltainen työpaikka ja itseltäni on kestänyt vuosikymmeniä päästäkseni tehtävään ja saadakseni arvostusta työstäni. Se ei vaan tuntuisi oikealta, että siiheen nimitettäisiin tuosta vaan nainen miettimättä sitä kuka tehtävää on aikaisemmin hoitanut.
- me.miehet
mennäporvooseen kirjoitti:
Ei, ei minua pelota pätkääkään naisen jatkaminen omia tehtäviäni. Ei se pelosta ole kiinni, vaan siitä millaisesta työstä on kyse. Kyseessä on erittäin miesvaltainen työpaikka ja itseltäni on kestänyt vuosikymmeniä päästäkseni tehtävään ja saadakseni arvostusta työstäni. Se ei vaan tuntuisi oikealta, että siiheen nimitettäisiin tuosta vaan nainen miettimättä sitä kuka tehtävää on aikaisemmin hoitanut.
"Se ei vaan tuntuisi oikealta, että siihen nimitettäisiin tuosta vaan nainen...
Ettäkö sekö tuntuisi oikealta, että nimitettäisiin tuosta vaan mies? me.miehet kirjoitti:
"Se ei vaan tuntuisi oikealta, että siihen nimitettäisiin tuosta vaan nainen...
Ettäkö sekö tuntuisi oikealta, että nimitettäisiin tuosta vaan mies?Tarkoitin että siihen valittaisiin nainen pelkästään sen vuoksi, että halutaan valita nainen eikä parasta mahdollista, oikeaa ja sopivaa henkilöä tehtävään.
- te.miehet
Tarkoitin että siihen valittaisiin nainen pelkästään sen vuoksi, että halutaan valita nainen eikä parasta mahdollista, oikeaa ja sopivaa henkilöä tehtävään.
Kalskahti korvaani toisin.
"""" Kyseessä on erittäin miesvaltainen työpaikka ja itseltäni on kestänyt vuosikymmeniä päästäkseni tehtävään ja saadakseni arvostusta työstäni."""
Tuo nyt ei mitään todista, jos sinulta on kestänyt vuosikymmenet ...
Voihan tilallesi ilmestyä sinua paljon miesmäisempi nainen, jolta se onnistuu paaaaljon lyhyemmässä ajassa.Tellukka kirjoitti:
"""" Kyseessä on erittäin miesvaltainen työpaikka ja itseltäni on kestänyt vuosikymmeniä päästäkseni tehtävään ja saadakseni arvostusta työstäni."""
Tuo nyt ei mitään todista, jos sinulta on kestänyt vuosikymmenet ...
Voihan tilallesi ilmestyä sinua paljon miesmäisempi nainen, jolta se onnistuu paaaaljon lyhyemmässä ajassa.Nii vaikka joku Tellukka-typpjnen :D.
- Hah-hah-haaa
Hyyyvä "Tellukka"! Päivän paras pyrskähdys.
siilenä kirjoitti:
Nii vaikka joku Tellukka-typpjnen :D.
siilenä
Pelastit juuri päiväni, kaikki oikeudenmukaisuus ja hyvyys ei ole vielä kadonnut Suomesta.
Suurkiitos kommentistasi.mennäporvooseen kirjoitti:
siilenä
Pelastit juuri päiväni, kaikki oikeudenmukaisuus ja hyvyys ei ole vielä kadonnut Suomesta.
Suurkiitos kommentistasi.Hän on hyvä vaan. Minusta on kiva että palstalle tulee uusia nimiä kirjoittamaan ja varsinkin sellaisia joilla on muutakin asiaa kun toisten kirjoittajien mollaaminen. Joten elähän säikähä, pysy palstalla vaan :).
- nuole.nuole
siilenä kirjoitti:
Hän on hyvä vaan. Minusta on kiva että palstalle tulee uusia nimiä kirjoittamaan ja varsinkin sellaisia joilla on muutakin asiaa kun toisten kirjoittajien mollaaminen. Joten elähän säikähä, pysy palstalla vaan :).
Jaa, jaa. Siilenä taas lipomassa sitä ruskeeta kieltänsä......
nuole.nuole kirjoitti:
Jaa, jaa. Siilenä taas lipomassa sitä ruskeeta kieltänsä......
Kateellisena ihmisenä et tietenkään voi ymmärtää et tuo on mun rehellinen mielipide.
- Pikkuapulainen
No, toki edelleen on ammatteja (tosin aina vain harvempia), joihin enimmäkseen vain miehet hakeutuvat ja sopivat fyysisten ominaisuuksien vuoksi. Jos urasi on tällaisessa, ehkä siinä on jotakin vitsiä olevinaan, mutta muussa tapauksessa juttusi on silkkaa sovinismia. Nauru saattaa olla piristävää ja helpottavaakin, mutta halventava nauru on asia erikseen. Ehkä yrität provosoida. Ei vanha enää tällaisia jaksa, vaikka nämä vanhan liiton juttuja ovatkin...
Sovinismista ei missään tapauksessa ole kyse. Yleensä tulen paremmin kuin hyvin toimeen naispuolisten työntekijöiden kanssa. Tässä tapauksessa kyse on tosiaan ammatista, jossa ei ole koskaan ollut naista, mutta työpaikallani yleensä lisääntyy naispuolisten osuus. Mielestäni siinäkin pitää olla järki mukana, millaiseen tehtävään nainen valitaan, eikä pelkästään sen vuoksi että hän on nainen.
- New-age
Huomenta. Tuli heti mieleen pari ammattia, missä ei naisia ole näkynyt eli palonainen ja nokikolaritar. Voisin nauraa mukana. Eikös palokunnassa liu'uta ylhäältä alas sellaista putkea pitkin, ainakin olen tv:stä nähnyt ja sehän on tosi
Nauruni lähtee siitä, kun kuvittelen itseni noihin ammatteihin... - tyttö-Emmauksen-tieltä
New-age kirjoitti:
Huomenta. Tuli heti mieleen pari ammattia, missä ei naisia ole näkynyt eli palonainen ja nokikolaritar. Voisin nauraa mukana. Eikös palokunnassa liu'uta ylhäältä alas sellaista putkea pitkin, ainakin olen tv:stä nähnyt ja sehän on tosi
Nauruni lähtee siitä, kun kuvittelen itseni noihin ammatteihin...Kaiken taustalla on sopivuus tehtävään. Jo hedelmöityshetkellä saamme tietyn kromosomi tyypin olemmeko saaneet kromosomiston XX-tyypin = poikalapsi vai XY- tyypin= tyttölapsi.
Turha väitellä, on sama onko mies vai nainen valittaessa tehtävään sopivaa henkilöä, siinä merkitsee henkilön kokonaisuus.
Hauskasti on kuvattu, miehet ovat loogisempia ajatusmaailmalta jolloin heille sopii loogista ajattelua omaavat tehtävät koska heillä on matalampi suoraviivaisempi aivokurkiainen.
Naiset ov at ns sykkyräaivoja ajatuksissaan, ei kovin pitkäjännitteisiä, johtuu siitä heillä on ns. sykkyräaivokurkiainen. Eivät osaa niin hyvin loogisesti ajatella,kuten miehet, ajattevat tekisinkö niin vai näin ja kuitenkin tulos on väärinpäin.
Nyt sitten kirjoittajan kimppuun, malliin juttu on aivan tasa-arvon vastaista. Mutta minkäs voit, kun Luoja on meidät pitkäjänteisen kehitysohjelmoinnin tuloksena luonut miehet ja naiset erilaisiksi jo hedelmöityshetkellä. New-age kirjoitti:
Nauruni lähtee siitä, kun kuvittelen itseni noihin ammatteihin...Viimeksi kun meillä kävi nokikolarit, niin kumpikin olivat nuoria nättejä tyttöjä. Kyllä ne hommansa osasivat paremminkin kuin miehet. Siivosivat jälkensäkin.
Tellukka kirjoitti:
Viimeksi kun meillä kävi nokikolarit, niin kumpikin olivat nuoria nättejä tyttöjä. Kyllä ne hommansa osasivat paremminkin kuin miehet. Siivosivat jälkensäkin.
Käykö kerrostalossa nokikolarit?
siilenä kirjoitti:
Käykö kerrostalossa nokikolarit?
Käy. Sutari (sotare).
Ne puhdistaa kaikki ilmastointikanavat.
Tavallisesti miessutarit jättävät kaikki moskat jälkeensä lattioille ja hellan päälle.- Eiedesnaista
tyttö-Emmauksen-tieltä kirjoitti:
Kaiken taustalla on sopivuus tehtävään. Jo hedelmöityshetkellä saamme tietyn kromosomi tyypin olemmeko saaneet kromosomiston XX-tyypin = poikalapsi vai XY- tyypin= tyttölapsi.
Turha väitellä, on sama onko mies vai nainen valittaessa tehtävään sopivaa henkilöä, siinä merkitsee henkilön kokonaisuus.
Hauskasti on kuvattu, miehet ovat loogisempia ajatusmaailmalta jolloin heille sopii loogista ajattelua omaavat tehtävät koska heillä on matalampi suoraviivaisempi aivokurkiainen.
Naiset ov at ns sykkyräaivoja ajatuksissaan, ei kovin pitkäjännitteisiä, johtuu siitä heillä on ns. sykkyräaivokurkiainen. Eivät osaa niin hyvin loogisesti ajatella,kuten miehet, ajattevat tekisinkö niin vai näin ja kuitenkin tulos on väärinpäin.
Nyt sitten kirjoittajan kimppuun, malliin juttu on aivan tasa-arvon vastaista. Mutta minkäs voit, kun Luoja on meidät pitkäjänteisen kehitysohjelmoinnin tuloksena luonut miehet ja naiset erilaisiksi jo hedelmöityshetkellä.Ensin tilkkanen noista kromosomeista: Yhdysvalloissa on tutkittu ja todettu, että vaikka eräs Y- kromosomi on vain pienellä osalla ihmisistä, rikoksiin syyllistyvillä ja vankiloissa rangaistustaan kärsivillä yli 90 %:lla on ko. kromosomi.
Ja sitten eläkeasioihin. Reilu puoli vuotta sitten jäin eläkkeelle eikä sijaani palkattu niin ketään. Työpaikan asioita mulkattiin ja mulkataan jatkossa lisää uuteen uskoon ja henkilöstöä vähennetään s. luonnollisen poistuman kautta. Vaikka sijaani käsittääkseni aika vaativaankin tehtävään ei siis otettu"edes" naista (olen mies), en koe mitään erityistuntemuksia tämän johdosta. Päinvastoin, koen että asiani ovat aika hyvällä mallilla. - Sykkyrämykkyrä
tyttö-Emmauksen-tieltä kirjoitti:
Kaiken taustalla on sopivuus tehtävään. Jo hedelmöityshetkellä saamme tietyn kromosomi tyypin olemmeko saaneet kromosomiston XX-tyypin = poikalapsi vai XY- tyypin= tyttölapsi.
Nyt sitten kirjoittajan kimppuun, malliin juttu on aivan tasa-arvon vastaista. Mutta minkäs voit, kun Luoja on meidät pitkäjänteisen kehitysohjelmoinnin tuloksena luonut miehet ja naiset erilaisiksi jo hedelmöityshetkellä.Tapasi kirjoittaa on aika sykkyrämäinen!
- Artesani
Suomessa ollaan yhä naisten ja miesten töissä, ei tasa-arvovaltuutetut sille mitään mahda, että kaikki hommiin ei nyt vaan oteta naisia. Paha se sinun tapauksessasi olisi naisen astua saappaisiisi,kun olet itse ansainnut kunnioituksesi.
Tasa-arvo on hyvä asia, mutta kaikkien naisten ei tarvitse tehdä kaikkia miesten töitä. Vastaavasti on myös naisten töitä ja luulen, että naiset eivät kaipaa niihin töihin miestä jatkamaan heidän työuraansa.
Luulen jopa minun käyvän sääliksi sitä naista, joka pakotettaisiin jatkamaan tehtävääni tai valittaisiin pelkästään naiseutensa perusteella. Se olisi ihmisrääkkäystä.
- LöysinTällaisen
5 faktaa naisen työelämästä
Tutkijatohtori Tuija Koivunen Tampereen yliopistosta tuntee faktat naisten työelämästä:
1. Naisten ja miesten työelämä on ollut eriytynyttä ainakin 1970-luvulta. Syynä ovat valinnat, joita teemme siinä vaiheessa, kun päätämme, mitä alamme opiskella. Toki on tapahtunut myös eriytymisen purkua. Naiset hakeutuvat miesenemmistöisille aloille paljon useammin kuin miehet naisenemmistöisille aloille.
2. Suomessa on pitkä perinne kokoaikatyön tekemisessä, eivätkä suomalaisnaiset tee osa-aikatyötä, paitsi opiskeluaikanaan. Kotiäitikulttuuri ei ole koskaan vakiintunut Suomeen, sillä päivähoitojärjestelmämme on mahdollistanut naisten täyspäiväisen työnteon.
3. Työmarkkinoillamme on määrällisesti paljon naisjohtajia, etenkin keskijohdossa, mutta nainen pörssiyrityksen johdossa on vielä harvinaisuus. Suomessa ei suosita naiskiintiöitä paitsi valtio-omisteisissa yrityksissä.
4. Naiset ovat keskimäärin koulutetumpia kuin miehet kaikissa ikäryhmissä, joten siirrymme myös työelämään keskimääräistä myöhemmin kuin miehet.
5. Tutkimusten mukaan Suomessa lihavuus vaikuttaa erityisesti naisten palkkaan pienentävästi ja heikentää menestystä työelämässä. Naiset myös kohtaavat työelämässä enemmän ikä- ja ulkonäkösyrjintää kuin miehet.Hyviä tosiasioita.
Olen sellaisella alalla töissä, johon opiskelevat enimmäkseen miehet. Sitten taas on kyse valtioenemmistöisestä yhtiöstä, johon naiskiintiöt ovat tehneet tuloaan jo jonkin aikaa.
Tuo viimeinen kohta kummastutti, koska en ole huomannut milloinkaan ulkonäön vaikuttavan työnsaantiin. Olen kuullut, että lyhyitä miehiä valitaan pitkiä miehiä huonommin tehtäviin, kuvittelin sen olevan urbaani legendaa.
"Kollegani sanoi, että pahinta mitä miehelle voi sattua on, että tilalle valittaisiin nainen, jonka jälkeen repesi nauruun. Onko totta toinen puoli?",
kirjoittaa nimimerkki mennäporvooseen.
Harmitonta työpaikkahuumoriako vai piileekö kommentissa sovinismin hapatus? Minä sanoisin sekä että. Onhan töitä jotka on aina katsottu "miesten" työksi jo siitä syystä että ne vaativat enemmän lihasvoimaa, kuin keskiverto treenaamattomalla naisella on, mutta kai nykyään nekin hoidetaan koneilla, nostureilla, roboteilla ja muilla apuvälineillä, elikkä ei sekään ole enää rajoite.
Epäilen kylläkinettä kysymys ei ole mistään perinteisestä metsurin tai asfalttimiehen ammatista, vaan mennäporvooseen ja hänen kollegansa otaksuvat että ala sopii älyllisesti ja psyykisesti paremmin miehelle kuin naiselle. Korjaa mielellään, jos katsot minun olevan väärässä.
Luulen kuitenkin että tämä on enemmänkin poliittinen kannanotto naiskiintiöihin. Mistäkän syystä niitä on alkanut ilmestymään kuvioihin?
Minä olisin hyvinkin voinut kouluttaa itseni nokikolariksi tai palonaiseksi jos olisin nuori nainen, nyt ja tässä.
Näyttäisi siltä että sukupolvenvaihdos monillakin aloilla ei olisi ainoastaan huono asia.Unohdin vielä kommentoida tuota ulkonäköasiaa:
olen sataprosenttisesti samaa mieltä. Pituus, paino, ikä ym. ulkoiset tekijät yhdessä sosiaalisen kompetenssin kanssa ovat ainakin yhtä tärkeitä tekijöitä kuin kompetenssi, opinnot, ammattitaidot, lahjakkuudet kun firmat rekrytöivät uutta henkilökuntaa. Nämä ovat kuitenkin asioita joista ei puhuta ääneen, kun korkeintaan johtokunnan yhteisessä saunaillassa.Paloma.se.co kirjoitti:
Unohdin vielä kommentoida tuota ulkonäköasiaa:
olen sataprosenttisesti samaa mieltä. Pituus, paino, ikä ym. ulkoiset tekijät yhdessä sosiaalisen kompetenssin kanssa ovat ainakin yhtä tärkeitä tekijöitä kuin kompetenssi, opinnot, ammattitaidot, lahjakkuudet kun firmat rekrytöivät uutta henkilökuntaa. Nämä ovat kuitenkin asioita joista ei puhuta ääneen, kun korkeintaan johtokunnan yhteisessä saunaillassa.Osuit asian ytimeen ottaessasi esille naiskiintiöt ja ulkonäkö rasismin. Haluan työpaikalleni enemmän naisia töihin ja he ovat osoittautuneet hyviksi valinnoiksi, kun tarvitaan kärsivällisyyttä ja tarkkuutta, sekä älykkyyttä vaativiin töihin.
Toisaalta naisten tuominen ihan mihin tahansa ammattiin, ei välttämättä edistä tasa-arvoa, kuten tuolla aiemmin kirjoitettiin, että miehet eivät hakeudu naisenemmistöisille työpaikoille. Se on ihan totta, koska miehillä on yleisesti tiedossa, kuinka hankalaa sellainen työ voikaan olla.- s.s.m.t
Osuit asian ytimeen ottaessasi esille naiskiintiöt ja ulkonäkö rasismin. Haluan työpaikalleni enemmän naisia töihin ja he ovat osoittautuneet hyviksi valinnoiksi, kun tarvitaan kärsivällisyyttä ja tarkkuutta, sekä älykkyyttä vaativiin töihin.
Toisaalta naisten tuominen ihan mihin tahansa ammattiin, ei välttämättä edistä tasa-arvoa, kuten tuolla aiemmin kirjoitettiin, että miehet eivät hakeudu naisenemmistöisille työpaikoille. Se on ihan totta, koska miehillä on yleisesti tiedossa, kuinka hankalaa sellainen työ voikaan olla."Naisten t u o m i n e n mihin tahansa ammattiin..."
Sinähän puhut naisista kuin "Sir" Vili aikoinaan. s.s.m.t kirjoitti:
"Naisten t u o m i n e n mihin tahansa ammattiin..."
Sinähän puhut naisista kuin "Sir" Vili aikoinaan.Eikö silloin tuomisesta ole kyse, jos rekrytointitilanteessa päälliköt ilmoittavat, että on valittava esim. viisi naista?
- s.s.m.t
Eikö silloin tuomisesta ole kyse, jos rekrytointitilanteessa päälliköt ilmoittavat, että on valittava esim. viisi naista?
Mjaah, huonohko sanavalinta tuominen. Kuukivinäytteitä tuotiin.
Sadepäivän ratoksi lueskeleehan sitä provoakin. s.s.m.t kirjoitti:
Mjaah, huonohko sanavalinta tuominen. Kuukivinäytteitä tuotiin.
Sadepäivän ratoksi lueskeleehan sitä provoakin.Minua sitten taas ärsyttää tämä "provo" -sanan käytön lisääntyminen. Lienee seurausta nettikeskusteluista. Useimmiten sitä käytetään, kun tiedetä jotain asiaa tai erityisesti silloin, kun joku kirjoitus ärsyttää. Vain silloin luetaan provoakin, muuten pelkästään asiakirjoitusta.
Eikö silloin tuomisesta ole kyse, jos rekrytointitilanteessa päälliköt ilmoittavat, että on valittava esim. viisi naista?
Tai kuten jossain valittiin opettajaa, haastatteluu oli valittava yksi mies naisten joukkoon. Siis "tuotava" :).
- Sukupuoleto
Joissain yrityksissä on naiskiintiöitä, eli tietyn osuuden työntekijöistä tulee olla sukupuoleltaan nainen? Miksi? Eikö palkkauksen pitäisi perustua työntekijän tehokkuuteen ja soveltuvuuteen työtehtävään, eikä sukupuoleen?
Mies on keskimäärin paljon tehokkaampi, vahvempi, nopeampi, rationaalisempi ja loogisempi kuin nainen. Miehet myös sairastelevat ja ovat töistä poissa vähemmän kuin naiset. Ite palkkaisin fyysistä suorituskykyä vaativiin työtehtäviin pelkästään miehiä, koska miehet työskentelävät fyysisissä tehtävissä tehokkaammin kuin naiset. Siksi en ymmärrä kiintiöitä.Uskon ettei sillä naisellakaan, jota kaikki pitävät kiintiönaisena, voi olla kauhean hääviä, vaikka olisi miten pätevä ja osaava tahansa.
Uskon ettei sillä naisellakaan, jota kaikki pitävät kiintiönaisena, voi olla kauhean hääviä, vaikka olisi miten pätevä ja osaava tahansa.
Ainakin sillä pitäisi olla oma pukuhuone, suihku ja wc. Ei ole hääviä katsella pikkurahoja tiskillä ja haistella hien ja pashan hajua miesvaltaisessa pukkarissa :).
Kylläpähän ne kaverit vähän vain vinoilivat naisellisuudellesi.
Aloituksessasi kirjoitit näin:
"Kollegani sanoi, että pahinta mitä miehelle voi sattua on, että tilalle valittaisiin nainen, jonka jälkeen repesi nauruun."
Siis silloinkinko hänen mielestään pahinta, vaikka olisi hakijoista pätevinKyllä se tyyppi on sellainen irvileuka, että tarkoitti ihan juuri sitä. Itse jäin pohtimaan, että kyllä se varmaan voi ollakin kova paikka monelle miehelle, kun on pitkään tehnyt jotain työtä ja saanut arvostuksen ja kunnioituksen miehekkyydellään, niin voi olla vaikea sopeutua muutokseen.
Kyllä se tyyppi on sellainen irvileuka, että tarkoitti ihan juuri sitä. Itse jäin pohtimaan, että kyllä se varmaan voi ollakin kova paikka monelle miehelle, kun on pitkään tehnyt jotain työtä ja saanut arvostuksen ja kunnioituksen miehekkyydellään, niin voi olla vaikea sopeutua muutokseen.
Eikö sen miehekkyytensä voi yksinkertaisesti vain todeta sillä, kun kopaisee jalkoväliään.
Tellukka kirjoitti:
Eikö sen miehekkyytensä voi yksinkertaisesti vain todeta sillä, kun kopaisee jalkoväliään.
Niin voisi kuvitella, mutta totuus on paljon ihmeellisempää.
Niin voisi kuvitella, mutta totuus on paljon ihmeellisempää.
Eikö sieltä mitään löytynytkään?
Kyllä se tyyppi on sellainen irvileuka, että tarkoitti ihan juuri sitä. Itse jäin pohtimaan, että kyllä se varmaan voi ollakin kova paikka monelle miehelle, kun on pitkään tehnyt jotain työtä ja saanut arvostuksen ja kunnioituksen miehekkyydellään, niin voi olla vaikea sopeutua muutokseen.
Joillekin miehille on kova paikka jos nainen on esimies. Vaikka siihen johtopaikkaan ei munia tarvittaisikaan. Yksikin tuttu sanoi itsensä irti kun pomokseen tuli nainen, nuorempi vielä.
siilenä kirjoitti:
Joillekin miehille on kova paikka jos nainen on esimies. Vaikka siihen johtopaikkaan ei munia tarvittaisikaan. Yksikin tuttu sanoi itsensä irti kun pomokseen tuli nainen, nuorempi vielä.
Itselläni oli hetken aikaa nainen esimiehenä ja minulle oli helpotus, kun vaihdettiin takaisin mieheen. Kyseinen nainen ei vaan ollut sopiva tehtävään, ei ollut mitenkään sukupuoleen liittyvää. Kyllä meilläkin on tapahtunut sitä, että alainen vaihtaa toisiin hommiin naisnimityksen jälkeen. Mielestäni kaikista ei vaan ole esimiehiksi, ei koiraista eikä naaraista.
Itselläni oli hetken aikaa nainen esimiehenä ja minulle oli helpotus, kun vaihdettiin takaisin mieheen. Kyseinen nainen ei vaan ollut sopiva tehtävään, ei ollut mitenkään sukupuoleen liittyvää. Kyllä meilläkin on tapahtunut sitä, että alainen vaihtaa toisiin hommiin naisnimityksen jälkeen. Mielestäni kaikista ei vaan ole esimiehiksi, ei koiraista eikä naaraista.
Totta. Esimiehen pesti pitäisikin siksi olla tulosvastuullinen ja määrä-aikainen. Liian usein esimieheksi valittu on este työn kehittämiselle ja jopa laadulle.
Onko sinun paha olla?
Ei, ei ole yhtään paha olla.
Olen huvittunut seuraamaan, miten jonkun pitää saada itsensä ja toiset vakuuttuneeksi siitä, että on mies. Miksi olet niin epävarma miehisyydestäsi? Ovatko muutkin huomanneet naisellisuutesi (kuin sinä itse)?Tellukka kirjoitti:
Ei, ei ole yhtään paha olla.
Olen huvittunut seuraamaan, miten jonkun pitää saada itsensä ja toiset vakuuttuneeksi siitä, että on mies. Miksi olet niin epävarma miehisyydestäsi? Ovatko muutkin huomanneet naisellisuutesi (kuin sinä itse)?Ei, en minä ole huomannut itsessäni mitään naisellisuutta.
Ehkä sinua ärsyttää, kun palstalle on tullut ihan oikea mies, eikä mikään nyhverö? Todella epäkohteliasta sinulta alkaa arvostelemaan, panettelemaan ja mustamaalaamaan toista palstakirjoittajaa.
Terveellä itsetunnolla varustettu ihminen ei loukkaa toisia, vaan kannustaa ja antaa hyvää palautetta toisille kirjoittajalle. Sinä olet kuin pahainen kakara.mennäporvooseen kirjoitti:
Ei, en minä ole huomannut itsessäni mitään naisellisuutta.
Ehkä sinua ärsyttää, kun palstalle on tullut ihan oikea mies, eikä mikään nyhverö? Todella epäkohteliasta sinulta alkaa arvostelemaan, panettelemaan ja mustamaalaamaan toista palstakirjoittajaa.
Terveellä itsetunnolla varustettu ihminen ei loukkaa toisia, vaan kannustaa ja antaa hyvää palautetta toisille kirjoittajalle. Sinä olet kuin pahainen kakara.Terveellä itsetunnolla varustetun miehen ei tarvitse joka käänteessä tehdä numeroa siitä, että on mies. Hän antaa toisten huomata olevansa mies (jos hän sitä yleensä on).
Tellukka kirjoitti:
Terveellä itsetunnolla varustetun miehen ei tarvitse joka käänteessä tehdä numeroa siitä, että on mies. Hän antaa toisten huomata olevansa mies (jos hän sitä yleensä on).
Naisten ei tulisi liian paljon neuvoa miehiä, mitä nämä saavat tehdä ja mitä eivät. Tosimiehetkään eivät tee niin naiselle.
Naisten ei tulisi liian paljon neuvoa miehiä, mitä nämä saavat tehdä ja mitä eivät. Tosimiehetkään eivät tee niin naiselle.
Sepä onkin yksi seikka, mikä saa minut epäilemään, mahdatko mies olla ollenkaan.
Toinen seikka on se, että liikaa korostat itseesi soveltaen sellaista hiivatin vanhanaikaista käsitystä minkälainen on miehekäs mies. Olet joko jostain muusta kulttuurista kuin pohjoismaisesta tai sitten olet vain epävarma itsekin omasta miehisyydestäsi.Tellukka kirjoitti:
Sepä onkin yksi seikka, mikä saa minut epäilemään, mahdatko mies olla ollenkaan.
Toinen seikka on se, että liikaa korostat itseesi soveltaen sellaista hiivatin vanhanaikaista käsitystä minkälainen on miehekäs mies. Olet joko jostain muusta kulttuurista kuin pohjoismaisesta tai sitten olet vain epävarma itsekin omasta miehisyydestäsi.Tellukka sinuakin in epäilty mieheksi, miksiköhän?
Tellukka tahallaan härnää ja rääkkääkin joskus.
siilenä kirjoitti:
Tellukka sinuakin in epäilty mieheksi, miksiköhän?
Joskus epäillyt sitä itsekin, mutta sitten tarkistanut fysiikkani. Samaahan suosittelin aloittajallekin jo.
Totta puhuen, niin jopa minussa taitaa pohjimmaltaan olla enemmän miestä kuin tuossa porvooseen menijässä.Tellukka kirjoitti:
Joskus epäillyt sitä itsekin, mutta sitten tarkistanut fysiikkani. Samaahan suosittelin aloittajallekin jo.
Totta puhuen, niin jopa minussa taitaa pohjimmaltaan olla enemmän miestä kuin tuossa porvooseen menijässä.Hyi hyi Tellukka. Nyt sinä olet kyllä epäkohtelias ja epäystävällinen. Elä ole niin äijä että het alat ärhentelemään ja yrität ottaa luuloa pois kun joku uusi tulee kirjoittamaan palstalle.
siilenä kirjoitti:
Hyi hyi Tellukka. Nyt sinä olet kyllä epäkohtelias ja epäystävällinen. Elä ole niin äijä että het alat ärhentelemään ja yrität ottaa luuloa pois kun joku uusi tulee kirjoittamaan palstalle.
Ei hän mitään uusi ole palstalla.
Pakaroista tunnen ...Tellukka kirjoitti:
Ei hän mitään uusi ole palstalla.
Pakaroista tunnen ...Oli eli ei, kirjoittaa ihan mukavasti joten annahan kuules olla.
Tellukka kirjoitti:
Tellukka. Etkös ole oppinut vielä että miehekkyyden mitta ei ole sukukalleudet?
siilenä kirjoitti:
Oli eli ei, kirjoittaa ihan mukavasti joten annahan kuules olla.
Huvittunut minäkin olen ollut hänen ketjustaan.
Tellukka kirjoitti:
Huvittunut minäkin olen ollut hänen ketjustaan.
Mitenniin sinäKIN. Minä en ole huvittunut vaan pidän aihetta ihan osallistumiskelpoisena.
Oisko vaihtoehto antaa vaan olla vai oletkos sinäKIN joku trolli?
- reppuriika
Saattaa olla vitsi mutta kyllä mielen sopukoissa voi kaihertaa pelko, että se viimeinen "ylennys" jäi saamatta jos paikka jää naiselle. Yleensä pitkäaikainen työntekijä uskoo että hänen paikka on miltei korvaamaton ja miten siitä selvitäänkään jos et itse siinä ole. Kokee itsensä niin korvaamattomaksi. Sitä kuvittelee että paikan on pakko periä vähintäänkin yhtä taitava ja mielellään fiksumpi kuin itse oli. Ja jos asenne on vielä vähättelevä naisten suhteen. Miehisyyskin vielä kolahtaa. Saattaa miestä myös rassata jos perii naisjohtajan paikan ja kokee saavansa hameen päälleen.
Eräs tuttava joskus jopa ystävä jäi sapattivapaalle luulossa, ettei työpaikalla selvitä kun hän jää vuoden sapattivapaalle. Hänen työ oli tavallaan räätälöity juuri hänelle sopivaksi terveysongelmien vuoksi ja hänen mielestään sijaisenkin oli vaikea suoriutua haasteista. Työpaikkana oli suuri keskussairaala.
Kun sitten vuosi kului niin yllätys oli suuri. Asiat olikin järjestelty niin, ettei oikeastaan hänen panostaan enää tarvittukaan: tehtävät oli jaettu toisille, automatisoitu ja organisoitu täysin uudella tavalla. Tämä henkilö oli töissä muutaman kuukauden, teki osittain muuta hommaa kunnes jäi osa-aikaiseksi ja lopulla sanoutui irti. Oli kokenut että juuri sitä siellä haluttiinkin, koska ei enää tarvittu eikä voitu kouluttaa enää uuteen.
Olihan se pettymys naiselle, kun koki tehneessä hommia pitkään vain koska ei oltu voitu sanoa irti pitkä-aikaista työntekijää ja sijaisella olikin ihan uusi idea ja edotus miten asiat järjestetään.
Laman myötä usein käy näin ainakin kunnallisissa ja valtiollisissa työpaikoissa, että uuden järjestelyn myötä työpisteitä lopetetaan ja ihmisiä jää työttömiksi ja hommat sujuvat jopa paremmin.
On se varmasti masentavaa ja turhauttavaa, kun jää eläkkeelle vuosikymmeniä palvelleena työpaikassa ja saa sitten tietää ettei tilalle palkata uutta vaan virka tai toimi lakkautetaan.Tuo korvaamattomaksi tunteminen on monille sitä suurta harhaa ja he ihan oikeasti alkavat uskoa siihen. Miesenemmistöisillä työpaikoilla kuvitellaan vain miehen pystyvän näin vaativaan työhön.
Olin itse jonkin aikaa projektitehtävissä ja lähtiessä kävi hetken mielessä mitenköhän pärjäävät ilman minua. Hyvin nopeasti huomasin, että kaikki sujuu loistavasti. Oli hieno tulla takaisin, kun edes sentään kelpasi tehtävään, oppi samalla arvostamaan muita enemmän ja tiesi itse olevansa se pieni ratas isoissa ympyröissä.
Pahinta olisi, jos tehtävään tosiaankin ei valittaisi lainkaan uutta henkilöä. Siinä voisi miettiä, että mitä minä tein nämä kaikki vuodet?Juu reppuriikka. Ja sitten työkaverit puhuvat että sehän olikin vaan suojatyöpaikassa ne viimeiiet vuodet. Paikka jouti lakkauttaakkin.
- Eläkkeenjuoksu
Nim. Reppuriikalle: Laitan kommenttini tähänkin väliin. Omalle kohdalleni osui juurikin tilanne että jäätyäni vajaa vuosi sitten eläkkeelle ei tilalleni palkattu ketään. Työtehtäväni ovat edelleen olemassa jne., mutta työtehtävien jakoa ja työpaikan asioita laitetaan pala kerrallaan hieman uudenlaiseen muottiin ja väkeä vähenee eläköitymisien yhteydessä. En koe kuitenkaan millään tavoin pahana sitä, ettei tilalleni otettu ketään, en liioin sitä että ne siellä nyt pärjäävät pienemmällä porukalla ilman minua. Tiedän mitä tein kaikki nuo vuodet, tein vaativaa sekä koulutusta että pitkällistä kokemusta vaativaa työtä, mutta nyt on hyvä näin!
Voi siinä jonkin verran totta olla.
Mielellään näkisin, että Suomessa joskus päästäisiin eroon tästä kummallisesta hehkutuksesta, jos nainen on perinteisissä miesten ammateissa tai harrastuksissa..
Jos nainen kouluttautuu kirvesmieheksi (sisustuspuolelle) siitä tehdään juttu. Nainen metsästää , käy armeijan on automekaanikkona, tehdään juttu.
Saattaa jonkin verran olla sitäkin, jos mies tekee ns. naistentöitä, Niistä tehdyt jutut on enemmän esimerkillessä sävyssä tehtyjä.
Sen olen kuitenkin päättänyt, että naislääkärille en vapaaehtoisesti mene, kokemukset niin huonoja.
Nytkin menen yksityiselle, etten vahingossakaan joudu naislääkärin kynsiin.Aika yllättävää tuo lääkärin arvostus miehenä, minulla sama juuttu haluan nimenomaan mieslääkärin.
Ei minua haittaa naiset rekkakuskeina tai missään muussakaan työssä, ihan hyvin pärjäävät. Tuo minua jotenkin kummaksuttaa, kun maahanmuuttaja miehiä laitetaan useimmiten siivoojiksi, keittiöhenkilöstöksi ja kaupan kassoille.mennäporvooseen kirjoitti:
Aika yllättävää tuo lääkärin arvostus miehenä, minulla sama juuttu haluan nimenomaan mieslääkärin.
Ei minua haittaa naiset rekkakuskeina tai missään muussakaan työssä, ihan hyvin pärjäävät. Tuo minua jotenkin kummaksuttaa, kun maahanmuuttaja miehiä laitetaan useimmiten siivoojiksi, keittiöhenkilöstöksi ja kaupan kassoille.Laitetaan heitä hoitoapulaisiksinkin ja henkilökohtaisiksi avustajiksi.
- entäs.koulutus
Aika yllättävää tuo lääkärin arvostus miehenä, minulla sama juuttu haluan nimenomaan mieslääkärin.
Ei minua haittaa naiset rekkakuskeina tai missään muussakaan työssä, ihan hyvin pärjäävät. Tuo minua jotenkin kummaksuttaa, kun maahanmuuttaja miehiä laitetaan useimmiten siivoojiksi, keittiöhenkilöstöksi ja kaupan kassoille.Miinkäs niitä maahanmuuttaja miehiä sitten pitäisi työllistää? Aivokirurgeiksiko?
siilenä kirjoitti:
Laitetaan heitä hoitoapulaisiksinkin ja henkilökohtaisiksi avustajiksi.
Niin ja bussikuskeiksi.
entäs.koulutus kirjoitti:
Miinkäs niitä maahanmuuttaja miehiä sitten pitäisi työllistää? Aivokirurgeiksiko?
No ehkä päivittää koulutuksensa siihen ammattiin, mihin omassa maassaan ovat kouluttautuneet. Siis päivittää Suomen vaatimusten mukaisiksi. Olkoon se ammatti seitten vaikka aivokirurgi.
- Huutavalääkäri
Kohdalleni sattuneet "huonot" lääkärit ovat olleet suomalaissyntyisiä miehiä, pöhöttyneitä vanhalle viinalle haisevia tiuskivia ja äyskiviä sählärikummajaisia ollut pari tapausta!
- mää.määä
siilenä kirjoitti:
No ehkä päivittää koulutuksensa siihen ammattiin, mihin omassa maassaan ovat kouluttautuneet. Siis päivittää Suomen vaatimusten mukaisiksi. Olkoon se ammatti seitten vaikka aivokirurgi.
Montakohan aivokirurgia kuvittelet sieltä tänne tulleen. Sen sijaan luku- ja kirjoitustaidottomia tyhjäntoimittajia tulijoissa on paljonkin. Yksikin kertoi haastattelussa olevansa vuohipaimen. Että siitä vaan päivittämään osaamistansa Suomen vaatimusten mukaiseksi. ;D
mää.määä kirjoitti:
Montakohan aivokirurgia kuvittelet sieltä tänne tulleen. Sen sijaan luku- ja kirjoitustaidottomia tyhjäntoimittajia tulijoissa on paljonkin. Yksikin kertoi haastattelussa olevansa vuohipaimen. Että siitä vaan päivittämään osaamistansa Suomen vaatimusten mukaiseksi. ;D
Pelekääkkö et vie sun työpaikan😄
- kiitoseikiitos
Tietyt sukupuoliroolit ja työurat pohjautuvat usein biologiaan eivätkä kulttuuriin, eikä niitä voi edes valtavalla määrällä feminististä propagandaa purkaa. Uranaiset ja puumanaiset ovat hetkellinen ilmiö, jolle ei löydy jatkoa tulevaisuudessa. Eivät naiset halua raataa niska limassa.
Kaikista ei vaan ole hoitamaan määrättyjä tehtäviä ja jotkut työt eivät ole tarkoitettuja uraihmisille. Vaikea kuvitella kenelläkään naiselle yhtä pitkää komennusta mitä itse olen tehnyt tässä työssä, mutta olen viihtynyt erittäin hyvin.
- kiitoseikiitos
Kaikista ei vaan ole hoitamaan määrättyjä tehtäviä ja jotkut työt eivät ole tarkoitettuja uraihmisille. Vaikea kuvitella kenelläkään naiselle yhtä pitkää komennusta mitä itse olen tehnyt tässä työssä, mutta olen viihtynyt erittäin hyvin.
Ehkä siinä on se ero, että naiset kyllästyvät helpommin ja haluavat vaihtelua.
kiitoseikiitos kirjoitti:
Kyse voi olla juuri siitä, en koskaan ole löytänyt muutakaan selitystä sille, miksi kotona pitää alkaa yht'äkkiä siirtelemään huonekaluja paikasta toiseen? Vaihteluako!
Mikä estää kuvittelusi pitkästä komennuksesta naiselle?
"Eivät naiset halua raataa niska limassa. "
Eivät niin mutta kun on pakko vrt matalapalkkaiset naivaltaiset alat, joilta juur vietiin 400 ekee lomarahoista.kiitoseikiitos kirjoitti:
En usko tuohon nimim 32 vuotta saman työnantajan palveluksessa samalla työnantajalla.
siilenä kirjoitti:
Mikä estää kuvittelusi pitkästä komennuksesta naiselle?
En tunne yhtään naista, joka olisi ollut valmistumisestaan saakka samassa ammatissa.
siilenä kirjoitti:
En usko tuohon nimim 32 vuotta saman työnantajan palveluksessa samalla työnantajalla.
Poikkeus vahvistaa säännön tässäkin asiassa. Onneksi olkoon, minulla ei ole kuin 31 vuotta takana.
En tunne yhtään naista, joka olisi ollut valmistumisestaan saakka samassa ammatissa.
No nyt tutustuit, kato tänne päin :D.
Poikkeus vahvistaa säännön tässäkin asiassa. Onneksi olkoon, minulla ei ole kuin 31 vuotta takana.
Kiitos. Mulle nyt alkaa piisaamaan näillä näkymin. Jatkan samassa ammatissa mutta puolikkaana kesäloman jälkeen. Lokakuussa tulee 32 vuotta täyteen.
siilenä kirjoitti:
No nyt tutustuit, kato tänne päin :D.
No, nyt näin. Hymyilevä nainen katsoi minuun ja nikkasi silmää.
No, nyt näin. Hymyilevä nainen katsoi minuun ja nikkasi silmää.
Nii, nikkauksesta en tiiä mutta ainaki hymmyili.
Hah. Kohta maailma on täynnä näitä androgyynejä, joista ei erota onko mies vai nainen. Yksinasumonen on lisääntynyt, rakennetaan entistä pienempiä asuntojakin kun isommat eivät mene enää kaupan ym ym.
- Kuinkanatkopissa
siilenä kirjoitti:
Hah. Kohta maailma on täynnä näitä androgyynejä, joista ei erota onko mies vai nainen. Yksinasumonen on lisääntynyt, rakennetaan entistä pienempiä asuntojakin kun isommat eivät mene enää kaupan ym ym.
Ei kai ne isommat asunnot mene kaupaksi, kun ne maksavat niin tolkuttomasti. Ja pieniä luukkuja rakentamalla saadaan suurimmat voitot per neliö! Mitä tulee ok- taloihin, pinta-alat ovat aivan näihin asti vaan kasvaneet, siis samalla kun kanakoppeihin tehdään aina vaan pienempää kopperoa.
- Yhdenviikonhullu
Kyse voi olla juuri siitä, en koskaan ole löytänyt muutakaan selitystä sille, miksi kotona pitää alkaa yht'äkkiä siirtelemään huonekaluja paikasta toiseen? Vaihteluako!
Huonekalujen täysin turha siirtely voi hyvinkin olla merkki levottomasta päästä. Eli veisin ajatuksen pykälää pitemmälle siitä vaihtelunhalusta, ihmisellä saattaa olla käynnissä loputon lopullisen hyvän etsintä laajemminkin elämässään!
Eräs minun kammoamani naisten ryhmä ovat erityisesti sisustajat, jotka haluavat täyttää jokaisen tyhjän tilan ja kolon jollakin tavaralla. Tämmöisen ihmisen jäljiltä isokin talo tai huoneisto on hetken kuluttua niin täynnä, että esim. siivoamisesta tulee puolimahdotonta. Tuollainen tila tekisi ainakin minut hulluksi viikossa! - Eiolenaista
Ehkä et vain tunne yhtään naista?
- ViikonSitaatti
Jos luulette, että elämä on yksinkertaista, miettikääpä vaikka meitä ihmisiä. Enemmistö meistä on miehiä ja naisia, mutta siihen selvyys loppuukin. Joskus on ehkä ollut aika, jolloin yhteiselämää viettäneet mies ja nainen olivat mies ja vaimo, mutta jos sellaisia aikoja on joskus ollut, ei ole enää.
Ei sentään ihan kaikki muutu ja tunnen olevani edelleen naimisissa naisen kanssa, joka on vaimoni. Luojan kiitos.
- Hollilaho
Ei sentään ihan kaikki muutu ja tunnen olevani edelleen naimisissa naisen kanssa, joka on vaimoni. Luojan kiitos.
Oletko aivan varma, ettei vaimosi tapaile erästä Jussia?
- Elämänkari
Olen hirveän huolestunut siitä, että kasvatusala on niin vahvasti naisten hallussa. Esimerkiksi luokanopettajan koulutukseen hakeutuvien miehien määrä on häkellyttävän pieni. Kasvatusalan arvostusta pitäisi ehdottomasti nostaa ja saada lisää miehiä antamaan näkemystään tähän yhteiskunnalle keskeiseen alaan.
Ehkä miehet eivät vaan halua tehtävään, jossa ei enää saa määrätä eikä päättää mistään. Sääliksi käy opettajia, kun heiltä on viety kaikki oikeudet ja lapset tekevät nykyään mitä haluavat. Joskus oli aika, jolloin luokanopettajia arvostettiin ihan aidosti.
Ehkä miehet eivät vaan halua tehtävään, jossa ei enää saa määrätä eikä päättää mistään. Sääliksi käy opettajia, kun heiltä on viety kaikki oikeudet ja lapset tekevät nykyään mitä haluavat. Joskus oli aika, jolloin luokanopettajia arvostettiin ihan aidosti.
No entäs miespuliset hoitsut?
- Hyvähoitaja
siilenä kirjoitti:
No entäs miespuliset hoitsut?
Ok!
- Tilastonikkari
Tilastokeskus on julkistanut katsauksen miesten ja naisten yleisimpiin ammatteihin.
Luvuista ilmenee, että eniten naisia työskentelee lähihoitajina, myyjinä ja siivoojina.
Miehiä eniten puolestaan on rakennustyöläisinä, rekkakuskeina ja asiantuntijoina fysiikan, kemian ja tekniikan alalla.Ei ne perusammatit kauhean nopeasti miksikään muutu ja työtehtävät pysyvät samoina. Vielä on olemassa naisten ammatteja ja miesten ammatteja, eikä se nyt ole kauhean huono asia, koska kummallakin sukupuolella on mahdollisuus mennä myös toisten tehtäviin.
- elleioleleikattu
En keksi kuin yhden ammatin mihin ei nainen oikein sopisi, se on mies-strippari.
Vain naisten ammatteja taas on vaikea keksiä, koska hempeimpiä naistenkin töitä (esim. kampaaja, meikkaaja, kosmetologi) ovat homoja kiinnostavia aloja.
- samaedelleen
Vain naisten ammatteja taas on vaikea keksiä, koska hempeimpiä naistenkin töitä (esim. kampaaja, meikkaaja, kosmetologi) ovat homoja kiinnostavia aloja.
nais-strippari on naisten ammatti, muut ovat normi ammatteja sekä miehille, että naisille, ihan riippumatta sukupuolisesta suuntautumisesta
taidat olla joku sovinistidinosaurus, ymmärrän ettei nainen oikein rooliisi samaedelleen kirjoitti:
nais-strippari on naisten ammatti, muut ovat normi ammatteja sekä miehille, että naisille, ihan riippumatta sukupuolisesta suuntautumisesta
taidat olla joku sovinistidinosaurus, ymmärrän ettei nainen oikein rooliisiSitä voi myös olla jotain mieltä asioista ilman, että on sovinisti.
samaedelleen kirjoitti:
taidat olla joku sovinistidinosaurus, ymmärrän ettei nainen oikein rooliisiEhkä hän onkin mies-strippari (pakaroittenssa kunnossapidosta huolehtivana), koska hänestä on niin naurettavaa, jos juuri hänen tilalleen tulisi nainen.
- Kreaak
samaedelleen kirjoitti:
taidat olla joku sovinistidinosaurus, ymmärrän ettei nainen oikein rooliisiOmassa ammatissani ei nainen pärjäisi.
Se on kuules telaketjufemu niin, että naisella ei riitä fysiikka tai uskallus tai edes halua kaikkiin "miesten" töihin. Samoin kun itselläni ei riittäisi hinkua mihinkään vuodeosastolle tai vastaaviin vaippapaikkoihin.
Siis jos nyt puhutaan ihan valtaväestön töistä.
Se on luontaista tai ainakin pitäisi olla. Tellukka kirjoitti:
Ehkä hän onkin mies-strippari (pakaroittenssa kunnossapidosta huolehtivana), koska hänestä on niin naurettavaa, jos juuri hänen tilalleen tulisi nainen.
En oikein käsitä, mitä pahaa olen sinulle tehnyt, jotta sinun pitää koko ajan nälviä, panetella ja mustamaalata minua. Mieti hetki hiljaa itseksesi.
- utelias-kyselee
Kreaak kirjoitti:
Omassa ammatissani ei nainen pärjäisi.
Se on kuules telaketjufemu niin, että naisella ei riitä fysiikka tai uskallus tai edes halua kaikkiin "miesten" töihin. Samoin kun itselläni ei riittäisi hinkua mihinkään vuodeosastolle tai vastaaviin vaippapaikkoihin.
Siis jos nyt puhutaan ihan valtaväestön töistä.
Se on luontaista tai ainakin pitäisi olla.Vaan kerro ammatti missä ei koskaan ole ollut naispuolista henkilöä?
- hehehehee
En oikein käsitä, mitä pahaa olen sinulle tehnyt, jotta sinun pitää koko ajan nälviä, panetella ja mustamaalata minua. Mieti hetki hiljaa itseksesi.
@Tellukka, @ent.siivoojaparka on tuollainen kaikille muille, paitsi @hunksz:ille. @Tellukka on @hunkszin hellukka. Och samma på svenska, @Tellukka on mamu, asuu Ruotsissa.
Kohta se @Tellukka hyökkää mun kimppuun, @Tellukka muistaa kaiken palstalla kirjoitetun ja siis senkin, että mun miehellä on timmit pakarat :D - Sivustaseurannut
Älä välitä Tellukasta sillä ei kaikki matot suorassa yläkerrassa
- MammaTalar
utelias-kyselee kirjoitti:
Vaan kerro ammatti missä ei koskaan ole ollut naispuolista henkilöä?
Korkeasti koulutettu nainen ei ole välttämättä älykäs. Helsingin yliopistossakin ollut naisia, jotka eivät tiedä missä on Puola. Hyvin on päässyt seulan läpi. Sitäpaitsi kun yhdistää itsensäehostamise ja esilletuomisen, omahyväisyyden sekä itseriitoisuden niin siinä on kyllä vastenmielinen yhdistelmä. Koittakaa elä tasapainoista elämää, kun kerran kuussa vielä mahdottomia mielialan vaihteluita ja kovaa kiukuttelua. Ai niin, tämä oli sitä hiljaista tietoa...
hehehehee kirjoitti:
@Tellukka, @ent.siivoojaparka on tuollainen kaikille muille, paitsi @hunksz:ille. @Tellukka on @hunkszin hellukka. Och samma på svenska, @Tellukka on mamu, asuu Ruotsissa.
Kohta se @Tellukka hyökkää mun kimppuun, @Tellukka muistaa kaiken palstalla kirjoitetun ja siis senkin, että mun miehellä on timmit pakarat :DSiis tuo "mennäporvooseen"ko siis on sinun miehesi?
No on siinä sitten vakka kantensa valinnut. Onnittelen!Sivustaseurannut kirjoitti:
Älä välitä Tellukasta sillä ei kaikki matot suorassa yläkerrassa
Aloitushan ei varsinaisesti ole minusta, vaan aloittajasta itsestään (niinkuin olemme jo tottuneet).
Kiitos kuitenkin huomioimisestani. Olen imarreltu.hehehehee kirjoitti:
Kohta se @Tellukka hyökkää mun kimppuun, @Tellukka muistaa kaiken palstalla kirjoitetun ja siis senkin, että mun miehellä on timmit pakarat :DTuo onkin kyllä jännä. Hunksz haikailee romanttisten sirojen naisten perään musiikkiketjuissaan ja Tellukka antaa kyllä itsestään niin karskin kuvan ettei siihen muottiin mahtune? Mutta saahan sitä haaveita olla Tellukallakin :D.
siilenä kirjoitti:
Tuo onkin kyllä jännä. Hunksz haikailee romanttisten sirojen naisten perään musiikkiketjuissaan ja Tellukka antaa kyllä itsestään niin karskin kuvan ettei siihen muottiin mahtune? Mutta saahan sitä haaveita olla Tellukallakin :D.
Mistäs sellaisen käsityksen olet saanut hänen naismaustaan?
Minusta näyttää, että hän haikaileekin sinun perääsi:
""""hunksz
31.5.2017 15:45
...
Se on niin että Suomessa aina pitää
olla tuoksua saunan niityllä pieraista naudan."""Tellukka kirjoitti:
Mistäs sellaisen käsityksen olet saanut hänen naismaustaan?
Minusta näyttää, että hän haikaileekin sinun perääsi:
""""hunksz
31.5.2017 15:45
...
Se on niin että Suomessa aina pitää
olla tuoksua saunan niityllä pieraista naudan."""No riimeistään. Kyllä sinun nyt pikkasen ptä alkaa muuuttaa tyyliäs ;).Siroksi ja naiselliseksi suppusuuksi. Mut en tiedä kyllä jos hän onkin rouva ?
- 50letpopedy
utelias-kyselee kirjoitti:
Vaan kerro ammatti missä ei koskaan ole ollut naispuolista henkilöä?
Ydinkäyttöisen jäänmurtajan päällikkö!
- hehehehee
Minun mielestäni aloitus on provo.
Aloitus on kohdistettu naisille, koska aloittaja tietää, että tällä palstalla on 97% enemmistö naisia.
Naisten ja miesten välillä on ainainen sotatila, viha-rakkaus-suhde.
Ja hyökkäys on paras puolustus.
Heti aloituksessa tempastaan naisilta housut kinttuun. Että ei teistä naisista ole juuri mihinkään, kun teillä on housuissa tuollainen eikä tällainen.
Siinäpä sitten naiset räpiköi jotain puolustuksekseen, onnistumatta, koska naiset on jo tyrmätty ensi iskulla.
Naiset ovat vielä niin reppanoita, että innolla keskustelevat, kun saavat kunnian miespuolisen kanssa keskustella.
Jos nainen tekisi tämäntyylisen aloituksen miesvaltaiselle palstalle, niin lähdöt saisi kovakouraiset lähdöt saisi.Kirjoitin tuolla jo aikaisemmin, että tänne keskusteluihin ja suomen kieleen on tullut mukaan provo sana, jota käytetään silloin, jos jokin asia ärsyttää tai siitä ollaan eri mieltä.
Ei se mitään provoamista ole, jos kertoo pienen pätkän elävästä elämästä.
Olen pahoillani, että aloitukseni sai sinut tuollaiseen tunnekuohuun.- hehehehee
Kirjoitin tuolla jo aikaisemmin, että tänne keskusteluihin ja suomen kieleen on tullut mukaan provo sana, jota käytetään silloin, jos jokin asia ärsyttää tai siitä ollaan eri mieltä.
Ei se mitään provoamista ole, jos kertoo pienen pätkän elävästä elämästä.
Olen pahoillani, että aloitukseni sai sinut tuollaiseen tunnekuohuun.En ole tunnekuohussa. Analysoin aloitusta tunteita vailla.
- KaikellaRajansa
Miksi ihmeessä sitten lisäät niitä vastauksiasi kymmenmäärin keskusteluun jos et haluu sadan kommentin rajan rikkoutuvan. Oletko kenties vähän ääliö tai jonkinsortin älyvapaa. Missä se oma itsetuntos on jos muita täytyy haukkua, käperry vaan omaa kurjaan elämääsi ja lopeta tuo paaskan postaaminen tänne. Jos on varaa arvostella muita niin tee oma aloituksesi jossa voi sitten sanoa omia viisauksia.Olet nolla.
- Sivustaseurannut
KaikellaRajansa kirjoitti:
Miksi ihmeessä sitten lisäät niitä vastauksiasi kymmenmäärin keskusteluun jos et haluu sadan kommentin rajan rikkoutuvan. Oletko kenties vähän ääliö tai jonkinsortin älyvapaa. Missä se oma itsetuntos on jos muita täytyy haukkua, käperry vaan omaa kurjaan elämääsi ja lopeta tuo paaskan postaaminen tänne. Jos on varaa arvostella muita niin tee oma aloituksesi jossa voi sitten sanoa omia viisauksia.Olet nolla.
Tällä palstalla on 2 provoa, toinen on Tellukka ja toinen hunksz.
KaikellaRajansa kirjoitti:
"KaikellaRajansa"
Näköjään täytyy laittaa provo.
-
Rouva mennäporvooseen on hyvinkin innokas jankuttamaan tyhjyyksiä.
Melkein siili-rouvan veroinen.
Me-po ei ole mies.
Mies ei kykenisi mitenkään kommentoimaan tavalla mihin hän kykenee.
H.KaikellaRajansa kirjoitti:
Haluanhan minä hänelle kommentteja. Mahdollisimman nopeasti sinne sataseen asti, niin pääsee ketju uppoamaan menneisyyteen. Tosin hän kyllä aina käy sitä itse vielä nostamassa esiin niinkuin tuotakin paperisanomalehti ...
Tellukka kirjoitti:
Haluanhan minä hänelle kommentteja. Mahdollisimman nopeasti sinne sataseen asti, niin pääsee ketju uppoamaan menneisyyteen. Tosin hän kyllä aina käy sitä itse vielä nostamassa esiin niinkuin tuotakin paperisanomalehti ...
Paperisanomalehti sattui nyt vaan olemaan tässä etusivulla ja vastailin samalla siihen, kun odotin kommenteja tähän keskusteluun. Miksi sinua nyt korpeaa se niin paljon, jos jossain keskustelussa on JOPA sata vastausta, hehee.
hunksz kirjoitti:
"KaikellaRajansa"
-
Me-po ei ole mies.
H.Sinun vastauksesi on jo tässä keskustelussa, hra suuriherra hunksz.
Ei sinun tarvitse toistaa tuota provo sanaa, ystäväsi Tellukka on jo tehnyt sen.
Onko hunkszilla telepaattisia kykyjä nähdä kirjoittajien sukupuoli.
Vai onko hän vain ihan tavallinen varttihullu?mennäporvooseen kirjoitti:
Paperisanomalehti sattui nyt vaan olemaan tässä etusivulla ja vastailin samalla siihen, kun odotin kommenteja tähän keskusteluun. Miksi sinua nyt korpeaa se niin paljon, jos jossain keskustelussa on JOPA sata vastausta, hehee.
Eihän korpea.
Jos korpeaisi, niin enhän minä laittaisi kommentin kommenttia ketjuihisi.Tellukka kirjoitti:
Eihän korpea.
Jos korpeaisi, niin enhän minä laittaisi kommentin kommenttia ketjuihisi.No, nythän sinä voit lopettaa, kun sadan kommentin raja meni rikki?
- kerranvielä.pojat
No voivoi. Kovasti yrititte, melkein koko palstan akkajengi. Sanoa jotakin.
Ettekä taaskaan sanoneet mitään. Sivustaseurannut kirjoitti:
Tällä palstalla on 2 provoa, toinen on Tellukka ja toinen hunksz.
Onko Tellukka Hunksz?
hunksz kirjoitti:
"KaikellaRajansa"
-
Me-po ei ole mies.
H."Me-po ei ole mies.
Mies ei kykenisi mitenkään kommentoimaan tavalla mihin hän kykenee."
Pyrsk. Noin sanoo Rouva Hunksz :).siilenä kirjoitti:
"Me-po ei ole mies.
Mies ei kykenisi mitenkään kommentoimaan tavalla mihin hän kykenee."
Pyrsk. Noin sanoo Rouva Hunksz :).Lisään vielä että minusta Me-po on miehemoi kuin Hunksz ;).
- Eilukihäiriöinen
Aloittajan kollega on siis sovinisti. Aloittaja itse ainakin koettaa esittää olevansa jotain muuta.
- Olikärpänentaihärkänen
Emme. Vaikka ei tarvitsekaan teititellä. Mutta aloituksen juju, jutun juuri, pääpointsi, taka-ajatus ... oli juuri se.
siilenä kirjoitti:
Tai naisia ihaileva humosristi. Saattoi oikeasti toivoa että tulispa joku nainen :).
Olisitpa nähnyt ne häkeltyneet ilmeet, kun miehet eivät käsittäneet oliko kaveri ihan tosissaan. Työelämämme on vielä hyvin urautunutta.
Olisitpa nähnyt ne häkeltyneet ilmeet, kun miehet eivät käsittäneet oliko kaveri ihan tosissaan. Työelämämme on vielä hyvin urautunutta.
No näinpä. Huumorikin on vaikea laji ja toisaalta jos on oikeasti sitä mieltä että se ei ole naisen paikka niin ei ole. Saa kai sen sanoa. Toisaalta täällä Tellukkakin ja muutama muu yrittää provoillaan saada sinut paljastamaan millaisesta työstä oli kyse.
- Yhtähyvätaiparempi
"Naisia ihaileva humoristi" käyttää erilaisia ilmaisuja. Nauru kumpusi ehkä siitä yht'äkkisestä huomiosta, ettei nykypäivänä ole mitään esteitä mihinkään naisellekaan.
- MNainen
Miehisyydessä on ilmeisen selvästi havaittava kriisi. Edellinen oli 60 -luvulla kun maalaismiehet muuttivat lähiöihin ja kodin ja työn paikka erottuivat. Kotona ei enää tarvittu miesten töitä siinä määrin kuin maatalossa oli tarvittu. Nyt ehkä se työelämän naisistuminen tekee samaa.
Ei se vielä kriisiä tarkoita, jos joku ei halua naista seuraajakseen. Voi myös olla kyse kunniasta ja mikäli sen on saavuttanut kovalla työllä, tuntuu ehkä väärältä saada seuraajaksi kiintiöllä valittu.
- hehehehee
Ei se vielä kriisiä tarkoita, jos joku ei halua naista seuraajakseen. Voi myös olla kyse kunniasta ja mikäli sen on saavuttanut kovalla työllä, tuntuu ehkä väärältä saada seuraajaksi kiintiöllä valittu.
Tuolla ylempänä kommentissa mainittiin, että seuraavan työntekijän työ oli muutettu erilaiseksi tai hän itse oli sen muuttanut. Paremmin tälle uudelle sopivaksi ja jopa paremmin toimivaksi. Se työ voidaan vaikka jakaa useammalle. Tai muodotstaa erilaisia työkokonaisuuksia työntekijöiden osaamisen pohjalta. Ei siinä ole mitään erityisen viisasta, että seuraaja tekee täsmälleen samat työt täsmälleen samalla tavalla kuin edeltäjänsä,
Niin millä sinä sitä työtäsi oikein olet tehnyt, jos ei siihen kelpaa sellainen, jolla on tyhjä haaroväli?
Kunhan nyt kysyn ...hehehehee kirjoitti:
Tuolla ylempänä kommentissa mainittiin, että seuraavan työntekijän työ oli muutettu erilaiseksi tai hän itse oli sen muuttanut. Paremmin tälle uudelle sopivaksi ja jopa paremmin toimivaksi. Se työ voidaan vaikka jakaa useammalle. Tai muodotstaa erilaisia työkokonaisuuksia työntekijöiden osaamisen pohjalta. Ei siinä ole mitään erityisen viisasta, että seuraaja tekee täsmälleen samat työt täsmälleen samalla tavalla kuin edeltäjänsä,
Teollisuudessa on hyvin pitkälti vakanssipohjaiset työpaikat, eikä tehtäviä voi alkaa sovittamaan esimerkiksi naiselle sopiviksi, vaan työhön kuuluu määrätyt ammattiin liittyvät toimet, jotka pitää hoitaa ajallaan ja kuuluvat siihen työhön.
Tellukka kirjoitti:
Niin millä sinä sitä työtäsi oikein olet tehnyt, jos ei siihen kelpaa sellainen, jolla on tyhjä haaroväli?
Kunhan nyt kysyn ...Kunhan nyt kysyn: onko sulla tyhjä haaroväli, muilla naisilla siellä sentäs on jotain ;).
siilenä kirjoitti:
Kunhan nyt kysyn: onko sulla tyhjä haaroväli, muilla naisilla siellä sentäs on jotain ;).
Ei minulla siellä mitään erityistä teollisuudessa tarvittavaa roiku.
Olen minäkin ollut joskus teollisuudessa töissä, mutta käytin käsiäni.Tellukka kirjoitti:
Ei minulla siellä mitään erityistä teollisuudessa tarvittavaa roiku.
Olen minäkin ollut joskus teollisuudessa töissä, mutta käytin käsiäni.Nii,mitäpä noilla virtsarakon ja kohdunlaskeumilla teollisuudessa tekee.
siilenä kirjoitti:
Nii,mitäpä noilla virtsarakon ja kohdunlaskeumilla teollisuudessa tekee.
MIstäs tellukka tuon teollisuuden tuohon kekkas?
siilenä kirjoitti:
Kunhan nyt kysyn: onko sulla tyhjä haaroväli, muilla naisilla siellä sentäs on jotain ;).
Hyvä että on jotain, mutta ehkä sen alapään merkitystä on korostettu liikaa ja olisi parempi keskittyä siihen yläpään käyttöön.
siilenä kirjoitti:
MIstäs tellukka tuon teollisuuden tuohon kekkas?
Porvooseen menijän kommentista.
Kauanko pyörität? Lue ketjua taaksepäin, niin näet yhteyden.- mimmimum-..mi
Niin...jo tytöille opetetaan että siellä on ....lintu...ihan lehdestä luin...
Tellukka kirjoitti:
Porvooseen menijän kommentista.
Kauanko pyörität? Lue ketjua taaksepäin, niin näet yhteyden.Juu huomasin et yhesti mainitsi sanan teollisuus mutta tarkoittiko sillä omaa työpaikkaansa, se ei mulle slvinnyt siinä?
se stalkkaa mua
Tellukka muistaa kaikesta kaiken kuten eräs ystävänsä. Onhan uhka jos palstalle tulee joku uusi kirjoittaja joka saa keskustelua aikaan. Herkkä romanttinen suuteloiva naisihminen :D.
Hyvä että on jotain, mutta ehkä sen alapään merkitystä on korostettu liikaa ja olisi parempi keskittyä siihen yläpään käyttöön.
Minäpä jätän nyt teidät tuon siilimuorin kanssa pähkäilemään.
Teillä näyttää olevan niin yhteinen aaltopituus, että voisi melkein luulla teidän olevan kaksoset tai ainakin sisarukset.Tellukka kirjoitti:
Teillä näyttää olevan niin yhteinen aaltopituus, että voisi melkein luulla teidän olevan kaksoset tai ainakin sisarukset.Kiitos
mimmimum-..mi kirjoitti:
Niin...jo tytöille opetetaan että siellä on ....lintu...ihan lehdestä luin...
Siitäkö nimitys linnun kiikku :)?
Tellukka kirjoitti:
Teillä näyttää olevan niin yhteinen aaltopituus, että voisi melkein luulla teidän olevan kaksoset tai ainakin sisarukset.No mistäs tiedät vaikka oltaisiinkin :).
- hehehehee
siilenä kirjoitti:
Juu huomasin et yhesti mainitsi sanan teollisuus mutta tarkoittiko sillä omaa työpaikkaansa, se ei mulle slvinnyt siinä?
Nyt on balanssi palstalle saatu. @Tellukka hoivaa kuin silmäteräänsä @hunksz:ia
@siilenä suojelee ja varjelee @mennäänporvooseen.
Mutta miten @siilenä jaksaa/ehtii, kun on @siilenällä myös liero? hehehehee kirjoitti:
Mutta miten @siilenä jaksaa/ehtii, kun on @siilenällä myös liero?Mulla on suuri sydän kun on kyse kivoista kirjoittajista jotka syyttä suotta joutuvat ilkimyksien hampaisiin. Joten kyllä sinne mahtuu useampikin kiva.
siilenä kirjoitti:
Tellukka muistaa kaikesta kaiken kuten eräs ystävänsä. Onhan uhka jos palstalle tulee joku uusi kirjoittaja joka saa keskustelua aikaan. Herkkä romanttinen suuteloiva naisihminen :D.
En haluaisi olla uhka kenellekään vaan kaipaan vain ja ainostaan hyviä keskusteluita palstalle.
En haluaisi olla uhka kenellekään vaan kaipaan vain ja ainostaan hyviä keskusteluita palstalle.
Myös minä tykkään kirjoitella tietenkin sillä edellytyksellä että on sanottavaa aiheesta. Kaikki joilla on sanottavaa aloituksen aiheesta ovat plussaa. Ja eihän sille voi mitään että toisten kanssa tai toisten kirjoituksiin on enemmän kommentoitavaa kuin toisten.
- Etteivaan
hehehehee kirjoitti:
Mutta miten @siilenä jaksaa/ehtii, kun on @siilenällä myös liero?Hmmmmmmm. Kuka kirjoittaa nikit noin että @ eteen?
- hehehehee
Etteivaan kirjoitti:
Hmmmmmmm. Kuka kirjoittaa nikit noin että @ eteen?
Minä kirjoitan,
siilenä kirjoitti:
Myös minä tykkään kirjoitella tietenkin sillä edellytyksellä että on sanottavaa aiheesta. Kaikki joilla on sanottavaa aloituksen aiheesta ovat plussaa. Ja eihän sille voi mitään että toisten kanssa tai toisten kirjoituksiin on enemmän kommentoitavaa kuin toisten.
"siilenä"
Surullista on että sinulla ei oikeastaan koskaan ole uutta kirjoitettavaa.
He jotka käyttävät muita nikkejä kanssasi, tuppaavat olemaan saman-laisia.
Palstalla on toisinaan fiksuja, aikuisen ajattelua vaativia aloituksia.
Sinua ei niissä näytä näkyvän koskaan.
Jokunen typerä töksäys korkeintaan.
Ja nyt mennäporvoosen matkii nimmarisi tyyliä tutusti.
Oikein tutusti.
H.hunksz kirjoitti:
"siilenä"
Oikein tutusti.
H."hunksz"
Sinä olet luulosairas, surullista.hunksz kirjoitti:
"siilenä"
Oikein tutusti.
H.Voi hellanlettas sentään täti. Ethän vaan ihan ikkase pikkusen murehissasi :)?
Pitäsikö olla imarreltu että olette huomanneet poissaoloni tietyissä ketjuissa?
Minkä sille voin että siellä töksäytellään typerästi.
Matkikoon mennäporvooseen tai ei, minä tykkään sitä tyylistä. Enemmän kuin sinun tyylistäsi olla jatkuvasti toisten kimpussa kuin Tellukka ikään.
Joten haise itsekses vaan.siilenä kirjoitti:
Voi hellanlettas sentään täti. Ethän vaan ihan ikkase pikkusen murehissasi :)?
Pitäsikö olla imarreltu että olette huomanneet poissaoloni tietyissä ketjuissa?
Minkä sille voin että siellä töksäytellään typerästi.
Matkikoon mennäporvooseen tai ei, minä tykkään sitä tyylistä. Enemmän kuin sinun tyylistäsi olla jatkuvasti toisten kimpussa kuin Tellukka ikään.
Joten haise itsekses vaan.Lisään vielä hunkszille: "Surullista on että sinulla ei oikeastaan koskaan ole uutta kirjoitettavaa"
kirjoittaa hän joka kopioi omaa zkirjoitustaan ketjusta toiseen. Yleensä ostoslistaansa ;).siilenä kirjoitti:
"siilenä"
Eikä se nyt kamalasti haittaa, vaikka keskustelu rönsyilisikin aloituksen aiheesta. Mutta se haittaa, jos aletaan kiusaamaan toisia kirjoittajia ja esittämään perättömiä syytöksiä.mennäporvooseen kirjoitti:
"siilenä"
Eikä se nyt kamalasti haittaa, vaikka keskustelu rönsyilisikin aloituksen aiheesta. Mutta se haittaa, jos aletaan kiusaamaan toisia kirjoittajia ja esittämään perättömiä syytöksiä.Ei niin mutta siitäkään ei pääse mihinkään et täällä on muutama amattitrolli kiusaamassa ja esittämässä. Mutta annetaanhan niiden vaan olla, sitähän ne odottaa että pääsevät pilaamaan ketjut ja sillä tavalla hallinnoimaan palstaa.
Joskus vaan kurilaan pitää täräyttää takaisin.siilenä kirjoitti:
Ei niin mutta siitäkään ei pääse mihinkään et täällä on muutama amattitrolli kiusaamassa ja esittämässä. Mutta annetaanhan niiden vaan olla, sitähän ne odottaa että pääsevät pilaamaan ketjut ja sillä tavalla hallinnoimaan palstaa.
Joskus vaan kurilaan pitää täräyttää takaisin.On hyvä, että niitä takaisin täräyttäjiä löytyy.
Nyt minun täytyy lähteä muihin töihin.
Heipsmennäporvooseen kirjoitti:
On hyvä, että niitä takaisin täräyttäjiä löytyy.
Nyt minun täytyy lähteä muihin töihin.
HeipsHeippa ja palailehan.
- Kodinonnii
On niin monenlaisia työpaikkoja ja ihmisiä, yleistykset johtavat aina jonkinlaiseen vääryyteen. Tässä omia kokemuksiani 20 viime vuoden ajalta naisena hyvin miehiseltä toimialalta ja ammatista.
Miehillä ja naisilla on erilainen tapa puhua ja ilmaista itseään. Monta kertaa vaikeutena on ymmärtää toistaan, vaikka halua olisi. Aivan arkiset sanavalinnat saattavat johtaa väärinymmärryksiin. Naiset ovat myös herkempiä ottamaan nokkiinsa ja lukemaan rivien välistä asioita, joita siellä ei välttämättä aina ole.
Naiset edustavat erilaista toimintakulttuuria kuin mihin miehet ovat tottuneet. Toisaalta naiset usein toimivat suoraviivaisemmin, esimerkiksi ohittavat hierarkian, jota miehet ovat esim. armeijassa tottuneet noudattamaan.
Naisissa ja miehissä on eroja, mutta on myös yhteisiä piirteitä. Vuosien mittaan on tullut vastaan useita miespuolisia tunneihmisiä ja naispuolisia järkeen turvautujia. On myös koettu naispuolinen johtaja, joka suosi söpönnäköisiä miesalaisia. Ihmisiä kaikki ollaan. Eikä kumpikaan ole toistaan parempi.Usein naiset olettavat miesten olevan ajatuksenlukijoita ja ilmeillä ja eleillä on merkityksiä, joita mies ei vaan voi tietää. Tästä tulee väärinkäsityksiä.
Miehet ovat suorempia, asiat käydään heti läpi eikä jäädä murehtimaan tai spekuloimaan.
Selvästikin olet analysoinut pidempään tätä naisten ja miesten välistä eroa työelämässä. Painavia kannanottoja.- New-age
Miehet/naiset?
Voin olla väärässä, mutta mielestäni me naiset analysoimme asiat puhki. Tämän olen kirjoittanut joskus aiemmin. Pitää vatvoa ja vatvoa joka tavu. Miehet ehkä ottavat asian, miten on. Jotenkin se ei riitä. Myönnän kuuluvani tuohon puhkiajattelijoiden joukkoon ja näin: että yhtäältä, toisaalta, tai ehkä, mutta jos sittenkin, kuitenkin, entäs jos, kuinkas sitten jos, entäpä, voisiko, voi toki olla jne. jne. Kun yrittää sanoa tyhjentävästi, vatkaa sellaisen taikinan ja lopputulemahan voi olla - y l l ä t y s tai pannukakku.
- 1eero
Ketjussa sanottiin kaikki oleellinen mitään lisäämättä.
- OOsanctaSimplicitas
Käsittämätöntä tekstiä.
Mitä kaikkea määritellään sukupuolen mukaan ja miten?
Uskomatonta.
Ihmiset ovat erilaisia ja toimivat eri tavoin ihan sukupuolesta riippumattakin.
Arvostan ihmisiä, heidän tieto-taitoaan ja osaamistaan ihan sukupuoleen katsomatta.
Kuka haluaa vaikuttaa entisen työpaikkansa asioihin ja seuraajansa palkkaamiseen vielä työsuhteen päättymisen jälkeen? Kuka on niin yksinkertainen, että kuvittelee osaamisen määräytyvän sukupuolen mukaan?- New-age
Väitätkö epäsuorasti, ettei ole mitään, mikä ei olisi "tyypillistä" miehille tai naisille, mitään erilaisuutta?
Emme me ole samasta sabluunasta, jota vain eri tekijät muokkaavat.Viittaisin johonkin tutkimukseen mielelläni.
Kyllä voi vaikuttaa seuraajan valintaan työsuhteen päättyessä. Fiksut työpaikat varaavat perehdyttämiseen aikaa. Asiat opetetaan ja tulokas muokkaa ajallaan työtä, miten parhaaksi näkee ja j o s se on mahdollista.
Perintö etkö osaa käyttää omia rahoja????
Kuin tämä lapsiohjelma Suomen TV:ssä rahapussin herraksi?? Täti neuvoo kuinka täyttää lomakkeen että velat annetaan anteeksi.- Aulikk
Vaikea uskoa vastaajaa 6-kymppiseksi, minun 6 vuotias lapsenlapsenikin kirjoittaa paremmin ja ennenkaikkea ymmärrettävämmin. Eihän tässä ole päätä eikä häntää, eikä mitenkään avaukseen liittyvää?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663205
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272253Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681839Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t261698Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161401- 281361
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61256Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281240Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101177Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631157