Katsoin uutta Yarista, niin näissä uusimmissa on kaikissa Pre-Collision ja esim Hybrid Launch Editionissa on kaikki mitä tarvitsen, eikä mitään turhaa.
Soitin muutamaan kauppaan, niin tämän Hybrid Launch Editionin sais 20600 eurolla, metalliväri ja olisi myös talvirenkaat mukana, niillä on nyt joku kampanja menossa.
Onko hyvä hinta?
Uutta Yaris Hybridia ostamassa
23
541
Vastaukset
- Mietipävielä
Ei ehkä kannata kuvitella sitä eurooppalaisten tekemää wrc-ohjausta kun ostaa autoa. Tämän hetken Yaris on aika vanha, suorituskyvyltään vaatimaton ja ajettavuudeltaan huono ja lisäbonuksena pirun ruma. Osti sitten minkä hyvänsä saman kokoluokan auton teet luultavasti paremmat kaupat.
- Toyotatrollipoju
Nyt olen keksinyt että voin ilmoittaa asiattomaksi kaikki viestit jotka on koottu solvauksistani. Ovathan ne tehokkaampia koottuina oksennuksina koska antavat paremman kuvan todellisesta noloudestani, lapsellisuudestani ja olemattomasta moraalistani nykyisten räkänokkien ja vinkujien tapaan. Asiahan on niin että minä saan ja voin kirjoittaa palstoille mitä tahansa valheita ja paskaa mutta minua ei saa arvostella tai kerron ylläpidolle ja yh-äipälleni. Trollaukseni maksajakin on yrittänyt vähän minua hillitä mutta trollaan ja solvaan silti mielelläni normaalin 18 h/vrk. Eikä meidän peräkammarissa tunneta pyhäpäiviä lomista puhumattakaan. Minä vapisen ja raivoan itseni kanssa erimielisten edessä mutten anna periksi sillä olen haavoittumaton omassa skitsofrenian kuplassani.
- Kohti_Hybridiä
On hyvä tarjous, taitaa olla vielä alle 1% korollakin, jos rahoitusta joutuu käyttämään. Unohda tuo ylempi trollipojan oksennus taas. Hyvä ja varusteltu auto kaupunkiympäristöön, tylsä ja tehoton kun mennään päälle 100kmh nopeuksiin, myös sivutuuliherkkä. Ulkonäkö on makuasia ja sivuseikka ainakin minulle, kyseessä kuitenkin vain kulkuväline, mitä katselee vieläpä sisältäpäin.
- YarisEiVaris
En aja kovin kovaa moottoritielläkään. Yleensä ei ole kiire, auto ja bensakin säästyy. Auton pitää olla luotettava. Ainakin viime vuosien Yarikset ovat katsastustilastojen mukaan hyvin viattomia. Ainoa kilpailija, jota mietin on Hondan Hybridi.
- ex.C180K
YarisEiVaris kirjoitti:
En aja kovin kovaa moottoritielläkään. Yleensä ei ole kiire, auto ja bensakin säästyy. Auton pitää olla luotettava. Ainakin viime vuosien Yarikset ovat katsastustilastojen mukaan hyvin viattomia. Ainoa kilpailija, jota mietin on Hondan Hybridi.
Ei ole Hondalla ollut hybridejä enää vuosikausiin.
- pumps114
On niitä ja melkein koko mallistossa, mutta ei vaan tuoda suomeen.
- ex.C180K
pumps114 kirjoitti:
On niitä ja melkein koko mallistossa, mutta ei vaan tuoda suomeen.
Varmaan, mutta ei kovin järkevää lähteä hakemaan hybridi-hondaa USA:sta tai Japanista. Aloittajakin antaa ymmärtää katselevansa autoa suomalaisesta liikkeestä.
- pumps114
Tarkoitukseni ei ollut viisastella, vaan tuoda esiin se mikä Suomessa autoista keskustellessa usein unohdetaan. Jostakin syystä Suomessa myydään tavisten ulottuvilla olevissa hintaluokissa vain karvalakkimalleja. Vanhaa tekniikkaa ja kalliilla. Usein kuulee väitettävän että Toyota tekee yksinkertaisia autoja eikä osaa tehdä turboja. Hondat on sellaisia ja tällaisia. Tämänkaltainen yleistäminen ei ole koko totuus. Toyotalla ja muilla merkeillä osaamista ja tarjottavaa on paljon laajemmin kuin Suomessa tarjotellaan. Japanissa esim Hondan hybrideissä yhdistyy taloudellisuus ja suorituskyky. Ei tietenkään yhtä aikaa, mutta valinnan mukaan jompi kumpi. Tarvittaessa kiihtyy 8,5 sekkaan, maltillisemmin ajaessa kaupungikulutus on 4-5 litraa. Suomesta tällaiset vaihtoehdot puuttuvat työväenluokasta kokonaan. Suomessa hybridi on aina laiska. Nollasta sataan 12 sekuntia, eli suorituskyky vapaastihengittävän 1.3 litraisen kirpun tasolla.
- Kakkosautot
Niin bensaahan ei nimenomaan säästy yli 100kmh nopeuksissa kun tollasella alitehoisella käkättimellä ajelee. Lisäksi kruununa pikkuauton vetely ja kamala melutaso jo 60kmh vauhdissa. Tuohan on jo todella vanha monesti faceliftattu malli joten mielummin vaikka uusi fiesta johon saa ST version muistaakseni 192hv vai oliko peräti 200hv. No on sekin toki pieni ja meluisa kinneri mutta sentään pääsee ohi ilman hirveetä huutoa koneesta. Jos hybridiä miettii niin testien mukaan kia ja hyundai on parempia hybridejä.
- Kohti_Hybridiä
Et ole tainnut ajaa Yaris hybridillä, näissä parempi äänieristys kuin muissa Yariksissa. Auto ei myöskään vetele urien takia, sivutuuli ottaa kylläkin. Yaris on ainoa hybridi luokassaan, ei löydy Kialta tai Hyundailta. Polttoainetta alkaa kulumaan kun mennään 80kmh päälle, tuolloin 4l/100km, nousee 1l/10kmh tuosta ylöspäin.
- pomo.horisee
Jos bensan säästäminen on päällimmäisin ominaisuus, niin aika kauan kestää ennen kuin hankintahinnan erotus normimoottoriseen nähden on säästetty. Tässä suhteessa se hinnat alk. malli on huomattavasti taloudellisempi.
- YarisEiVaris
pomo.horisee kirjoitti:
Jos bensan säästäminen on päällimmäisin ominaisuus, niin aika kauan kestää ennen kuin hankintahinnan erotus normimoottoriseen nähden on säästetty. Tässä suhteessa se hinnat alk. malli on huomattavasti taloudellisempi.
Halvin on 3-sylinteriä, tehoja aivan liian vähän. Joten 1.5L on pakko ottaa, se vie kaupunkiajossa huomattavasti enemmän ja hybridi maksaa itsensä pienempien verojen ja bensan takia korkeintaan 10 vuodessa. Lisäksi se on automaatti.
- pomo.horisee
Totta on että 3 sylinteriä ilman turboa on suorituskyvyltään samaa luokkaa kuin Erkkola-mopo vastatuulessa. Hybridin hankkineet kuitenkin perustelevat hybridi-mallin hankintaa yksinomaa bensakuluissa säästämisellä. Viis siitä että hybridi on pakko ottaa automaattina, halusi tai ei. Pelkästään taloudellisista näkökohdista se 3-sylinterinen on kokonaistaloudellisin.
- Kohti_Hybridiä
pomo.horisee kirjoitti:
Totta on että 3 sylinteriä ilman turboa on suorituskyvyltään samaa luokkaa kuin Erkkola-mopo vastatuulessa. Hybridin hankkineet kuitenkin perustelevat hybridi-mallin hankintaa yksinomaa bensakuluissa säästämisellä. Viis siitä että hybridi on pakko ottaa automaattina, halusi tai ei. Pelkästään taloudellisista näkökohdista se 3-sylinterinen on kokonaistaloudellisin.
Tuota joo, auto kaupunkikäyttöön ja halusin nimenomaan automaatin. Auton valintaan vaikutti myös se, että halusin ajamisesta "hauskaa". Aikaisemmat autot olleet hyvinkin urheilullisia 300hp vekottimia ja ylikin, mutta niillä ajaminen ei tuottanut iloa, kiitos poliisivaltion. Ainoa paikka missä kehtasi polkaista oli motareiden liittymät ja satunnaiset ohitukset. Hukkaan meni tehot, pääasiassa ajeli kruise päällä. Nyt ajaminen on hauskaa, kaupungissa yrittää pitää sähkölla mahdollisimman paljon, ja maantiellä navi ym. tarjoaa paljon erilaista infoa ja viihdykettä. Eli autossa pitää olla jotakin, jos se ei ole 5s kiihtyvyys sataseen, niin olkoon sitten hybridi/elektroniikka ominaisuudet. Mä en halua tylsää autoa.
- Reiluun_viiteen
Kohti_Hybridiä kirjoitti:
Tuota joo, auto kaupunkikäyttöön ja halusin nimenomaan automaatin. Auton valintaan vaikutti myös se, että halusin ajamisesta "hauskaa". Aikaisemmat autot olleet hyvinkin urheilullisia 300hp vekottimia ja ylikin, mutta niillä ajaminen ei tuottanut iloa, kiitos poliisivaltion. Ainoa paikka missä kehtasi polkaista oli motareiden liittymät ja satunnaiset ohitukset. Hukkaan meni tehot, pääasiassa ajeli kruise päällä. Nyt ajaminen on hauskaa, kaupungissa yrittää pitää sähkölla mahdollisimman paljon, ja maantiellä navi ym. tarjoaa paljon erilaista infoa ja viihdykettä. Eli autossa pitää olla jotakin, jos se ei ole 5s kiihtyvyys sataseen, niin olkoon sitten hybridi/elektroniikka ominaisuudet. Mä en halua tylsää autoa.
sekuntiin nollasta sataan kiihtyvä iso hybridi-Lexus ei ole mikään tylsä auto vaikka eleetön toki onkin, varmasti tarkoituksella. Kun huimaan tehoon yhdistetään vielä kohtuullinen ja vastaaviin verrattuna jopa pieni kulutus ja äärimmäinen luotettavuus niin mitä muuta voi autolta vielä toivoa.
- Kohti_Hybridiä
Reiluun_viiteen kirjoitti:
sekuntiin nollasta sataan kiihtyvä iso hybridi-Lexus ei ole mikään tylsä auto vaikka eleetön toki onkin, varmasti tarkoituksella. Kun huimaan tehoon yhdistetään vielä kohtuullinen ja vastaaviin verrattuna jopa pieni kulutus ja äärimmäinen luotettavuus niin mitä muuta voi autolta vielä toivoa.
Katsotaan miltä maailma näyttää 4v kuluttua kun seuraavan vaihdon aika. Minkä ostan riippuu jälleen tarpeesta, jos km tulee enemmän joku tehokas hybridi tulee kyseeseen.
- yartsa2
pomo.horisee kirjoitti:
Jos bensan säästäminen on päällimmäisin ominaisuus, niin aika kauan kestää ennen kuin hankintahinnan erotus normimoottoriseen nähden on säästetty. Tässä suhteessa se hinnat alk. malli on huomattavasti taloudellisempi.
Yaris hybridin ja saman varustetason ei-hybridin hintaero on n. 1500 euroa. Kulutusero normikulutuksessa on 1.4 l/100 km. Nykyisellä bensan hinnalla tuo tulee takaisin 3-4 vuodessa.
Tietysti, jos vain haluaa mahdollisimman halvalla ajaa, niin silloin pienin kone ja karvalakkivarustelu on edullisin vaihtoehto.
- Noloa_ja_lapsellista
Toyota-trollipojun kirjoittelu on saanut skitsofrenian takia muotoja jotka osoittavat trollipojun vajoavan yhä syvemmälle lapsuuteen takaisin.
- EiToyotaa
Onhan se kyllä valtavan kallis. Olisin kuvitellut että mokoma ahdas ja ruma itäauto maksaisi ehkä kymppitonnin. Kahdellakympillä saa NIIN paljon parempia autoja.
- hytriti
esim?
- kunApinaaKoijataan
hytriti kirjoitti:
esim?
katso autohinnastosta kaikki saman hintaiset tai alle, ne ovat parempia, eivätkä ruostu samaan tahtiin kuin Nyaris
- Kohti_Hybridiä
kunApinaaKoijataan kirjoitti:
katso autohinnastosta kaikki saman hintaiset tai alle, ne ovat parempia, eivätkä ruostu samaan tahtiin kuin Nyaris
Kommenttisi paljastaa, että mutuilet ilman sen parempaa tietämystä. Kaikki, on meinaan aikas laaja käsite. Auto ostetaan käyttötarpeeseen varallisuuden mukaan. Toki käyttötarve voi olla kiihdyttely, munanjatke tai vaan työmatkat ytimessä, kaikki tavallaan. Mulle kertynyt nyt vasta 4000km, joista suurin osa matka-ajoa 100-120kmh poikkeuksellisesti, lomat nääs. Keskikulutus 4,9l/100km, ja ei olla edes vahvimmalla alueella. Tehoton mopoautohan tämä on, mutta ei sitä matka-ajossa huomaa vakkari päällä.
- Hybridi2013
Moikka. Itsellä on 95 000km ajettu hybridi jarppi. Niitä ensimmäisiä Suomessa rekisteröityjä kun esittelyauton ostin. Itse halusin automaativaihteisen sekä automaatti ilmastoidun yariksen ja silloin tuo oli ainoa vaihtoehto, myös liike rakensi tarjouksilla sen kannattavimmaksi minulle ;)
Ajotyylini on kaikkea muuta kuin taloudellinen mutta ajotietokone näyttää itsepintaisesti 5.0L keskikulutusta edelleenkin. (olen saanut kyllä vuorokauden kulutukseksi 7.1 kun auto kävi 24h ja liikahti aina 160m ja jalkautumisen jälkeen jälleen mentiin. Eli todellakin rääkkiä)Mitä kyselly ohimennen muilta omistajilta niin 4L ollut pienin keskikulutus ja omani 5L useammallakin suurin. Ajotyylistähän tuo paljon kiinni sekä millaisella alueella liikkuu. Luin ketjun lävitse ja tyypilliseen tapaan siihen kommentoi useampi joka ei ole ajanut ko liatteella saati omistanut. Uraherkkyyttä en ole havainnut kun alla o 16 tuumaiset Kesällä (ei edullinen ratkaisu) Muutenkin tykkään alustasta kuten useampi kaverikin jotka kokeilleet ni toteamus. On ku mikroautol ajais. ;)
Noihin tehojuttuihin ni enpä ole kaivannut kummemmin lisää tehoa kun veto ei katkea kiihdytyksessä ja vähän on sähköäkin apuna, mitä kokeiltu kaverien kans ni paikaltaan lähties eivät karkaa mihinkään edellä mennessä ja takana tulles eivät ole ohi menneet alle 140km/h nopeuksissa ja rakoa on tullut vaikka tilaa mennä ohikin. ;) Juu eli turhaa trollailua tuokin puoli.
Sivutuuli kyllä vaivaa joskus eikä hybridiä kannata ostaa jos valta osa ajosta on motarilla koska siellä kulutus on synkissä lukemissa :D Itsellä ei enää ole kiire ni ajelenkin mielummin pienemmillä teillä aina kun mahdollista.
Huollot on suht edukkaita 100-270€ (mazdas ku ei alle 300 saanu edes öljynvaihtoa)
Ainakin kun omani hankkisin ero bensa automaatin ja automaatti ilmastoinnilla sekä hybridin välillä oli niin mitätön että valinta oli helppo.
Ongelmia liikenteessä tulee muiden kanssa jotka pitävät sinua viherpiipertäjänä ynm ja ohi pakolla on tilaa tai ei ja sit ollaan edessä tukkeena seuraavaksi kun tulee jokunen mutka tiessä. Varaudu siihen. Jos jotain negatiivistä pitää hakea ni itseä hirvittää että mitä ongelmia tekniikka tuo vanhemmiten koska tuskin on kovin edukasta jos sähkövikoja ilmenee.
Takuuseen vaihdettiin koko radio/navi keskus yksikkö (kuulemma 3000€)
Muutoin oikein mukavia ja nautinnollisia ajokilometrejä sinullekkin!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882