Honda CB 750 sevenfifty

otakiinnijossaat

Mielipiteitä kyseisestä pyörästä...ja kauppaa...

15

7152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yhden omistaja

      Mukava, kestävä pyörä kaikenlaiseen ajoon niin maantielle kuin kaupunkiin ja mikä parasta tilaa löytyy kunnolla kyytiläisellekkin.

      On vielä pyörän näköinen ja löytyy kunnon ripaus 70-luvun henkeä. Jarrut ja ajettavuus kohdallaan.

      Kannattaa katsastaa useampia yksilöitä. Ei ole harvinaisuus 90-luvun alun lähes virheetön seven fifty, kun taas ääripäinä myynnissä on spräyllä paikkamaalattuja. Hintaerot hyvin pieniä oli kunto hyvä tai huono.

      Tarjonta kohtalaista, mutta hyvät menevät nopeasti kaupaksi.

      • peruspyörä

        ei mikään tykki, mutta hyviä pelejä etenkin jos hintaa katsoo.
        Kaverilla on ko. pyörä ja käy kuin kello ja mitään vikoja ei ole ollut. Lisäksi on edullinen ylläpidettävä. Osta hyväkuntoinen ja alkuperäinen yksilö. Noita muuten löytyy yllättävän vähän ajettuna ja myös tuonti voi olla kannattavaa sillä ikä eikä kilometrit paljon vaikuta ko. pyörässä.


    • lyyli

      Reilut pari kesää olen ajellut, kilometrejä tullut 30 tkm. Ongelmia ei ole ollut ja hyvin on minut ja reilun kuormankin kantanut. Moottoritie vauhdeissakin tosi vakaa ajokki. Kaksi päällä ajettu vähän, mutta hyvin onnistuu.

      Ainoa "haitta" ollut, että pyörä tuntunut välillä painavahkolta kun painan itse noin 55 kg. Tekniikastahan (tai siis sen puutteesta) se kyllä on paljoa kiinni, että apua on välillä pitänyt mieheltä pyytää. Jalat yltää multakin hyvin maahan, vaikka en hyvin pitkä ole.

      Uudempaa ja kevyempää olen katsastellut ja pyörä (-95, aj. 50 tkm, musta, hälytin, kaatumaraudat, kolmen laukun teline) myynnissä.

      • Timppa

        Jos olet myymässä niin laita enempi tietoo tähän osoitteeseen ([email protected]), sevenfifty kiinnostaa..


    • VS1400

      Itselläni on varastossa vm.-81 oleva 750C (mittarissa vain n.80tkm). Viime vuoden kesänä kävin sen verran tien päällä että notkistui vanhan luut. Edelleenkin iske tulta ja tappuraa jos tarvetta on. Uudemmista vastaavista ei kokemusta mutta luotettava tuokin on ollut. 3 muuta samanlaista on tullut vastaan: 1 Zurichissä,1 Ghanassa ja 1 Hesassa. Tuohon aikaan kun custom tyyliset eivät olleet niin tapetilla..
      Hyvää tulevaa kesää.

    • apupyörä

      Olen ihaillut samaista pyörää. Tuollainen -90-luvun seven fifty olisi aika sopiva "ensipyörä" minulle. Ajoin pyörällä viimeksi piikki-ikäisenä, sen jälkeen ei ole ollut varaa eikä intoa hommata prätkää. Nyt tuntuisi kuitenkin hienolta ajella ensi suvena mutkaisia pikkuteitä kaksipyöräisellä.

      Olen enemmän köröttelijätyyppi, en mikään tuppinurin pommittaja. En myöskään innostu kirkuvan värisistä muovikatteista ja sikömäisestä ajoasennosta, joten olen mieltynyt nakupyöriin.

      Tuollainen CB on kyllä yksi tyylikkäimmistä tuon koulukunnan pyöristä. Varmaan ihan järkiostos ja sopisi mulle. Voisiko joku kertoa saman asian hienotunteisesti vaimolleni?

      • osta pois

        joo mulla lähtee keväällä kolmas ajokausi käyntiin. hyvin toiminut ei oo tarvinnut vaidella muuta kuin normaalia kulutusosia. Tehoja mulle aivan riittävästi. kiihtyy tonne 140 asti ihan mukavasti. Osto päätökseen vaikutti se että tämä on vielä moottoripyörän näköinen.


      • don
        osta pois kirjoitti:

        joo mulla lähtee keväällä kolmas ajokausi käyntiin. hyvin toiminut ei oo tarvinnut vaidella muuta kuin normaalia kulutusosia. Tehoja mulle aivan riittävästi. kiihtyy tonne 140 asti ihan mukavasti. Osto päätökseen vaikutti se että tämä on vielä moottoripyörän näköinen.

        Viime kesänä ostin 85 tuhatta ajettuna saksasta. Ei ollut ongelmia eikä yllätyksiä matkalla eikä muutenkaan, paitsi kytkin tuntuisi täysissä kierroksissa hieman luistaa. Kytkinrempan olen aloittanut.
        Vinkkejä kellään miten ootte avannu ton kytkimen keskellä olevan mutterin, kun pitäisi lukita jotenkin toi ettei pyöri. Kyl kesään mennessä on kunnossa. Ehkä myös pientä tehon lisäystä pitäs saada kehitettyä.


      • oletko
        don kirjoitti:

        Viime kesänä ostin 85 tuhatta ajettuna saksasta. Ei ollut ongelmia eikä yllätyksiä matkalla eikä muutenkaan, paitsi kytkin tuntuisi täysissä kierroksissa hieman luistaa. Kytkinrempan olen aloittanut.
        Vinkkejä kellään miten ootte avannu ton kytkimen keskellä olevan mutterin, kun pitäisi lukita jotenkin toi ettei pyöri. Kyl kesään mennessä on kunnossa. Ehkä myös pientä tehon lisäystä pitäs saada kehitettyä.

        kokeillut eri öljyjä? Minun pyörässä ainakin luisti kytkin kun siinä oli hondan omat öljyt vaihdoin ne sitten mobilin delvacciin jo rupes muuten kytkin pelaamaan.


      • Masa"Pappa"

        jälleen Moottoripyörä kuumetta ja nyt haaveissa kangastelee Sevenfifty.Saksasta lähden hakemaan,kuvia ja hintoja on vertailtu www.mobile.de sivuilla.Bensa rahaa tuntuisi jäävän mukavasti Suomen hintoihin verraten.
        Kokeneemmat motoristit voivat kertoa,onko Sevenfiftyssä normaalisti säädettävät venttiilinvälykset vai hydraulinen tasain?
        "Penikkatauteja",mitä luultavimmin,ei esiinny?
        Voitteko suositella pyörän hankintaa? Uskonvahvistusta tarvitsee: Masa"Pappa"


      • masa
        Masa"Pappa" kirjoitti:

        jälleen Moottoripyörä kuumetta ja nyt haaveissa kangastelee Sevenfifty.Saksasta lähden hakemaan,kuvia ja hintoja on vertailtu www.mobile.de sivuilla.Bensa rahaa tuntuisi jäävän mukavasti Suomen hintoihin verraten.
        Kokeneemmat motoristit voivat kertoa,onko Sevenfiftyssä normaalisti säädettävät venttiilinvälykset vai hydraulinen tasain?
        "Penikkatauteja",mitä luultavimmin,ei esiinny?
        Voitteko suositella pyörän hankintaa? Uskonvahvistusta tarvitsee: Masa"Pappa"

        osta pois. mulla on kokemusta kahdesta kesästä ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa. venttiilit säätyvät hydraallisesti.


      • Masa"Pappa"
        masa kirjoitti:

        osta pois. mulla on kokemusta kahdesta kesästä ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa. venttiilit säätyvät hydraallisesti.

        Ostetaan sitte sellainen! Kiitos uskonvahvistuksesta.


    • Jake

      Näyttää mootoripyörältä ja kestää !

    • Aloin uudelleen MP-ajelut ja ostin ko. Hondan...
      Tulee nuoruus mieleen tästä retro tuutista....
      Ajettavuus parempi, on nykyään paremmat jarrut ja muutenkin tekniikka uudempaa..
      -Suosittelen...!

    • Anonyymi

      Olen omistanut koko joukon moottoripyöriä. Nyt jälkeenpäin muistellessa seven fifty oli paras, ja ostaisin samanlaisen jos olisi tarjolla, uutena.
      Ajoin yli 80 000 km ilman ongelmia, lähinnä matka-ajoa. Venäjä, Balttia, Puola, Unkari, Norja, jopa Briteissä tuli käytyä.
      Helppo huoltaa sellaisenkin joilla on peukalo keskellä kämmentä. Ei edes venttiilin säätöjä huolinut tehdä. Ruuvimeisseli ja jakoavain riittivät, ja kaikki kohteet, kuten öljynsuodatin, pohjaproppu, ilmansuodatin, ja akku oli hyvin käsillä.
      Pyörä sopi erityisesti vanhemmille kuskeille, joille huipputehot, ja kierrokset eivät olleet niin tärkeitä.
      Nykyisenä vanhemman bemarin matkapyörän omistaja haikailen vieläkin seven fiftyn hyviä ominaisuuksia. Jos jotain miinusta löyttyy, niin ehkä ketjuveto, nyt kun on tottunut kardaanin huolettomuuteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe