Lämpötila 4,3°C, luoteistuulta, nopeus 5 m/s, selkeää.
Mikä on parasta elämässä?
Olen onnellinen siitä, että vaikka olen laiminlyönyt itseäni näiden vuosien aikana, olen silti pysynyt melko terveenä.
Olen yleensä kiltti ja suhtaudun ilkeilyihin rennosti, enkä provosoidu helposti.
Hyväsydäminen kesäaamu aloitus
170
1684
Vastaukset
- Rafafia
Tampere 3,4 C, tuuli melkein pohjoinen, ainakin 7 m/s
Hyvät ystävät jopa sukulaiset parasta ja tietysti läheiset. Olet hyvin pitänyt linjasi ja pintasi tämän palstan miehuuskokeessa.Läheiset ihmiset tietysti elämän tärkeimmät, sukulaiset no...hmnn vanhemmiten merkitys lisääntynyt. Kiitos hyvästä ja kannustavasta palautteesta.
- aulikk
Kylmä, tuulinen ja puolipilvinen. Onko nyt kaikilla tilaisuus näyttää kiltteytensä? Palstan hengen tuntien sitä tuskin tapahtuu..
Yrittänyttä ei laiteta, harvalla elämä on niin hyvin mallillaan, että ei mikään harmita ja tänne voi laittaa myös toiveita paremmasta.
mennäporvooseen kirjoitti:
Yrittänyttä ei laiteta, harvalla elämä on niin hyvin mallillaan, että ei mikään harmita ja tänne voi laittaa myös toiveita paremmasta.
Mikä sinua harmittaa?
- KokoavähäJärkesi
Tellukka kirjoitti:
Mikä sinua harmittaa?
jolla ei tulisi mieleenkään yrittää provosoida ketään.
KokoavähäJärkesi kirjoitti:
jolla ei tulisi mieleenkään yrittää provosoida ketään.
Onko tuo sympaattinen kysymykseni mielestäsi provosoiva?
Kuinkas sinä voit tänään?- KokoavähäJärkesi
Tellukka kirjoitti:
Onko tuo sympaattinen kysymykseni mielestäsi provosoiva?
Kuinkas sinä voit tänään?ei hyvää päivää kuuskymppinen
oot pahempi kun teini-ikäinen kersa
- En.jaksaisi
Mielenterveys aloituksia on ihan jokapäivä, tässä pienessä piirissä on tämä käsitelty satoja kertoja.
Ei todellakaan ollut tarkoitus keskustella mielenterveydestä. Käsittääkseni sanapari - parasta elämässä ei ole synonyymi murheille? En ole ollut tässä piirissä pitkään, joten ei voi ymmärtää miksi ei vaan voi tehdä aloituksia ilman, että joku kertoo tästä keskustelleen aikaisemmin.
- En.jaksaisi
Keskustellan vaikka ilmastonmuutoksesta sehän on nyt tapetilla.
En.jaksaisi kirjoitti:
Trump vetää Yhdysvallat ulos Pariisin ilmastosopimuksesta, mitä suomalaisten tulisi mielestäsi tehdä?
- En.jaksaisi
Trump vetää Yhdysvallat ulos Pariisin ilmastosopimuksesta, mitä suomalaisten tulisi mielestäsi tehdä?
Mielestäni suomessa tiedostetaan uhka, kysymys herättää mikä on jälkipolvien elinolot jos ei tehdä tarpeeksi vai ollemmeko ylittäneet rajan jossa ei paluuta ole, meidän sukupolvella on vielä hyvin.
En.jaksaisi kirjoitti:
Voisitko tehdä siitä asiasta oman aloituksen ihan?
- En.jaksaisi
siilenä kirjoitti:
Voisitko tehdä siitä asiasta oman aloituksen ihan?
Alempana näkyy olevan sitä sivuava aloitus, palstaa seuranneena tiedän aika hyvin miten kullakin menee niin henkisesti kuin varallisesti, itsellä mennee tasaisesti eikä suuria muutoksia ole odotettavissa.
Ilma on kolea, pitkänennusteen mukaan viikonpäästä saattaisi olla hellettä :) En.jaksaisi kirjoitti:
Alempana näkyy olevan sitä sivuava aloitus, palstaa seuranneena tiedän aika hyvin miten kullakin menee niin henkisesti kuin varallisesti, itsellä mennee tasaisesti eikä suuria muutoksia ole odotettavissa.
Ilma on kolea, pitkänennusteen mukaan viikonpäästä saattaisi olla hellettä :)Donald ei välitä, vaikka ilmasto lämpenee ja Ilmatieteen laitos väittää, että pitkän aikavälin ennusteessa Suomessa ei ole tavallista kylmempää. Molemmat mielestäni väärin.
En.jaksaisi kirjoitti:
Ilma on kolea, pitkänennusteen mukaan viikonpäästä saattaisi olla hellettä :)Mielenkiintoista :). Voisitko kertoa miten minulla menee henkisesti. Olisi mielenkiintoista lukea sinun näkemyksesi asiasta. Sanon sitten osuiko yksiin omani kanssa :).
Hyvvää huomenta Suomineidon vyötärön korkeudelta. Lämpötila 2.7, pilvistä. Yöllä ainakin satanut vähintään vettä kun nurmi ja asfaltti on märät.
Parasta elämässä on elämä itse, että sitä vielä on. Katto pään päällä, ruokaa mitä syödä. Vaatteita päälle, ja tarpeen mukaan terveyden- ja sairaanhoito. Ja ennen kaikkea välittäviä ihmisiä ympärillä, joita saa välittää takaisin :). Pari läheistä on tässä kevään akana saateltu haudan lepoon. Yhdellä syöpä muhimassa ja hoitoja ei ole vielä aloitettu. Pari ikäihmistä, jotka oikeasti tarvitsisivat jo apua mutta änkyröitä kun ollaan, ei suostuta ottamaan apua vastaan. Mutta ah niin tärkeitä mun elämässä :).
Yleensä olen ollut kohtuullisen terve mutta viime vuoden aikana on pikkasen kokeiltu ja muistutettu kuolevaisuudesta. Se on asettanut arvoja osittain uuteen uskoon ja niitä asioita mitkä elämässä oikeasti ovat tärkeitä.
Minusta saa kyllä kaverin väittelyihinkin, oli ne sitten jankutuksia jonkun mielestä tai muita. Ilkeä en kuitenkaan omasta mielestäni ole mutta mieluusti sanansäilää käytän, jos semmonen tulli sattuu puhaltamaan :).Hyvää huomenta.
Elämä itsessään on parasta ja mielestäni hyvä, kun ei ole vielä ole lyöty sitä punaista päivämäärämerkkiä: Parasta ennen.
Kuolinilmoituksia katsellessa huomaa, kuinka ihmiset kuolevat yhä nuorempina verrattuna itseensä. Ihan on jopa meikäläisen ikäisiä mennyt.
Nuo toisistaan välittävät ihmiset ovat tärkeitä, olen joskus miettinyt erakoita ja sitä miltä tuntuu, kun ei mikään tunnu miltään tai välitä kenestäkään.
Onhan täällä onneksi suurin osa mukavia kirjoittajia, jotka ovat sisäistäneet keskustelupalstan tarkoituksen.mennäporvooseen kirjoitti:
Hyvää huomenta.
Elämä itsessään on parasta ja mielestäni hyvä, kun ei ole vielä ole lyöty sitä punaista päivämäärämerkkiä: Parasta ennen.
Kuolinilmoituksia katsellessa huomaa, kuinka ihmiset kuolevat yhä nuorempina verrattuna itseensä. Ihan on jopa meikäläisen ikäisiä mennyt.
Nuo toisistaan välittävät ihmiset ovat tärkeitä, olen joskus miettinyt erakoita ja sitä miltä tuntuu, kun ei mikään tunnu miltään tai välitä kenestäkään.
Onhan täällä onneksi suurin osa mukavia kirjoittajia, jotka ovat sisäistäneet keskustelupalstan tarkoituksen.Juu, ei viikatemies katso onko kyseessä vauva vai vaari kun niikseen tulee. Parasta on kun elämässä kykenee katsomaan eteenpäin, mitä vielä on kokematta ja näkemättä. Joidenkin erakoituminen on oma valimta, jotkut ovat sitä tahtomataan eivätkä osaa toimia tai tehdä asian eteen jotain.
Palstahan on kirjoittajien summa eli kirjottajat tekevät palstan ja sen hengenkin.
Minä muuten unohdin tuosta mikä on parasta elämässä tuon tuoreimman rakkauteni koirulin 10kk, mikä emämunaus. Tuossa hän kitisee jalkojen juuressa et nyt pois siitä koneelta ja lenkille :). Joten mukavaa aamupäivää :).siilenä kirjoitti:
Juu, ei viikatemies katso onko kyseessä vauva vai vaari kun niikseen tulee. Parasta on kun elämässä kykenee katsomaan eteenpäin, mitä vielä on kokematta ja näkemättä. Joidenkin erakoituminen on oma valimta, jotkut ovat sitä tahtomataan eivätkä osaa toimia tai tehdä asian eteen jotain.
Palstahan on kirjoittajien summa eli kirjottajat tekevät palstan ja sen hengenkin.
Minä muuten unohdin tuosta mikä on parasta elämässä tuon tuoreimman rakkauteni koirulin 10kk, mikä emämunaus. Tuossa hän kitisee jalkojen juuressa et nyt pois siitä koneelta ja lenkille :). Joten mukavaa aamupäivää :).Kaikilla varmaan on niitä huonoja päiviä ja saatetaan kirjoittaa ikävästi. Tulee myös väärinkäsityksiä, eikä välttämättä ymmärretä toisen viestiä oikein.
Minulla on helpompi tehtävä kotieläimen hoitamisen kanssa. Kissalle valjaat ympärille ja ulos, neiti kävelee noin 10 metriä ja kääntyi takaisin sisälle. On liian kylmä.mennäporvooseen kirjoitti:
Kaikilla varmaan on niitä huonoja päiviä ja saatetaan kirjoittaa ikävästi. Tulee myös väärinkäsityksiä, eikä välttämättä ymmärretä toisen viestiä oikein.
Minulla on helpompi tehtävä kotieläimen hoitamisen kanssa. Kissalle valjaat ympärille ja ulos, neiti kävelee noin 10 metriä ja kääntyi takaisin sisälle. On liian kylmä.Nuo väärinkäsitykset on totta. Ja kun ilmeet ja eleet viestinnässä puuttuu, jotain oleellista viestistä jää vaille ja se aiheuttaa omat haasteensa vastaanottajan ymmärrykselle.
Ainiin ja minun koiruli jäjesti mulle aamulla yllärin. Laitoin vaatteita päälle ja ihmettelin mihin olen rintsikat illalla pudottanut kun ei näkynyt muiden vaatteiden joukossa. Noh, aattelin että olen varmaan laittanut ne pyykiin kun illalla saunottiin. Tultiin sitten äsken lenkiltä takapihalla vähän vielä palloa heiteltiin. Yhtäkkiä koiruli leuhottaa puun takaa rintsikat suussa, ota kiinni jos saat :D. Että semmonen tapaus tänä aamuna.
- Heikunkeikku
siilenä kirjoitti:
Ainiin ja minun koiruli jäjesti mulle aamulla yllärin. Laitoin vaatteita päälle ja ihmettelin mihin olen rintsikat illalla pudottanut kun ei näkynyt muiden vaatteiden joukossa. Noh, aattelin että olen varmaan laittanut ne pyykiin kun illalla saunottiin. Tultiin sitten äsken lenkiltä takapihalla vähän vielä palloa heiteltiin. Yhtäkkiä koiruli leuhottaa puun takaa rintsikat suussa, ota kiinni jos saat :D. Että semmonen tapaus tänä aamuna.
Että tuommonen tapaus tänä aamuna:)
Miten hauska tapaus.
Sieluni silmät näkivät koiran pimpottelemassa pihalla rintsikat suusta roikkuen.
Kiitos naurusta:) Heikunkeikku kirjoitti:
Että tuommonen tapaus tänä aamuna:)
Miten hauska tapaus.
Sieluni silmät näkivät koiran pimpottelemassa pihalla rintsikat suusta roikkuen.
Kiitos naurusta:)Juu. Koirulistakin se oli hauska takaa-ajoleikki :). Piti olla olevinaan että ei kiinnosta niin pudotti suustaan ja sain ne oikeasti pyykkiin :D.
- ilmatar_
Hyväsydämistä huomenta!
Puolipilvinen, tuulinen sää.
Eilen tirahti haikeuden kyynel, kun lapsenlapsen viimeinen eskaripäivä koittaa tänään. Lähetti mummolle kuvan, missä riemuitsi loman alkamisesta. Niin ne vuodet vierivät, lapsista sen huomaa.
Putkimiestä odottelen sitten vasta lenkille.Samoin sinulle, mukavaa kesäkuun aamu
Lasten kasvamisesta parhaiten sen oman vanhenemisen huomaa. Siskon nuorimmaisen lakkiaisjuhlat. Siis no niin se pienokainen...eihän siitä ole kuin hetki sitten, kun lahjaksi vein hänelle pupujussia.
Olen viime aikoina tehnyt enemmänkin remonttia ja tiedän miltä tuntuu odotella niitä ammattimiehiä. Jos sovitaan aamulla, niin olisi mukava jos myös tulisivat, eikä mitään puolen päivän jälkeen.
- Heikunkeikku
Hyväsydämiset Hyvät Huomenet Heitän Helttoihinne:)
Vaasassa on tällä hetkellä 2,6 astetta, tuuli kiemurtelee joka suunnasta aikamoisella voimalla.
Arvioisin 8-10m/s. Eikä pidä unohtaa sadetta. Sade on nyt päättänyt stopata tähän mun markille.
Auringosta ei tietenkään tietoakaan ja tuntuu, ettei se kovin helpolla lymystään tule paikalle. Sen verran on sumuisen-harmaan-uduhtava ympäristö.
Tästä kaikesta sään sekametelisopasta huolimatta, olen tietysti kahvikupin kanssa istunut ulkona.
Pieni sateenvarjo, tommonen 20senttiä läpimitaltaan, on ollut kupin suojana, ettei kahvi liiaksi ala laiheilemaan :)
No ei ei ei, eiku ei. En ole istunut sateessa, vaan katoksen alla. TALVITAKKI niskassa. Aika huvittavaa hommaa kököttää kesäkuussa talvitakin sisällä.
Minä oon myös yleensä kallistunut kiltteyden puolelle. En anna helposti muiden ihmisten mielialojen (huonojen) tarttua minuun. Jos toinen paasaa mitä paasaa, niin ajattelen, että siinähän paasaa.
Tosin olen nyt pakotettu mainitsemaan, että jos liian kanssa aletaan leikiskelemään kanssani ja pitkän pinnani kera hulahulaa pyörittämään, niin sitten kun raja tulee vastaan, niin siinä ei hyvä heilu. Vaan, yleensä mieluummin häivyn paikalta.
"Mikä on parasta elämässä?"-kysymyksesi on vähä liian vaikea kysymys mulle.
En osaa nimittää mitää yksittäistä asiaa. Mun eloni pienoinen rakentuu pienen pikkuruisista palasista. Niistä palasista sitten muodostuu isoompi klöntti ja se klöntti on sitte mun elämäni.
Nyt kun tuulee ja sataa ja suunnitelmani menivät mönkään, niin voisin ankkuroida itseni hetkeksi palstalle nakkelemaan muutamat sanaset.Uskomatonta miten suomalainen uhmaa luonnonvoimia. Jos on kesäkuu, niin mennään kahville ulos, kun on kesäkuu. Itse jätin menemättä, kahvi jäähtyy liaan nopeasti, vaikka ei sinne sataisikaan joukkoon.
Minä tunnen sinut, olet kiltti ihminen ja mukava kirjoittelija, vilpittömästi.
Joskus parasta elämässä on tietokoneen ääressä istuminen, tällä hetkellä en kaipaa juurikaan muuta, olen varsin tyytyväinen elämääni. Tosin tiedän, että kohta saattaa kuulua komentoääni: "Lähdetään".- Heikunkeikku
Uskomatonta miten suomalainen uhmaa luonnonvoimia. Jos on kesäkuu, niin mennään kahville ulos, kun on kesäkuu. Itse jätin menemättä, kahvi jäähtyy liaan nopeasti, vaikka ei sinne sataisikaan joukkoon.
Minä tunnen sinut, olet kiltti ihminen ja mukava kirjoittelija, vilpittömästi.
Joskus parasta elämässä on tietokoneen ääressä istuminen, tällä hetkellä en kaipaa juurikaan muuta, olen varsin tyytyväinen elämääni. Tosin tiedän, että kohta saattaa kuulua komentoääni: "Lähdetään"."Jos on kesäkuu, niin mennään ulos, kun on kesäkuu."
Joo jep, mutta meikäläinen menee ulos kahville, vaikka olisi tammikuu ja pakkasta enemmän ku käden sormet voi näyttää. Puen itseni sen mukaan, mimmonen ilma on. Joskus Michelin-ukoksi, ettei meinaa taittua istuma-asentoon :) 20 asteen pakkasessa vaappuen vaapun ulos.
Tiedän, että olen tuossa asiassa enemmän kuin vain vähän Omituinen. Mutta kait sitä jossakin ihminen voi omituinen olla. Monissa asioissa en ole laisinkaan omituinen. Että kyllä keskiarvo menee normaaliuden puolelle. Nippanappa. Heikunkeikku kirjoitti:
"Jos on kesäkuu, niin mennään ulos, kun on kesäkuu."
Joo jep, mutta meikäläinen menee ulos kahville, vaikka olisi tammikuu ja pakkasta enemmän ku käden sormet voi näyttää. Puen itseni sen mukaan, mimmonen ilma on. Joskus Michelin-ukoksi, ettei meinaa taittua istuma-asentoon :) 20 asteen pakkasessa vaappuen vaapun ulos.
Tiedän, että olen tuossa asiassa enemmän kuin vain vähän Omituinen. Mutta kait sitä jossakin ihminen voi omituinen olla. Monissa asioissa en ole laisinkaan omituinen. Että kyllä keskiarvo menee normaaliuden puolelle. Nippanappa.Ihminen ei ole omituinen sen vuoksi, että juo tammikuussa kahvia ulkona. Joulukuusen hakureissulla kahvin maistuu aivan erityiseltä siellä metsässä. Ulkomaalaiset naureskelee kuulemma sille, että täällä ihmiset odottavat jäätelöautoa 20 asteen pakkasessa, siinäpä naureskelevat vapaasti, hehee.
Heikunkeikku kirjoitti:
"Jos on kesäkuu, niin mennään ulos, kun on kesäkuu."
Tiedän, että olen tuossa asiassa enemmän kuin vain vähän Omituinen. Mutta kait sitä jossakin ihminen voi omituinen olla. Monissa asioissa en ole laisinkaan omituinen. Että kyllä keskiarvo menee normaaliuden puolelle. Nippanappa.Parvekkeella minäkin ympäri vuoden juon aina aamukahvin, usein muutkin kahvit, olipa ilma mikä hyvänsä. En ole omituinen.
Nyt on vähän erilaista kahvinjuonti parvekkeella, kun kuppiin on laitettava kansi ja juotava pillillä. Tulee muuten niin paljon koivunsiemeniä ja ylikypsiä kirsikankukkia kahvin sekaan. Ne ei sinne kuulu.
- onniinnii
Huomenta! Eihän täällä tosiaankaan ole pakkoa lukea ja vastata aiheisiin jotka eivät kiinnosta.
Ihan mukavaa on olla mökkerössään kun ulkona tippuu räntää ajoittain.
Minäkin olen viime aikoina alkanut lukea kuolinilmoitukset. Se taitaa kuulua ikään.
Katson mielellä telkkarista sään jälkeen tulevia kelikameroita. Siinä näkee näkymiä maan eri loidoilta. Nytkin oli Utsjoelta hieno näkymä.Ja se muiden aloitusten arvosteleminen on mielestäni turhaa, kun jokaisella on oikeus tehdä oma aloituksensa aivan mistä aiheesta tahansa.
Ajoittaiseen räntäsateeseen verrattuna täällä etelässähän on sitten loistoilma. Kelikamerat ovat tosi hyvä keksintö, usein katselen ennen matkalle lähtöä tietoja määränpäästä.- New-age
Tuonne toisaalle jo totesin, että 4 ja Gibralttarilla 32.
Parasta elämässä: tosi laaja asia. Ehkä tietynlainen riippumattomuus nyt, välillä suunnittelemattomuus, aikatauluttomuus on mukavaa. Yhtäkkiä voi ruveta touhuamaan jotain tähdellistä, pitkästikin. Ystävät, erilaiset ja yhteydet ovat tärkeitä. Sokerina pohjalla ovat läheiset. Tai eivät he ole pohjalla vaan ensimmäisinä ajatuksissa.
No navan kaivelu ei ole parasta, joten tietoisuus ympäröivästä maailmasta on tärkeää. Hurjaa on seurata ilmastokeskustelua, työelämäkeskustelua, toimeentulokeskustelua...niillähän ei ole tavoitteenakaan se paras yksilön kannalta. Lämmittääkö uneksittu talouskasvu ilmastoa. Lisääkö ihmisten kiusaaminen työpaikkoja. Lisääkö ahdingolla kiusaaminen yleistä hyvinvointia.
Yhteisten yleisten asioiden seuraamisjaksaminen on vireysmittarini.
Tässä muutamia, päällimmäisiä ajatuksia.
Parasta elämässä olisi etsiä hyvää sydäntä ja tutkiskella omaansa.
Järkeäkin saa käyttää. - Heikunkeikku
New-age kirjoitti:
Tuonne toisaalle jo totesin, että 4 ja Gibralttarilla 32.
Parasta elämässä: tosi laaja asia. Ehkä tietynlainen riippumattomuus nyt, välillä suunnittelemattomuus, aikatauluttomuus on mukavaa. Yhtäkkiä voi ruveta touhuamaan jotain tähdellistä, pitkästikin. Ystävät, erilaiset ja yhteydet ovat tärkeitä. Sokerina pohjalla ovat läheiset. Tai eivät he ole pohjalla vaan ensimmäisinä ajatuksissa.
No navan kaivelu ei ole parasta, joten tietoisuus ympäröivästä maailmasta on tärkeää. Hurjaa on seurata ilmastokeskustelua, työelämäkeskustelua, toimeentulokeskustelua...niillähän ei ole tavoitteenakaan se paras yksilön kannalta. Lämmittääkö uneksittu talouskasvu ilmastoa. Lisääkö ihmisten kiusaaminen työpaikkoja. Lisääkö ahdingolla kiusaaminen yleistä hyvinvointia.
Yhteisten yleisten asioiden seuraamisjaksaminen on vireysmittarini.
Tässä muutamia, päällimmäisiä ajatuksia.
Parasta elämässä olisi etsiä hyvää sydäntä ja tutkiskella omaansa.
Järkeäkin saa käyttää.Kirjoitit: "Tietynlainen riippumattomuus, suunnittelemattomuus, aikatauluttomuus on mukavaa."
Imasit sanat mun sormistani. Nuo mainitsemasi asiat sopivat mun ajatteluun jetsulleen ja presiis.
- Psykoterapeutitar
Muistan ensimmäisen kesälomani aloitettuani elinkautisen (työn). Aloitin sen, kun koulut loppuivat, että pääsin lasten kanssa yhtaikaa lomailemaan. Duunissa kaverit ihmettelivät, kun niin aikaisin aloitin, jos on kylmääkin vielä.
No, oli kesän parhaimmat ilmat ja istuin puiston penkillä ja ihmettelin onnellisena loman autuutta ja sitä, että siitä maksettiinkin vielä jotain.Hehee, tuo elinkautinen oli hyvä veto. Itsellä alkaa olla kohta lusittuna, pääsen hyvän käytöksen vuoksi pois jo 6-kymppisenä.
Onneksi ei ole vielä kesäloma, nyt menisi vähän haaskuun. Elokuussa sitten vasta lomaillaan.
Se ensimmäinen loma oli tosiaan ikimuistettava. Sai luvan kanssa olla poissa töistä ja lomarahatkin tulivat kaikki etukäteen.
- 1eero
Oleellinen. Sopiva ilma tehdä kunnon siivous, eilen pesin verhot kohta pesen ikkunat sitämyöten muutkin paikat, niin mielentila,, ei aivan apaattinen mutta odottava kesä mielessä ens'viikolla jos luoja suo lasken paatin vesille sitämyöten häivyn horisontin taakse viikoksi pariksi jos luoja suo :)
No lähetäppä tännehi tuota energiaa siivoukseen. Tai ainakin kesäverhojen vaihtoon. Minäkin olen pessyt ikkunat sisältäpäin, ulkoapäin ei ole vielä kelejä ollut pestä.
Ja suohan se luoja, lähdetään siitä.Tuo veneen vesillelasku kuullosti todella kesäiseltä. Siivouksesta sitten taas tiedä häntä.
- reppuriika
Minäkin heräsin vastaamaan kun puhelinmyyjä herätti. No en tarvitse Suomi-sinisiä lautasia!!! Elämässä on tällä hetkellä kakin puolin reilassa. Ei minua riso edes kylmä kevät ja alkukesä. Olen terve, on kaikki perustarpeet.
Eiköhän se paras asia on että on Jumalan rauha sisimmässä ja Kristuksen armo todellinen.
Tänään lasketaan maan poveen seitsemän vuotta vanhempi seurakuntatuttu. Sairauksia oli, mutta kuoli yllättäen. Nyt jälkeenpäin olen kuullut että oli nähnyt äskettäin ihmeellisen enneunen jossa edesmennyt mies oli tullut hakemaan lasiseinän rikkoutuessa välistä kauniiseen ihanaan huoneeseen. Oli kertonut lähiystävilleen raamattupiirissä, että hänellä on aavistus ettei ole enää täällä pitkään. Viimeisellä elinviikollaan oli ollut erittäin iloinen ja valoisa. Lohdullinen tieto omaisille ja meille.
Ei ole ilouutinen Trumpin päätös ilmastopolitiikassa, mutta ei tätä Maata enää ihminen pelasta ja lieneekö niillä valtioiden päätöksillä enää suurtakaan vaikutusta kun maa saastuu asujainsa alla. Jes. 24.
Tiedän ettei kaikkia taas vastaukseni miellytä, mutta kirjoitan niin kuin koen. Voitte kommentoida tai jättää.Kerroit liikuttavan tarinan ystäväsi poismenosta. Lukiessani sitä huomasin ajattelevani omaa isääni, hän oli myös iloinen ja valoisa viimeisinä päivinään.
Lohduttavaa tuossa Trumpin tapauksessa on, että ei hän yksin jatka huonoa ilmastopolitiikkaa. Muilla on ehkä paljon kauniita sanoja, mutta itse tekoja näkee todella vähän. On helppo aina sanoa, että jonkun pitäisi tehdä jotain. Siis jonkun muun kuin itsensä. Se joku muu on merkittävä tyyppi, jonka harteille kastaan paljon asioita.
- hmpff
Eteläinen keski-Uusimaa kuittaa, lämpötila 6 as...anteeksi 6 astetta, tuntuu kuin 2 koska tuulen nopeus on 33 km/h.
Elämäni kiireisin kesäloma on kohta ohi, on siivottu, maalattu, kaivettu, leivottu omin pienin kätösin 43lle aikuiselle ja kuudelle lapselle, tavallista, laktoositonta, gluteenitonta, vegetaarista. Suolaista ja makeaa. Tänä yönä klo 0.30 tuli viimeinen pelti ulos. Huomenna kaikki on ohi, huomenna räjähtää. Joko ilotulitus tai suutari. Uff, ei saisi puhua tuollaista näinä aikoina kun paukkuu vähän väliä maailmalla...
Tähän perustuen (myös viitaten maailman tapahtumiin), vastaan että tärkein elämässä on perhe ja uurastus. Ja tietysti minä. Minäminäminä, ilman sitä mulla ei olisi mitään :))
Pitääkö itseään kuvata? Sanat puhuvat jokaisen puolesta. On hyvä muistaa että meillä kaikilla on sekä hyvät että huonot puolet, vaikka niitä ei välttämättä itsessä haluaisi nähdäkään. Osaatko kuvailla itseäsi yhdellä sanalla? Jos kätellessä pitäisi esitllä itseään jollain muulla kuin nimellä, mikä se olisi?
Meitsi osaa. Meitsi osaa mitä vaan, on maailman huipulla tänään vielä hetken, kun tilanne on kaikesta huolimatta hallinnassa :) Hömppä. Käsipäivää.Panitpa pahan. Minä esittelisin itseni jos en nimellä? Oisko tälä viikolla ja just tänään vaikka Haahuilija :D.
- Heikunkeikku
"hmpff"
Ahhhaaaa, teikäläisellä on huomenna juhlat. Ylioppilasjuhlat?
On siinä aikamoinen homma värkätä juhlia. Aikanaan kun oli ylioppilasjuhlat ja kaikki piti tällätä oikein viimesen päälle, leipoa ja ja ja ja vaikka mitä, niin kun viimeiset vieraat lähtivät, kaaduttiin mieheni kans sängynpäälle täysin naatteina.
"Hömppä. Käsipäivää:"
Kuulepas nyt. Tuo Hömppä-sana on vihoviimeinen, joka tulisi mieleen kuvailtaessa sinua.
Hömppyys on kaukana sinusta.
Saat kyllä keksiä pikkuusen paremman sanan. Käsipäivää, päivää vaan sinnekin. Jos sinä olet hömppä, niin itse voin olla sitten...hupelo!
Teillä on siellä paljon kovempi tuuli mitä meillä on, tosin nousussa se on täälläkin ja puuskissa varsin kovaa. Ja kylmää.
Melkoisen urakan olet tehnyt juhlien suhteen, siinä on emännällä hyvin merkittävä rooli. Olen joskus kuullut jopa, että miehet ovat vaan tiellä, kun tarjoiluita valmistellaan.
Tuon minä-roolin esiintuominen oli hyvä, se on tärkeätä ja mistä voisikaan kertoa tarkemmin kuin omasta itsestään.- hmpff
Heikunkeikku kirjoitti:
"hmpff"
Ahhhaaaa, teikäläisellä on huomenna juhlat. Ylioppilasjuhlat?
On siinä aikamoinen homma värkätä juhlia. Aikanaan kun oli ylioppilasjuhlat ja kaikki piti tällätä oikein viimesen päälle, leipoa ja ja ja ja vaikka mitä, niin kun viimeiset vieraat lähtivät, kaaduttiin mieheni kans sängynpäälle täysin naatteina.
"Hömppä. Käsipäivää:"
Kuulepas nyt. Tuo Hömppä-sana on vihoviimeinen, joka tulisi mieleen kuvailtaessa sinua.
Hömppyys on kaukana sinusta.
Saat kyllä keksiä pikkuusen paremman sanan.Yo joo, syyskuun alussa uudemmat juhlat kun pitää juhlistaa IB-läisen lakkiaiset. Eiku JOS, kopkop päähän.
Ehkä kaikki hömppyys ei näy täällä, missä ehtii miettiä ennen kuin naputtaa :) Lukee, niistää välillä itkutyynyyn, kuuntelee (jostain kaukaa) järjen äänen, ja ryhdistäytyy. Äsken oli koiralenkillä kesätennareissa ja talvitakissa taas Niagara-putouksen pitelemistä kun mietin pidänkö tytsylleni puheen.
- 6155
Parasta elämässä on se, että nuorisolla menee hyvin. On työtä ja asunnot ja kulkupelitkin. Ja mummoksi pääsystäkin olisi toivoa.
Tuo sää: on lämpötila sentään plussalla. Eikä vielä sada räntää.
No, eilinen verenluovutus ottaa voimille. Taitaa jäädä viimeiseksi luovutukseksi, jos ei kunto tästä radikaalisti parane.Se on vähän elämäntehtävä huolehtia aluksi jälkikasvustaan ja kuinka paljon nauttiikan, kun huomaa näiden tulevan toimeen omillaan.
Minä en ole koskaan elämässäni luovuttanut verta, on jonkinlainen kammo kaikkia piikejä ja neuloja kohtaan. Alkaa pyörryttää ja huimaamaan, joten olen jättänyt sen muille. Arvostan heitä, jotka luovuttavat ja tiedän tarpeellisuuden, mutta ei pidä väkisin tehdä yhtään mitään.
- Heikunkeikku
Tuuli sen kun vaan yltyy. Puuskat ovat vertaansa vaille.
Tietysti kaikista asioista pitää ajatella positiivisesti ja siksipä tuli mieleen,
että tämä tämmönen tuuli on mitä oivallisin jos tahtoo saada nilkkavoimistelua.
Nilkkoja on hyvä käännellä ja väännellä, että "saranat" vetristyy.
Mietinkin tässä, että josko lähtisin kävelylenkille. Tuuli on sen verran kova, että vastatuuleen pitäisi kävellä TOSI etukenos. Arvelen, että kenuus olisi sitä luokkaa, että naama olisi maasta katsottuna n. 30-40 sentin päässä. Nilkat äärirajoissa.
Takatuulessa sit toisinpäin. Pitäisi kävellä lähes makuuasennossa. Nilkat huutais hallelujaa.
Mutta en tiiä, viittinkö lähteä nilkkoja venyttelemään.
Sade sentäs loppui.Niin yltyy tuuli, täälläkin on jo yli 15 m/s. Kävin kokeilemassa tuota kävelyä, mutta tuuli enemmän haittasi kuin paransi suoritusta. Aivan liian vähän oli vaatetta päällä, täytyy aikaistaa saunaan menoa niin ei tarvitse kylmissään olla koko päivää.
- Pikkuapulainen
Jaa-a, parasta elämässä? Se vähän vaihtelee elämänvaiheen ja kunnon mukaan. Eräs parhaista on olo olla omillaan sekä taloudellisesti että henkisesti. Tietysti fyyysinen kuntokin on tärkeää. Sanoisko, että toiseksi parasta on kyky iloita pienistä. Jollei sitä ominaisuutta harjoita (se on opittavissa) , elämä köy äkkiä aika harmaaksi. Läheiset ihmissuhteet ja ihmissuhteet yleensä ovat elämän suola ja sokeri, mutta katoavaisia nekin. Tärkeää niissä on paitsi ylläpito, arvostaminen silloin, kun ne ovat vielä aktiivisia.
Tuo elämässä pärjääminen on yksi merkittävimmistä asioista ja parhaista. Voi hankkia itselleen tarpeelisia asioita ja tehdä edelleen melkein mitä tahansa, kun terveys ei ole rajoittamassa. Joskus ihan vaan kävelylenkki saa hyvällä tuulelle, se on niitä pieniä asioita, joista iloita. Samoin puhelinsoitto sukulaiselle tai hyvälle ystävälle.
- Pikkuapulainen
Näinpä on. Ja kiitos sinulle monisat kivoista aloituksista!
Yleensä näiden tonttien Ruohon leikkaavat sievät tyttöset.
Ahdas Bikini-ylä-osa ja pitkät huolto-housut hoikalla vyötäröllä.
Aamulla oli vain raavaita ukkoja, joidenka työ-pusakan alta pilkotti Villa-paidan-kaulus.
Täällä haisee kalma.
Joku Bio-Bensa, Voi-kukka-myrkky ja kainalo.
-
Onneksi on tällainen typerän-älytön Blogi-aloitus, missä päästellä pahenpia höyryjä ulos.
Parvekkeen-ovea kun ei ole järkevää avata.
H.siilenä kirjoitti:
Paha taipuu pahempi.
Löydän tuosta hunkszin vastauksesta toistakymmentä kirjoitusvirhettä. Melkoinen saavutus järkeväksi ihmiseksi itseään mainostavalta. Se vaan ihmetyttää, että miksi pitää jauhaa tuota - typerän-älytön - mantraa ihan jokaiseen vastaukseen?
Löydän tuosta hunkszin vastauksesta toistakymmentä kirjoitusvirhettä. Melkoinen saavutus järkeväksi ihmiseksi itseään mainostavalta. Se vaan ihmetyttää, että miksi pitää jauhaa tuota - typerän-älytön - mantraa ihan jokaiseen vastaukseen?
Minä näen kaksi vaihtoehtoa.
A. Joko hän on tahallaan trolli.
B. Tai sitten se on............voi voi, mikä on se pahempi vaihtoehto.siilenä kirjoitti:
Minä näen kaksi vaihtoehtoa.
A. Joko hän on tahallaan trolli.
B. Tai sitten se on............voi voi, mikä on se pahempi vaihtoehto.Voisiko se olla...omituinen?
Voisiko se olla...omituinen?
No en minä tiedä omituinenkaan mutta voipi nähä tämän maailman hieman eri tavoin kuin toiset. Oisko joku erikoislahjakkuus hällä? En tiedä. Mut oli tai ei ilkeyttä toisia kirjoittajia kohtaan ei kenenkään tarvitse hyväksyä.
- herraX-
Meillä on täällä Portugalissa 32 astetta ja aurinko paistaa. Olemme juuri vaimoni kanssa lähdössä kaupungille syömään ja juomaan muutaman huurteisen.
- Ummessa
Veikkaisin huomisen alotus käsittelee, kuinka pyyhkii wc:eessä :)
Toivottavasti ummetuksesi ja paha olo hellittävät huomiseksi. Ikävää jos sellainen jää pitkäksi aikaa päälle.
- Hymyilkää
Eiks tellukka kehtaa enää kirjottaa rekattuna :))))
Jos wc:ssä ei pyyhi hyvin. se voi olla todellinen ongelma ja johtaa jopa leikkuupöydäle, joten en irvistelis silläKÄÄN asialla.
Hymyilkää kirjoitti:
Eiks tellukka kehtaa enää kirjottaa rekattuna :))))
Minä nukuin vielä tuohon aikaan.
Pois se minusta, että puskaan tulisin hymyilemään sinun ujostelijan kanssa.
- Kesäkuunlikka
Rovaniemi pohjoistuulta 10 m/s lämpötila 5.
Mä olen elämäni aikana ollut ihan liian kiltti. En ole saanut suutani auki silloin kun olisi pitänyt ja kiltisti olen tehnyt asioita, joista en ole yhtään välittänyt, jotta en pahottaisi kenenkään mieltä.
Enää en ole niin kiltti, mutta en kuitenkaan ole ilkeä. Siitä välistä löytyy jotain - oisko se sitten vaikka ihmisenä ihmiselle -olemista. Liika kiltteys on pahasta. Eikä mikään ole niin kamalaa kuin yltiöpostitiivisuus ja kaikki naminami-jutut. Pitää löytyä särmää ja uskallusta ja pientä härnäämistäkin, mutta tahallinen ilkeys syö vain ilkeilijää itseään.- Isosieluinen
Yltiöpositiivisuus on pahasta ja kaikesta uudesta hehkuttaminen. 60 vuotiaan ei kannata liikaa härnätä toisia, voi pilkka osua omaan nilkkaan. Muutenkin naiivia kun vanha ihminen nälvii toista.
Gustavsberg 14C. Aurinkoista ja tuuletonta.
Olen älykäs, lempeä, hyväsydäminen, kärsivällinen ... ja joskus liiankin kiltti, jolla ei tulisi mieleenkään yrittää provosoida ketään.Just just ,juur noita piirteitä olen aina sinussa ihaillut ,en vaan oo tohtinu mainita.
koti-kiusattu kirjoitti:
Just just ,juur noita piirteitä olen aina sinussa ihaillut ,en vaan oo tohtinu mainita.
Näin se on, että me palstalla vuosikausia olleet olemme jo oppineet tuntemaan toistemme hyvät puolet.
Uusilla on vielä vähän opettelemista, mutta kiva kun esittelevät hekin itse omat hyvät luonteenpiirteensä, ettei tule mitään väärinkäsityksiä heidän kommenttiensa perusteella.- Tässälainauseiliseltä
Tellukka kirjoitti:
Näin se on, että me palstalla vuosikausia olleet olemme jo oppineet tuntemaan toistemme hyvät puolet.
Uusilla on vielä vähän opettelemista, mutta kiva kun esittelevät hekin itse omat hyvät luonteenpiirteensä, ettei tule mitään väärinkäsityksiä heidän kommenttiensa perusteella.Tässä sinua eilisen päivän jorinoita, onko tosiaan aikuisen kirjoituksia?
---------------------------------------------------------------------------------------
Sepä onkin yksi seikka, mikä saa minut epäilemään, mahdatko mies olla ollenkaan.
Toinen seikka on se, että liikaa korostat itseesi soveltaen sellaista hiivatin vanhanaikaista käsitystä minkälainen on miehekäs mies. Olet joko jostain muusta kulttuurista kuin pohjoismaisesta tai sitten olet vain epävarma itsekin omasta miehisyydestäsi. Tässälainauseiliseltä kirjoitti:
Tässä sinua eilisen päivän jorinoita, onko tosiaan aikuisen kirjoituksia?
---------------------------------------------------------------------------------------
Sepä onkin yksi seikka, mikä saa minut epäilemään, mahdatko mies olla ollenkaan.
Toinen seikka on se, että liikaa korostat itseesi soveltaen sellaista hiivatin vanhanaikaista käsitystä minkälainen on miehekäs mies. Olet joko jostain muusta kulttuurista kuin pohjoismaisesta tai sitten olet vain epävarma itsekin omasta miehisyydestäsi.Tuohon voisin vielä lisätä tämän päivän saldoa eräästä miehekkäästä miehestä, jota alkaa huimaamaan ja pyörryttämään nähdessään piikin. Aivan kuin nuorta herkkää tyttöstä.
Arvaisin hänen lempivärinsä olevan vaaleanpunainen.- sussiunakkoo
Tellukka kirjoitti:
Tuohon voisin vielä lisätä tämän päivän saldoa eräästä miehekkäästä miehestä, jota alkaa huimaamaan ja pyörryttämään nähdessään piikin. Aivan kuin nuorta herkkää tyttöstä.
Arvaisin hänen lempivärinsä olevan vaaleanpunainen.Tällaiseksi vanha naisihminen tulee kun joutuu muuttamaan ruotsiin jossa asustelee homomiesten kanssa, unohtaa kokonaan isänmaan ja käytöstavat.
- EiNäytäHyvältä
Tellukka kirjoitti:
Tuohon voisin vielä lisätä tämän päivän saldoa eräästä miehekkäästä miehestä, jota alkaa huimaamaan ja pyörryttämään nähdessään piikin. Aivan kuin nuorta herkkää tyttöstä.
Arvaisin hänen lempivärinsä olevan vaaleanpunainen.Kuinka kauan meinaat jatkaa tätä toisen kirjoittajan nälvimistä?
sussiunakkoo kirjoitti:
Tällaiseksi vanha naisihminen tulee kun joutuu muuttamaan ruotsiin jossa asustelee homomiesten kanssa, unohtaa kokonaan isänmaan ja käytöstavat.
Voi kun minä en koskaan tulisi tuollaiseksi vanhaksi.
- Sivustaseurannut
sussiunakkoo kirjoitti:
Tällaiseksi vanha naisihminen tulee kun joutuu muuttamaan ruotsiin jossa asustelee homomiesten kanssa, unohtaa kokonaan isänmaan ja käytöstavat.
Onhan siellä ne pakolaiset Tellukan ilona, taitaa tosin niissäkin olla paljon poikkeavia.
- sussiunakkoo
Sivustaseurannut kirjoitti:
Onhan siellä ne pakolaiset Tellukan ilona, taitaa tosin niissäkin olla paljon poikkeavia.
Onhan se itekin pakolainen ja maahanmuuttaja, joten sopii joukkohon.
Niistä on suurin osa lievästi sanottuna meidän kulttuuristamme poikkeavia.
Hyvin vähän niitä onneksi tässä meidän kylällä näkee.
Ps. en ole rasisti.sussiunakkoo kirjoitti:
Onhan se itekin pakolainen ja maahanmuuttaja, joten sopii joukkohon.
Mamu olen, mutta en pakolainen. Tulin tänne vasta paljon sodan jälkeen.
- Sivustaseurannut
Tellukka kirjoitti:
Niistä on suurin osa lievästi sanottuna meidän kulttuuristamme poikkeavia.
Hyvin vähän niitä onneksi tässä meidän kylällä näkee.
Ps. en ole rasisti.Ei ruotsalaisilla enää kauan mitään kulttuuria ole, kun 40 prosenttia on pakolaisia.
Ei ruotsalaisilla enää kauan mitään kulttuuria ole, kun 40 prosenttia on pakolaisia.
En tiedä prosenttimääriä kuinka paljon niistä on pakolaisia, mutta sen tiedän etteivät lähellekään kaikki Ruotsin maahanmuuttajat mitään pakolaisia ole.
- susiunakkoo
Tellukka kirjoitti:
Voi kun minä en koskaan tulisi tuollaiseksi vanhaksi.
Olet jo vanha ja paljon pahempi
- mimmimum-..mi
Tuulta ja jopa myrskyä on tuolla saaristomerelläkin....katsoin eilen sitä jo kuinka siellä sääksen pesällä pärjäillään.....nyt avasin sen uudelleen ...siellä nyt isäntäkin kohentaa pesää jotteivat poikaset lennä myskyn mukaan....tai koko pesä...laitan linkin.....jos se sallitaan...
http://saaristomeri.utu.fi/osprey/Eestin mustahaikaran pesässä näen enää vain kolme poikasta. Kasvavat ihan silmissä. Aluksi niitä oli neljä. Tuolla pesän takareunalla näkyy joku pieni valkoinen mytty. Onkohan se yksi niistä, joka ei jaksanut sitten elää. Surullista ...
- KokovähäJärkesi
Tellukka kirjoitti:
Eestin mustahaikaran pesässä näen enää vain kolme poikasta. Kasvavat ihan silmissä. Aluksi niitä oli neljä. Tuolla pesän takareunalla näkyy joku pieni valkoinen mytty. Onkohan se yksi niistä, joka ei jaksanut sitten elää. Surullista ...
Sinä teet tästä foorumista surullisen. Luultavasti olet yksinäinen susiruma akka.
- mimmimum-..mi
Silloin yhtenä vuotena kun seurailtiin sitä Hailuodon pesää....emo jätti syöttämättä yhden poikasen ja niin se kuolikin sitten... tuntui aika julmalta.... mutta ehkä siihenkin oli syynsä....
KokovähäJärkesi kirjoitti:
Sinä teet tästä foorumista surullisen. Luultavasti olet yksinäinen susiruma akka.
Niin suuri vaikutus yhdellä ihmisellä kokonaiseen palstaan? Älä viitsi kehua enempaää, voin vaikka ylpistyä.
Vai pelkästään sinuun? Sen olen huomannut jo aikaisemminkin, että sinuun ainakin olen tehnyt syvän vaikutuksen. Ei huonompi saavutus ollenkaan (ollakseni näinkin vaatimattoman oloinen ja näköinen).- mimmimum-..mi
Tellukka kirjoitti:
Eestin mustahaikaran pesässä näen enää vain kolme poikasta. Kasvavat ihan silmissä. Aluksi niitä oli neljä. Tuolla pesän takareunalla näkyy joku pieni valkoinen mytty. Onkohan se yksi niistä, joka ei jaksanut sitten elää. Surullista ...
Piti sanoa siitä mustahaikaran poikasesta.....isähaikara oli sen nokkinut hengiltä...pienimmän.
mimmimum-..mi kirjoitti:
Silloin yhtenä vuotena kun seurailtiin sitä Hailuodon pesää....emo jätti syöttämättä yhden poikasen ja niin se kuolikin sitten... tuntui aika julmalta.... mutta ehkä siihenkin oli syynsä....
Ei kai ne ihan pahuuttaan niin tee. Kai ne jotenkin huomaavat jossain vaiheessa, ettei siitä tulisi normaali ja elinkelpoinen. Antavat saattohoitoa ...
Kyllä nuo haikarat kumpikin aluksi syöttivät ja hoivasivat niitä kaikkia neljää poikasta.mimmimum-..mi kirjoitti:
Piti sanoa siitä mustahaikaran poikasesta.....isähaikara oli sen nokkinut hengiltä...pienimmän.
"mimmimum-..mi"
Etsihän tyttönen jostain Lohi-kosken kamera.
Pari vuotta sittenhän me jo kävimme lintuset läpi.
Uskomattoman kauan jankuttaen.
Saisimme yhdessä aikaan kauniin, tiiviisti timmin ketjun.
Kala kun ei ole ihan yhtä suloinen.
Sen Suomutkun eivät hörhöttele sinne-sun-tänne.
Eivätkä Mäti-munansakaan ole värien sinfoniaa.
H.- mimmimum-..mi
Hunkzs....en nyt ihan heti löytänyt sellaista....sellaista ei taida olla keksittykään vielä....Lintujen elämä on paljon mielenkiintoisempaa...tosin en kyllä kovinkaan tiiviisti enää niitäkään tsiikaile....
- mimmimum-..mi
mimmimum-..mi kirjoitti:
Hunkzs....en nyt ihan heti löytänyt sellaista....sellaista ei taida olla keksittykään vielä....Lintujen elämä on paljon mielenkiintoisempaa...tosin en kyllä kovinkaan tiiviisti enää niitäkään tsiikaile....
siis sz.....oli tarkoitus...
- pyrtti
Vieläkö on väittelyä kuka on mitäkin ? Tämän piti olla positiivinen tarinointi-ketju, ymmärtääkseni.
Lintuja minäkin seuraan, olen seurannut aina. Seilin kamera jostain syystä on nyt huonompi. Aurinko heijjastelee illalla. Oman pihan linnut ovat nyt piilossa enimmäkseen kun ei enää ruokita.
Hyvää yötä nyt, sanoo iltatorkku !
ps. tämä 7 tarkistusta on kiusaamista.- Aulikk
Tällä palstalla on muutamia älyvapaita kirjoittajia, jotka eivät pysty ymmärtämään yhtään mitään positiivista asiaa, vaan heillä on pakottava tarve pilata ihan kaikki hyvät avaukset turhamaisella höpinällään. Samalla tavalla ihan turhaa arvuuttelua jonkun sukupuolesta, aivan sairasta.
Minusta tämä aloitus oli erittäin mukava siihen saakka kunnes paskaporukka saapui häiriköimään. Kiitos avauksen tekijälle. Aulikk kirjoitti:
Tällä palstalla on muutamia älyvapaita kirjoittajia, jotka eivät pysty ymmärtämään yhtään mitään positiivista asiaa, vaan heillä on pakottava tarve pilata ihan kaikki hyvät avaukset turhamaisella höpinällään. Samalla tavalla ihan turhaa arvuuttelua jonkun sukupuolesta, aivan sairasta.
Minusta tämä aloitus oli erittäin mukava siihen saakka kunnes paskaporukka saapui häiriköimään. Kiitos avauksen tekijälle.Kuitenkin alennuit omalla kommentillasi vieläkin alemmaksi.
- Pulp-fictio
No, kesäillan lopulla kysyisin aloittajalta, tuliko hyväsydämisiä vastauksia vai aanasitko?
Yritin ihan tosissani kirjoittaa hyväntuulisen ja kepeän avauksen. Täällä palstalaisilla on hyvin vaativa maku ja joillekin tuntuu olevan tärkeintä jatkuva nokittelu, toisen sukupuolen kyseenalaistaminen ja sanomisten kaivelu ja tarttuminen ihmeellisiin pikkuasioihin.
Tellukka kirjoitti:
Kuitenkin alennuit omalla kommentillasi vieläkin alemmaksi.
Sinulla olisi peiliin katsomisen paikka!
Aulikk kirjoitti:
Minusta tämä aloitus oli erittäin mukava siihen saakka kunnes paskaporukka saapui häiriköimään. Kiitos avauksen tekijälle.Aulikk
Asia on juuri niin kuin kirjoitit. Tämä ketju oli pitkään erittäin positiivinen.
- ilmatar_
Hyväsydäminen kesäillan lopetus!
Tuuli tyyntyy, niin minäkin :) - Heikunkeikku
Mukavaa kun tuo aurinko päätti framille tulla, kun lapset kevätjuhliin menevät.
Täällä on tuulikin alkanut olemaan ihimisiksi.
Minulla on tänään ja huomenna Hyvin tärkeä luottamustehtävä. Kohta lähdenkin suorittamaan tätä vaativaa tehtävää.
Minulle on suotu iloinen tehtävä olla Koiran hoitaja. Veli ja vaimonsa ovat lähteneet ylioppilasjuhliin Helsinkiin ja minä saan seurustella aivan ihanan koirulin kanssa. Ottaisin sen tänne kotiini, ellei tämä koira olisi juuri sen rotuinen, joka iskisi heti hampaansa kissin niskaan.
Siksi joudun hyppäämään sen luona monta kertaa päivässä. Ajattelin nyt kun tuo ilmakin on suotuisa istuskella terassilla vähän pidempään. Kirjan otan mukaan illalla, niin voin silloinkin olla koiran luona vähän kauemmin.
Huomenna aamulla juon aamukaffeet koiran kanssa.
Mukavan aloituksen aloittaja teki.
Jatkakaa samaa rataa, niin hyvä tulee:)Kivaa päivää koirulile ja hoitajalle :). Itse jokunen vosi oli Rotweilerin hoitaja kun omistajansa oli metkoila pari päivää. Koiraa ei voit ottaa meille, joten kävin sen luona muutaman kerran päivässä ja iltaisin heiman pidempään. Säälitti aina jättää koira yksin vaikka oli tottunut olemaankin työpäiviä yksin itsekseen.
- 1lesken
siilenä kirjoitti:
Kivaa päivää koirulile ja hoitajalle :). Itse jokunen vosi oli Rotweilerin hoitaja kun omistajansa oli metkoila pari päivää. Koiraa ei voit ottaa meille, joten kävin sen luona muutaman kerran päivässä ja iltaisin heiman pidempään. Säälitti aina jättää koira yksin vaikka oli tottunut olemaankin työpäiviä yksin itsekseen.
siile
Saitko koiran isännän nalkkiin? Jos tuosta lähes kymmenen virheen sepustuksesta saa jotain tolkkua. Lesken 1lesken kirjoitti:
siile
Saitko koiran isännän nalkkiin? Jos tuosta lähes kymmenen virheen sepustuksesta saa jotain tolkkua. LeskenHah! Sulla ne on aina vaan nalkit mielessä. Et kuitenkaan malttanut olla vastaamatta useavirheiseen tekstiin :D.
Koiralla ei tuolloin ollut isäntää, vain emäntä, joka oli tai on edelleen tyttäreni.1lesken kirjoitti:
siile
Saitko koiran isännän nalkkiin? Jos tuosta lähes kymmenen virheen sepustuksesta saa jotain tolkkua. LeskenJotain sen suuntaistahan siellä on tapahtunut, koska koira löysi seuraavana päivänä hänen rintsikkansa lähimetsästä pun takaa.
Tellukka kirjoitti:
Jotain sen suuntaistahan siellä on tapahtunut, koska koira löysi seuraavana päivänä hänen rintsikkansa lähimetsästä pun takaa.
Sinähän puhut ko miun entinen ukko. Joka kauppareissulla luuli pöheikön pölisseen minun jäljiltä jonkun vieraan kanssa :DDDD.
- 1lesken
siilenä kirjoitti:
Sinähän puhut ko miun entinen ukko. Joka kauppareissulla luuli pöheikön pölisseen minun jäljiltä jonkun vieraan kanssa :DDDD.
siile
No pöhisikö? Lesken 1lesken kirjoitti:
siile
No pöhisikö? LeskenNo ei tod. Jälkikäteen kyllä harmitti et ois ees yhesti pitäny pöhisyttää niin ei ois turhaan haukuttu ja eppäilty :D.
siilenä kirjoitti:
Laittaa kai se epäilemään, jos eukko tulee "kauppareissulta" ilman rintsikoita mitkä sitten koira löytä metsiköstä.
Tellukka kirjoitti:
Laittaa kai se epäilemään, jos eukko tulee "kauppareissulta" ilman rintsikoita mitkä sitten koira löytä metsiköstä.
No sie nyt sekoitat eri aikakaudet keskenään. Tällä pöhheiköllä ei ollu mittää tekemistä tämän koirulin kanssa tietenkään.
- 1lesken
siile
Vai oli pushupit koiran hampaissa. Ihanko oli mättäältä löytänyt. Exä oli mustis ja pöheikköä olisikin pitänyt pöyhiä jonkun könsikkään kanssa. Niinpä. Lesken 1lesken kirjoitti:
siile
Vai oli pushupit koiran hampaissa. Ihanko oli mättäältä löytänyt. Exä oli mustis ja pöheikköä olisikin pitänyt pöyhiä jonkun könsikkään kanssa. Niinpä. LeskenEkkös sie morottanu jo kertaalleen?
Kotikuusen alta koiruli urheilurintsikat itse kätkemästään paikasta kyllä löysi et ei sinun tapoja kaikilla ;).- 1lesken
siilenä kirjoitti:
Ekkös sie morottanu jo kertaalleen?
Kotikuusen alta koiruli urheilurintsikat itse kätkemästään paikasta kyllä löysi et ei sinun tapoja kaikilla ;).siile
Se oli eilen se. Hävinneet selittää. Lesken Huomenta heikunkeikku.
Nyt paistaa Porvoossakin, aurinko meinaan. Tavattoman hieno kesäaamu, vaikka ei vielä ihan kesälämmintä olekaan. Luonto on niin vihreätä ja omenapuut kukkii, tällä hetkellä isänmaa on parhaimmillaan. On siis kesä.1lesken kirjoitti:
siile
Se oli eilen se. Hävinneet selittää. LeskenRintiskat ei osaa puhua ainakaan meillä päin. vrt "hävinneet"
- hytinäx1
No hyvää päivää , lauantai aamu,puolipoutaista, aurinko piilottelee pilvien takana , kuitenkin on jo lämpöasteitakin yli 20 , vienoinen tuulenvire käy. Aamulla aikaisin ennen kello seitsemää aloittivat rakennustyöläiset urakkansa tuolla lähistölle pystytettyssa kerrostalossa. Vasaran pauketta kuulunut siitä asti. Valtavaa rakennussarkaa koko kaupunki täynnä, pian ei ole henkirakoa missään kun joka puolelle pystytetään kerrostaloja. Sanovat juhannukseksi tulevan hyvän mansikkasadon.
Kaupungilla kovasti hulinaa tänään, tuottajat ympäristöltä tulevat markkinoimaan tuotteitaan , täytyy käydä katsomassa mitä heillä olisi tarjolla. Ja täytyy käydä vilkaisemassa uutta tekstiililiikettä, ajatelkaa Finlayson on löytänyt tiensä tänne!.Tällaisia lämpötiloja ei löydy vielä Suomesta, uteliaisuuttani kyselen mistä lie kirjoittelet?
- hytinäx1
Tällaisia lämpötiloja ei löydy vielä Suomesta, uteliaisuuttani kyselen mistä lie kirjoittelet?
Helsingistä tuhat kilometriä linnuntietä lounaaseen.
hytinäx1 kirjoitti:
Helsingistä tuhat kilometriä linnuntietä lounaaseen.
Ihan arvauksena heitän, että voisi mennä Skooneen tai ehkä ei sittenkään.
- missä.kesä
Lämpötila 3- 5:een , kylmä tuuli, yläkerran isäntä höyhentelee metsäkanojaan vähän väliä.
Ei näytä kesältä.- 1lesken
siile
01.06., kello 15.47 kyselit nalkkijutskasta minulta. Nyt et tiedä, oliko koiran emäntä tyttäresi vai ei? Lesken - missä.kesä
1lesken kirjoitti:
siile
01.06., kello 15.47 kyselit nalkkijutskasta minulta. Nyt et tiedä, oliko koiran emäntä tyttäresi vai ei? LeskenTäh?????
En ole käynyt keskusteluissa moneen päivään, enkä tiedä noista siileistäsi mitään.
Taidat itse olla nalkissa.
"Tällä palstalla on muutamia älyvapaita kirjoittajia, jotka eivät pysty ymmärtämään yhtään mitään positiivista asiaa, vaan heillä on pakottava tarve pilata ihan kaikki hyvät avaukset turhamaisella höpinällään. Samalla tavalla ihan turhaa arvuuttelua jonkun sukupuolesta, aivan sairasta.
Minusta tämä aloitus oli erittäin mukava siihen saakka kunnes paskaporukka saapui häiriköimään. Kiitos avauksen tekijälle." - 1lesken
missä.kesä kirjoitti:
Täh?????
En ole käynyt keskusteluissa moneen päivään, enkä tiedä noista siileistäsi mitään.
Taidat itse olla nalkissa.
"Tällä palstalla on muutamia älyvapaita kirjoittajia, jotka eivät pysty ymmärtämään yhtään mitään positiivista asiaa, vaan heillä on pakottava tarve pilata ihan kaikki hyvät avaukset turhamaisella höpinällään. Samalla tavalla ihan turhaa arvuuttelua jonkun sukupuolesta, aivan sairasta.
Minusta tämä aloitus oli erittäin mukava siihen saakka kunnes paskaporukka saapui häiriköimään. Kiitos avauksen tekijälle."missä. ke
siilenä -nikki veetuilee ketjuissani suurinpirtein aina. Muissa ketjuissa makeilee ja mielistelee jotain hetjunketkua ja muitakin. Piikikäs takinkääntäjä. Lesken 1lesken kirjoitti:
missä. ke
siilenä -nikki veetuilee ketjuissani suurinpirtein aina. Muissa ketjuissa makeilee ja mielistelee jotain hetjunketkua ja muitakin. Piikikäs takinkääntäjä. LeskenMäärittele tässä tapauksessa takinkääntäjä.
- 1lesken
siilenä kirjoitti:
Määrittele tässä tapauksessa takinkääntäjä.
siile
Sinulle ei kannata tehdä mitään määrityksiä. Käännät ja väännät ne ihan päin persettä. Unohda koko juttu. Se on moro Lesken 1lesken kirjoitti:
siile
Sinulle ei kannata tehdä mitään määrityksiä. Käännät ja väännät ne ihan päin persettä. Unohda koko juttu. Se on moro LeskenNalkki ja peese, sun lempparit😂.
- 1lesken
siilenä kirjoitti:
Nalkki ja peese, sun lempparit😂.
siile
Mikä on peese? Lesken
Mikä ihana valoilmiö taivaalla ja uskaltaisko loihea lausumaan jotta pikkasen lämpösempääkin on. Jos jättäis jo toppatakin ja kalsarit pois vaatekerrasta kun lähtee koiruuslenkille.
Niin on täälläkin aurinkoista, lämpötila jopa 8,3°C eikä tuule.
Hieno ulkoiluilma, kävin jo!
Asustuksena kevyt kesäpusero ja pitkät ulkoiluhousut.mennäporvooseen kirjoitti:
Asustuksena kevyt kesäpusero ja pitkät ulkoiluhousut.Minä en tässä kohta vasta lähdössä. Kahvit ryystetty, koira ruokittu ja tietsikka päivitetty :).
Lontoosta ikäviä uutisia. Vasta tuttavaperhe kävi siellä viiden päivän reissulla lomailemassa.siilenä kirjoitti:
Minä en tässä kohta vasta lähdössä. Kahvit ryystetty, koira ruokittu ja tietsikka päivitetty :).
Lontoosta ikäviä uutisia. Vasta tuttavaperhe kävi siellä viiden päivän reissulla lomailemassa.Ihan on mennyt maailma ihmeelliseksi, jos jotkut ottavat elämäntehtäväkseen saada itsensä mukana hautaan mahdollisimman monta viatonta kanssaihmistä.
Ihan on mennyt maailma ihmeelliseksi, jos jotkut ottavat elämäntehtäväkseen saada itsensä mukana hautaan mahdollisimman monta viatonta kanssaihmistä.
Totta. Tuo on vaikea ymmärtää että täysin viattomat sivulliset joutuvat pelkäämään ja kärsimään. Ei riitä ymmärrystä ei.
siilenä kirjoitti:
Totta. Tuo on vaikea ymmärtää että täysin viattomat sivulliset joutuvat pelkäämään ja kärsimään. Ei riitä ymmärrystä ei.
Eikä mielestäni englantilaiset ole mitenkään sen kummempia länsimaisia ihmisiä, joten kaltoinkohtelu useammilla terrori-iskuilla on vääryys heitä kohtaan.
Eikä mielestäni englantilaiset ole mitenkään sen kummempia länsimaisia ihmisiä, joten kaltoinkohtelu useammilla terrori-iskuilla on vääryys heitä kohtaan.
Onkohan noiden iskujen tarkoitus aiheuttaa pelkoa Euroopassa, jonkinlaista vallankäyttöä siis?
siilenä kirjoitti:
Onkohan noiden iskujen tarkoitus aiheuttaa pelkoa Euroopassa, jonkinlaista vallankäyttöä siis?
Pelko on tullut Eurooppaan, vähän samanlaisena mitä se kosketti Yhdysvaltoja syyskuussa 2001.
Pelko on tullut Eurooppaan, vähän samanlaisena mitä se kosketti Yhdysvaltoja syyskuussa 2001.
Totta. Ei koskaan tiedä missä seuraavaksi rysähtää. Ei me Suomessakaan missään lintukodossa olla oltu enää aikoihin.
siilenä kirjoitti:
Totta. Ei koskaan tiedä missä seuraavaksi rysähtää. Ei me Suomessakaan missään lintukodossa olla oltu enää aikoihin.
Ei, ei olla missään lintukodossa. Pahoin pelkään pakolaisvirran suuruuden korreloivan terroristi-iskujen lukumäärään.
Ei, ei olla missään lintukodossa. Pahoin pelkään pakolaisvirran suuruuden korreloivan terroristi-iskujen lukumäärään.
Pelkosi voi olla aiheellinekin. Varmaan jo parikymmentä vuotta sitten olin eräään turvallisuusihmisen luennolla. Hän jo tuolloin puhui että pikku hiljaa soluttautuvat pitkin Eurooppaa ja siten alkaa tapahtua. terrori-iskuja Euroopassakin.
Asustuksena kevyt kesäpusero ja pitkät ulkoiluhousut.Et vielä hameessa tarennut?
- sivusta.tökkäsin
Tellukka kirjoitti:
Et vielä hameessa tarennut?
Oot sä melkonen vittuilija 😒
sivusta.tökkäsin kirjoitti:
Oot sä melkonen vittuilija 😒
Onko Tellukka tehnyt koskaan yhtään aloitusta edes ent. siivoojaparkanakaan?
siilenä kirjoitti:
Onko Tellukka tehnyt koskaan yhtään aloitusta edes ent. siivoojaparkanakaan?
Enhän minä tohdi sen jälkeen kun luin tuosta keskustelusi leskenenin kanssa.
Hän kysyi sinulta mikä on peese ja sinä vastasit: "Katoppa mikä on aloituksen aihe."
Minä olen mieluummin paita.Tellukka kirjoitti:
Enhän minä tohdi sen jälkeen kun luin tuosta keskustelusi leskenenin kanssa.
Hän kysyi sinulta mikä on peese ja sinä vastasit: "Katoppa mikä on aloituksen aihe."
Minä olen mieluummin paita.Jopas sinusta yhtäkkiä arka tuli. Et ole ennenkään orjaill joten paras laitteen joku teki tellukka-aloitus.
siilenä kirjoitti:
Jopas sinusta yhtäkkiä arka tuli. Et ole ennenkään orjaill joten paras laitteen joku teki tellukka-aloitus.
Siinäs näet, kuinka kunnioitan mielipiteitäsi tämänkin ketjun aloittajasta.
Haluan edelleenkin olla mieluummin se paita.- Aulikk
Tellukka kirjoitti:
Haluan edelleenkin olla mieluummin se paita.Jos kunnioittaisit aloittajaa lopettaisit hänen nälvimisen.
Aulikk kirjoitti:
Jos kunnioittaisit aloittajaa lopettaisit hänen nälvimisen.
Minkäslaiset ne ovat ilmat teilläpäin tänään?
Tellukka kirjoitti:
Haluan edelleenkin olla mieluummin se paita.Miksi sie nälvit aloittakaa?
- apukoulusta.päivää
siilenä kirjoitti:
Jopas sinusta yhtäkkiä arka tuli. Et ole ennenkään orjaill joten paras laitteen joku teki tellukka-aloitus.
Mitähän ihmettä sinä taas sössötät? Etkö tosiaan opi kirjoittamaan selväkielistä tekstiä?
- Apuakoulu
apukoulusta.päivää kirjoitti:
Mitähän ihmettä sinä taas sössötät? Etkö tosiaan opi kirjoittamaan selväkielistä tekstiä?
Kannattaako apukoulusta paljoa huudella.
- apukoulusta.päivää
Tellukka kirjoitti:
Aloittakaa, mitä?
Oletkin näköjään vielä tyhmemoi kuin on luultu.
Ottaisikohan ne minut vielä apukouluun tässä iässä.
Voisi olla ihan kivaa, iltapäiväryhmässä. Jatkuvia aamuherätyksiä en enää ala.- apukoulusta.päivää
Siilikö siellä lainailee toisten nimimerkkejä. Arvaa mistä tunnistin. No, kirjoitusvirheestä tietysti.
- puppelipup
Lämpötila 9,1°C, aurinkoista ja taas (normi) terroriteko Englannissa. Joten normipäivä.
- New-age
Hyvä päivä tänään. Löysin vihdoin kepakkokävelylenkkarit. Sitä on ikäänkuin estynyt sauvakävelemään, jos ei ole kunnon jalkineita. Edellisten kudos repesi ja ihmettelin kun tuuli jalkapohjiin.
Odotan toppi-ilmaa seuraavaksi. Säänhaltia saisi olla hyväsydäminen ja siirtää meidät jo kesään.
Varovaisen toiveikkaana loihen nyt lausumaan että joskohan se nyt kesä tuli meillekin. On sitä odotettukin mutta hyvä että ennen kesälomaa lämpenee.
- New-age
Tuntuu, että kesä siirtyy huomiseen ja shit taas huomiseen. Talven loppumista toivottiin. Olisi niin kivaa fillaroida auringon lämmössä ja lauleskella mennessään.
P.S. mennäporvooseen: kiitos aloituksesta. New-age kirjoitti:
Tuntuu, että kesä siirtyy huomiseen ja shit taas huomiseen. Talven loppumista toivottiin. Olisi niin kivaa fillaroida auringon lämmössä ja lauleskella mennessään.
P.S. mennäporvooseen: kiitos aloituksesta.Eipä hätiä. Juhannuksena on takuuvarmasti yhtä kylmä kuin ennenkin.
- New-age
Silloin voi sitten nauttia iiriläistä kahvia ja cooleria ei tarvita.
Voisitko katsoa kristallipallosta tai sammakosta tai kalan kitusista uudestaan? New-age kirjoitti:
Silloin voi sitten nauttia iiriläistä kahvia ja cooleria ei tarvita.
Voisitko katsoa kristallipallosta tai sammakosta tai kalan kitusista uudestaan?Perinnettä kunnioittaen 😋
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663215
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272273Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681849Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t281735Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161401- 281371
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61266Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja291251Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101177Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631167