Terveystieteet 2017 pääsykokeet

Hilkhi

Jyväskylässä eilen kokeessa olleet. Miten meni? Mitkä fiilikset jäi?

19

1364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nepatri

      Monivalintaosuus tuntui tosi helpolta, toisaalta ihmettelin hirveesti sitä kohtaa et mikä laskee eniten verenpainetta kun kirjassa aika epäselvästi. Tosin laitoin laihdutus siihen koska ajattelin dickinsonin tutkimuksen perusteella. Enkunosuuteen jäi vähän liian vähän aikaa, että en osaa sanoa miten meni.

      • nepatri

        En tiedä pisterajoista ja olin kokeessa ensimmäistä kertaa. Kirjat olin lukenut tosi ulkoa ja siksi se monivalinta/oikein-väärin meni hyvin!


    • Hilkhi

      Siis tuntu helpolta, mutta pari typerää virhettä tuli tehtyä. Haitko yo vai AMK pohjalta? Ja joo nyt kun sanoit tosta kysymyksestä nii olipa tyhmä kun katoin kirjasta. Tekstiosuudessa käsittääkseni lukee ruokasuola mut taulukossa laihdutus.. ite laitoin ruokasuola. Hmm kumpikohan sit on oikein? Mitä laitoit aineiston 2 kysymykseen? Siis siihen johki tulosmuuttuja kohtaa

      • varmas

        Siis laskeeko ruokasuola verenpainetta? Ei todellakaan!

        Ruokasuola kerää nestettä elimistöön ja tämä nostaa verenpainetta. Verenpainetaudin hoidossa käytetäänkin toisinaan nesteenpoistolääkkeitä.


    • Ekakertaapiinapenkissä

      Koe oli mun mielestä helppo. Jos se olis tentti, antaisin itselleni 5/5 :D Mut joo, pisterajoista jos puhutaan ni ei juuri lainkaan taida jäädä varaa virheille. Tarkastin monivalintoja.. ja olihan siellä joitakin menny väärin.. Toi tulosmuuttuja herätti täällä myös ihmetystä, söhersin siihen jotain. En oikein ymmärtäny mitä siihen haluttiin. Tästä taitaa tulla kaunis kevätperinne :D Ehkä jotain oppiakin vanhaan kalloon voi vielä iskostua.

    • LFCUCL

      Eikös ne tulosmuuttujat olleet niitä tulokseen vaikuttavia tekijöitä. Listattu oli esim. ikä, painoindeksi, koulutus ja tupakointistatus.

    • Hilkhi

      Joo ite kans niitä listasin. Haitteko yo vai AMK pohjasena?

      • LFCUCL

        Tän vuoden ylioppilaita...


    • Aaabbc

      Monivalintaosiosta tykkäsin, mutta ihan typeriä virheitä siinäkin olin tehnyt, harmittaa, ihan huolimattomuuttaan... Mitä vastasitte aineiston ensimmäiseen kohtaan, jossa täytyi vastata yhdellä lauseella?

      • LFCUCL

        Näkeekö oikeat vastaukset jostain? Vastasin suunnilleen: Pohjoismaisen ruokavalion vaikutus helsinkiläisten fyysiseen toimintakykyyn.


      • Aaabbc
        LFCUCL kirjoitti:

        Näkeekö oikeat vastaukset jostain? Vastasin suunnilleen: Pohjoismaisen ruokavalion vaikutus helsinkiläisten fyysiseen toimintakykyyn.

        Jos oikein sivuilta ymmärsin niin eivät julkaise vastauksia, vaan halutessaan niitä pääsee katsomaan paikanpäällä. :/


    • Hakija17

      Up!

      Oletteko kokeessa olleet katsoneet vielä tuloksia opintopolusta? Mulla lukee siellä valinta kesken ja varasijan numero... hain kolmeen eri terveystieteen koulutusohjelmaan.

      • Jotainmuutasitten

        Varasijalla olen myös. Tuskin pääsen, kun niin vähän otetaan sisään.


    • Eipaikkaa

      Sain yllättävän vähän pisteitä aineistokokeesta vaikka kuvittelin sen menneen hyvin! Ei pisteet riittäneet sisäänpääsyyn.. Ens vuonna uudestaan. Menen kyllä katsomaan kokeen että mitä sinne olisi pitänyt vastata.. Harmittaa todella!

      • Harmillista

        Minä yllätyin positiivisesti aineistokokeen pisteistä, mutta monivalinta oli vähän pettymys. Jäin varasijalle pisteen päähän sisään pääsyn pisterajasta. Melkein tekisi mieli tarkistuttaa koe uudestaan.


      • Jkl2018

        Millainen koe oli?


    • Jkl2018

      Jaksaisiko joku kertoa, millainen koe oli?

    • Jkl2018

      Oliko ennakkomateriaalista vain monivalinta?

    • xxo

      rasti ruutuun meiningillä oli ennakkomateriaalit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      43
      8255
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4736
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      68
      3552
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2206
    5. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      18
      1797
    6. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1729
    7. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1707
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      362
      1582
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      66
      1253
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      279
      1148
    Aihe