Jos 12v 150W invertteriin kytketään 24 wattia kuluttava 230v telkkari, kuinka paljon menee sähköä invertterin kanssa? Nimimerkki "Aurinkosähkö"
Invertterin kulutus.
11
7604
Vastaukset
- Amp.tunti
Mittaa kuorman ollessa päällä invertterin tulojännite ja invertteriin menevä virta. Siitä saat lasketuksi kytkennän kokonaistehon.
Pelkän virran mittaaminenkin toki riittää, jos kiinnostuksen kohteena on vain virrankulutus, josta saa sitten laskettua energiatarpeen ampeeritunteina. - sitä_kysyit
Sähköä menee tietenkin teholla, 24 W invertterin häviöt.
- RobottiKatsooTelevisiota
Invertterien hyotysuhteet vaihtelevat. Varminta on tosiaan mitata virta. "Hatusta" heitän: noin 50W eli 4A. Myos telkkarin kulutus vaihtelee. Jos se 24W lukee tyyppikilvessä, voi normaaliäänella ja -kuvalla viedä vain 15-20W, siis verkkovirralla.
- Meikä-
"kuinka paljon menee sähköä invertterin kanssa" haluatko tietää tehon vai virran? Invertterien hyötysuhteet taitaa olla kanttiaaltona hatusta abaut 0.8 luokkaa eli 2,5A tai 30W näin arvailemalla
- tulojamenoarvio
Erään 150 watin siniaaltoinvertterin spekseissä sanotaan hyötysuhteen olevan ≥85%. Jos nyt laskee tuon 85:n mukaan, niin tehoa tarvitaan 24W / 0,85 = vähän vajaat 30 wattia, eli virtaa menisi invertterille jotain 2,5 ampeeria.
- Aloittaja21
Asia mitattu ja vastaus on 4,16 amperia. Invertteri vie yksin pari amperia.
- gfhgfyu
Eipä ole kummoinen hyötysuhde invertterillä, 50 % menee sähköstä hukkaan. Joku halpa kiinalainen?
- ville-virta
Vaikuttaa vähän suurelta tuo invertterin ottama tyhjäkäyntivirta.
Mittasin 300W Tronic:n virrankulutuksen,
Powerin mittarin mukaan ilman kuormaa 0.34A.
Kuormana 18W hehkulamppu, virta 1.97A. - Meikä-
On kyllä omaankin makuun aika suuri tyhjäkäyntivirta noin pienelle invertterille. Itsellä on 5000W kanttiaalto ja se varmaan ottaa abaut paria ampeeria tyhjäkäyntiä, sitten taas pienestä kuormasta tyhjäkäynnin jälkeen ei synny enää vastaavasti lisää häviöitä...
Pitäisi taas jatkaa kerhossa sen 8000W siniaallon rakentamista, softa tehty mutta tolkuttomia häiriöitä puski läpi kun testasin sitä skoopilla ja pienellä verkkomuuntajalla. - Hakkuriteholähde
Hommaa suosiolla 12v syövä matkatelkkari, säästyy 230vac töllö ehjänä...
- pitääsäästääsähköä
"Hommaa suosiolla 12v syövä matkatelkkari, säästyy 230vac töllö ehjänä... "
Ei helposti löydy 12v 32" tuumasta ja jossa sat-viritin myös, ja hinta suht kohtuullinen. Nyt on uusi invertteri hommattu, testataan tänään sillä tuota kulutusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760