Kertokaapa hakkerit

mistävakoilee

Miten kun haen googlesta "rkioski", niin siihen tulee aika tarkkaan valinnaksi tietty kioski. On firefox yksityinen selaus ja about configista on estetty wlan-paikannus (geo.enabled). On myös noscript lisäosa ja selaimen historiat poistuu aina. Itse luulisin että google saa tietoja operaattorilta, koska muuten ei mielestäni paikannus olisi mahdollista. Mikä nyt vuotaa? Ennen kyllä google oli ulapalla, mutta nyt näkyy tietävän :(. Ei auta edes Bleachbitin ajelut. IP:kin ajoittain vaihtuu.

41

419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kumma_juttu1

      Aika hyvin tuo Google osaa päätellä myös meikäläisen sijainnin kun postinumeroa myöden osaa kertoa sijaintini! Ilmeisesti ip-osoitteen perusteella tuo sen päättelee. Eikä ole mullakaan sijaintijutut päällä ja Googlessa surffaan aina ilman evästeitä.

      • mistävakoilee

        IP menee ainakin 25-30km pieleen, jos katson "kartalta". Tuo kiinnostaisi että mistä ronkkivat tarkemmin sijainnin vaikka se on estetty. Saako operaattorilta tai jostain tietoja... Pitää varmaan alkaa käyttämään Tor-Browseria estämään aiheetonta vakoilua.


      • KaikkiMeneeGooglelle

        Aloittajalla Googlen DNS-palvelimet valittuna?


    • Näin_minä_teen

      Etsi netistä Panda Cloud Cleaner ja pyyhkäise koneesi sillä. Löytääkö se mitään ja muuttuuko mikään, kun poistat sen löytämät jutut?

      • mistävakoilee

        Taitaa olla joku win-ohjelma...


    • Sen tiedon vuodat sinä. Itsehän asioita Googlelle kerrot.

      Jos tuollaisella tietojen keräilyllä on väliä niin ihan ensiksi pitää lopettaa kaikki Googlen, Microsoftin ja Facebookin juttujen käyttö. Sillä ei ole mitään väliä mitä siellä koneellasi on vaan mitä sinä höliset tiedon kerääjille.

      • karvahattu-ei-osaa

        Voi jestas noita sun aivopierujas taas..


      • mistävakoilee

        Minä en mitään vuoda, vaan google urkkii tietoa. Miten se sen tiedon urkkii, jota en halua luovuttaa?


      • apinaetgorilla
        mistävakoilee kirjoitti:

        Minä en mitään vuoda, vaan google urkkii tietoa. Miten se sen tiedon urkkii, jota en halua luovuttaa?

        Google tietysti "urkkii" (=tietää) kaiken mitä teet Googlen ohjelmilla.
        Jos ei käytä Googlen ohjelmia niin ei se tietenkään tiedä.
        Minä huomaan Googlen "tietämättömyyden" heti kun olen poistanut kaikki evästeet koneelta, kaikenlainen lähialuetyrkytys loppuu. Tuo tietysti edellyttää että on mobiiliyhteys jossa operaattori sijoittaa minut yleensä johonkin Vantaalle (täältä on Vantaalle matkaa yli 100km).


      • mistävakoilee kirjoitti:

        Minä en mitään vuoda, vaan google urkkii tietoa. Miten se sen tiedon urkkii, jota en halua luovuttaa?

        Aina kun otat yhteyttä Googlen palvelimiin niin niissä HTTP kyselyissä menee tietoa. Sitä tietoa kun tulee eri puolilta niin näistä voidaan rakentaa profiileja sopivilla kanta kyselyillä.

        Toisin sanoen, sSinä itse kerrot kaiken tiedon Googlelle. Google ei ota yhteyttä sinuun ja käy hakemassa mitään vaan se on niin päin, että Google tietää kaiken mitä tietoja itsestästi vuodat sille.

        Siinä on lista Googlen domaineista: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Google_domains

        Nuo kaikki domainit kun nakuttelet hosts tiedostoon osoittamaan 127.0.0.1 osoitteeseen niin loppuu se tiedon lähetys Googlelle.

        Tietenkään mikään Googlen palvelu ei sinulla toimi mutta eihän sillä ole mitään väliä. Googlen palveluja käyttämällä hyväksyt sen, että kaikki tieto mitä sinne Googlelle lähetät kerätään talteen.


      • mistävakoilee
        M-Kar kirjoitti:

        Aina kun otat yhteyttä Googlen palvelimiin niin niissä HTTP kyselyissä menee tietoa. Sitä tietoa kun tulee eri puolilta niin näistä voidaan rakentaa profiileja sopivilla kanta kyselyillä.

        Toisin sanoen, sSinä itse kerrot kaiken tiedon Googlelle. Google ei ota yhteyttä sinuun ja käy hakemassa mitään vaan se on niin päin, että Google tietää kaiken mitä tietoja itsestästi vuodat sille.

        Siinä on lista Googlen domaineista: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Google_domains

        Nuo kaikki domainit kun nakuttelet hosts tiedostoon osoittamaan 127.0.0.1 osoitteeseen niin loppuu se tiedon lähetys Googlelle.

        Tietenkään mikään Googlen palvelu ei sinulla toimi mutta eihän sillä ole mitään väliä. Googlen palveluja käyttämällä hyväksyt sen, että kaikki tieto mitä sinne Googlelle lähetät kerätään talteen.

        En käytä mitään palvelua, en edes googlen, paitsi heidän hakukonetta. En ole hyväksynyt mitään.
        Nyt vaihdoin IP:n ja siltikin ärrä näkyy tuloksissa lähistöllä. Tortulla haettuna googlesta se ei näy.
        Poistin myös tilapäisesti .mozilla kansion ja siltikin haku oli sama.
        Joskus ennen ihmettelin saamaa, mutta syynä oli se että olin tallentanut googlen kirjanmerkkeihin tunnistein.


      • se.riittää
        mistävakoilee kirjoitti:

        En käytä mitään palvelua, en edes googlen, paitsi heidän hakukonetta. En ole hyväksynyt mitään.
        Nyt vaihdoin IP:n ja siltikin ärrä näkyy tuloksissa lähistöllä. Tortulla haettuna googlesta se ei näy.
        Poistin myös tilapäisesti .mozilla kansion ja siltikin haku oli sama.
        Joskus ennen ihmettelin saamaa, mutta syynä oli se että olin tallentanut googlen kirjanmerkkeihin tunnistein.

        "En käytä mitään palvelua, en edes googlen, paitsi heidän hakukonetta"
        Hahhahahha hohohoohoo.


      • mistävakoilee kirjoitti:

        En käytä mitään palvelua, en edes googlen, paitsi heidän hakukonetta. En ole hyväksynyt mitään.
        Nyt vaihdoin IP:n ja siltikin ärrä näkyy tuloksissa lähistöllä. Tortulla haettuna googlesta se ei näy.
        Poistin myös tilapäisesti .mozilla kansion ja siltikin haku oli sama.
        Joskus ennen ihmettelin saamaa, mutta syynä oli se että olin tallentanut googlen kirjanmerkkeihin tunnistein.

        Googlen hakupalvelun käyttö edellyttää, että hyväksytään ne tietosuojaehdot ja siinähän se lukee että keräävät kaiken. Ihan itse siis lörpöttelet Googlelle kaikki tiedot.


      • mistävakoilee
        M-Kar kirjoitti:

        Googlen hakupalvelun käyttö edellyttää, että hyväksytään ne tietosuojaehdot ja siinähän se lukee että keräävät kaiken. Ihan itse siis lörpöttelet Googlelle kaikki tiedot.

        Enkä lörpöttele. En ole mitään hyväksynyt. Vaatii se hyväksynnän näkeminen Noscriptin hölläämisen, sitäkään en hyväksy.
        Varmasti ei paikanna jos kun tökkään mokkulaan tämän tietokoneen.


      • enpäoikeinusko
        M-Kar kirjoitti:

        Aina kun otat yhteyttä Googlen palvelimiin niin niissä HTTP kyselyissä menee tietoa. Sitä tietoa kun tulee eri puolilta niin näistä voidaan rakentaa profiileja sopivilla kanta kyselyillä.

        Toisin sanoen, sSinä itse kerrot kaiken tiedon Googlelle. Google ei ota yhteyttä sinuun ja käy hakemassa mitään vaan se on niin päin, että Google tietää kaiken mitä tietoja itsestästi vuodat sille.

        Siinä on lista Googlen domaineista: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Google_domains

        Nuo kaikki domainit kun nakuttelet hosts tiedostoon osoittamaan 127.0.0.1 osoitteeseen niin loppuu se tiedon lähetys Googlelle.

        Tietenkään mikään Googlen palvelu ei sinulla toimi mutta eihän sillä ole mitään väliä. Googlen palveluja käyttämällä hyväksyt sen, että kaikki tieto mitä sinne Googlelle lähetät kerätään talteen.

        "Nuo kaikki domainit kun nakuttelet hosts tiedostoon osoittamaan 127.0.0.1 osoitteeseen niin loppuu se tiedon lähetys Googlelle."


        Tuskin loppuu edes tuolla, jos Google on fingerprintannut selaimet ja koneen.


      • enpäoikeinusko
        enpäoikeinusko kirjoitti:

        "Nuo kaikki domainit kun nakuttelet hosts tiedostoon osoittamaan 127.0.0.1 osoitteeseen niin loppuu se tiedon lähetys Googlelle."


        Tuskin loppuu edes tuolla, jos Google on fingerprintannut selaimet ja koneen.

        ps.

        Heh, kun lähetin tuon edellisen viestin, niin huomasin, että Suomi24 yritti ottaa minusta canvas-fingerprintin. Valitettavasti eivät onnistuneet, voi harmin paikka.


      • enpäoikeinusko kirjoitti:

        "Nuo kaikki domainit kun nakuttelet hosts tiedostoon osoittamaan 127.0.0.1 osoitteeseen niin loppuu se tiedon lähetys Googlelle."


        Tuskin loppuu edes tuolla, jos Google on fingerprintannut selaimet ja koneen.

        Kuka sen tiedon sitten lörpöttelee Googlelle.


      • OivastiSuoritettu
        enpäoikeinusko kirjoitti:

        ps.

        Heh, kun lähetin tuon edellisen viestin, niin huomasin, että Suomi24 yritti ottaa minusta canvas-fingerprintin. Valitettavasti eivät onnistuneet, voi harmin paikka.

        Käsittääkseni canvas-fingerprintin esto on vaikeaa. Miten teet sen?


      • Googlekin_ihmettelee
        OivastiSuoritettu kirjoitti:

        Käsittääkseni canvas-fingerprintin esto on vaikeaa. Miten teet sen?

        Firefoxin selaimeen saa canvas-fingerprint blokkerin lisäosana. Suoli on niitä sivustoja jotka tekevät eniten työtä kirjoittajien tunnistamiseksi, mm. tuo seuraajien canvas-fingerprint, reCAPTCHA bottitunnistus, selaimen paljastamien metatietojen yhdistäminen, TOR-esto sekä useat muut keinot. Käytä NoScriptia, Random Agent Spoofer, Adblock Plus jne.


        Otapa lisuke ja katso vaikka tämän sivun antamat tiedot:
        What's my IP Address_ What's my browser
        http://fmbip.com/

        Firefox-selaajien nettiseuraajien kiusakeinot
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14475300/firefox-selaajien-nettiseuraajien-kiusakeinot


      • mikäesto
        Googlekin_ihmettelee kirjoitti:

        Firefoxin selaimeen saa canvas-fingerprint blokkerin lisäosana. Suoli on niitä sivustoja jotka tekevät eniten työtä kirjoittajien tunnistamiseksi, mm. tuo seuraajien canvas-fingerprint, reCAPTCHA bottitunnistus, selaimen paljastamien metatietojen yhdistäminen, TOR-esto sekä useat muut keinot. Käytä NoScriptia, Random Agent Spoofer, Adblock Plus jne.


        Otapa lisuke ja katso vaikka tämän sivun antamat tiedot:
        What's my IP Address_ What's my browser
        http://fmbip.com/

        Firefox-selaajien nettiseuraajien kiusakeinot
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14475300/firefox-selaajien-nettiseuraajien-kiusakeinot

        Toimiihan tämä Tor-selaimella aivan hyvin, jos heikko yhteys niin sitten ettei Tor toimi missään kunnolla.


    • tietääne

      Helppohan niiden on selvittää kaikki palvelimet minkä kautta yhteys kulkee eli aika lähelle pääsevät vaikka oma kone olisi yritetty piilottaa. Tos-selaimella tms onnistuu paremmin.

    • Googlen haku perustuu IP-osoitteisiin. (Ellei ole rekisteröityä wlania tai GPS:n paikannus typerästi päällä.) Itse käytän selaimessa operaattorini proxya eli välityspalvelinta, jolloin Googlen valistunut arvaus olinpaikastani menee aivan pieleen.

      Kokeilin juuri rkioskia Googella hakemalla sekä ilman välityspalvelinta että välityspalvelimen kautta ja näin se menee.

      • IP osoitteisiin, aikavyöhykkeeseen tai vaikka siihen kuka käyttää. Silloin kun Google tietää kuka käyttää ja missä tämä asuu, voidaan toki arvata muutakin.


    • ubu.ja.android7

      Kokeilin Googlessa hakua rkioski. Tein sen sekä Ubuntu-tietokoneella (ihan normi Firefox) että Android-älypuhelimellani. Ubuntulla tulos oli, että Google näytti minulle kartalla kahden naapurikaupungin r-kioskit, mutta ei lainkaan tämän pikkukaupungin r-kioskia (sinne olisi etäisyyttä noin 400-500 metriä).

      Android 7-älypuhelimellani tulos oli, että Google paikansi minut sinisellä pallukalla aivan oikein sinne missä asun ja näytti edelleen myös ne 2 naapurkikaupunkien r-kioskia, mutta ei edelleenkään näyttänyt tämän kaupungin r-kioskia.

    • jottaNäin

      VPN käyttöön, niin johan alkaa tulemaan hakutuloksiin väärät r-kioskit.

      • näinkäi

        Äsken tuli Turkulaisia Ärriä, johtuu varmaan siitä että kävin Turussa kuukausi takaperin.
        Kun poistin evästeet niin alkoi tulemaan Stadilaisia Ärriä ja ilman VPNää.


      • mistävakoilee

        Tor-selain tekee saman.


      • näinkäi
        mistävakoilee kirjoitti:

        Tor-selain tekee saman.

        Mutkitteluselain on hidas.


    • ilmainenneuvo

      Google (SSL) tunnistaa paikkakunnan, Google Encrypted ei. Jos hakee paikkakuntansa palveluja niin helpottaakin kun tunnistaa.

      • mistävakoilee

        Kyse oli jos aloitukseni luit, että Mikä nyt vuotaa? En hae mitään palveluja, vaan tietoa.


      • putkihaku
        mistävakoilee kirjoitti:

        Kyse oli jos aloitukseni luit, että Mikä nyt vuotaa? En hae mitään palveluja, vaan tietoa.

        Joitakin kiinnostaa aiheeseen liittyvä laajemminkin ja joskus kannattaa kokeilla muuta sen sijaan että takoo päätä seinään. Jos sinulla on vanhoja cookeja niin ehkäpä ne saa urkittua niistäkin, googlen ohjelmat tallentaa myös rekisteriin valtavavasti tietoja.


      • mistävakoilee kirjoitti:

        Kyse oli jos aloitukseni luit, että Mikä nyt vuotaa? En hae mitään palveluja, vaan tietoa.

        Hakemalla tietoa Googlelta niin hyväksyt niiden ehdot. Lue kaikki asetukset tarkasti ja ruksi kaikki mikä vähänkään viittaa seurantaan. Lopputulos voi olla positiivinen tai negatiivinen. Kaiken varminhan on kun hakee tiedon jollakin muulla hakukoneella, hakutulokset voi sitten olla vähän niin ja näin.


    • Jos kerran erehdyt hakemaan reittiä google mapsista niin google tietenkin tietää mistä reittisi alkaa. Jos kahteen kertaan olet hakenut reittejä ja molemmissa reiteissä on sama alkupiste niin paikannus on varmistettu.

      Googlen tilin pitäminen auki samaan aikaan kun surffailee hyvä tapa varmistaa kaikkien tietojen kertyminen nimenomaan sinun profiiliisi. Kun siivoat koneen ja käynnistät gmail - tilisi edes kertaalleen uudelleen niin sinut on taas paikannettu.

      • mistävakoilee

        Joo.. En ole hakenut mapsista paikkaani. Se taitaa edelleen näyttää sijaintini päin prsettä, kun jos hakisin. Eri sivuilla kun vierailen niin sallin yleensä vain sivuston skriptit, en niitä ylimääräisiä.


    • anonyymi.surffaus

      Tarkoitukseen kirppisläppäri kirppismokkula prepaidliittymä jota ei lataa verkkopankilla.
      Ei henkilökohtaisia asioita ja aina joku live tikulta, koneessa ei kovalevyä.
      Näillä jo pysyy mainokset loitolla.

    • lueohjeita

      ''ei auta edes bleachbit ajelut''

      ei taatusti auta kun tuosta bleachbit varoitetaan perusohjeissa jo että karttaa kuin ruttoa tuota ohjelmaa! :) se poistaa vähän liikaakin ilmeisesti ja kaikkea särkee kriittistä

      • asdwewwfew

        Eipä ole Bleacbit särkenyt mitään, vaikka olen vuosia käyttänyt useassa koneessa. Kannattaa itse skipata kaikki ne kohdat mistä se herjaa kun ruksit siivottavia.


    • kirrtootua

      heh, sekin huvittavaa ku firefox lukee alla kommenttina jollain että chrome on crap tai jotain..

      nopeusero on siis hillittömän suuri chrome kaikilla alustoilla noihin firefox, chromium ym. huonompiin nähden tässä ubuntu ympäristössä etenkin

      mutta tieysti chromekin pskemmin toimii tässäkin mutta nopein sentään

      videot näkyy aaltoillen ym.. ja erikoismerkkejä ei köydy , jne. listat loputtomat

      nämä ubuntut ja lixnut on näitä harrastelijoiden ota riskisi ilmaisia lounaita, itsehän täs verta toki kaivaa nenästää ku tyrinyt muutn asiat (poistin vahingossa windows10 ku oli tarkoitus jotenki putsata konetta)

      • wfwfewefwef

        Chrome ei kyllä mikään nopea ole. Toki se jättää oletuksena taustasovelluksia käyntiin, niin voi tuntua hieman nopeammalta käynnistää, varsinkin tehottomissa tietokoneissa. Minä en kyllä Chromea käytä koska siinä on niitä vakoiluominaisuuksia.


    • Wifin_perusteella

      Jos menet nettiin wifin kautta, google tietää sijaintisi wifi-tukiaseman perusteella. Googlen kuvausautot ovat käyneet nuuskimassa wifiverkkojen sijainnit ja Android-kännykät, missä GPS päällä kavaltavat loput.

    • Lisään_vielä

      Ostin hiljattain uuden läppärin ja heti ensimmäisessä google-haussa oli oikea postinumero. Ei se mistään muualta sijaintia voinut saada kuin wifistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      138
      2538
    2. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      69
      2424
    3. Minkä ikäinen

      Kaivattusi on?.
      Ikävä
      106
      2090
    4. Mitä haluaisit sanoa

      kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      107
      1763
    5. Minkä näköinen

      Kaivattunne on?
      Ikävä
      75
      1728
    6. Kepun kansanedustaja Aittakumpu loikkasi persuihin!

      Purran hallitus saa lisävahvistuksen! Oppositiota taatusti kismittää! https://www.is.fi/politiikka/art-2000010774118.
      Maailman menoa
      345
      1468
    7. Miten sulla meni niin tunteisiin yksi mies?

      Hyvässä ja pahassa? Tähän voit tilittää, jos aavistat kuka minä olen.
      Ikävä
      101
      1379
    8. 383
      1326
    9. IS Viikonloppu 19.-20.10.2024

      2 ½ -tasoiseksi merkitty Kovis Arto Kuivaselta. Kiva ristikko, jonka vaikeustaso en mielestäni 2+. Pääkuvasta johdetut s
      Sanaristikot
      66
      1072
    10. En halua puolustella valheitani

      jne jne... Olen ollut ihan sekaisin sinusta. Haluan vaan vastauksen haluatko minut vai et??? Vain yksi asia on totta ja
      Ikävä
      35
      1009
    Aihe