Venäläiset viinit

Roman.Durak

19

3448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BA3

      makuasioista on kyllä paha kiistellä mutta europunkut maksaa saman ja enemmänkin kuin Suomessa. Kioskeissa ja magasiineissa myytävät 'viinit' on lähinnä (makeita) juomasekoituksia. Neuvostoaikana saattoi saada hyvällä onnella kelvokasta itäviiniä todella halvalla. Viimevuosina ostamani 'shamppanjat' on olleet lähes järjestään made in EU :-0

    • Ressu

      Ei taida venäläiset viinit olla oikein suosiossa. Vaikea on sanoa ruokaviineiksi, aika makeita tuotteita on sattunut kohdalle.
      Olisko sitten asiantuntemattomuudesta kiinni vai mistä. Jos en sitten ole osannut ostaa oikeita merkkejä.
      Moldovialaisia on kyllä tarjolla. Laadultaan kohtalaisia. Tosin monet niistäkin makeahkoja, sokerin äärellä tehtyjä.

      • reissaaja

        Joskus ihan hyviäkin viinejä tuolta Kaukasuksen eteläuolelta juonut, mutta taitaa tosiaan merkistä riippumatta vaihdella laatu aika hurjasti (muukin kuin vuosikerta). Jos tosiaan jollain olisi tiedossa jotain hyvää merkkiä, niin kiitollisena ottaisin vastaan. itse jättänyt viime aikoina tilaamatta kun ei oikein koskaan onni suosi kumminkaan...


    • M62

      Olen ostanut pari kertaa Moldovalaisia viinejä. Ihan hyviä, mutta todella makeita. Hinta oli n. 50 ruplaa/pullo.

    • ovat punkut, mut pitää testailla baareissa, pikkuannokset nyt ei konkurssiin vie.

      Tehdääs peini kisa siitä joka löytää parhaan alle 5 ja 10 € punkun.

      Itte viedään suomesta viinit, kun ne on täällä edullisimpia. Kuulemma toveritkin hamstraavat niitä joskus...

    • Dobermann

      Itse en juuri muihin viineihin koske, kuin imeliin punaviineihin. Hyviä edustajia siinä lajissa löytyy Kindzmarauli ja Kagor -merkeistä. Kagoria muuten ortodoksikirkko käyttää ehtoollisviininä, joten maku on testattu miljoonilla.

    • Tanttura!10

      Muistaako kukaan venäläistä viiniä nimeltä mugusan? En ole varma kirjoitettiinko noin, mutta siinä oli hyvä viini. Ennen sitä sai myös alkosta, mutta nyt ei kukaan enää tiedä siitä mitään.

    • piter1

      Jos en aivan väärin muista niin se oli bulgarialainen puolimakea valkoviini!

    • Epätoivoinen

      Vanha ketju, mutta pakko yrittää saada tietoa täältäkin, kun epätoivo iskee! Tietääkö kukaan sellaista venäläistä punaviiniä, joka on litran tai kahden pakkauksessa, joka on väriltään keltainen ja siinä voisi olla kukkia tai muuta vastaavaa? Anopin kanssa ihastuttiin sellaiseen viiniin, mutta ei muisteta viinin nimeä.

      • AahSaatana

        Se on varmaan legendaarinen Kremlin kellarissa kypsytetty Verigusi.


    • Anonyymi

      Krimin niemimaan viinit kaiketi niitä parhaita, mutta nehän ovat oikeasti ukrainalaisia viinejä. Muistaakseni Ingerman on aika hyvä merkki ja Kerchin salmen alueen viinit myös.

    • Anonyymi

      R***än viineissä on kusta ja lehmän sekä aasin pa**aa.

      • Anonyymi

        Sanoi tsuhnan paska haiseva juoppo Pena


    • Anonyymi

      Ukrainan Bakhmutissa jota venäläiset wagnerin uusnatsijoukot yrittävät valloittaa sijaitsee Ukrainan yksi parhaista viinitaloista: Artwinery. Varsinkin sen luolastot joissa viiniä säilytetään ovat vaikuttavia. Viinitalo ei tee viiniään juurikaan paikallisesti rypäleistä vaan ennen sotaa se tuotti rypäleet joko Krimiltä tai Georgiasta. Artwineryn kuohuviinit ovat kuulemma (itse en ole tietääkseni niitä maistanut) varsinkin korkealaatuisia.

      Toivottavasti viinitalo säilyy taisteluiden keskellä eivätkä venäläiset tuhoa / ryöstä sitä.

      • Anonyymi

        Ikuiset iljettävä tsuhnan juopot, haisette kaalipierulle, gadinat, ulos meidän maasta, ja raiskaajat.

        ilman teitä oli niin rauhallista, kuin Karjala oli täynnä kunnollisia venäläisiä turisteja ja ei enää tsuhnia maahan, kontavia penoja ruostuneella autolla, hyi.oksettavat tsuhnat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikuiset iljettävä tsuhnan juopot, haisette kaalipierulle, gadinat, ulos meidän maasta, ja raiskaajat.

        ilman teitä oli niin rauhallista, kuin Karjala oli täynnä kunnollisia venäläisiä turisteja ja ei enää tsuhnia maahan, kontavia penoja ruostuneella autolla, hyi.oksettavat tsuhnat

        No mutta, nyt on joku herännyt väärällä jalalla rajan itäpuolella? Oikea ärrimörrö suorastaan, olikos sokeri taas kaupasta loppu?


    • Anonyymi

      Gruusiasta tulee ihan hyvää punkkua. Saa Alkosta.

      • Anonyymi

        Venäläinen klassikot on Kvalja täti .Mitä hyvänsä partavettä jossa alkoholia ja limsaa.Tulee känni ja hengitys haisee hyvälle.😁😁😁


      • Anonyymi

        Alkossahan ei mitään tamman kusta myydä. Vain laatutavaraa.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8186
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1163
    Aihe